Ο Lewis Hamilton έκανε ένα πολύ μεγάλο βήμα προς το φετινό τίτλο με τη νίκη του στο GP Ρωσίας, όπου ο Nico Rosberg εγκατέλειψε, ο Sebastian Vettel τερμάτισε στη 2η θέση έπειτα από την πολύ καλή στρατηγική της Ferrari, ενώ ο Sergio Perez ανέβηκε στο βάθρο με τη Force India, έπειτα από τη σύγκρουση Raikkonen-Bottas στον τελευταίο γύρο.
Ο Hamilton, αυξάνοντας τη βαθμολογική του διαφορά από τον Rosberg στους 73 βαθμούς με μόνο 4 GP να απομένουν για το τέλος της σεζόν, θα πρέπει να συμβούν εξαιρετικά πράγματα για να χάσει το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του και τρίτο στην καριέρα του. Δυστυχώς, η μάχη για τη νίκη διήρκεσε ελάχιστους γύρους, καθώς ο poleman Nico Rosberg διαπίστωσε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με το πεντάλ του γκαζιού της Mercedes από τους πρώτους γύρους υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Όταν ο Γερμανός άφηνε το γκάζι, ο κινητήρας διατηρούσε κάποιες στροφές στον κινητήρα. Συνεπώς, ο Rosberg έπρεπε να σηκώσει εντελώς το πόδι του από το γκάζι, με συνέπεια να μη μπορεί να στρίψει το τιμόνι σε μερικές στροφές. Οι πρώτες υποψίες της Mercedes είναι ότι έσπασε κάποιο μεταλλικό έλασμα ή λαστιχένιος δακτύλιος στο μηχανισμό επαναφοράς του δεξιού πεντάλ.
Οι ελπίδες του Rosberg για τον τίτλο ουσιαστικά εξανεμίστηκαν στη Ρωσία.
Όποιο και αν ήταν το πρόβλημα, το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο: ο Rosberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο τέλος του 7ου γύρου, ενώ μέχρι τότε ήταν επικεφαλής. Από εκείνο το σημείο και ύστερα, ο Hamilton δεν είχε αντίπαλο στην πορεία του για τη νίκη. Ακόμη και μια ανησυχία για την απόδοση της πίσω αεροτομής, καθώς παρουσιάστηκε κάποια αστάθεια η οποία ανάγκασε τον Βρετανό να μειώσει το ρυθμό του. Ο Vettel προσπάθησε να πλησιάσει αλλά η διαφορά ασφαλείας που είχε αναπτύξει τον Hamilton ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει στον οδηγό της Mercedes τη νίκη χωρίς πρόβλημα.
Ο Sebastian Vettel κατάφερε να εξασφαλίσει τη 2η θέση, παρ’ ότι στον πρώτο γύρο είχε πέσει στην 5η θέση. Ο Γερμανός πέρασε εμπρός από τον Raikkonen για την 4η θέση στη δεύτερη επανεκκίνηση, μετά το ατύχημα του Romain Grosjean. O Φινλανδός έχασε έδαφος και στις δύο επανεκκινήσεις, είτε από αργή αντίδραση, είτε από χαμηλές θερμοκρασίες ελαστικών. Ο Vettel κατάφερε να πάρει την εσωτερική στη 2η στροφή, ο Raikkonen βγήκε εκτός πίστας και παρέδωσε τη θέση.
Η μάχη μεταξύ των δύο Ferrari δε διήρκεσε πολύ…
Στη συνέχεια, ο Vettel καταδίωξε τον Bottas. Η Williams δεν κατάφερε να διατηρήσει τα ελαστικά της σε καλή κατάσταση στο τέλος του stint όπως η Ferrari και ο Bottas άρχισε να χάνει απόδοση και τη διαφορά 3 δλ. που είχε από τον Vettel. O Φινλανδός αναγκάστηκε να εισέλθει στα pits και εξερχόμενος από αυτά βρέθηκε πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς, ενώ οι οδηγοί τη Ferrari είχαν ελεύθερη πίστα μπροστά τους. Ο Vettel βγήκε εμπρός από τον Bottas και πλέον όδευσε ανενόχλητος προς τη δεύτερη θέση, ενώ ο Raikkonen επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον συμπατριώτη του. Οι δύο Φινλανδοί διένυσαν αρκετούς γύρους πίσω από τους Perez και Ricciardo.
Οι ομάδες αυτών των δύο οδηγών είχαν αποφασίσει να τους καλέσουν στα pits έπειτα από το ατύχημα του Romain Grosjean στον 12ο γύρο. Ο Γάλλος έχασε το πίσω μέρος της Lotus στην ταχύτατη στροφή 3, διόρθωσε υπερβολικά, πάτησε στα κομμάτια ελαστικού εκτός γραμμής (marbles), έχασε πρόσφυση και προσέκρουσε με ορμή στις μπαριέρες TecPro. Ευτυχώς δεν υπέστη κανένα σοβαρό τραυματισμό, όπως διαπιστώθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας.
To ατύχημα του Grosjean.
