Στις προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποίησαν οι οδηγοί στις απογευματινές ελεύθερες δοκιμές στο Zandvoort, ο Max Verstappen είχε ένα σεβαστό πλεονέκτημα επί του Valtteri Bottas, ενώ ο Lewis Hamilton απουσίαζε.
Η Red Bull δείχνει να έχει το προβάδισμα στο Zandvoort, από τα πρώτα δείγματα των ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας, όπως και ήταν το λογικό, θεωρητικά, δεδομένης της φύσης της πίστας, η οποία παρουσιάζει πολλές στροφές και δύο πολύ σύντομες ευθείες. Οι ομάδες έχουν ρυθμίσει τα μονοθέσια να παράγουν πολύ κοντά στις μέγιστες τιμές αρνητικής άντωσης.
O Verstappen πραγματοποίησε μια προσομοίωση 12 γύρων με τη μαλακή γόμα και ο μέσος όρος αυτής ήταν 0,3 δλ. ταχύτερος από τον Bottas με τη Mercedes, που έκανε μόνο πέντε γύρους με τα κόκκινα Pirelli.
Βέβαια, ο ρυθμός αγώνα του Φινλανδού με τη μέση γόμα ήταν πολύ ταχύτερος, στους μόλις έξι γύρους που συμπλήρωσε με αυτήν. Ωστόσο, η μέση γόμα έδειχνε να είναι καλύτερη στα μεγαλύτερα stint. Ίσως η απουσία του Hamilton να κολάκευσε τη διαφορά δυνατοτήτων που έδειξε να υπάρχει μεταξύ των δύο κορυφαίων μονοθεσίων σήμερα.
Ο Bottas δήλωσε ότι η ομάδα θα πρέπει να βελτιώσει τη συμπεριφορά της Mercedes μέσω του στησίματος, καθώς ήταν υπερστροφική στην πρωινή περίοδο και οι αλλαγές που πραγματοποίησε η ομάδα την έκαναν υποστροφική στην αρχή του γύρου το απόγευμα.
Ωστόσο, αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε η πλειονότητα των οδηγών. Ο Φινλανδός πειραματιζόταν ακόμα και το απόγευμα με την ιδανική γραμμή στη στροφή 3 και πιστεύει ότι αν η Mercedes βρει το κατάλληλο στήσιμο, μπορεί να κερδίσει πολύ χρόνο.
O διευθυντής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, ανέφερε ότι η γερμανική ομάδα χάνει χρόνο στις στροφές 2 και 3 λόγω της προαναφερθείσας υποστροφής, τόσο με βαρύ φορτίο καυσίμου όσο και με άδειο ρεζερβουάρ.
Στο στρατόπεδο της Red Bull, οι στροφές στις οποίες θέλει βελτίωση η RB16B, είναι η 9 και η 11, στις οποίες το μονοθέσιο παρουσιάζει υποστροφή, ενώ στις υπόλοιπες υπερστρέφει.
Σύμφωνα με τα δεδομένα από τα ίχνη GPS των μονοθεσίων, Red Bull και Mercedes χρησιμοποιούσαν παρόμοιες ρυθμίσεις κινητήρα. Αλλά στην πίστα, η Red Bull έδειχνε λίγο πιο «βιδωμένη» στο έδαφος από την Mercedes.
Η Red Bull έδειξε να είναι πολύ καλή στην πρωινή διαδικασία με τη μέση γόμα, όπου ο Verstappen κινήθηκε ταχύτερα από αμφότερες τις Mercedes. Για την απογευματινή περίοδο, η Red Bull δε χρησιμοποίησε τη μέση γόμα.
Ο Hamilton δε θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ξανά τη μονάδα ισχύος της Παρασκευής, η οποία ήταν η πρώτη της σεζόν και κατά συνέπεια η γηραιότερη, δηλαδή αυτή που έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα.
Αυτή η μονάδα δε θα χρησιμοποιούνταν σε μελλοντικούς αγώνες, ωστόσο χρησίμευε στις ελεύθερες δοκιμές. Τώρα αμφότεροι οι διεκδικητές του τίτλου έχουν μόνο δύο κινητήρες διαθέσιμους, όπως συνέβη και με τον Sebastian Vettel.
H Mercedes αρνήθηκε ότι τα προβλήματα στους κινητήρες της είχαν ρίζα τις κεκλιμένες στροφές του Zandvoort. Οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας δήλωσαν ότι αν συνέβαινε αυτό, τότε και τα 8 μονοθέσια που χρησιμοποιούν τις μονάδες της θα είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα.
O Sergio Perez δεν έχει βρει το ρυθμό του στον ένα γρήγορο γύρο. Ωστόσο, στις προσομοιώσεις αγώνα είχε ρυθμό παραπλήσιο με αυτόν του Bottas, γυρίζοντας μόλις 1 δέκατο του δλ. πιο αργά από τον Φινλανδό κατά μέσο όρο.
