X
Αγώνες

GP Ρωσίας: O Rosberg συνεχίζει ακάθεκτος…

...το σερί νικών του και επί ρωσικού εδάφους. Ο Hamilton κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ελαχιστοποιώντας τις απώλειές του, με τον Raikkonen να τερματίζει στην 3η θέση. Ο τοπικός ήρωας, Daniil Kvyat έθεσε εκτός αγώνα τον Vettel, καθώς εμβόλισε τη Ferrari δύο φορές έως την 4η στροφή...

Με τη νίκη στο Sochi, o Rosberg έγινε ο τέταρτος μόλις οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει καταφέρει να σημειώσει σερί επτά νικών, έπειτα από τους Alberto Ascari, Michael Schumacher και Sebastian Vettel. Επίσης, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στο προτελευταίο πέρασμα, ο Rosberg σημείωσε το πρώτο grand slam της καριέρας του στην F1. O Hamilton δεν κατάφερε να κυνηγήσει τις αμυδρές ελπίδες νίκη που είχε, λόγω διαρροής νερού που σταθεροποιήθηκε όταν σταμάτησε να πιέζει, σηκώνοντας το πόδι του από το γκάζι στις ευθείες. Ο Raikkonen έκανε μερικά κρίσιμα λάθη, ενώ οι Williams δεν είχαν το ρυθμό να παλέψουν με τις Mercedes και τις Ferrari με τη μαλακή γόμα, παρά τις προσπάθειες του Bottas. Ο Alonso (6ος) σημείωσε τους πρώτους του φετινούς βαθμούς, όπως και ο Button (10ος). Ο Kevin Magnussen προσέφερε στη Renault τους πρώτους βαθμούς της φέτος, ενώ ο Grosjean επέστρεψε σοτυς βαθμούς, όπως και ο Perez, παρά την αστοχία ελαστικού που είχε στον πρώτο γύρο.

Η προετοιμασία για τον αγώνα από την πλευρά του γκαράζ του Hamilton ήταν φρενήρης. Η Mercedes τοποθέτησε τον V6 που είχε χησιμοποιήσει στα τρία πρώτα GP ο Βρετανός και αντικατέστησε MGU-H, τούρμπο, ηλεκτρονικά ελέγχου και μπαταρία στην W07 με τον αριθμό 44. Συνεπώς, ο Hamilton χρησιμοποίησε την τρίτη MGU-H και το τρίτο τούρμπο του για φέτος, από τα πέντε που επιτρέπονται χωρίς ποινή. Ωστόσο, ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε εχθές ο Hamilton ήταν εφοδιασμένος με το καινούργιο σύστημα καυσίμου της Mercedes. Η ομάδα έπρεπε να αντικαταστήσει το σύστημα με ένα άλλο ίδιων προδιαγραφών, για να μη δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης ο Hamilton. Συνεπώς, η Mercedes ξόδεψε 43.000 δολάρια για να στείλει με πτήση τσάρτερ το καινούργιο σύστημα καυσίμου στη Ρωσία. Παράλληλα, ο Hamilton δέχθηκε εχθές επίπληξη για την παράβαση που διέπραξε επιστρέφοντας στην πίστα έπειτα από έξοδο στη δεύτερη στροφή. Ήταν η δεύτερη επίπληξη που δέχεται φέτος και αν δεχθεί τρίτη μέχρι το τέλος της σεζόν, θα πρέπει να εκτίσει ποινή δέκα θέσεων στη σειρά εκκίνησης. 