Force India και Red Bull είδαν ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν λαμβάνοντας αυτό το ρίσκο (ο Ricciardo έχανε χρόνο πίσω από τον Kvyat), ωστόσο οι οδηγοί τους έπρεπε να κάνουν 40 γύρους με τη μαλακή γόμα, μέχρι την καρό σημαία. Τα ελαστικά του Ricciardo έχασαν απόδοση νωρίτερα από αυτά του Perez. Bottas και Raikkonen κατάφεραν να προσπεράσουν τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull πριν εγκαταλείψει από πρόβλημα πιθανότατα στην εμπρός ανάρτηση της RB11, τέσσερις γύρους πριν την καρό σημαία. Ο Raikkonen όμως είχε δύο εξόδους από την πίστα μέχρι να τα καταφέρει και έχασε αρκετό χρόνο.
Ο Perez αντιστεκόταν σθεναρά παρ’ ότι τα ελαστικά του είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής τους. Στον προτελευταίο γύρο, οι δύο Φινλανδοί τον προσπέρασαν τον Perez στη στροφή 13 στον προτελευταίο γύρο. Ο Raikkonen εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του Bottas και στον τελευταίο γύρο, στη δεύτερη στροφή, βούτηξε στην εσωτερική από πολύ πίσω. Ο οδηγός της Williams έστριψε κανονικά, χωρίς να τον έχει δει. Ο Bottas έμεινε ακινητοποιημένος εκεί, ενώ ο Raikkonen κατάφερε να τερματίσει με σπασμένη εμπρός ανάρτηση, αλλά στην 5η θέση. Το συμβάν διερεύνησαν έπειτα από τον αγώνα οι αγωνοδίκες και επέβαλαν ποινή 30 δλ. στον Raikkonen, γεγονός που τον έριξε στην 8η θέση και επιπλέον, εξασφάλισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη Mercedes.
H επαφή Bottas-Raikkonen.
Ο Perez, που είχε δει το βάθρο να ξεφεύγει από τα χέρια του στον προτελευταίο γύρο την είδε να επιστρέφει με το ατύχημα των Φινλανδών να εκτυλίσσεται ακριβώς μπροστά του. Ο Μεξικανός έκανε εξαιρετική δουλειά όσον αφορά τη διατήρηση των ελαστικών του (όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν) και ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά από το περυσινό GP του Μπαχρέιν. Αντιθέτως, ο αγώνας του team mate του, Nico Hulkenberg, τελείωσε στην πρώτη στροφή. O Γερμανός αιφνιδιάστηκε από την επιβράδυνση των προπορευόμενων, έχασε το πίσω μέρος της Force India, έκανε τετ-α-κέ και ο Marcus Ericsson δεν κατάφερε να τον αποφύγει, ενώ ζημιές υπέστησαν και τα μονοθέσια των Grosjean και Verstappen. To ατύχημα αυτό έφερε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας.
Το ατύχημα Hulkenberg-Ericsson στην εκκίνηση.
Από το ατύχημα Bottas-Raikkonen ευνοήθηκε ο Felipe Massa, ο οποίος ύστερα από την πολύ κακή χθεσινή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, τερμάτισε 4ος, έχοντας πραγματοποιήσει έναν αγώνα συνεχούς ανάκαμψης. O Kvyat τερμάτισε στην 6η θέση (που έγινε 5η μετά την τιμωρία του Raikkonen) και αναρωτιόταν γιατί στο δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας η Red Bull δεν κάλεσε αυτόν στα pits αντί για τον Ricciardo που βρισκόταν πίσω του. Ο Felipe Nasr έκανε πολύ καλό αγώνα για να καταταγεί 6ος, εμπρός από τον Pastor Maldonado. Οι δύο McLaren έκοψαν το νήμα στην 9η και 10η θέση, έπειτα από τον καλύτερο ίσως φετινό αγώνα της ομάδας. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 5 δλ. στον Alonso (λόγω παράβασης ορίων πίστας) και η 10η θέση κατέληξε στον Verstappen.
Η εγκατάλειψη του Ricciardo.
Ηρωική προσπάθεια έκανε και ο Carlos Sainz, έπειτα από το χθεσινό ατύχημά του, το οποίο δέχθηκε 46 g στιγμιαία. Ο Ισπανός εκκίνησε κανονικά τον αγώνα, παρ’ ότι δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές και είχε φτάσει μέχρι την 7η θέση, όταν μόλις 8 γύρους πριν τον τερματισμό τα προβλήματα στα εμπρός φρένα του έγιναν τόσο έντονα που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, έπειτα από δύο εξόδους. Μάλιστα, ένα κομμάτι από την πίσω αεροτομή του Ισπανού έμεινε στην πίστα και ένας… θαρραλέος Ρώσος έτρεξε εμπρός από το μονοθέσιο του Vettel για να το μαζέψει…
O Vettel έχει… σχεδόν συνηθίσει πλέον να βρίσκει… πεζούς μπροστά του (όπως και στη Σιγκαπούρη).
Τέλος, είναι επίσημο πλέον ότι η Pirelli θα συνεχίσει να είναι o επίσημος προμηθευτής ελαστικών της F1 και για την τριετία 2017-2019._Φ.Λ.