X
Αγώνες

GP Μπαχρέιν: Ο Raikkonen μεταξύ των Mercedes

O συνήθης ύποπτος, Lewis Hamilton επικράτησε στο συναρπαστικό Grand Prix του Μπαχρέιν, ωστόσο η Ferrari κατάφερε και πάλι να τοποθετήσει ένα μονοθέσιο μεταξύ των ασημί βελών.

O συνήθης ύποπτος, Lewis Hamilton επικράτησε στο συναρπαστικό GP του Μπαχρέιν, ωστόσο η Ferrari κατάφερε και πάλι να τοποθετήσει ένα μονοθέσιο μεταξύ των ασημί βελών.

Αυτή τη φορά, ήταν ο Kimi Raikkonen που βρέθηκε μεταξύ των Mercedes και ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Ο σημερινός αγώνας απέδειξε ότι η αξιοπιστία της Mercedes δεν είναι αλεξίσφαιρη, καθώς αμφότερα τα μονοθέσια αντιμετώπισαν προβλήματα με τα φρένα τους στους τελευταίους γύρους. Το πρόβλημα αυτό κόστισε τη δεύτερη θέση στον Nico Rosberg, ο οποίος όμως είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή επιδείξει πρωτοφανή -για τον ίδιο- επιθετικότητα, ιδίως στα προσπεράσματα επί του Sebastian Vettel. O Γερμανός οδηγός της Ferrari δεν είχε τον καλύτερο αγώνα του σήμερα και παραδέχθηκε ότι ίσως προσπαθούσε υπερβολικά. Το επιπλέον pit stop για την αντικατάσταση του ρύγχους της Ferrari έπειτα από την έξοδο του Γερμανού επέτρεψε στον Valtteri Bottas να ανέβει στην 4η θέση και να την υπερασπιστεί επιτυχώς μέχρι τον τερματισμό, παρά την πίεση του Vettel. Στην 6η θέση τερμάτισε ο Daniel Ricciardo με τον κινητήρα της Renault στη Red Bull του να αστοχεί σε ένα σύννεφο μερικά μέτρα πριν τον τερματισμό, παρότι η ομάδα είχε υιοθετήσει συντηρητικές ρυθμίσεις για αυτό το σαββατοκύριακο, έπειτα από τις αστοχίες στο GP Κίνας.

Το GP του Μπαχρέιν ήταν σίγουρα ο αγώνας με την περισσότερη δράση φέτος, αλλά ο Hamilton έδειχνε να τον έχει υπό έλεγχο. Το μοναδικό λάθος του Βρετανού ήταν ένα μπλοκάρισμα φρένων στην 4η στροφή του 1ου γύρου. Ο Hamilton ανέφερε ότι είχε τη δυνατότητα να απαντήσει σε οποιαδήποτε απειλή παρουσιάστηκε στον αγώνα, ανεβάζοντας το ρυθμό του κατά βούληση. Είχε χτίσει μια διαφορά 6 δλ. μέχρι το πρώτο του pit stop και όταν επέστρεψε στην πίστα έπειτα από αυτό τη χρειάστηκε ολόκληρη για να διατηρηθεί -μόλις- εμπρός από τον team mate του, που εκείνη τη στιγμή προσπερνούσε τον Vettel μέσα σε ένα σύννεφο από σπίθες. Οι μηχανικοί της Mercedes αντιμετώπισαν δυσκολία όταν προσπάθησαν να βιδώσουν το δεξί μπουλόνι της W06 του Hamilton και εκεί χάθηκαν τα πολύτιμα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, ο Βρετανός δεν απειλήθηκε ποτέ στην πίστα μέχρι τον τελευταίο γύρο, που ανέφερε στον ασύρματο τα προβλήματα υπερθέρμανσης στα φρένα του. Αργότερα, τα απέδωσε στον παρατεταμένο χρόνο που πέρασε προς το τέλος του αγώνα πίσω από μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Ο Rosberg δεχόταν μηνύματα στον ασύρματο για να μειώσει τις θερμοκρασίες των φρένων του ήδη από τους πρώτους γύρους του αγώνα και καθόλη τη διάρκειά του. Αμφότεροι οι οδηγοί βρήκαν τον εαυτό τους με πεντάλ φρένου χωρίς αντίσταση (ο Rosberg στον προτελευταίο γύρο και ο Hamilton στον τελευταίο), όταν το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των φρένων του πίσω άξονα εισήλθε σε λειτουργία βλάβης. Ο Hamilton ανέφερε ότι επανεκκίνησε το σύστημα μέσω εντολών από το τιμόνι. Στον τελευταίο γύρο όμως χρησιμοποίησε ξανά τη διαφορά 6 δλ. που διέθετε για να φροντίσει τα φρένα και απλά να καταφέρει να φτάσει έως τον τερματισμό. Αυτά είναι τα πρώτα φετινά σημάδια προβλημάτων αξιοπιστίας της Mercedes. Το Μπαχρέιν καταπονεί τα φρένα, αλλά δεν είναι η πιο απαιτητική πίστα της σεζόν. Η Mercedes σίγουρα θα προσπαθήσει να έχει επιλύσει αυτά τα προβλήματα μέχρι το GP του Καναδά, που δοκιμάζει τα όρια των συστημάτων πέδησης.

