X
Formula 1

GP Στυρίας – Σημειώσεις Σαββάτου

Η Red Bull επιβεβαίωσε το Σάββατο ότι διατηρεί το προβάδισμα που έδειχνε να έχει στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής. Ωστόσο, το GP Στυρίας θα κριθεί από τη διαχείριση των πίσω ελαστικών.

Παρ’ ότι ο Lewis Hamilton εξασφάλισε στον εαυτό του τρεις προσπάθειες στο Q3, δήλωσε ότι μετάνιωσε την κίνηση να προσπεράσει πολυάριθμα μονοθέσια καθ’ οδόν για την τελική του προσπάθεια. «Ήξερα ότι όλοι πήγαιναν πολύ αργά και ανησυχούσα ότι δε θα είχα τα ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες. Αλλά πήγα σε όλες τις ακάθαρτες γραμμές, γεμίζοντας ακαθαρσίες τα ελαστικά. Έπειτα είχα κακή έξοδο από την τελευταία στροφή, οπότε ήδη μέχρι την πρώτη στροφή, είχα χάσει ένα δέκατο. Ήδη στην τρίτη στροφή είχα χάσει δύο δέκατα, οπότε δεν υπήρχε ελπίδα. Προσπάθησα να υπερβάλλω για να ανακτήσω αυτό το χαμένο χρόνο και δεν λειτούργησε».

Ο Βρετανός δήλωσε επίσης ότι δεν κατανοούσε πλήρως γιατί δεν ήταν τόσο γρήγορος στις κατατακτήριες δοκιμές: «Στο FP3 έκανα ένα γύρο και είπα ‘αυτός είναι που χρειάζομαι στο Q3’. Αλλά δεν τον πλησίασα ποτέ!» Ο Hamilton ελπίζει το στήσιμο που επέλεξε να λειτουργήσει καλά στον αγώνα, αν και ανέφερε για την Red Bull ότι «ήταν ταχύτερη καθ’ όλη τη διάρκεια του σαββατοκύριακου και η χθεσινοβραδινή ανάλυση έδειξε ότι είναι 0,25 δλ. μπροστά στην προσομοίωση αγώνα. Ελπίζω ότι μέσω δουλειάς έχουμε μειώσει αυτή τη διαφορά».

Ποινή Bottas

O Valtteri Bottas ήταν ταχύτερος του Hamilton για 3η φορά φέτος σε κατατακτήριες δοκιμές. Το Red Bull Ring είναι μια πίστα που ταιριάζει στο οδηγικό στιλ του Φινλανδού. Ωστόσο, ο Bottas παραδέχθηκε ότι είχε βοήθεια από τις επιλογές του Hamilton όσον αφορά το στήσιμο: «Η άλλη πλευρά του γκαράζ με βοήθησε αυτή τη φορά. Με το μονοθέσιό μας, είναι εύκολο να ακολουθήσεις λάθος κατεύθυνση στο στήσιμο». Λόγια που επιβεβαιώνουν το περιορισμένο εύρος λειτουργίας της W12 και κατά συνέπεια τη «δυστροπία» της. Ο Φινλανδός έκρινε ότι έκανε έναν καλό γύρο, αλλά δε θα μπορούσε να έχει βρει τα 2 δέκατα του δλ. που τον χώριζαν από τον Verstappen.

