O Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο θα βρεθεί στην 11η θέση, λόγω της ποινής που έχει δεχθεί για χρήση 4ου φετινού κινητήρα.
Συνεπώς, ο Valtteri Bottas θα εκκινήσει το GP Τουρκίας από την pole position με τον Max Verstappen στη 2η θέση.
Η Mercedes -και πιο συγκεκριμένα ο Hamilton- ήταν κυρίαρχη καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, οι οποίες διεξήχθησαν σε ολισθηρές συνθήκες πίστας στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας.
Ο Βρετανός μάλιστα επέλεξε να κάνει δύο γρήγορους γύρους με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας στο Q3, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του. Οι δύο οδηγοί της Mercedes ήταν οι μόνοι που έπεσαν κάτω από το 1:23 σήμερα.
Με τις αλλαγές που πραγματοποίησε στο στήσιμο του μονοθεσίου της η Red Bull κατάφερε να πλησιάσει σε απόδοση την Mercedes αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετά γρήγορη για να την προκαλέσει.
Η Red Bull δεν είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει το στήσιμο στο οποίο κατέληξε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές οι οποίες διεξήχθησαν σε βρεγμένη πίστα. Όσο πιο πολύ στέγνωνε η πίστα, τόσο μεγαλύτερη γινόταν η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο μονοθεσίων.
Η εκκίνηση θα είναι κρίσιμη στον αυριανό αγώνα και ο Verstappen τόνισε ότι έχει πολύ λίγη πρόσφυση στην εσωτερική πλευρά του grid, το οποίο είναι εκτός αγωνιστικής γραμμής.
Η ανάκαμψη του Hamilton θα είναι επίσης δύσκολη, καθώς η Mercedes προνλέπει ότι τα προσπεράσματα δε θα είναι εύκολα αύριο, καθώς οι ομάδες στο μέσο του grid είναι αρκετά ανταγωνιστικές και η διαφορά απόδοσης δε θα είναι τόσο μεγάλη.
Ο Hamilton τόνισε ότι θα προσπαθήσει να μείνει μακριά από… μπελάδες στον πρώτο γύρο και στη συνέχεια θα δώσει τις μάχες του μία-μία, έχοντας το Πρωτάθλημα στο νου του. Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο ίσως προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν οι οδηγοί που βρίσκονται γύρω του στην εκκίνηση.
Ωστόσο, ο Βρετανός δήλωσε ότι στόχος του για τον αγώνα παραμένει η νίκη, αλλά θα είναι πολύ δύσκολο να τα καταφέρει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους τελευταίους αγώνες, οι εκκινήσεις του Hamilton δεν ήταν ιδανικές.
Στόχος της Mercedes φυσικά, είναι να κατακτήσει τη νίκη με τον Bottas. O Φινλανδός παραδέχθηκε ότι οι εκκινήσεις πάντοτε ενέχουν ρίσκο απώλειας θέσεων, αλλά εκτιμά ότι αν δεν διαπράξει λάθη, η W12 έχει το ρυθμό αγώνα για να επικρατήσει, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο.
Το επόμενο ερώτημα είναι φυσικά η στρατηγική. Με τη γόμα που είχε στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή εχθές να έχει ξεπλυθεί από τη βροχή, η άσφαλτος αναμένεται να είναι πιο «χλωρή», καταπονώντας περισσότερο τα ελαστικά.
Συνεπώς, υπάρχει περίπτωση, ακόμα και οι οδηγοί που θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα, να μην έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν μέχρι την καρό σημαία με μόνο μία αλλαγή ελαστικών.
Αν η στρατηγική ενός pit stop είναι εφικτή, το undercut θα είναι πιο δύσκολο, επειδή το δεύτερο σετ ελαστικών θα είναι σκληρής γόμας και θα είναι πιο δύσκολο να έρθει γρήγορα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.
Ο Verstappen δήλωσε ότι με το ρυθμό αγώνα που διαθέτει η Mercedes θα είναι δύσκολο να διατηρήσει πίσω του ακόμα και τον Hamilton. Πολλά θα εξαρτηθούν από το βαθμό ευκολίας ή δυσκολίας των προσπεράσεων αύριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Hamilton έχει επιλέξει ρυθμίσεις παραγωγής υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης, γεγονός που ίσως δυσχεράνει το έργο του Βρετανού να ανακάμψει στην κατάταξη. Επιπλέον, αν βρέξει, η κατάσταση θα περιπλακεί περαιτέρω.
Ο Leclerc, που θα εκκινήσει από την 3η θέση, αποκάλυψε ότι έχει επιλέξει ρυθμίσεις για υψηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες. Το στήσιμο αυτό τον δυσκόλεψε στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, όπου η πίστα ήταν πιο ολισθηρή, με αποκορύφωμα το τετ-α-κέ του στην τελευταία στροφή προς το τέλος του Q2.
Loads of spins, a few shocks and a thrilling battle between the top three 🍿
Watch all the best bits from Saturday’s qualifying session in Istanbul 🎬#TurkishGP 🇹🇷 #F1
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021
Για να εξασφαλίσει την πρόκριση του Leclerc στο Q3, η Ferrari επιστράτευσε τον Carlos Sainz (που κανονικά δε θα συμμετείχε στο Q2, αφού θα εκκινήσει τελευταίος λόγω χρήσης 4ης μονάδας ισχύος), να βγει στην πίστα για να δώσει slipstream στον team mate του, στην πίσω ευθεία της πίστας.
