X
Formula 1

GP Στυρίας: Pole για τον Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, και την πρώτη της Red Bull μέσα στην Αυστρία, στην ιδιόκτητη πίστα του Red Bull Ring όπου αυτό το σαββατοκύριακο διεξάγεται το GP Στυρίας.

Είναι η πρώτη φορά που ο Verstappen κάνει σερί δύο συνεχόμενων pole position στη Formula 1. H Red Bull έδειχνε να έχει το πάνω χέρι στο Red Bull Ring από εχθές. Η Mercedes κατάφερε να πάρει τον ταχύτερο χρόνο στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου, αλλά ο Verstappen επικράτησε και πάλι στις κατατακτήριες. Αμφότεροι οι γύροι του Ολλανδού στο Q3 θα του έφερναν την pole position, ωστόσο ο πρώτος εξ αυτών ήταν 74 χλστ. του δλ. ταχύτερος.

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι περίμενε την Mercedes να είναι πιο ανταγωνιστική, αλλά υποθέτει ότι η αύξηση θερμοκρασίας ασφαλτοτάπητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φαίνεται ότι επηρέασε αρνητικά τα γερμανικά μονοθέσια.

Το δεύτερο χρόνο έγραψε ο Valtteri Bottas, εντούτοις ο Φινλανδός θα εκκινήσει από την 5η θέση, λόγω της ποινής που δέχθηκε από τους αγωνοδίκες έπειτα από το τετ-α-κέ του στο pit lane στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές. Ο Φινλανδός έχανε πολύ χρόνο στις ευθείες, τον οποίο δεν είχε τη δυνατότητα να αναπληρώσει στις -ελάχιστες- στροφές.

Ο Hamilton σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο, αλλά θα εκκινήσει δεύτερος αύριο. Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν ήταν η καλύτερη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών για τον ίδιο. Είχε ένα μπλοκάρισμα στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2 στη στροφή 3 και αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει (όπως και ο Bottas) και δεύτερο σετ μέσης γόμας για να προαχθεί στο τελικό σκέλος της διαδικασίας.

Σε αυτό, η Mercedes προσπάθησε να δώσει όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες στον Hamilton, ο οποίος είχε διαφυλάξει τρία σετ μαλακής γόμας και έκανε τρεις προσπάθειες στο Q3. Ωστόσο, στην τελική εξ αυτών, συνάντησε πολλά μονοθέσια μπροστά του στις τελευταίες στροφές, τα περισσότερα εκ των οποίων προσπέρασε, καθώς πιεζόταν χρονικά αφού η αντίστροφη μέτρηση πλησίαζε στο τέλος. Αλλά το τίμημα για αυτή την κίνηση, ήταν ότι η προετοιμασία των ελαστικών του δεν ήταν ιδανική και κατά συνέπεια, ο χρόνος του δεν ήταν ανταγωνιστικός.

Ο Hamilton δήλωσε ότι η Red Bull είχε και τις δύο ημέρες ένα προβάδισμα 0,25 δλ. επί της Mercedes. Επιπλέον, ο Βρετανός δήλωσε ότι τα γερμανικά μονοθέσια δε θα έχουν τη δυνατότητα να προσπεράσουν τη Red Bull στον αγώνα, λόγω των υψηλότερων τελικών ταχυτήτων που αναπτύσσει η RB16B. Ο Hamilton ευελπιστεί ότι θα μπορεί να παραμείνει κοντά στον Verstappen. Επίσης, ελπίζει στην έλευση της βροχής αύριο.

Verstappen, Hamilton και Bottas είναι οι μοναδικοί οδηγοί εκ των πρώτων 10 που θα εκκινήσουν τον αγώνα με την μέση γόμα, αφού με αυτήν σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Όπως συνηθίζει, η Red Bull έστειλε τον Verstappen στην πίστα στο τέλος του Q2 με ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας, για να είναι σίγουρο ότι θα εξασφαλίσει την πρόκριση. Ωστόσο, ο Verstappen έκοψε το ρυθμό του έπειτα από την πρώτη κιόλας στροφή, όταν βρήκε άλλα μονοθέσια μπροστά του. Αυτό προκάλεσε την οργή του αρχιμηχανικού του, Giampiero Lambiase, ο οποίος την εξέφρασε μέσω ασυρμάτου. Ο Verstappen δήλωσε ότι το περιστατικό αυτό τον έκανε να πιέσει πιο πολύ στο τελικό σκέλος.

Εκπληκτική ήταν η επίδοση του Lando Norris, o οποίος εξελίσσεται σε σπεσιαλίστα του Red Bull Ring. Άλλωστε, σε αυτή την πίστα ανέβηκε πέρυσι για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1 στο βάθρο. Ο Norris κατετάγη 4ος και θα εκκινήσει το GP Στυρίας 3ος. Ο Βρετανός ήταν έκπληκτος που βρέθηκε τόσο μπροστά, αλλά εκμεταλλεύτηκε την παρουσία του Fernando Alonso που βρισκόταν μπροστά του στην τελική του προσπάθεια στο Q2 για να κερδίσει στις ευθείες από το slipstream της Alpine. Ωστόσο, το γεγονός ότι βρισκόταν πολύ κοντά στον Ισπανό του κόστισε στην πρώτη στροφή. Ο Norris παραδέχθηκε επίσης ότι δεν πάτησε το γκάζι όσο νωρίς θα ήθελε στην έξοδο της στροφής 7.

