top icon
Αγώνες

GP Σιγκαπούρης: Υπό τον έλεγχο του Vettel

Σε έναν αγώνα που οι Mercedes δεν ήταν… πουθενά, ο Sebastian Vettel είχε τα πάντα υπό τον έλεγχό του από την εκκίνηση έως την καρό σημαία (παρά τις δύο παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας) για να κατακτήσει την τρίτη νίκη του με τα χρώματα της Ferrari. 

H κακή εικόνα που παρουσίασε εχθές η Mercedes συνεχίστηκε και σήμερα, όπως ήταν προβλεπόμενο. Πέραν της έλλειψης απόδοσης, σήμερα ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος. Οι ανησυχίες της Mercedes ξεκίνησαν όταν άνοιξε το pit lane, καθώς ο κινητήρας του Nico Rosberg έσβησε δύο φορές πριν καταφέρει να ξεκινήσει. Στην εκκίνηση δεν υπήρξαν πολλές ανακατατάξεις. Έκπληξη προκάλεσε όμως το γεγονός ότι ο Vettel κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 3 δλ. από τον Daniel Ricciardo μέσα σε ένα μόλις γύρο. Στον 3ο γύρο η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων είχε φτάσει στα 5 δλ. όπου και σταθεροποιήθηκε για τους πρώτους γύρους. Ωστόσο, προς το τέλος του πρώτου stint, ο Ricciardo άρχισα να πλησιάζει σιγά-σιγά τον Vettel, που ίσως είχε καταπονήσει υπερβολικά τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους.

Η πρώτη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας πιθανότατα ευνόησε τον Vettel, καθώς έφερε τους πάντες σχεδόν στα pits, νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Στην επανεκκίνηση, ο Vettel ακολούθησε διαφορετική προσέγγιση, ακολουθώντας πολύ αργό ρυθμό. Πιθανότατα το pit wall της Ferrari προσπαθούσε να καλύψει το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν οι Mercedes (που είχαν τοποθετήσει πλέον τη μαλακή γόμα) στρατηγική δύο pit stop. Ο Vettel προστάτευε τα ελαστικά του σε περίπτωση που χρειαζόταν να προεκτείνει το δεύτερο stint του.

Η κίνηση αυτή του Vettel έδωσε ελπίδες στον Hamilton, που άρχισε να πλησιάζει την πρώτη τριάδα. Ωστόσο, στον 26ο γύρο, ο οδηγός της Mercedes ανέφερε απώλεια ισχύος στον ασύρματο. Παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός, προφανώς πατούσε τέρμα το γκάζι, ο κινητήρας δε δεχόταν εντολή να δώσει πλήρη ισχύ. Ο Hamilton έχανε 15 δλ. στο γύρο, καθώς το pit wall του έδινε εντολές για να προσπαθήσει να γιατρέψει το πρόβλημα, οι οποίες ωστόσο δε λειτούργησαν. Όταν τον προσπέρασαν και οι Manor και πλέον οι θερμοκρασίες φρένων και ελαστικών είχαν αρχίσει να πέφτουν επικίνδυνα, ο Hamilton κατευθύνθηκε προς τα pits για να εγκαταλείψει. Η Mercedes ανακοίνωσε ότι επρόκειτο για αστοχία σφιγκτήρα μεταξύ του intercooler και του plenum (αποθήκη αέρα) που προκάλεσε απώλεια πίεσης, η οποία οδήγησε στην απώλεια ισχύος.

Άνθρωπος στην πίστα…

Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε όταν ένας μεθυσμένος 27χρονος Βρετανός θεατής αποφάσισε να κάνει ένα… περίπατο στην πίστα στον 37ο γύρο. Όλοι σχεδόν οι οδηγοί εισήλθαν στα pits για να αλλάξουν ελαστικά. Μετά την επανεκκίνηση, ο Vettel διατηρούσε μία διαφορά ασφαλείας 3 δλ. από τον Ricciardo. Ο Αυστραλός προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά όποτε αύξανε το ρυθμό του, ο Vettel είχε απάντηση. Συνεπώς, ο Γερμανός σημείωσε την 4η προσωπική του νίκη στη Σιγκαπούρη και 42η της καριέρας του (μία περισσότερη από τον Ayrton Senna. Μάλιστα, ο Vettel είχε μείνει για το μισό αγώνα χωρίς τη δυνατότητα να πιει από το μπουκάλι υγρού που έχουν στο cockpit οι οδηγοί, στον πιο απαιτητικό αγώνα της σεζόν.

Ο Γερμανός προσπάθησε να φέρει μια σημαία της Ferrari στο βάθρο αλλά ο επίσημος της Allsport που διεκπεραιώνει τη διαδικασία, ο Alexander Molina δεν τον άφησε. Επίσης, εκπρόσωποι της Ferrari κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών μετά τον αγώνα διότι υπήρξε διαπληκτισμός μεταξύ μερικών μελών της ομάδας και των υπεύθυνων τήρησης της ασφάλειας εντός της πίστας στο parc ferme, μετά τον τερματισμό. Η Ferrari παρέδωσε στη FIA γραπτή απολογία και υποσχέθηκε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει επανάληψη ανάλογης συμπεριφοράς.