Στον αγώνα, η Ferrari ακολούθησε εξαιρετικά επιθετική στρατηγική με τον Vettel. Ήδη από τους πρώτους γύρους έγινε εμφανές ότι o Γερμανός δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό του Hamilton. O Raikkonen είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Rosberg στην εκκίνηση, ωστόσο, ο Γερμανός οδηγός της Mercedes κατάφερε στη συνέχεια να προσπεράσει αμφότερες τις Ferrari. H Scuderia όμως επανέφερε τον Vettel εμπρός από το συμπατριώτη του άλλες δυο φορές, πραγματοποιώντας πρώτη τα pit stop. Ο Rosberg όμως δεν είχε πρόβλημα να προσπεράσει άλλες δυο φορές, επιδεικνύοντας επιθετικότητα που δεν έχουμε ξαναδεί από αυτόν. Ο ίδιος δήλωσε ότι το μονοθέσιο είχε πολύ καλή αίσθηση σήμερα και αυτό του επέτρεψε να επιτεθεί με τον τρόπο που ήθελε.

Από την πλευρά του, ο Vettel διέπραξε αρκετά λάθη σήμερα και ήταν απογοητευμένος από τον εαυτό του, πιστεύοντας ότι υπερέβαλε. Είχε δυο εξόδους από την πίστα και στη δεύτερη από αυτές, υπό την πίεση του Rosberg, πέρασε με αρκετά χλμ. από την αμμοπαγίδα στην εξωτερική της τελευταίας στροφής, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή. Από το ταξίδι στην αμμοπαγίδα, αφαιρέθηκε ένα από τα πλευρικά τοιχώματα της εμπρός αεροτομής, απώλεια που προκαλούσε υπερβολική υποστροφή στο μονοθέσιο. Στον επόμενο γύρο, η Ferrari κάλεσε τον Γερμανό στα pits και αντικατέστησε το ρύγχος της SF15-T. Λόγω του επιπλέον pit stop, ο Vettel έχασε τη δυνατότητα να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Εντέλει, δεν κατάφερε να προσπεράσει ούτε τον Valtteri Bottas για την 4η θέση, παρότι η Williams είναι σαφώς κατώτερο μονοθέσιο. Επιπλέον, με ένα υπερβολικά αργοπορημένο φρενάρισμα, o Vettel παραλίγο να εμβολίσει το πίσω μέρος της Williams του Φινλανδού στην 1η στροφή, λίγους γύρους πριν το τέλος…

Έπειτα από την αντικατάσταση του ρύγχους του μονοθεσίου του Vettel, η μοναδική ελπίδα της Ferrari για βάθρο ήταν ο Raikkonen. O Φινλανδός δήλωσε ότι έχασε χρόνο στους αρχικούς γύρους, όταν τον προσπέρασε ο Rosberg. Στον ασύρματο ότι μπορούσε να πάει ταχύτερα από τον Vettel, όταν βρέθηκε ακριβώς πίσω του στο πρώτο stint. Επιχείρησε να προσπεράσει, αλλά δεν τα κατάφερε και η Ferrari επέλεξε διαφορετική στρατηγική, επεκτείνοντας το πρώτο του stint και επιλέγοντας τη μέση γόμα για το δεύτερο, σε αντίθεση με τους τρεις προπορευόμενους που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή. Με καθαρή πίστα μπροστά του, ο Raikkonen είχε τη δυνατότητα να κινηθεί ταχύτερα από τον Vettel και με ρυθμό εφάμιλλο αυτού των Mercedes.

Εντούτοις, φάνηκε σαν η Scuderia να καθυστέρησε υπερβολικά το δεύτερο pit stop του Raikkonen. O ίδιος, όπως και ο τεχνικός διευθυντής της, James Allison διέψευσαν την υποψία αυτή. Ο Φινλανδός έχανε στο τέλος του δεύτερου stint πάνω από 1,5 δλ. στο γύρο από τον Hamilton. Στους τελευταίους γύρους ανακτούσε το έδαφος αυτό με τον ίδιο σχεδόν ρυθμό. Ωστόσο, οι τελευταίοι του γύροι ήταν αρκετά καλοί, συνιστώντας ότι η ζωή των ελαστικών του δεν είχε φτάσει ακόμη στο τέλος της.

Θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη η Ferrari αν είχε πραγματοποιήσει το τελευταίο pit stop του Raikkonen νωρίτερα; Ίσως να μη μάθουμε ποτέ. Με σχεδόν χορογραφημένο συγχρονισμό του προβλήματος των φρένων της Mercedes, ο Raikkonen έχασε σχεδόν μηδενικό χρόνο προσπερνώντας τον Rosberg. Αν δεν είχε συμβεί αυτό και είχαμε κανονική μάχη μεταξύ τους, ίσως είχαμε διαφορετική εικόνα. Από την άλλη, αν ο αγώνας διαρκούσε έναν επιπλέον γύρο, ενδέχεται ο Hamilton να μην ήταν νικητής. Η φθοροποιός ποιότητα του ασφαλτοτάπητα του Μπαχρέιν και το γεγονός ότι καταπονεί τα πίσω ελαστικά ευνόησε το στιλ οδήγησης του Raikkonen, που επέδειξε σήμερα τις ικανότητές του στην προστασία τους. Παρότι ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο από το GP Κορέας του 2013 (και με τα χρώματα της Ferrari από το GP Ιταλίας του 2009), δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος, καθότι ήταν 2ος και όχι νικητής. Άσε που δεν είχε σαμπάνια, αλλά ροδόνερο…_Φ.Λ.

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!