H Mercedes έδειξε σήμερα ότι δύσκολα θα απειληθεί από άλλη ομάδα αυτό το σαββατοκύριακο στο Hungaroring. Μεταξύ των οδηγών της γερμανικής ομάδας, ο Nico Rosberg έχει το προβάδισμα, καθώς ο Lewis Hamilton έχασε σχεδόν όλο το FP2, έπειτα από ένα χτύπημα στις μπαριέρες.
Η ημέρα ελεύθερων δοκιμών στο Hungaroring ξεκίνησε με την επίσημη ανακοίνωση της ανανέωσης του συμβολαίου του Nico Rosberg με την Mercedes για τα επόμενα δύο χρόνια. Ο Γερμανός είχε αναθέσει στον παλαίμαχο οδηγό και πρώην συνιδιοκτήτη της Toro Rosso, Gerhard Berger τις διαπραγματεύσεις με τη γερμανική ομάδα τους τελευταίους δύο μήνες και το βράδυ της Τετάρτης υπογράφηκε η καινούργια συμφωνία.
Η πίστα του Hungaroring δεν αποτελεί μία από τις αγαπημένες του Rosberg, καθώς ο Γερμανός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο της Ουγγαρίας. Αντιθέτως, ο Hamilton έχει κατακτήσει τέσσερις νίκες. Εντούτοις, η σημερινή ήταν κακή ημέρα για τον Βρετανό. Πριν συμπληρωθούν 15 λεπτά στην απογευματινή περίοδο, πάτησε στο kerb της εξωτερικής στην είσοδο της στροφής 11, έχασε το πίσω μέρος της Mercedes και προσέκρουσε (πλευρικά) στα προστατευτικά ελαστικά με ορμή 12 G. Ο Hamilton έχασε ολόκληρο το υπόλοιπο FP2 και θα πρέπει να βασιστεί στα δεδομένα που συνέλλεξε ο Rosberg για το στήσιμο του μονοθεσίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mercedes, ο Rosberg δε θα χρειαστεί να αλλάξει κιβώτιο έπειτα από τα προβλήματα του Silverstone, ωστόσο η ομάδα θα ελέγξει ξανά τη μονάδα 8 σχέσεων σήμερα το βράδυ.
Στην πρόσφατα ασφαλτοστρωμένη πίστα, η Mercedes έδειχνε να… πετάει, με οποιοδήποτε τύπο ελαστικών, είτε σε ταχύτητα στον ένα γύρο είτε σε προσομοιώσεις αγώνα. Ιδίως στις τελευταίες, ο Rosberg είχε τη δυνατότητα να κατέβει κάτω από το 1:25 στον 17ο γύρο του (για πολλοστή φορά) με τη μαλακή γόμα, τη στιγμή που ο Kimi Raikkonen π.χ. είχε κατέβει μόλις μία φορά κάτω από το 1:26 σε ολόκληρο το stint του με τα ίδια ελαστικά. Ο καινούργιος ασφαλτοτάπητας του Hungaroring είναι πιο λείος από τον προηγούμενο, αφαιρώντας μερικές από τις προκλήσεις της πίστας. Η πρόσφυση είναι αρκετά υψηλή -οι χρόνοι έχουν κατέβει σημαντικά φέτος- αλλά η καινούργια άσφαλτος καταπονεί αρκετά τα ελαστικά και δεν αποκλείεται να δούμε στρατηγικές τριών pit stop την Κυριακή.
Ο οδηγός που πλησίασε περισσότερο απ’ όλους τις Mercedes ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος σημείωσε τον 2ο ταχύτερο χρόνο στο FP2, όντας 0,6 δλ. μακριά από την επίδοση του επικεφαλής Rosberg. Η Red Bull ευελπιστούσε να βρίσκεται πιο κοντά στην Mercedes σε αυτή την πίστα, αλλά ο Ricciardo δήλωσε ότι η RB12 δυσκολεύεται με τη supersoft γόμα και «βολεύεται» καλύτερα με τα μαλακά ελαστικά. Ο Max Verstappen παρήγαγε μερικούς ενδιαφέροντες χρόνους στις προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποίησε, αλλά όχι στο επίπεδο του Rosberg.
