Μία μάχη στην οποία δε χωράνε λάθη είχε αρκετά από αυτά, όσο στο midfield τα πάντα ήρθαν πάνω-κάτω εξαιτίας των χαρακτηριστικών της πίστας. Βάζουμε το Grand Prix Πορτογαλίας «στο μικροσκόπιο».
Δε χωράνε λάθη όταν αντίπαλος είναι ο Hamilton
Η μάχη για το πρωτάθλημα φέτος θα είναι αρκετά κλειστή – αυτό δεν αλλάζει μετά από μία σχετικά εύκολη νίκη του Hamilton. Η απόδοση των W12 και RB16B παραμένει εξαιρετικά κοντά, και πιθανώς αυτό να ισχύσει ως το τέλος, όποιο κι αν είναι αυτό. Ως εκ τούτου, κάθε λάθος μεγεθύνεται, κάθε στραβοτιμονιά, άτσαλο πάτημα στο γκάζι, γίνεται αιτία για χαμένες θέσεις και -κατά συνέπεια- χαμένους βαθμούς.
Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, Hamilton και Verstappen βρέθηκα πλάι-πλάι, και ακόμα κι αν δεν ήταν για τη νίκη του αγώνα, εντούτοις ήταν ένα καίριο προσπέρασμα για τον 7κις πρωταθλητή. Και αρκούσε ένα λάθος του Ολλανδού για να βρει την ευκαιρία του:
«Δεν θυμάμαι πότε, αλλά ο Max έκανε λάθος και αυτό ήταν πραγματικά τέλειο. Ήξερα ότι αυτή ήταν η ευκαιρία μου να τον πλησιάσω στο τελευταίο sector.»
Αυτό το λάθος δεν καθιστά τον Verstappen «αδύναμο», αφού θα μπορούσε να το κάνει ο οποιοσδήποτε υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες της ελλιπούς σε πρόσφυσης πίστας και των δυνατών ανέμων. Αλλά, το έκανε ο Verstappen, κι αυτό μέτρησε στο τέλος.
Δύσκολα θα απομακρυνθεί κάποια από τις δύο ομάδες φέτος. Με τον τρόπο της και την προσέγγισή της, η κάθε μία έχει ένα γρήγορο μονοθέσιο στα χέρια της, που όμως προσαρμόζεται σε τελείως διαφορετικές συνθήκες από το αντίπαλο. Η Mercedes W12 βρίσκεται στην καλύτερη κατάστασή της όταν αποφεύγει την υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών και είναι σε πίστες με αργές, κλειστές στροφές. Αντιθέτως, η Red Bull επιδιώκει τις υψηλές θερμοκρασίες και τις γρήγορες στροφές, αφού εκεί μπορεί να δείξει την πλήρη δυναμική της RB16B – που στην καλή της μέρα, είναι 3 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη του «μαύρου βέλους».
Σε αυτό το πλαίσιο, η επιτυχία από την αποτυχία είναι 4 χιλιοστά του μέτρου μακριά στις κατατακτήριες (για τόσο βρέθηκε εκτός πίστας το Σάββατο ο Verstappen κι ακυρώθηκε ο χρόνος του), ή ένα γλίστρημα στην 4η στροφή. Αρκούν μικρές ατασθαλίες για να χαθεί έδαφος – και μην γελιόμαστε, αυτά τα λάθη θα τα κάνει και ο Hamilton. Έκανε ένα τέτοιο πριν δύο εβδομάδες, στην Ίμολα, ασχέτως αν κατάφερε (και με λίγη δόση τύχης) να αναρριχηθεί 2ος.
Αυτό, όμως, έλειπε από το σπορ. Μία μάχη λίγο πιο «βρώμικη», πιο ατελής σε σχέση με το παρελθόν. Και είμαστε εδώ για αυτό.
Γιατί ήταν τόσο δυνατή η Alpine
Φεύγοντας από την Πορτογαλία, το πιο δυνατό story στο midfield ήταν η εξαιρετικά δυνατή Alpine, που εμφανίστηκε 4η δύναμη μετά το κάκιστο GP στην Ίμολα.