Ο Daniel Ricciardo ήταν ευχαριστημένος από τη δεύτερη θέση, αλλά πιστεύει ότι η ευκαιρία του να διεκδικήσει τη νίκη εξανεμίστηκε λόγω του συγχρονισμού του πρώτου αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Αυστραλός πιστεύει ότι αν είχε άλλους 2-3 γύρους θα μπορούσε να πλησιάσει αρκετά τoν Vettel για να επιχειρήσει το undercut.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen, o οποίος αντιμετώπισε τα χθεσινά προβλήματα με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του όπως ανέφερε στον ασύρματο και δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τους δύο προπορευόμενους οδηγούς. O Raikkonen γλίστραγε εχθές και σήμερα σε στροφές όπου ο Vettel έβρισκε πρόσφυση. Συνεπώς ο Φινλανδός έχανε χρόνο και παράλληλα καταπονούσε τα ελαστικά του.

Ο Nico Rosberg τερμάτισε στην 4η θέση έπειτα από έναν ανώνυμο αγώνα. O Γερμανός ήταν απογοητευμένος που η ομάδα δεν είχε βρει τη ρίζα του προβλήματος απώλειας απόδοσης στη Σιγκαπούρη. Η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν εντός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας το οποίο ήταν εξαιρετικά μικρό στη Σιγκαπούρη (φήμες το φάσμα είχε εύρος μόλις 2-3 βαθμών Κελσίου). Η Σιγκαπούρη αποτελεί μια πίστα με μοναδικά χαρακτηριστικά και στη Suzuka, όπου κυριαρχούν οι γρήγορες στροφές, η Mercedes αναμένεται να επιστρέψει στην κορυφή. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απολύτως σίγουρο. Η Mercedes αρνείται ότι οι νέοι περιορισμοί όσον αφορά τις πιέσεις ελαστικών επηρέασαν την κατάσταση. Κάποιοι δεν έχουν πειστεί από τις αρνήσεις της. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πιέσεις ελαστικών θα είναι αρκετά υψηλότερες στη Suzuka, της οποίας η χάραξη θα προσφέρει όμως τη δυνατότητα στη Mercedes να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα ισχύος που διαθέτει, αν δεν αντιμετωπίσει περαιτέρω προβλήματα αξιοπιστίας.

Ιδιαίτερα άτυχος με το συγχρονισμό των επεμβάσεων του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν ο Daniil Kvyat καθώς και τις δύο φορές είχε εισέλθει στα pits στον προηγούμενο γύρο, χάνοντας αρκετό χρόνο σε αμφότερες τις περιπτώσεις. Στο πρώτο pit stop ο Ρώσος κατέληξε πίσω από τις Mercedes, ενώ στο δεύτερο έχασε μια θέση από τον Valtteri Bottas. O Φινλανδός οδηγός της Williams δέχθηκε εντολή να προστατεύσει το κιβώτιό του στους τελευταίους γύρους. Από πρόβλημα στο κιβώτιο εγκατέλειψε ο team mate του, Felipe Massa, καθώς και οι δύο McLaren. Είδαμε σε πολλά μονοθέσια να επιλέγεται νεκρά καθώς περνούσαν επάνω από τη γέφυρα, πιθανώς επηρεασμένα από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία του υπόγειου μετρό.

H σύγκρουση Massa-Hulkenberg.

Ο Segio Perez έκανε έναν πολύ σταθερό αγώνα για να διατηρήσει την 7η θέση μέχρι την καρό σημαία, παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά του είχαν φθαρεί εντελώς στους τελευταίους γύρους. Ο Μεξικανός όμως αντιστάθηκε στην επίθεση του Max Verstappen, o οποίος αρνήθηκε να ακολουθήσει τις εντολές της Toro Rosso. H ομάδα είπε στον Ολλανδό να αφήσει τον team mate του, Carlos Sainz, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά, να περάσει για να επιτεθεί στον Perez. Αν ο Ισπανός δεν τα κατάφερνε, θα επέστρεφε τη θέση στον team mate του. Ο Verstappen όμως αρνήθηκε και μάλιστα έλαβε την υποστήριξη του διευθυντή της Toro Rosso, Franz Tost, ο οποίος δήλωσε ότι ο Sainz θα έπρεπε να βρίσκεται πιο κοντά στον team mate του για να κάνει το σχέδιο να πετύχει. Ο Verstappen έμεινε ακινητοποιημένος στην εκκίνηση και έχασε 1,5 γύρο. Ωστόσο ήταν τυχερός, αφού κατάφερε να τον ανακτήσει στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο προκλήθηκε από τη σύγκρουση Hulkenberg-Massa. Οι αγωνοδίκες ήταν άμεσοι στην απόφαση να επιβάλλουν στο Γερμανό ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του Ιαπωνικού GP, χωρίς καν να ακούσουν την άποψη των οδηγών. Ο Hulkenberg δεν υπολόγισε καλά και θα έπρεπε να έχει αφήσει περισσότερο χώρο στον εξερχόμενο από τα pits Massa, αλλά η ποινή φαντάζει αυστηρότερη του παραπτώματος._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