O Oscar Piasti κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, σε ένα επιβλητικό 1-2 για την McLaren, με τον Lewis Hamilton να γίνεται ο μοναδικός στην ιστορία με 200 παρουσίες στο βάθρο των νικητών.
Το Grand Prix Ουγγαρίας του 2024 είναι ένας αγώνας που θα συζητηθεί για αρκετά πράγματα. Αρχικά, για το μεγάλο ρεκόρ του Βρετανού επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, που χρειάστηκε να δώσει λυσσώδη μάχη με τον Verstappen για να το καταφέρει. Στον μεταξύ τους ανταγωνισμό προστέθηκε στην Ουγγαρία ακόμη μια «επαφή», μάλλον για να έχουμε κάποτε να γράφουμε εμείς, σε ένα αγώνα όπου μόνο οι McLaren είχαν λόγο για τη νίκη.
Ήταν το πρώτο 1-2 των Βρετανών από το 2021 στη Monza. Oι βαθμοί που κερδήθηκαν στο Hungaroring ήταν αρκετοί για να φέρουν τη McLaren δεύτερη στη βαθμολογία των κατασκευαστών, αφήνοντας την Ferrari στην τρίτη θέση. Όσο για τα «νάζια» του Norris στην παραχώρηση της πρώτης θέσης στον team mate του, τέλος καλό και όλα καλά…
«H αρχή είναι το ήμισυ του παντός» λέει το γνωστό γνωμικό, που έχει ισχύ ακόμη και για τη Formula 1. Και πώς να μην έχει, όταν ένα Grand Prix συχνά μπορεί να κριθεί πριν από το τέλος του πρώτου γύρου ή ακόμη και πριν να έρθει η πρώτη στροφή. Κι αν δεν κριθεί, πολλά από τα δεδομένα του αγώνα που μόλις έχει ξεκινήσει, αλλάζουν ακριβώς εκεί. Ο λόγος για τον Lando Norris, που όντας πρώτος στη γραμμή εκκίνησης, αντί να ορμήσει προς τη νίκη που είναι μπροστά του και τον φλερτάρει, προτίμησε να κλείσει τον team mate του στην McLaren Oscar Piastri για να είναι σίγουρος ότι δεν θα υπάρξει «εσωτερικός πόλεμος». Αποτέλεσμα της ανωριμότητας αυτής ήταν ο ελπιδοφόρος Βρετανός να βρεθεί δεύτερος πίσω από τον Αυστραλό.
Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής προσπαθεί με διάφορους τρόπους να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειες από το «πλησίασμα» των McLaren και των Mercedes, με τη βρετανική ομάδα να αμφισβητεί πλέον τη Red Bull ανοιχτά. O Verstappen στην Ουγγαρία είχε πολλά θέματα με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του, που σύμφωνα με όσα ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία, δεν δούλεψε ποτέ ιδανικά. Όσο οι McLaren αγωνίζονταν στις δύο πρώτες θέσεις με προηγούμενο πάντα τον Piastri, μάχη γινόταν για την κατάκτηση της τρίτης θέσης, που οδηγεί στο βάθρο. Verstappen και Hamilton έδωσαν πολλές μάχες, με τον Ολλανδό να προσπερνά τον Βρετανό επτάκις στον 35ο γύρο και αμέσως μετά, από λάθος του, ο Lewis να βρίσκεται ξανά μπροστά του.
Στον 48ο γύρο ο Oscar Piastri μπήκε στα πιτς και ο team mate του στην McLaren Lando Norris πέρασε επικεφαλής. O Max Verstappen συνέχισε να μάχεται για την κατάκτηση της τρίτης θέσης, δίνοντας μάχες με την Ferrari του Charles Leclerc (παρεπιπτόντως, η Scuderia είχε συγκροτημένη παορυσία στην Ουγγαρία και από τους δύο οδηγούς της). Οκτώ γύρους πριν το τέλος του αγώνα, ο Ολλανδός έδωσε ξανά μάχη με τον Hamilton, όμως μια επαφή του με το μονοθέσιο της Mercedes έκρινε τη μάχη υπέρ του Βρετανού. Στο μεταξύ, ο Norris εξακολουθούσε να μη παραχωρεί τη θέση του στον Piastri, αυξάνοντας σταδιακά τη διαφορά του από τον Αυστραλό. Η αγωνία περί του ζητήματος αυτού έληξε στον 68ο γύρο, δύο γύρους πριν την πτώση της καρό σημαίας.
Eπόμενος αγώνας, το Grand Prix Βελγίου, στις 28 Ιουλίου.
Πηγές:https://f1tv.formula1.com/ www.pirelli.com,, https://www.antenna.gr/F1/
BAΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ
1 Max Verstappen 265
2 Lando Norris 189
3 Charles Leclerc 162
4 Carlos Sainz 154
5 Oscar Piastri 149
6 Lewis Hamilton 125
7 Sergio Perez 124
8 George Russell 116
9 Fernando Alonso 45
10 Lance Stroll 24
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ
1 Red Bull 389
2 McLaren 338
3 Ferrari 322
4 Mercedes 241
5 Aston Martin 69
6 Visa Cash App RB 33
7 Haas 27
8 Alpine 9
9 Williams 4
10 Stake F1 0