top icon
Formula 1

GP Στυρίας – Ανάλυση Παρασκευής

Παρ’ ότι οι απαιτήσεις του Red Bull Ring είναι πολύ διαφορετικές από αυτές του Paul Ricard, η εικόνα στην κορυφή δείχνει να είναι είναι αρκετά παρόμοια, τουλάχιστον σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Στυρίας.

Η Red Bull δείχνει να έχει το προβάδισμα «εντός έδρας» και η Mercedes να κυνηγά. Φυσικά, όλες αυτές οι ενδείξεις ενδέχεται να μην έχουν καμία σημασία εάν η βροχή κάνει την προβλεπόμενη εμφάνισή της.

Ο Max Verstappen είχε καθαρό προβάδισμα μισού δευτερολέπτου στις πρωινές προσομοιώσεις αγώνα και ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον Hamilton το απόγευμα, έχοντας όμως συμπληρώσει σχεδόν διπλάσιους γύρους (14 έναντι 8) με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Βρετανός οδηγός της Mercedes χρησιμοποιούσε τη μαλακή. Το stint του Hamilton πάντως ήταν πολύ ταχύτερο από αυτό που έκανε ο Sergio Perez με την έτερη Red Bull, χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα.

Υψηλότερες τελικές για την Red Bull

Αμφότερες οι ομάδες απέφυγαν να χρησιμοποιήσουν επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος. Διατηρώντας πίσω αεροτομή παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, η Red Bull είχε υψηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες. Στην πρώτη ευθεία (μεταξύ των στροφών 1 και 3), ο Verstappen άγγιξε τα 322,3 χ.α.ώ. ενώ ο Hamilton έφτασε τα 311,5 χ.α.ώ. Στην ευθεία Schonberg, (μεταξύ των στροφών 3 και 4), ο Ολλανδός «έγραψε» 318,7 χ.α.ώ. έναντι 306,3 του Βρετανού. Και στη μικρή ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, η Red Bull είχε και πάλι το προβάδισμα με 286 χ.α.ώ. έναντι 281,9 της Mercedes.

Η διαφορά ήταν μικρότερη χωρίς τη χρήση DRS. Οι τρεις ζώνες DRS που υπάρχουν στο Red Bull Ring, ενθάρρυναν τη χρήση μεγαλύτερης πίσω αεροτομής, η οποία θα προστατεύει και τα πίσω ελαστικά στον αγώνα. Η θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών αναμένεται να είναι ο περιοριστικός παράγοντας αυτό το σαββατοκύριακο, λόγω των πολλαπλών επιταχύνσεων από αργές στροφές.

Λιπαντικά

H Mercedes αποδίδει τη διαφορά απόδοσης στις ευθείες στη μονάδα ισχύος και στην αεροδυναμική αντίσταση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Honda κατάφερε να κερδίσει 14 ίππους από τη δεύτερη μονάδα που χρησιμοποιεί φέτος, την οποία παρουσίασε στη Γαλλία. Σε συνδυασμό με αυτή χρησιμοποιείται ένα καινούργιο λιπαντικό της ExxonMobil, το οποίο χρησιμοποιεί συστατικά από καλλυντικά, με τα οποία η εταιρεία πειραματίστηκε για πρώτη φορά πριν από 8 χρόνια. Το καινούργιο λιπαντικό μειώνει τις τριβές και επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Συνεπώς, η Honda έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα για περισσότερη ώρα, απ’ όπου και προκύπτει το προαναφερθέν κέρδος ιπποδύναμης.

Turbo

Ωστόσο, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, πιστεύει ότι η διαφορά ισχύος τονίζεται στο Red Bull Ring, λόγω της απόδοσης του συστήματος τούρμπο της Honda, το οποίο έχει εξελιχθεί από μηχανολόγους του τμήματος σχεδιασμού κινητήρων αεροσκαφών της ιαπωνικής εταιρείας. Λόγω του αυξημένου υψόμετρου, το τούρμπο δουλεύει πιο σκληρά για να αναπληρώσει τις απώλειες που προκύπτουν από την κατά περίπου 7% πιο αραιή ατμόσφαιρα και να παρέχει την ίδια ποσότητα πεπιεσμένου αέρα στο θάλαμο καύσης, όπως και υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Η Mercedes ήταν ταχύτερη στις στροφές 6-7, ενώ τα μονοθέσια των δύο κορυφαίων ομάδων απέδιδαν σχεδόν το ίδιο στη στροφή 9. Ωστόσο η Red Bull έδειχνε να έχει το προβάδισμα στο σύνολο του γύρου. Σύμφωνα με την Mercedes, παραβαίνοντας τα όρια πίστας στον ταχύτερο γύρο του, ο Hamilton δεν κέρδισε κάτι παραπάνω από 0,05 δλ. Συνεπώς βρισκόταν στο ίδιο επίπεδο με τον χρόνο του Verstappen. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός βρισκόταν στο δεύτερο γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, γεγονός που ίσως υποδηλώνει κάτι για τη δυνατότητα της Mercedes να φέρει τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία στον πρώτο γρήγορο γύρο.