Ο Rosberg εκκίνησε πάρα πολύ καλά και διατήρησε την πρωτοπορία έπειτα από το slipstreaming της πρώτης στροφής. Πίσω του επικράτησε το χάος… Ο Raikkonen κατάφερε να περάσει τον Bottas και ο Vettel είχε πάρει την εσωτερική του Ricciardo, όταν ο Kvyat, έχοντας μπλοκάρει τα πίσω φρένα του, εμβόλισε το ιταλικό μονοθέσιο στην πρώτη στροφή. Η Ferrari χτύπησε τη Red Bull του Ricciardo (η οποία ακούμπησε επίσης το πίσω δεξιό ελαστικό του Perez), καταστρέφοντας τον αγώνα της αυστριακής ομάδας, όπως δήλωσε ο διευθυντής της, Christian Horner. Ο Kvyat έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στη Ferrari του Vettel στην επόμενη στροφή. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari επιβράδυνε, διότι είδε μπροστά του τον Perez να παλεύει να διατηρήσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του, λόγω αστοχίας του δεξιού πίσω ελαστικού του από το χτύπημα του Ricciardo, που είχε προκαλέσει ο Kvyat. O Ρώσος αιφνιδιάστηκε από το γεγονός ότι ο Vettel σήκωσε το πόδι του από το γκάζι και τον εμβόλισε για δεύτερη φορά, για να στείλει την Ferrari στις μπαριέρες της 4ης στροφής. Αμφότερες οι Red Bull εισήλθαν στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου και τοποθέτησαν τη μέση γόμα, απόφαση η οποία αποδείχθηκε λανθασμένη και διατήρησε και τους δύο οδηγούς της ομάδας εκτός βαθμών. Ο Vettel πήγε και είπε δυο λόγια στον Horner στο pit wall της Red Bull κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ και ο Ricciardo δεν ήταν ευχαριστημένος από τις πράξεις του team mate του, όπως και ο Horner άλλωστε. Ο Kvyat εξέτισε ποινή στάσης 10 δλ. στα pits και δέχθηκε τρεις βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια. Ο Ρώσος δήλωσε ότι θα απολογηθεί σε όλους τους οδηγούς που ενεπλάκησαν στο ατύχημα της πρώτης στροφής. Επιπλέον, ήδη υπήρχαν φήμες ότι ο Kvyat θα αντικατασταθεί το 2017 από τον Verstappen στη Red Bull. Αυτές οι φήμες αναμένεται να ενταθούν τις επόμενες ημέρες.

Ένας από τους ευνοημένους της εκκίνησης ήταν ο Hamilton, ο οποίος βρισκόταν στην εξωτερική του Ricciardo, καθώς ο Kvyat προκάλεσε την καραμπόλα. Βλέποντας τη Red Bull δίπλα του ασταθή, ο Hamilton αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το διάδρομο διαφυγής με το πόδι στο πάτωμα και μάλιστα κέρδισε αρκετό έδαφος επιλέγοντας να κινηθεί εκτός πίστας. Μέχρι την 5η στροφή είχε βρεθεί στην 5η θέση, πίσω από τις δύο Williams. 

Έπειτα από τον καθαρισμό της πίστας (καθώς πιο πίσω ο Gutierrez είχε προκαλέσει μια παρόμοια καραμπόλα με θύματα τον Hulkenberg και τον Haryanto) και την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Raikkonen αιφνιδιάστηκε από το ξεκίνημα του Rosberg. Προσπάθησε να καλύψει το λάθος υπερβάλοντας στα φρένα της τελευταίας στροφής, έχασε φόρα και επέτρεψε στον Bottas να τον προσπεράσει. O Raikkonen δήλωσε ότι το ίδιο πράγμα είχε συμβεί και πέρυσι και ότι για κάποιο λόγο η Ferrari δεν αποδίδει καλά στις επανεκκινήσεις. Παράλληλα, ακριβώς πίσω από τους δύο Φινλανδούς, ο Hamilton προσπέρασε τον Massa. Ο Raikkonen πλησίασε πάρα πολύ τον Bottas στον 7ο γύρο, αλλά ένα λάθος του στην 5η στροφή επέτρεψε στον Hamilton να προσπεράσει τη Ferrari. H Williams του Bottas όμως αποδείχθηκε πιο δύσκολη υπόθεση, δεδομένου ότι και αυτή χρησιμοποιεί κινητήρα Mercedes και είχε πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.

Το γεγονός ότι ο Bottas καθυστερούσε τους Hamilton και Raikkonen, παγίωσε τη νίκη για τον Rosberg, ο οποίος ανέπτυξε μια διαφορά 12,5 δλ. μέχρι να ξεκινήσουν τα pit stop. Η Williams πήρε την πρωτοβουλία και κάλεσε τον Bottas στα pits στον 17ο γύρο. Η Mercedes απάντησε καλώντας τον Hamilton στον αμέσως επόμενο γύρο, ωστόσο το pit stop της γερμανικής ομάδας ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργό και ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από την Williams. Ωστόσο, ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τον Bottas άμεσα. Ο Φινλανδός έχασε λίγο χρόνο προσπαθώντας να περάσει τον Alonso, με συνέπεια ο Raikkonen να βγει μπροστά του έπειτα από το pit stop της Ferrari. H Williams δεν είχε το ρυθμό να κάνει κάτι για τις Mercedes και τις Ferrari με τη μέση γόμα και ο Bottas συμβιβάστηκε με την 4η θέση. Ο Raikkonen από την πλευρά του δήλωσε ότι ήταν αναγκασμένος να εξοικονομεί καύσιμα, συνεπώς δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει.

