Τη 10η pole position της καριέρας του στη Formula 1 κατέκτησε ο Max Verstappen στον αγώνα της πατρίδας του, σημειώνοντας χρόνο μόλις 38 χλστ. του δλ. ταχύτερο από αυτόν του Lewis Hamilton στην τελική προσπάθεια.
Η Red Bull έδειχνε να έχει το πλεονέκτημα στην πίστα του Zandvoort καθ’ όλη τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών και για το μεγαλύτερο μέρος των κατατακτήριων.
Ο Verstappen είχε κάνει μια πολύ καλή πρώτη προσπάθεια στο Q3, όντας ο μοναδικός οδηγός που είχε καταφέρει να κατέβει κάτω από το 1:09, παρά την αποσταθεροποίηση που βίωσε στην έξοδο της στροφής 12. Οι δύο Mercedes βρίσκονταν 3 και 3,5 δέκατα του δλ. πίσω από τον Ολλανδό, με τον Hamilton να είναι πιο αργός από τον team mate του.
Ο Verstappen δεν ξεκίνησε καλά την τελική του προσπάθεια στο Q3, καθώς δε βελτίωσε το χρόνο του στο πρώτο τμήμα της πίστας. Είχε ένα άτσαλο πέρασμα πάνω από τα kerb εξόδου της κεκλιμένης τρίτης στροφής, και μάλιστα, ανέβασε κατά λάθος δύο σχέσεις στο κιβώτιο. Το γεγονός αυτό τον έκανε να χάσει χρόνο μέχρι τη στροφή 7 και το ERS της Red Bull να επιστρέψει σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πριν το φρενάρισμα.
Ο Ολλανδός είχε το ταχύτερο πέρασμα όλων από το μεσαίο τμήμα του Zandvoort, αλλά υπερέβαλε λίγο στην έξοδο της προτελευταίας στροφής (13). Στο τελείωμα του γύρου, το DRS της Red Bull δε λειτούργησε, κοστίζοντας στον Ολλανδό 1,5 δέκατο του δλ. Μάλιστα, o Verstappen δε γνώριζε τίποτα για τη δυσλειτουργία του DRS στο μονοθέσιό του.
Στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, ο Ολλανδός ήταν 13,1 χλμ. πιο αργός από τον Hamilton λόγω του προβλήματος αυτού. O Verstappen κινήθηκε 38 χλστ. του δλ. ταχύτερα από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ακριβώς δηλαδή τη διαφορά που είχε από τον Hamilton.
They turned up in their thousands 🧡
And @Max33Verstappen did not let them down! 👏#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/hU8YRhJBln
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
Στην ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου του Verstappen είναι εμφανές ότι το DRS δεν έχει ανοίξει, σε αντίθεση με αυτό της Mercedes του Hamilton.
Ακόμα και αν δεν είχε βελτιώσει στον τελευταίο του γύρο, ο Vertsappen θα ήταν ο poleman του αγώνα, καθώς θα είχε γράψει πανομοιότυπο χρόνο με τον Hamilton. Ωστόσο ο Ολλανδός θα ήταν μπροστά, διότι σημείωσε πρώτος την επίδοση αυτή.
Η βελτίωση του Hamilton μεταξύ πρώτης και δεύτερης προσπάθειας στο Q3 ήταν εντυπωσιακή, καθώς ο Βρετανός κατάφερε να βρει 0,35 δλ. όταν μετρούσε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή.
Ο Hamilton ανέφερε και πάλι ότι η απώλεια της απογευματινής περιόδου ελεύθερων δοκιμών εχθές, λόγω προβλήματος στο σύστημα λίπανσης του κινητήρα της Mercedes, επηρέασε αρνητικά την προετοιμασία του για αυτό το Σαββατοκύριακο.
Ο Hamilton θα εκκινήσει αύριο από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας, εμπρός από τον Valtteri Bottas ο οποίος βρέθηκε 3 δέκατα του δλ. πίσω από τον team mate του. Η Mercedes διαθέτει το πλεονέκτημα δύο μονοθεσίων έναντι του Verstappen, καθώς ο Sergio Perez αποκλείστηκε από τη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών ήδη από το πρώτο σκέλος.
Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι θα μοιράσει τις στρατηγικές των δύο οδηγών της ομάδας του αύριο. O ένας εκ των δύο πιλότων θα ακολουθήσει στρατηγική δύο pit stop, και ο άλλος μιας αλλαγής ελαστικών, σε μια προσπάθεια να πιέσουν τον επικεφαλής Verstappen.
O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull πάντως, Jonathan Wheatley, απευθύνθηκε στη διεύθυνση αγώνα και τον Michael Masi κατά τη διάρκεια της διακοπής λόγω κόκκινης σημαίας στο Q2, για να αναφέρει το γεγονός ότι οι μηχανικοί της Mercedes αφαιρούσαν τις θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών και απλά τις ακουμπούσαν επάνω στα ελαστικά για περίπου ένα λεπτό, πριν βγουν από το γκαράζ τα μονοθέσια.