O Bottas χαρακτήρισε αυστηρή την ποινή 3 θέσεων που δέχθηκε και έριξε φταίξιμο σε αντίπαλες ομάδες, οι οποίες κατά τη γνώμη του βρήκαν την ευκαιρία να επωφεληθούν, παραπονούμενες ότι επρόκειτο για επικίνδυνο περιστατικό, έτσι ώστε να του εξασφαλίσουν ποινή. Προφανώς, ο Φινλανδός παραδέχθηκε ότι με πολλούς μηχανικούς στο pit lane θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια επικίνδυνη κατάσταση. Ωστόσο, από την πλευρά της η FIA δε θα μπορούσε να αφήσει ατιμώρητο ένα τέτοιο συμβάν, διότι κατά αυτό τον τρόπο θα έδινε το μήνυμα ότι ένα τετ-α-κέ στο pit lane δεν αποτελεί αξιόμεμπτη οδηγική συμπεριφορά. Κάτι τέτοιο θα αντίβαινε την κύρια προτεραιότητα της FIA, που είναι η ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων στους αγώνες, από τους οδηγούς, μέχρι τους μηχανικούς και τους εθελοντές στην πίστα.

Κινητήρες, στρατηγική και ελαστικά

Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους η Red Bull έχει υψηλότερες τελικές ταχύτητες στην Αυστρία, αναφερθήκαμε εκτενώς στην ανάλυση των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής. Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε πως βρίσκει παράξενη τη σθεναρή άρνηση της Red Bull ότι έχει κερδίσει σε απόδοση στον τομέα της μονάδας ισχύος. Όπως πλέον έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε από τον Αυστριακό, τόνισε ότι δε θα έπρεπε να έχει προκύψει τέτοιο πλεονέκτημα σε απόδοση σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, που επιτρέπουν μονάχα επεμβάσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας των μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Σε άλλες δηλώσεις του πάντως, ο Wolff, σχολίασε: «Για χρόνια είχαμε πλεονέκτημα στις ευθείες. Τώρα, δε μπορούμε να παραπονεθούμε εάν έχει αντιστραφεί αυτό. Απλά πρέπει να προσπαθήσουμε να είμαστε ταχύτεροι στις στροφές».

Θα πρέπει να σημειωθεί φυσικά ότι στις υψηλές τελικές ταχύτητες της Red Bull συμβάλλει και η επιλογή πιο «αδύνατης» πίσω αεροτομής. Εντούτοις, η Red Bull διατηρεί ταχύτητα σχεδόν εφάμιλλη της Mercedes στις γρήγορες στροφές. Η RB16B το επιτυγχάνει αυτό «λειτουργώντας» το δάπεδο του μονοθεσίου πιο επιθετικά, με την αυξημένη κλίση του ανασηκωμένου πίσω μέρους. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το υψηλό rake, αυξάνει και τη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της πίσω αεροτομής, γεγονός που την κάνει να παράγει λίγο περισσότερη αρνητική άντωση απ’ ότι αν ήταν παράλληλη με το έδαφος.

Αν ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνό οδόστρωμα αύριο, το γεγονός ότι ο Perez εκκινεί με τη μαλακή γόμα (σε αντίθεση με τους Verstappen, Hamilton και Bottas), θα έχει σημασία όσον αφορά τη στρατηγική. Ο Μεξικανός θα κάνει νωρίτερα το pit stop του και ίσως έχει τη δυνατότητα με αυτό τον τρόπο να περάσει εμπρός από τον Hamilton, όταν πραγματοποιήσει και αυτός τη δική του αλλαγή ελαστικών. Δεδομένου ότι οι τελικές ταχύτητες των Red Bull στις ευθείες είναι αρκετά υψηλές, θα είναι δύσκολο για τον Βρετανό οδηγό της Mercedes να προσπεράσει τον Perez εάν βρεθεί πίσω του.

Ωστόσο, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι όλα θα εξαρτηθούν από τον παράγοντα ελαστικά: «Ο αγώνας δεν αποφασίζεται στις ευθείες, αλλά από τη διαχείριση ελαστικών, μέσω undercut και overcut (πρόωρη ή καθυστερημένη πραγματοποίηση pit stop). H Red Bull διαθέτει ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη νοημοσύνη μας για να αντλήσουμε το μέγιστο από το αυτοκίνητο, τα ελαστικά και το στήσιμο». O περιοριστικός παράγοντας στο GP Στυρίας -δεδομένου ότι θα διεξαχθεί σε στεγνή πίστα- θα είναι η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών.

