Ο Valtteri Bottas πήρε την πρώτη του φετινή pole position για μόλις 7 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφήνοντας πίσω του τους Hamilton και Verstappen.
Στο Q1, η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τη μαλακή γόμα, με εξαίρεση τις δύο McLaren – όχι για πολύ όμως, αφού κι αυτές αποφάσισαν να πάνε στη C3 γόμα, βλέποντας ότι κινδύνευαν με αποκλεισμό με το μεσαίο σετ.
Ο αέρας παρέμενε δυνατός στην πίστα, ειδικά στα πιο ψηλά σημεία της πίστας στο δεύτερο sector, με τους οδηγούς να πρέπει να αποφύγουν να χάσουν τον έλεγχο του πίσω μέρος. Ο Perez ήταν ένας εξ αυτών που είχε τετακέ εξαιτίας των συνθηκών.
Στους χρόνους, η πίστα έδωσε τους καλύτερους γύρους στο τελευταίο τρίλεπτο της διαδικασίας, με τον Bottas να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, μπροστά από τους Norris και Hamilton
Σε καλή κατάσταση εμφανίστηκαν ξανά οι Alpine, κι ειδικά ο Ocon, αφού ο Alonso πέρασε στο Q2 μεν, οριακά δε.
Εκτός συνέχειας έμεινε ο Daniel Ricciardo, σε μία εξέλιξη-σοκ, ιδίως μετά τη χθεσινή άκρως ενθαρρυντική παρουσία του στις ελεύθερες δοκιμές.
Μαζί του αποκλείστηκαν οι Stroll, Latifi, Schumacher και Mazepin.
Στο Q2, η επιλογή της μέσης γόμας ήταν σαφώς πιο δημοφιλής, με δεδομένο ότι μοιάζει καλύτερο ελαστικό για την εκκίνηση του αγώνα.
Οι δύο Mercedes ήταν εξαιρετικά γρήγορες με τη C2 γόμα, έχοντας απόσταση μισού δευτερολέπτου από τον 3ο Norris και 0,6 δλ. από τον 6ο Verstappen. Ανάμεσά τους, ο Esteban Ocon με την Alpine.
Ο Vettel κατάφερε να προκριθεί , πίσω από τις δύο Ferrari, με τον Sainz να πρέπει να γράψει χρόνο με τη μαλακή γόμα για να μπορέσει να προκριθεί στο Q3.
Εκτός έμειναν οι Russell, Giovinazzi, Alonso, Tsunoda και Raikkonen.
Η ώρα για τη μάχη της pole position είχε φτάσει, και τα φαβορί ήταν έτοιμα για «πόλεμο».
Μετά τις πρώτες προσπάθειες, ο Bottas είχε πλεονέκτημα 0,007 δλ. έναντι του Hamilton, την ώρα που ο χρόνος του Verstappen ακυρώθηκε γιατί υπερέβη τα όρια της πίστας.
Ο Perez ακολούθησε 4ος, με τον Sainz 5ο και τον Norris 6ο.
Στις δεύτερες προσπάθειες, η Mercedes είδε ότι είχε περισσότερες πιθανότητες να βελτιώσει τις επιδόσεις της με τη χρήση της μέσης, όχι της μαλακής γόμας, οπότε αμφότεροι οι οδηγοί της βγήκαν στην πίστα με φρέσκο σετ της C2 – όπως έπραξαν και πέρυσι στην ίδια πίστα. Αντιθέτως, ο Verstappen επέμεινε στη C3.
Ο Ολλανδός ανέβηκε 3ος, μακριά όμως από τις δύο Mercedes, ενώ κι οι Bottas και Hamilton δεν φάνηκε ότι μπορούσαν να βελτιώσουν.
Η πίστα είχε γίνει πιο αργή, με την ένταση του αέρα να αυξάνει και τις θερμοκρασίες να πέφτουν, οπότε ο Valtteri Bottas διατήρησε την πρωτοπορία και μαζί την pole position για τον αυριανό αγώνα.
Κατά σειρά ακολούθησαν οι Hamilton, Verstappen, Perez, Sainz, Ocon, Norris, Leclerc, Gasly και Vettel.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1’18.348 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1’18.355 | 0.007 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1’18.746 | 0.398 |
4 | Sergio Perez | Red Bull | Honda | 1’18.890 | 0.542 |
5 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | Ferrari | 1’19.039 | 0.691 |
6 | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1’19.042 | 0.694 |
7 | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1’19.116 | 0.768 |
8 | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1’19.306 | 0.958 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1’19.475 | 1.127 |
10 | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1’19.659 | 1.311 |
11 | George Russell | Williams | Mercedes | 1’19.109 | 0.761 |
12 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1’19.216 | 0.868 |
13 | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1’19.456 | 1.108 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | Honda | 1’19.463 | 1.115 |
15 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | Ferrari | 1’19.812 | 1.464 |
16 | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1’19.839 | 1.491 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1’19.913 | 1.565 |
18 | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1’20.285 | 1.937 |
19 | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1’20.452 | 2.104 |
20 | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1’20.912 | 2.564 |