Ποινή Bottas

Σύμφωνα με την ανάλυση της Mercedes για το GP Γαλλίας, όπου ο Hamilton έχασε την πρωτοπορία του αγώνα έπειτα από το pit stop του, αρκετή από την απώλεια χρόνου σημειώθηκε στο pit lane. Όταν ο Bottas έκανε το τετ-α-κέ, δοκίμαζε να ξεκινήσει με 2η σχέση στο κιβώτιο, για να διαπιστωθεί αν αυτή η προσέγγιση θα ήταν ταχύτερη. Ωστόσο, η ροπή στον πίσω άξονα ήταν υπερβολική και ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο. Οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Στυρίας, διότι θα μπορούσε να είχε τραυματίσει μηχανικούς της McLaren, εμπρός από το γκαράζ της οποίας εκτυλίχθηκε το συμβάν.

Ελαστικά

Σύμφωνα με την Pirelli, η μέση γόμα (C3) είναι μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από την μαλακή (C4) στον ένα γύρο, ενώ η σκληρή «χάνει» 0,8 δλ. στο γύρο. Κατά τη διάρκεια ενός stint, η αντοχή της μέσης γόμας παράγει καλύτερο ρυθμό, οπότε οι κορυφαίες ομάδες είναι λογικό να προσπαθήσουν να προαχθούν στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών με την μέση γόμα, αν και ο βαθμός δυσκολίας αυτής της προσπάθειας θα είναι πολύ πιο αυξημένος απ’ ότι ήταν στη Γαλλία.

Midfield

Οι McLaren και Alpine χρησιμοποίησαν πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος όταν οι οδηγοί της σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους τους, σύμφωνα με τις ενδείξεις από το GPS των μονοθεσίων. Συνεπώς, είναι δύσκολο να βγουν ασφαλή συμπεράσματα ως προς την ανταγωνιστικότητα της βρετανικής ομάδας σε σύγκριση με τις δύο κορυφαίες. Παράλληλα, η Ferrari χρησιμοποίησε την Παρασκευή για να διεξάγει πειραματισμούς με το στήσιμο της SF21 και να βρει τα αίτια των προβλημάτων της με τα εμπρός ελαστικά στη Γαλλία, οπότε και οι χρόνοι της Scuderia δεν ήταν ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικοί.

O Sebastian Vettel δήλωσε ότι η Aston Martin έχει ακόμη δουλειά να κάνει σε ρυθμό αγώνα. Στον αντίποδα, εξαιρετικές ήταν οι προσομοιώσεις αγώνα του George Russell με τη Williams, τόσο με τη σκληρή γόμα (με την οποία ήταν ταχύτερος από τον Leclerc) όσο και με τη μέση, με την οποία ήταν μόλις 0,2 δλ. πιο αργός από τον Hamilton.

Pit stop

Η μάχη για τον τίτλο δίνεται τόσο εντός πίστας, όσο και εκτός αυτής, στα παρασκήνια. Ο διευθυντής της Red Bull χαρακτήρισε ανοιχτά τη νέα τεχνική ντιρεκτίβα που αφορά τη διαδικασία των pit stop, ως σαφή προσπάθεια από την Mercedes να αφαιρέσει ένα από τα πλεονεκτήματα της ομάδας του. Ο Horner υποστηρίζει ότι το προβάδισμα της Red Bull στην ταχύτητα διεκπεραίωσης ενός pit stop δεν έχει αποκτηθεί τυχαία κι επειδή η Μercedes δε μπορεί να νικήσει αυτή τη μάχη, έχει επιλέξει την εναλλακτική οδό. Ο Horner αναφέρθηκε και στη γενικότερη εικόνα: «Η Formula 1 αφορά την καινοτομία και τον ανταγωνισμό. Το να βλέπουμε pit stop κάτω των 2 δευτερολέπτων είναι αξιόλογο επίτευγμα και θα έπρεπε να το ενθαρρύνουμε. Όχι να προσπαθούμε να το ελέγξουμε. Ειδάλλως που σταματάει αυτό; Θα μας λένε με ποιο τρόπο να περπατάμε καθώς μπαίνουμε στο γκαράζ, που θα πρέπει να καθόμαστε στο pit wall και ποιο κουμπί να πατήσουμε, υποθέτω»._Φ.Λ.

Προσομοιώσεις αγώνα GP Στυρίας

Προσομοιώσεις αγώνα στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Στυρίας

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