Ο Lewis Hamilton σημείωσε -μετά από πολλές προσπάθειες- τον ταχύτερο χρόνο της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών πριν τις κατατακτήριες στο Interlagos, αλλά έχει δεχθεί ήδη ποινή 5 θέσεων για τη σειρά εκκίνησης της Κυριακής.
Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes χρησιμοποιεί αυτό το τριήμερο τον 5ο κινητήρα εσωτερικής καύσης της φετινής σεζόν και για αυτό θα δεχθεί την ποινή στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.
Δεδομένου ότι είχε δεχθεί ήδη ποινή (10 θέσεων) στην Τουρκία, όλες οι υπόλοιπες προσθήκες εξαρτημάτων τιμωρούνται με 5 θέσεις. H Mercedes αποφάσισε να αντικαταστήσει τον κινητήρα του Hamilton διότι φέτος παρατηρεί μεγαλύτερη πτώση απόδοσης από τους V6 της με το πέρας των χιλιομέτρων απ’ ό,τι σε προηγούμενες σεζόν.
Η Red Bull ξεκίνησε τη μονόωρη διαδικασία με τα δύο μονοθέσιά της να δείχνουν άκρως ανταγωνιστικά, και το προβάδισμα επί της Mercedes να είναι πολύ μεγάλο, πλησιάζοντας σε μερικές περιπτώσεις το 1 δλ.
Το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας είχε τη δυνατότητα να «καβαλάει» τα αρκετά επιθετικά kerb του Interlagos με πολύ περισσότερη ευκολία από τις Mercedes. Άλλωστε, η γερμανική ομάδα είναι αναγκασμένη να χρησιμοποιεί πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να λειτουργεί καλύτερα η αεροδυναμική της W12.
O Hamilton ανέφερε πολλές φορές στον ασύρματο ότι το εμπρός μέρος του μονοθεσίου του αναπηδούσε υπερβολικά, με τα ελαστικά να χάνουν πρόσφυση, προκαλώντας υποστροφή.
Είτε η Mercedes κατάφερε με μερικές ρυθμίσεις να μειώσει το φαινόμενο, είτε χρησιμοποίησε πιο επιθετικές ρυθμίσεις στον κινητήρα του Hamilton, για να τον δοκιμάσει κιόλας, στη μοναδική ευκαιρία που διαθέτει πριν τις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Hamilton έκανε τουλάχιστον τρεις γρήγορες προσπάθειες με τη μαλακή γόμα, ενώ οι οδηγοί της Red Bull, έπειτα από τον πρώτο γρήγορο γύρο επικεντρώθηκαν σε διαφορετικό πρόγραμμα.
Ο Βρετανός είχε και το πλεονέκτημα καλύτερων συνθηκών πίστας, καθώς το Interlagos δε χρησιμοποιείται τόσο πολύ κατά τη διάρκεια του έτους και οι χρόνοι κατεβαίνουν αρκετά καθώς η αγωνιστική γραμμή στρώνεται με γόμα.
Ένας από τους παράγοντες στους οποίους μπορεί να ποντάρει η Mercedes είναι οι υψηλές τελικές ταχύτητες που επιτυγχάνει στις ευθείες η W12 και καθορίζουν τις επιδόσεις στο πρώτο και το τρίτο τμήμα της πίστας.
Ο Sergio Perez, που κατετάγη στην 3η θέση, έδειξε να προσαρμόζεται άμεσα στις απαιτήσεις της Red Bull, σημειώνοντας χρόνους πολύ κοντινούς σε αυτούς του Verstappen, κάτι που είχε δυσκολία να κάνει στο πρώτο μισό της σεζόν, δηλαδή να ξεκινήσει το τριήμερο αντλώντας το μέγιστο από την RB16B.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas, εμπρός από τον Pierre Gasly, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, για να περάσει εμπρός από τις δυο Ferrari.
Το ιταλικό μονοθέσιο φαίνεται να βολεύεται στις αργές στροφές του μεσαίου τμήματος του Interlagos και με το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα δε φαίνεται να χάνει σχεδόν καθόλου στις ευθείες.
Εντυπωσιακοί ήταν και οι χρόνοι των οδηγών της Alpine, οι οποίοι δε χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα ελαστικών, αλλά κατάφεραν να καταταγούν στην 8η και 9η θέση, εμπρός από τις δύο Aston Martin.
Οι McLaren δεν εντυπωσίασαν, με τον Lando Norris 15ο και τον Daniel Ricciardo προτελευταίο, αλλά η βρετανική ομάδα επίσης δε χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στη μονόωρη διαδικασία._Φ.Λ.