Με το λάθος στο Q2, ο Μονεγάσκος κατέστρεψε ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας, το οποίο ίσως χρειαστεί αύριο, αν οι στρατηγικές κατευθυνθούν προς τα δύο pit stop. O Leclerc δήλωσε ότι το Istanbul Park ευνοεί τα προταιρήματα της Ferrari και δεν περιμένει το ιταλικό μονοθέσιο να είναι τόσο ανταγωνιστικό σε άλλες πίστες.
Ο Μονεγάσκος προέβλεψε επίσης ότι αν αύριο οι συνθήκες στον αγώνα μοιάζουν με αυτές που επικρατούσαν στο Q1 και το Q2, η Ferrari θα δυσκολευτεί, ενώ θα τα πάει καλύτερα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές του Q3. Ο Leclerc δήλωσε ότι εκμεταλλεύτηκε στο μέγιστο τις δυνατότητες του μονοθεσίου.
Ξεκάθαρος στόχος του Leclerc είναι το βάθρο. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η Ferrari έχει κάνει πολύ καλή δουλειά για να ξεπεράσει τα προβλήματα υποστροφής και graining στα εμπρός ελαστικά τα οποία είχε ανακαλύψει στο GP Γαλλίας.
Ο Pierre Gasly πραγματοποίησε μία ακόμα πολύ καλή εμφάνιση, γράφοντας τον 5ο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, που θα του χαρίσει την 4η θέση εκκίνησης στον αγώνα. Ο Γάλλος δήλωσε ότι οι αλλαγές στο στήσιμο της AlphaTauri λειτούργησαν πολύ καλά, εξαλείφοντας την εκτεταμένη υποστροφή που κυριαρχούσε εχθές.
Ο Fernando Alonso βρέθηκε πίσω από τον Γάλλο και θα εκκινήσει για πρώτη φορά φέτος αγώνα από τις πρώτες 5 θέσεις. Ωστόσο, ο οδηγός της Alpine κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, με την κατηγορία ότι δεν επιβράδυνε επαρκώς σε ζώνη με κίτρινες σημαίες στο Q3.
Μετά την επίσκεψή του στου αγωνοδίκες, ο Ισπανός δήλωσε ότι του έδωσαν το πράσινο φως, προσθέτοντας ότι το μπέρδεμα δημιουργήθηκε επειδή επρόκειτο για τον πρώτο του γρήγορο γύρο. Παρότι ο Alonso επιβράδυνε, σημείωσε αρκετά ανταγωνιστικό χρόνο στο πρώτο τμήμα της πίστας -αλλά όχι από τους καλύτερους- και συνέχισε το γύρο του για να σημειώσει χρόνο.
Πίσω από τον Ισπανό θα παραταχθεί αύριο ο Sergio Perez. O Μεξικανός αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα επιπλέον σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q1. Συνεπώς, είχε μόνο ένα καινούργιο διαθέσιμο για το τελικό σκέλος.
Εντέλει, στην τελική του προσπάθεια δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοση που είχε σημειώσει με το χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών του παρά μόνο κατά 27 χλστ. του δλ. Ο Perez δήλωσε ότι το πίσω μέρος της Red Bull παρήγαγε υπερβολική αρνητική άντωση, προκαλώντας υποστροφή, καθώς δεν υπήρχε αντίστοιχη δύναμη να πιέζει τα εμπρός ελαστικά στο έδαφος.
Ο Lando Norris κατετάγη 8ος και θα εκκινήσει 7ος, αλλά πιστεύει ότι ο Hamilton θα τον προσπεράσει στους δύο πρώτους γύρους. Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren ανέφεραν ότι το βρετανικό μονοθέσιο δεν έχει τη δυνατότητα σε πολλές πίστες να αντλήσει το μέγιστο από τη μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli και αυτό συνέβη και στην Τουρκία.
Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Lance Stroll, για να βρεθεί πίσω από τον Norris και εμπρός από τον Yuki Tsunoda, τον μοναδικό από τους οδηγούς που προήχθησαν στο Q3 ο οποίος θα εκκινήσει αύριο με τη μαλακή γόμα. O Ιάπωνας βρέθηκε στους πρώτους 10 των κατατακτήριων δοκιμών για πρώτη φορά από το GP Αυστρίας, παρότι είχε μια έξοδο στο Q1.
Ο πρώτος εκ των οδηγών που θα έχει ελεύθερη επιλογή ελαστικών για τον αυριανό αγώνα (εφόσον η εκκίνηση διεξαχθεί σε στεγνό οδόστρωμα) είναι ο Sebastian Vettel, ο οποίος θα ξεκινήσει ακριβώς μπροστά από τον Hamilton.
Πίσω από τον Βρετανό θα παραταχθούν οι Esteban Ocon και George Russell. Ο Βρετανός βρισκόταν καθ’ οδόν προς το Q3, έχοντας κάνει ένα πολύ καλό χρόνο στο τέλος του Q2, μέχρι την τελευταία στροφή, όπου ένα λάθος του κόστισε την πρόκριση.
P14 and Q2 for @SchumacherMick and @HaasF1Team
All the hard work behind the scenes
All the long hours at home and on the road
All worth it for moments like this 👊#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/7emmyFf0UI
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021
Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Mick Schumacher, ο οποίος σημείωσε την 14η επίδοση σήμερα και εισήλθε στο Q2 ξανά, έπειτα από το GP Γαλλίας, όντας 3 δλ. Ταχύτερος από τον team mate του στη Haas, Nikita Mazepin, ο οποίος είχε δύο τετ-α-κέ στο Q1._Φ.Λ.