Η αντίθεση στη McLaren…

Για μια ακόμη φορά, η διαφορά μεταξύ Norris και Ricciardo ήταν πολύ μεγάλη, τουλάχιστον όσον αφορά τη θέση εκκίνησης. Με πολλές ομάδες να βρίσκονται σε παρόμοιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας, μισό δευτερόλεπτο κάνει μεγάλη διαφορά. Ο διευθυντής της McLaren, Andreas Seidl, παρείχε μερικές εξηγήσεις για την -πολλοστή- κακή εμφάνιση του Daniel Ricciardo που o ίδιος ο Αυστραλός δεν είχε τη δυνατότητα να δώσει έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές.

Κατά τον Γερμανό, «Κοιτώντας τα δεδομένα μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, έχουμε μια καλή ιδέα όσον αφορά ποια είναι τα ζητήματα. Ο Daniel, παρά τα καλά βήματα προόδου που κάνει, παλεύει ακόμα με μερικούς από τους περιορισμούς που νιώθει όταν οδηγεί το αυτοκίνητό μας στο όριο. Αυτοί οι περιορισμοί κοστίζουν πολύ σε χρόνο εδώ, σε τέτοιου είδους πίστα». Μεγάλο μέρος του πρώτου μισού του γύρου στο Red Bull Ring εξαρτάται από την απόδοση στο φρενάρισμα της ανηφορικής προσέγγισης στη στροφή 3 και της κατηφορικής στην 4, όπου είναι πολύ σημαντική η είσοδος στη στροφή και ο τρόπος με τον οποίο εισέρχεται ο οδηγός για να κρατήσει την υψηλότερη εφικτή ταχύτητα διέλευσης από την κορυφή της.

Ωστόσο ο Ricciardo δυσκολεύεται και στις γρήγορες στροφές (6, 7, 9, 10), όπου απαιτείται δέσμευση και εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο. Ο Seidl σχολίασε: «Οι περιορισμοί με τους οποίους δυσκολεύεται, παρουσιάζονται στις αργές στροφές, αλλά επίσης και στα γρήγορα κομμάτια που ακολουθούν. Και αυτό απλά χτίζεται κατά τη διάρκεια του γύρου και οδηγεί σε αυτό το έλλειμμα που έχουμε». Ο Ricciardo προσέθεσε: «Σίγουρα παλεύω για να προσπαθήσω να είμαι το ίδιο γρήγορος στις στροφές. Δε νομίζω ότι η δυσκολία προέρχεται από υπερβολές στην οδήγηση του μονοθεσίου ή ότι παλεύω μαζί του. Αλλά βρίσκω τον εαυτό μου να ξεμένει από πίστα και χώρο».

Αυτό που δε μπορούσε να εξηγήσει ο Ricciardo ήταν γιατί έχανε τόσο χρόνο το Σάββατο, έπειτα από μια πολύ ανταγωνιστική Παρασκευή. Ωστόσο ο ρυθμός την Παρασκευή είναι αρκετά πιο αργός και όταν ο Ricciardo καλείται να βρει αυτό το 2,5% παραπάνω το Σάββατο, δυσκολεύεται να το καταφέρει.

…και την Alpine

Ο Fernando Alonso ήταν ταχύτερος από τον Esteban Ocon για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στις κατατακτήριες δοκιμές και πλέον, το «σκορ» μεταξύ τους στις αναμετρήσεις του Σαββάτου είναι ισόπαλο: 4 – 4. Σήμερα, ο Γάλλος αποκλείστηκε στο πρώτο σκέλος της διαδικασίας, όντας 17ος… Ο Alonso δηλώνει ότι από το Μπακού είναι ευχαριστημένος από το μονοθέσιο, ενώ ο Ocon δηλώνει ότι από εκείνο τον αγώνα, δεν είναι ευχαριστημένος από την απόδοση της δικής του πλευράς του γκαράζ. Τα τρία τελευταία Σάββατα, ο Ocon έχει βρεθεί κατά μέσο όρο 0,22 δλ. πίσω από τον Ισπανό ομόσταυλό του.