Για μια ακόμη φορά, ο team mate του στη McLaren, Daniel Ricciardo δεν είχε εξήγηση για το γεγονός ότι βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Norris στο Q2 για να καταταγεί 13ος, έπειτα από μια πολύ καλή ημέρα εχθές… Η McLaren είχε τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες σήμερα.

Ο Sergio Perez εκκινεί τον αυριανό αγώνα από την 4η θέση. Ο Μεξικανός δεν ήταν αρκετά γρήγορος για να επιχειρήσει καν να προαχθεί στο Q3 με τη μέση γόμα. Ο Perez δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του και έκανε ό,τι αλλαγές μπορούσε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα επιπλέον σετ ελαστικών στο Q1, συνεπώς, έκανε την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 με μεταχειρισμένο σετ. Στον τελικό του γύρο στο Q3 δεν κατάφερε να φέρει τα ελαστικά στις ιδανικές θερμοκρασίες, ειδάλλως πιστεύει ότι θα είχε τη δυνατότητα να καταταγεί 2ος.

Η AlphaTauri ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική σήμερα, πιθανότατα λόγω της πολύ καλής απόδοσης του κινητήρα της Honda στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Pierre Gasly σημείωσε τον 6ο χρόνο και για πρώτη φορά είχε τη δυνατότητα να προαχθεί στο Q3 χρησιμοποιώντας μονάχα ένα σετ ελαστικών στο δεύτερο σκέλος. Ο Γάλλος δεν ήταν πολύ αισιόδοξος έπειτα από την απώλεια ολόκληρου του FP2 λόγω ενός προβλήματος στη μονάδα ισχύος, αλλά η πραγματικότητα τον διέψευσε.

Ο Yuki Tsunoda διατήρησε την ψυχραιμία του αυτή τη φορά και απέφυγε τα λάθη για να καταταγεί 8ος. Ο Ιάπωνας παρεμπόδισε τον Bottas στο Q3 στην 4η στροφή και κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για τις πράξεις του. Ο Tsunoda δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι η ομάδα δεν τον είχε ενημερώσει και είδε πολύ αργά ότι η Mercedes βρισκόταν πίσω του για να μπορέσει να αντιδράσει. Εντέλει, οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν με ποινή 3 θέσεων και θα εκκινήσει τον αγώνα αύριο 11ος. Ο Tsunoda δήλωσε επίσης ότι είχε δεχθεί πολλή πίεση από τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull έπειτα από το GP Γαλλίας και ευελπιστεί ότι ο Αυστριακός θα είναι πιο ευχαριστημένος έπειτα από τη σημερινή εμφάνιση, αν και αυτή η δήλωση έγινε πριν του επιβληθεί η ποινή. Ο Ιάπωνας ελπίζει να αποφύγει τα λάθη και αύριο.

Ο Charles Leclerc κατάφερε όπως πάντα να αντλήσει κάτι παραπάνω από τη Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές και θα παραταχθεί αύριο 7ος στην εκκίνηση. Ο Μονεγάσκος ήλπιζε σε κάτι παραπάνω σήμερα, αλλά δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari είναι ενθαρρυντικός, προσθέτοντας ότι η ιταλική ομάδα δεν ήθελε να τον θυσιάσει για καλύτερη επίδοση το Σάββατο.

Ο Carlos Sainz (12ος) από την πλευρά του δήλωσε ότι το Red Bull Ring δεν ευνοεί το μονοθέσιο της Ferrari και ανέφερε ότι του ήταν δύσκολο να «ξεκλειδώσει» την απόδοση της SF21 στον ένα γρήγορο γύρο. Η Ferrari είχε τις χαμηλότερες τελικές ταχύτητες όλων στις ευθείες, με το Red Bull Ring να αποκαλύπτει την αδυναμία της ιταλικής μονάδας ισχύος.

O Fernando Alonso ήταν πολύ ευχαριστημένος από την επίδοση που του χάρισε την 8η θέση (7η στην εκκίνηση λόγω της ποινής του Tsunoda). Ο Ισπανός δήλωσε ότι από το Μπακού τα πράγματα πηγαίνουν πολύ καλύτερα για τον ίδιο και προσέθεσε ότι το μονοθέσιο του έδινε πολύ καλή αίσθηση σήμερα. Ο έτερος πιλότος της Alpine, Esteban Ocon, αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο πρώτο κιόλας σκέλος…

O Lance Stroll συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα και προωθήθηκε στην 9η θέση εκκίνησης. Ο George Russell ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμά του σε κατατακτήριες δοκιμές με τη Williams, καταλαμβάνοντας την 11η θέση (θα εκκινήσει 10ος έπειτα από την ποινή του Tsunoda), πρώτος εξ αυτών που επιλέγουν ελαστικά για την εκκίνηση, αν και αυτό μπορεί να μην έχει πολύ σημασία αύριο αν βρέχει στην αρχή του αγώνα. Ο Βρετανός έχασε την πρόκριση στο Q3 για μόλις 8 χλστ. του δλ. αλλά ελπίζει αύριο να σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς με τη Williams._Φ.Λ.

Ταχύτεροι χρόνοι στα επιμέρους τμήματα της πίστας

Υψηλότερες ταχύτητες κατατακτήριων δοκιμών

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!