A ?????? race for @AlpineF1Team included this move by @OconEsteban ?#PortugueseGP ?? #F1 pic.twitter.com/Wqxynpb5T5
— Formula 1 (@F1) May 3, 2021
Δύο παράγοντες ανέδειξαν τα δυνατά σημεία της A521: η ανάγκη για υψηλή τελική ταχύτητα, και το πακέτο αναβάθμισης που έφερε η ομάδα, ειδικά για το Πορτιμάο.
Η Alpine A521 είναι η Renault R.S.20 με μπλε livery και μερικές -αναγκαστικές- αλλαγές, χάρη και στις μικρές αλλαγές των κανονισμών. Αυτό σημαίνει πως έχει όλα τα θετικά, πέραν των αρνητικών, της προκατόχου της – μεταξύ των θετικών, είναι και το γεγονός πως αποτελεί ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο στις πίστες που έχουν απαιτήσεις από τον κινητήρα και που ευνοούν την υψηλή τελική.
Το Αλγκάρβε είναι ένα τέτοιο σιρκουί από φέτος, με τις δύο ζώνες DRS έναντι της μίας που είχε πέρυσι, κι αυτό ευνόησε το έργο των Ocon και Alonso, ιδίως στον αγώνα. Όντας αμφότεροι ιδιαίτερα μαχητικοί και με αποθέματα ταλέντου αν έχουν το σωστό μονοθέσιο στα χέρια τους, ήταν δεδομένο πως θα πήγαιναν για το μέγιστο την Κυριακή.
Προσθέστε σε αυτό το νέο πάτωμα που έφερε το Enstone για να βελτιώσει την απόδοση της A521 στις πιο κλειστές στροφές, στις οποίες δυσκολεύτηκε τρομερά η ομάδα προ δύο εβδομάδων.
Από τη σκοπιά των ελαστικών
Τα ελαστικά έγιναν εκ νέου ένας από τους βασικούς παράγοντες στην έκβαση του αγώνα. Η επιλογή της Pirelli να διαθέσει τις πιο σκληρές γόμες της στο Πορτιμάο, σε συνδυασμό με τη λεία άσφαλτο και την αντίστοιχα χαμηλή πρόσφυση που αυτή προσφέρει, οδήγησε σε αρκετά ενδιαφέρουσες στρατηγικές επιλογές.
Η σκληρή φάνηκε να μην είναι ελαστικό αγώνα την Παρασκευή, όμως οι αυξημένες θερμοκρασίες που επικράτησαν την Κυριακή έφεραν τις ομάδες προ αυτής της επιλογής – και για κάποιους δούλεψε περισσότερο από άλλους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα οδηγού που έχασε έδαφος με αυτό το σετ ήταν ο Carlos Sainz που έμεινε εκτός δεκάδας.
Ο Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli Motorsport, δήλωσε σχετικά:
«Οι πιο υψηλές θερμοκρασίες οδήγσσαν σε αυξημένη φθορά στις πιο μαλακές γόμες σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, κάτι που σήμαινε πως οι οδηγοί έπρεπε να τα διαχειριστούν καλύτερα. Αυτό οδήγησε αρκετούς στη σκληρή γόμα, μεταξύ άλλων και γιατί η πίστα βελτιωνόταν, προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση.
«Όλες οι γόμες ξεχώρισαν για διαφορετικούς λόγους. Η σκληρή γόμα ήταν καταλυτικής σημασίας σε αυτές τις συνθήκες, για αυτό και χρησιμοποιήθηκε από τους περισσότερους οδηγούς στο τελευταίο τους stint, συμπεριλαμβανομένου και του Lewis Hamilton, που οδήγησε εξαιρετικά.
«Η μαλακή, αν και χρησιμοποιήθηκε λιγότερο απ’ τις άλλες δύο -και κυρίως για το τελευταίο stint- έφτασε να χρησιμοποιηθεί για 40 γύρους από τον Lance Stroll, ενώ ο Sergio Perez έκανε ένα τεράστιο stint με τα μεσαία, σε μία ασυνήθιστη αλλά αποδοτική στρατηγική.»
Επόμενος αγώνας για το πρωτάθλημα, αυτός στην Ισπανία στις 7-9 Μαΐου.