Ο Charles Leclerc πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στην Formula 1, αντέχοντας στην πίεση του Lewis Hamilton.
Με βαρύ το κλίμα από τον χαμό του Anthoine Hubert, η F1 ξεκίνησε το Grand Prix στην πίστα του Σπα με στόχο να τρέξει για τη μνήμη του 23χρονου οδηγού.
Στην εκκίνηση, ο Leclerc κράτησε την πρωτιά, με τον Vettel να χάνει για λίγο την 2η θέση από τον Hamilton, προτού την ανακτήσει στα φρένα της Les Combes.
Πίσω, ο Sainz είχε stall-άρισμα και άργησε πολύ να φύγει από το grid με πρόβλημα στον συμπλέκτη, ενώ ο Verstappen είχε δυνατή επαφή με τον Raikkonen στη La Source, και εγκατάλειψε στην κορυφή της Eau Rouge, οριακά προτού συμπαρασύρει μαζί του τον Giovinazzi. Ο Φινλανδός μπήκε στα pits, εκμεταλλευόμενος το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βγήκε.
Μαζί υπήρξε και μία επαφή του Ricciardo με τον Stroll, η οποία ανάγκασε τον Αυστραλό να επισκεφθεί τα pits.
Ως εκ τούτου, ο Norris είχε ανέβει 5ος, ο Grosjean 6ος, ενώ ο Gasly μπήκε στη δεκάδα.
Στο τέλος του 3ου γύρου, κι ενώ επρόκειτο να μπει μέσα το SC, ο Sainz «έμεινε» στην έξοδο διαφυγής στο Bus Stop, με αποτέλεσμα να παραμείνει στην πίστα ο Bernd Maylander.
Ένα γύρο μετά, ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά. Κανείς δεν επιχείρησε προσπέρασμα, αν και παραλίγο οι δύο Mercedes να ανταλλάξουν θέσεις στην Kemmel.
Οι τρεις πρώτοι είχαν αρχίσει πλέον να έχουν μία διαφορά 1,5-2 δευτερολέπτων, με τις Ferrari να διατηρούν το πλεονέκτημά τους σε τελική ταχύτητα.
Ο Hamilton, όμως, είχε καταφέρει να μπει στο DRS του Vettel, και πίεζε για την 2η θέση. Μερικούς γύρους μετά, η μεταξύ τους απόσταση μεγάλωσε και πάλι.
Πίσω, ο Magnussen έχανε συνεχώς θέσεις, και μετά τον 13ο γύρο, είχαν αρχίσει και οι πρώτοι οδηγοί του midfield να κάνουν τις αλλαγές τους.
Στον 15ο, ο Vettel έβαλε τη μέση γόμα, κάνοντας το undercut. Αμέσως ο Hamilton άρχισε να πιέζει για να περάσει τον Γερμανό όταν μπει κι εκείνος για τη δική του αλλαγή.
Κι όσο έμεναν μέσα στην πίστα οι υπόλοιποι 3, τόσο πιο κοντά στο να τους περάσει όλους ήταν ο Vettel.
Ο Leclerc μπήκε για τη μέση γόμα στον 21ο γύρο, κι έπεσε πίσω από τον teammate του για 5 δευτερόλεπτα.
Έναν γύρο μετά ακολούθησε ο Hamilton, που επέστρεψε στην πίστα πίσω από τις δύο Ferrari, με διαφορά 7,3 δλ. Κι όταν τον ακολούθησε και ο Bottas, η σειρά έμεινε η ίδια, αλλά ο Leclerc ήταν πλέον 2ος.
Ο Μονεγάσκος, όμως, «πετούσε» με τα πιο φρέσκα ελαστικά, και ο Vettel πήρε την εντολή να αφήσει τον teammate του να περάσει για την 1η θέση.
Ο Hamilton καραδοκούσε, έχοντας εξαιρετικό ρυθμό, με τον Vettel να λέει πως θα έπρεπε να ξαναμπεί στα pits, καθώς δεν θα άντεχαν τα ελαστικά ως το τέλος.
Ο Βρετανός τα κατάφερε, αφού όμως είχε χάσει πολύ χρόνο πίσω από τον αντίπαλό του. Πλέον, είχε 12 γύρους για να κλείσει μία διαφορά 6,6 δλ. από τον Leclerc.
Ο Vettel μπήκε τελικά στα pits για χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα, ώστε να τερματίσει 4ος.
Στη μάχη της δεκάδας, ο Gasly πέρασε τον Grosjean για τον 1 βαθμό, ενώ ο Albon έκανε ένα εξαιρετικό προσπέρασμα στον Ricciardo για την 8η θέση.
Μπροστά, ο Leclerc παρέμενε μπροστά, αλλά η διαφορά μειωνόταν σταδιακά από τον Hamilton, που με 4 γύρους να μένουν, ήταν στα 3 δευτερόλεπτα μακριά.
Ο Μονεγάσκος άντεξε, τα κατάφερε, και πήρε την παρθενική του νίκη στη Formula 1, την οποία κι αφιέρωσε στον εκλιπόντα Hubert.
Ο Norris αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και έχασε την ευκαιρία να τερματίσει 5ος, κι αυτό έφερε εκεί τον Albon, που ανέκαμψε από την 17η θέση, ενώ και οι δύο Toro Rosso πήραν βαθμούς.
Η F1 συνεχίζεται την ερχόμενη εβδομάδα στη Μόντσα._Δ.Μ.
Η βαθμολογία των οδηγών
1. L. Hamilton – 268 2. V. Bottas – 203 3. M. Verstappen – 181 4. S. Vettel – 168 5. C. Leclerc – 157 6. P. Gasly – 65 7. C. Sainz – 58 8. D. Kvyat – 33 9. K. Raikkonen – 31 10. A. Albon – 26 11. L. Norris – 24 12. D. Ricciardo – 22 13. N. Hulkenberg – 21 14. S. Perez – 21 15. L. Stroll – 19 16. K. Magnussen – 18 17. R. Grosjean – 8 18. R. Kubica – 1 19. A. Giovinazzi – 1 20. G. Russell – 0
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
Mercedes 471, Ferrari 325, Red Bull 254, McLaren 82, Toro Rosso 51, Renault 43, Racing Point 40, Alfa Romeo 32, Haas 16, Williams 1