Σύμφωνα με την τεχνική υπόδειξη που μοίρασε στις ομάδες η FIA μετά το Μπακού, οι θερμαντικές κουβέρτες δε θα πρέπει να αφαιρούνται από τα ελαστικά νωρίτερα από 30 δλ. πριν το μονοθέσιο εξέλθει από το γκαράζ. H Mercedes το έκανε αυτό για να μειώσει τις θερμοκρασίες και κατά συνέπεια τις πιέσεις των ελαστικών, ώστε να έχει περισσότερη πρόσφυση.
Εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο Pierre Gasly, ο οποίος αύριο θα παραταχθεί στην 4η θέση εκκίνησης με την AlphaTauri. Ο Γάλλος δήλωσε ότι το σημερινό ήταν ένα πολύ καλό απόγευμα για τον ίδιο, καθώς εχθές και ακόμη και στις σημερινές πρωινές δοκιμές, δεν είχε πολύ καλή αίσθηση στο μονοθέσιο. Ο Gasly δεν ήξερε γιατί βελτιώθηκε η συμπεριφορά της AlphaTauri στις κατατακτήριες δοκιμές.
Πίσω από τον Gasly θα παραταχθούν αύριο οι δύο Ferrari, οι οποίες δεν κατάφεραν να αναπαράγουν την ταχύτητα που επέδειξαν στις απογευματινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.
Ο Charles Leclerc, που κινήθηκε μόλις 10 χλστ. του δλ. ταχύτερα από τον team mate του, Carlos Sainz, δήλωσε ότι έκανε λάθος επιλογή ρυθμίσεων πριν την τελική του προσπάθεια.
Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι ζήτησε από τους μηχανικούς να αυξήσουν τη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής και λόγω αυτού έχασε το πίσω μέρος στην τελική του προσπάθεια, καθώς η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων είχε αλλάξει. Ο Leclerc ελπίζει σε μια καλή εκκίνηση, για να προσπεράσει τον Gasly.
O Sainz από την πλευρά του έπλεξε το εγκώμιο των μηχανικών του, οι οποίοι πρόλαβαν να επισκευάσουν εγκαίρως το μονοθέσιό του έπειτα από τις εκτεταμένες ζημιές που είχε υποστεί στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου παρά το γεγονός ότι η πληγωμένη SF21 είχε επιστραφεί στο ιταλικό γκαράζ 20 λεπτά μετά τη λήξη του FP3, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο χρόνο.
Ο Ισπανός ανέφερε ότι έπρεπε να ξαναχτίσει την αυτοπεποίθησή του εντός του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, έπειτα από το ατύχημα που είχε στις ελεύθερες. Ο Ισπανός διευκρίνησε ότι στο ατύχημα είχε πατήσει 20 εκ. εκτός αγωνιστικής γραμμής, στο ακάθαρτο μέρος και έχασε ξαφνικά πρόσφυση.
Την καλύτερη επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές στην F1 ισοφάρισε ο Antonio Giovinazzi στο Zandvoort, καταλαμβάνοντας την 7η θέση. Οι διακοπές λόγω κόκκινης σημαίας στο Q2 βοήθησαν τον Ιταλό, καθώς οι μηχανικοί του προσπαθούσαν να επισκευάσουν ένα πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί στην πλήμνη του εμπρός δεξιού τροχού. Λόγω της καθυστέρησης, πρόλαβαν να την επισκευάσουν.
Οι δύο οδηγοί της Alpine θα παραταχθούν αύριο πίσω από τον Ιταλό στη σειρά εκκίνησης του GP Ολλανδίας. Αμφότεροι ίσως ήλπιζαν σε κάτι περισσότερο, δεδομένης της πολύ καλής εικόνας που είχε επιδείξει το γαλλικό μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές. Με μια βελτίωση 0,7 δλ. στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q3, ο Esteban Ocon πέρασε εμπρός από τον Fernando Alonso με διαφορά μόλις 23 χλστ. του δλ. Ωστόσο, οι δύο Ferrari βρίσκονταν 3 δέκατα του δλ. πιο μπροστά.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo με τη McLaren, που κατάφερε να βρεθεί για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο εμπρός από τον team mate του. Ο Lando Norris δεν είχε την αυτοπεποίθηση που θα ήθελε στο μονοθέσιο σήμερα και δεν είχε γράψει καλό χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2.
Στη συνέχεια ήταν άτυχος, καθώς η δεύτερη κόκκινη σημαία του Q2 δεν του επέτρεψε να κάνει μια δεύτερη προσπάθεια για να περάσει στο Q3. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Βρετανός δεν κατάφερε να προαχθεί στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών και θα εκκινήσει αύριο 13ος.
Η Williams ήταν καθ’ οδόν προς μια ακόμη εξαιρετική εμφάνιση, ωστόσο αμφότεροι οι οδηγοί της είχαν ατυχήματα στο δεύτερο σκέλος. Ο George Russell παραδέχθηκε ότι πίεζε παραπάνω από το κανονικό ενώ τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση προς το τέλος του γύρου του, όταν έχασε το πίσω μέρος της Williams στη στροφή 13 και χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά με το πίσω μέρος της.