Ο Ocon δυσκολεύτηκε να βρει το ιδανικό στήσιμο για την Alpine στο Red Bull Ring. Είχε δυσκολία στο φρενάρισμα για την στροφή 3 και στους δύο γύρους του στο Q1 και υπήρχαν δείγματα αβεβαιότητας στην είσοδο των δύο τελευταίων στροφών. Ο αθλητικός διευθυντής της Alpine, Alan Permane, ανέφερε για τον Γάλλο: «Δυσκολεύεται λίγο με την αλλαγή ισορροπίας μεταξύ αργών και γρήγορων κομματιών. Υπάρχει λίγο υπερβολική υποστροφή στα γρήγορα κομμάτια και εάν προσπαθήσεις να το διορθώσεις αυτό, διαταράσσεις τη συμπεριφορά στα αργά σημεία. Ο ίδιος και οι μηχανικοί του χρειάζεται να δουλέψουν σκληρά και θα βρουν μια λύση και θα επιστρέψει στο επίπεδο που ήταν. Δεν ξέχασε ξαφνικά να οδηγεί γρήγορα».

Ο Ocon αναφέρει πως είναι ξεκάθαρο ότι έχει χάσει απόδοση στους τελευταίους αγώνες, καθώς στην αρχή της σεζόν ήταν σχεδόν μονίμως στο Q3 και στο GP Στυρίας αποκλείστηκε από το Q1. Την ίδια στιγμή, παρ΄οτι ο Alonso δεν πιστεύει ότι η Alpine είναι ένα εύκολο μονοθέσιο, το Σάββατο στο Red Bull Ring χαρακτήρισε την Α521 «απολαυστική» στην οδήγησή της. Ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά που διέθετε ανέκαθεν ως οδηγός ο Alonso είναι η ικανότητά του να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συμπεριφορές του μονοθεσίου. Παράλληλα, δίνει άρτιες και πολύ σαφείς πληροφορίες στους μηχανικούς του. Μπορεί ο Ocon να εξασφάλισε το μέλλον του στην Alpine και από αυτό τον τομέα να μην αισθάνεται πίεση, στην πίστα όμως σίγουρα την αισθάνεται, δεδομένων των επιδόσεων του Alonso.

Το DRS της Ferrari

Ο Charles Leclerc ανέφερε ότι η Ferrari χάνει πολύ χρόνο στις τρεις ζώνες DRS σε σύγκριση με την McLaren: «Για κάποιο λόγο, χάνουμε πολύ στο πρώτο τμήμα, το οποίο είναι κυρίως οι τρεις ζώνες DRS. Δεν κατανοούμε ακόμη πλήρως, διότι είναι πιο πολύ εκεί όπου ανοίγουμε το DRS και οι άλλοι φαίνεται να είναι πολύ πιο δυνατοί με το DRS εν λειτουργία. Οπότε δεν είναι όλες οι ευθείες, είναι πιο πολύ εκείνες οι τρεις». Παρ’ ότι ο Μονεγάσκος αποδίδει την απώλεια χρόνου στο DRS, θα πρέπει να παίζει ρόλο και η απόδοση της μονάδας ισχύος της Ferrari, καθώς και η αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση που παράγει η SF21.

H ευθύνη της AlphaTauri

Ο τεχνικός διευθυντής της AlphaTauri, Joddy Eggington, παραδέχθηκε -διστακτικά- ότι ίσως φταίει η ομάδα για την ποινή 3 θέσεων που δέχθηκε ο Yuki Tsunoda επειδή παρεμπόδισε τον Bottas στο Q3, καθώς δεν τον ενημέρωσε για την έλευση του Φινλανδού._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!