Σίγουρα η Red Bull έδειχνε πιο ανταγωνιστική σήμερα από την Ferrari. O Sebastian Vettel σημείωσε τον 3ο χρόνο στο FP2, αλλά ήταν 0,3 δλ. πίσω από τον Ricciardo. O Γερμανός δήλωσε ότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο της Ferrari και πιστεύει ότι με βελτιώσεις, μπορεί να κατεβάσει τους χρόνους του. Ο Raikkonen χαρακτήρισε την Παρασκευή του «κανονική». Η Ferrari αναγκάστηκε, έπειτα από τεστ δοκιμών εξέλιξης στο Silverstone την προηγούμενη εβδομάδα, όπου αφότου εξερράγη ένα τούρμπο, να κατασκευάσει ένα περίβλημα για το στροφέα, το οποίο ζυγίζει 2 κιλά και είναι τοποθετημένο αρκετά ψηλά στο μονοθέσιο, γεγονός που δεν ωφελεί το κέντρο βάρους… Επίσης, αναφέρεται ότι στο Maranello πραγματοποιήθηκαν τροποποιήσεις και στο κιβώτιο, έπειτα από τα προβλήματα των δύο τελευταίων αγώνων, οι οποίες αναμένεται να παρουσιαστούν στην πρώτη ευκαιρία. Φημολογείται ότι λόγω των μικρών διαστάσεων κάποιων εσωτερικών εξαρτημάτων (τα οποία πλέον ενισχύθηκαν), προέκυπταν τριβές υπό υψηλό πλευρικό φορτίο.
Ενθαρρυντικά δείγματα επέδειξαν οι McLaren, όντας ουσιαστικά η 4η ταχύτερη ομάδα σε αμφότερες τις σημερινές περιόδους. Τo Hungaroring είναι μια πίστα που οι δυνατότητες της μονάδας ισχύος διαδραματίζουν πολύ μικρό ρόλο και η McLaren μπορεί να στηριχτεί σε ένα αρκετά καλό πλαίσιο για μερικές δυνατές επιδόσεις. Το θέμα είναι αν τα βρετανικά μονοθέσια θα είναι το ίδιο ανταγωνιστικά στις κατατακτήριες δοκιμές. Επίσης, η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Fernando Alonso μεταξύ των δύο σημερινών διαδικασιών.
Ο Valtteri Bottas δήλωσε ότι η Williams -όπως και στους προηγούμενους αγώνες- έχει δυσκολία να κάνει τη supersoft γόμα ελαστικών να λειτουργήσει σωστά. Ο Φινλανδός δήλωσε επίσης ότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο της FW38. Οι οδηγοί της Williams βρέθηκαν στη 12η και 14η θέση στο FP2.
H FIA τοποθέτησε ηλεκτρονικούς αισθητήρες σε δύο στροφές της πίστας (4 και 11) για να διαπιστώνει αυτόματα αν κάποιος οδηγός πάτησε και με τους τέσσερις τροχούς εκτός των λευκών γραμμών που οριοθετούν την πίστα. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, η FIA έχει κρίνει ότι ο οδηγός κερδίζει πλεονέκτημα παρατείνοντας την τροχιά της εξόδου του από τη στροφή, συνεπώς, όποιοι οδηγοί παραβούν τα όρια σε αυτά τη σημεία στις κατατακτήριες δοκιμές, θα δουν το χρόνο τους να ακυρώνεται.
Επιπλέον, η FIA έκανε πιο αυστηρούς τους περιορισμούς όσον αφορά την επικοινωνία του pit wall με τους οδηγούς μέσω ασύρματου, έπειτα από το συμβάν με τις οδηγίες της Mercedes προς τον Rosberg έπειτα από το πρόβλημα του Γερμανού με το κιβώτιο. Από το GP Ουγγαρίας, αν οι ομάδες θέλουν να προειδοποιήσουν τον οδηγό τους για πρόβλημα αξιοπιστίας στο μονοθέσιο, θα πρέπει υποχρεωτικά να τον καλέσουν και στα pits. Η FIA ευελπιστεί ότι η απώλεια χρόνου που συνεπάγεται μια είσοδος στα pits θα αποθαρρύνει τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία προβλήματα αξιοπιστίας για να μεταδώσουν μηνύματα που θα τους αποφέρουν κέρδος σε απόδοση. Παράβαση των καινούργιων περιορισμών στις επικοινωνίες μέσω ασυρμάτου θα επιφέρει ποινή διέλευσης από τα pits ή προσθήκης 20 δλ. στο χρόνο αγώνα…_Φ.Λ.