Ο Βρετανός κατάφερε να επιστρέψει στα pits, αλλά η πίσω ανάρτηση της FW43B είχε υποστεί ζημιές οι οποίες δεν ήταν εφικτό να επισκευαστούν. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Nicholas Latifi έκανε τη δική του προσπάθεια, όταν βρήκε μπροστά του την Mercedes του Hamilton, η οποία ίσως τον δυσκόλεψε στην εύρεση του σημείου φρεναρίσματος για τη στροφή 9, με αποτέλεσμα να καταλήξει μς 200 χ.α.ώ. στις μπαριέρες. Ο Καναδός επισκέφθηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας προληπτικά, αλλά δεν είχε τίποτα.
The margins are fine at Zandvoort, as both George Russell and Nicholas Latifi found out in qualifying 💥💥😯#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/R9gjEpdPbn
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
Ένα αρκετά επικίνδυνο περιστατικό εκτυλίχθηκε στο τέλος του πρώτου σκέλους της διαδικασίας, όταν ο Sebastian Vettel προσέγγισε τις τελευταίες στροφές με πλήρη ταχύτητα, ενώ υπήρχαν έξι μονοθέσια που πήγαιναν με ταχύτητα… σαλιγκαριού εκεί, για να αφήσουν χώρο μπροστά τους στην προετοιμασία τους για ένα γρήγορο γύρο.
Οι οδηγοί της Haas βρίσκονταν ο ένας πίσω από τον άλλο όταν πλησίασε ο Vettel και ο Mazepin έκανε την τελευταία στιγμή κίνηση να προσπεράσει τον Schumacher, κατευθυνόμενος ακριβώς στο κομμάτι της πίστας που στόχευε να βρεθεί ο Γερμανός της Aston Martin.
No way through! 🛑
Trying to complete a flying lap at the end of Q2, Sebastian Vettel had to hit the brakes, and quick, as he encountered not one but two Haas cars in the middle of the track #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/g1Sx1He60N
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
Εντέλει, οι αγωνοδίκες δεν τιμώρησαν κανένα οδηγό της Haas, καθώς ο Vettel δήλωσε ενώπιόν τους ότι απλά υπήρχαν πολλά μονοθέσια στο ίδιο σημείο. Ο Γερμανός τόνισε ότι δεν ήταν εκούσια η παρεμπόδιση που δέχθηκε και ο Mazepin τον ευχαρίστησε για τη στάση που διατήρησε.
O Mazepin ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος με τον team mate του. Ο Schumacher προσπέρασε τον Ρώσο στο γύρο προετοιμασίας, έχοντας ζητήσει την άδεια της ομάδας, γεγονός που όμως δεν είχε μεταφερθεί στον Mazepin.
Εξαιρετικά απογοητευμένος ήταν ο Perez έπειτα από τον αποκλεισμό του στο Q1 και δήλωσε ότι ήταν πολύ δύσκολο να το χωνέψει, δεδομένου ότι η Red Bull διέθετε το ταχύτερο ίσως μονοθέσιο σήμερα.
Η Red Bull δεν είχε υπολογίσει πόσο πολύ θα εξελισσόταν η πίστα κατά τη διάρκεια του Q1 και άργησε να στείλει τον Perez στην πίστα για την τελική του προσπάθεια.
Ο Μεξικανός έχασε πολύ χρόνο στο pit lane καθώς οι οδηγοί μπροστά του άφηναν χώρο από τους προπορευόμενους και δεν πρόλαβε να φτάσει εγκαίρως στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμούς για να ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια.
Η καρό σημαία έπεσε 1,5 δλ. νωρίτερα από την έλευσή του στο επίμαχο σημείο. Ο Perez παραδέχθηκε ότι η Red Bull εξετάζει το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του, δεδομένου ότι ως έχουν τα πράγματα θα εκκινήσει από τη 16η θέση.
Ούτως ή άλλως ο Μεξικανός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μια ακόμη καινούργια μονάδα μέχρι το τέλος της σεζόν, οπότε εδώ έχει λίγα να χάσει, καθώς τα προσπεράσματα θα είναι σχεδόν ανέφικτα αύριο στον αγώνα.
Ο Robert Kubica, ο οποίος βρέθηκε σε κατατατακτήεριες δοκιμές για πρώτη φορά έπειτα από 19 μήνες, αντικαθιστώντας τον Kimi Raikkonen ο οποίος βρέθηκε θετικός σε τεστ για Covid-19, υιοθέτησε ασφαλή προσέγγιση, χωρίς να ρισκάρει πολύ, καθώς δεν εμπιστεύεται τη φετινή Alfa Romeo όσο την περυσινή. Ο Πολωνός κατετάγη 18ος._Φ.Λ.
Η εκκίνηση του GP Ολλανδίας θα πραγματοποιηθεί στις 16:00 ώρα Ελλάδας την Κυριακή.