Με τον Verstappen να έχει αναγκαστεί να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα λόγω κόκκινης σημαίας και τον Hamilton να απουσιάζει, οι δύο Ferrari έγραψαν τους καλύτερους χρόνους της απογευματινής διαδικασίας.
Η ιταλική ομάδα έχει αποδείξει ότι σε πίστες που ταιριάζουν στα δυνατά σημεία της SF21, μπορούν να χτυπήσουν την pole position. Οι συνεχείς στροφές και η απουσία ευθειών ταιριάζουν στη Ferrari. Ωστόσο, ο Carlos Sainz προειδοποίησε ότι οι υπόλοιποι οδηγοί ήταν λίγο πιο άτυχοι με τις κίτρινες και κόκκινες σημαίες.
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, προειδοποίησε ότι συνήθως, η Ferrari χρησιμοποιεί λιγότερα καύσιμα από την αυστριακή ομάδα τις Παρασκευές.
Η Ferrari μπορεί να είναι γρήγορη στον ένα γύρο, ωστόσο ο ρυθμός της στις προσομοιώσεις αγώνα δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Αντιθέτως, οι προσομοιώσεις αγώνα του Lando Norris με τη McLaren και του Pierre Gasly με την AlphaTauri (7 και 8 γύρων, αντίστοιχα, με τη μαλακή γόμα) ήταν εντυπωσιακές.
A bird’s-eye view of Zandvoort 🔭
What a track! 😍#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/YaKZlZig2k
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021
Ο ρυθμός αγώνα του Norris (o οποίος ήταν ταχύτατος και το πρωί με τη μέση γόμα) ήταν μόλις 0,05 δλ. πιο αργός από αυτόν του Perez, ενώ ο Gasly ήταν 2 δέκατα του δλ. πίσω από τον Βρετανό. Στον ίδιο περίπου ρυθμό με τον Γάλλο κινήθηκαν οι Sainz (με μόνο 4 γύρους) και Alonso.
Ένα δέκατο πιο πίσω από την προαναφερθείσα τριάδα βρέθηκε ο Ocon, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα για 12 γύρους, ενώ ο Leclerc, που είχε τον ίδιο ρυθμό, συμπλήρωσε μόλις 6, με τα ίδια ελαστικά.
Ο Ocon δήλωσε ότι βίωνε σχεδόν τέλεια ισορροπία στο μονοθέσιό του καθώς έκανε το γύρο που του έδωσε την 3η θέση στην απογευματινή διαδικασία. Η Alpine γνώριζε ότι το Zandvoort θα είναι μια από τις δυνατές της πίστες.
Αλλά ο Alonso επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι αρκετά συχνά η Alpine δείχνει δυνατή τις Παρασκευές αλλά όχι τόσο το Σάββατο και την Κυριακή. Όπως σχολίασε ο CEO της γαλλικής ομάδας, Laurent Rossi, το ζήτημα τώρα είναι να βρει ένα στήσιμο κατάλληλο για τον αγώνα, το οποίο δε θα βλάψει πολύ το ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η καταπόνηση των ελαστικών ήταν μηδαμινή, οπότε η προβλεπόμενη στρατηγική για την Κυριακή είναι ενός pit stop, με χρήση των δύο πιο μαλακών τύπων ελαστικών, καθώς είναι τα ταχύτερα.
Ίσως η Pirelli ήταν λίγο συντηρητική δεδομένων των αυξημένων φορτιών στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά. Η ιταλική εταιρεία υπολόγισε ότι στις κεκλιμένες στροφές τα ελαστικά δέχονται 20% υψηλότερα φορτία σε σύγκριση με μια αντίστοιχη επίπεδη στροφή.
Η μαλακή γόμα έχει προβάδισμα 0,7 δλ. στο γύρο από τη μέση, υψηλότερη από αυτήν που είχε προβλέψει η Pirelli. Η μέση γόμα έχει πλεονέκτημα 0,5 – 0,6 δλ. επί της σκληρής, η οποία δεν παρέχει επαρκή πρόσφυση και οι ομάδες αναμένεται να την αποφύγουν την Κυριακή. Συνεπώς, δεν αποτελεί ελκυστική επιλογή για τις κορυφαίες ομάδες να εκκινήσουν με τη μέση γόμα.
Δεδομένου ότι τα προσπεράσματα θα είναι σχεδόν αδύνατα την Κυριακή, η επίτευξη ενός καλού χρόνου στις κατατακτήριες δοκιμές είναι υψίστης σημασίας. Ωστόσο, πολλά μπορεί να καθοριστούν από το μποτιλιάρισμα που θα δημιουργηθεί τουλάχιστον στα δύο πρώτα σκέλη, λόγω του μικρού μήκους του Zandvoort.
Όλοι οι οδηγοί είχαν καλά λόγια να πουν για την παλιομοδίτικη φύση της χάραξης του Zandvoort και την οδηγική πρόκληση που προσφέρει._Φ.Λ.
Tweets by FabrizioLazakis