Παρά τη διαφορά 12 δλ. ο Hamilton πίστευε ότι έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Βρετανός έκοψε 5 δλ. από τη διαφορά όταν ο Rosberg συνάντησε ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς. Ωστόσο, στον 37ο γύρο, ο Hamilton ενημερώθηκε από τον ασύρματο ότι υπήρχε πρόβλημα με την πίεση νερού στο μονοθέσιό του. Ο Βρετανός σταμάτησε να πιέζει για να φτάσει έως τον τερματισμό και η κατάσταση σταθεροποιήθηκε πέντε γύρους αργότερα. Ωστόσο, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι επειδή η μονάδα ισχύος του Hamilton λειτουργούσε τόση ώρα με χαμηλή πίεση νερού, ενδέχεται να έχει υποστεί ζημιές. Επιπλέον, η ομάδα ανησυχούσε και για το μονοθέσιο του Rosberg, λαμβάνοντας μερικές παράξενες ενδείξεις στην τηλεμετρία όσον αφορά τη λειτουργία της MGU-K. Παρά ταύτα, ο Rosberg πίεσε στον προτελευταίο γύρο για να σημειώσει το ταχύτερο πέρασμα του αγώνα…

Ήταν εμφανές μετά τον αγώνα ότι ο Hamilton δεν ήταν ευχαριστημένος με την έκβασή του. Οι εκπρόσωποι της Mercedes έσπευσαν να διαψεύσουν τους ισχυρισμούς περί σαμποταρίσματος του Hamilton. Αυτό που θέλησε να αναφέρει ο Βρετανός στις συνεντεύξεις του μετά τον αγώνα είναι το γεγονός ότι η Mercedes έχει ανταλλάξει την πλειονότητα των μηχανικών φέτος μεταξύ των δυο οδηγών. Συνεπώς, οι περισσότεροι μηχανικοί που εργάζονταν πέρυσι στο μονοθέσιο του Rosberg βρίσκονται φέτος στο γκρουπ μηχανικών του Hamilton, και αντίστροφα. Ο Hamilton δεν πιστεύει ότι τα προβλήματα προέρχονται από εκεί, ωστόσο ο Niki Lauda έκανε λόγο για ανθρώπινα λάθη. Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν υπήρχε προφανής λόγος για αυτή την αλλαγή, ωστόσο ο Wolff υποστήριξε την απόφαση της Mercedes, δηλώνοντας ότι η αλλαγή έγινε για να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο το ηθικό όλων των μηχανικών και να τους δοθούν νέες ευκαιρίες.

Συνεπώς, δεν υπήρξε ποτέ μάχη για τη νίκη. Το ενδιαφέρον στο δεύτερο μισό αγώνα διατηρήθηκε ζωντανό από ένα τρενάκι μονοθεσίων που πάλευαν για τις τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας. Ο Verstappen έχασε μια σχεδόν σίγουρη 6η θέση λόγω προβλήματος στον κινητήρα που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη στον 34ο γύρο.

Ο Fernando Alonso κατάφερε να κερδίσει αρκετές θέσεις στην εκκίνηση, έχοντας ακολουθήσει την «παράκαμψη» που πήρε ο Hamilton και είχε το ρυθμό να διατηρηθεί εκεί, παρά το γεγονός ότι ήταν αναγκασμένος να εξοικονομεί καύσιμα και δε μπορούσε να πιέσει.

Ο Kevin Magnussen διεκδικεί τον τίτλο της καλύτερης εμφάνισης σε αυτό τον αγώνα (μαζί με τον Alonso και τον Perez), καθώς ο Δανός, έπειτα από έναν καλό πρώτο γύρο, στον οποίο απέφυγε το χάος που εκτυλισσόταν γύρω του, κέρδισε αρκετές θέσεις. Κατάφερε να προσπεράσει στον αγώνα τον Ricciardo (που δυσκολευόταν με τη μέση γόμα) και τον Grosjean, για να χαρίσει στη Renault τους πρώτους της βαθμούς από την επιστροφή της στην F1. Ο Γάλλος οδηγός της Haas επέστρεψε στους βαθμούς, παρ’ ότι δεν είναι ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στα δύο τελευταία GP.

O Sergio Perez πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη για να σημειώσει μερικούς βαθμούς, έπειτα από την αστοχία ελαστικού στον πρώτο γύρο. Τον τελευταίο βαθμό σημείωσε ο Button, με αμφότερες τις McLaren στην πρώτη δεκάδα. Ο Βρετανός παραπονέθηκε για την παράκαμψη που έκαναν στη δεύτερη στροφή μερικοί οδηγοί στον πρώτο γύρο και επωφελήθηκαν, δηλώνοντας ότι είναι κάτι που θα πρέπει να επανεξεταστεί στο μέλλον._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!