Επίδειξη δύναμης πραγματοποίησε η Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής στο Μπαχρέιν, όντας -κατά πολύ- ταχύτερη στον ένα γύρο αλλά και στις προσομοιώσεις αγώνα.
Ο Nico Rosberg ήταν επικεφαλής και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, με τον Lewis Hamilton πάντοτε ακριβώς πίσω του, χωρίς όμως ο Βρετανός να καταφέρει να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate του σε οποιοδήποτε σημείο των διαδικασιών. O Rosberg κινήθηκε ήδη από το FP1 ταχύτερα από τον χρόνο της περυσινής pole position (κατά 0,3 δλ). Ο Hamilton βρέθηκε πίσω 0,5 δλ. πίσω από τον team mate του στο FP1, αλλά είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων στον ταχύτερο γύρο του στο FP1. Στο FP2, η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes ήταν 0,24 δλ, πάντοτε υπέρ του Rosberg, o οποίος κατέβασε την προηγούμενη επίδοσή του κατά 1,3 δλ. Σχολιαστές που παρατηρούσαν από την πίστα ανέφεραν ότι από τη συμπεριφορά της στην πίστα, η W07 του Γερμανού έδειχνε να έχει καλύτερο στήσιμο.
Ο χρόνος του Rosberg στο FP1 ήταν 1,8 δλ. ταχύτερος από αυτόν του Kimi Raikkonen, που κατετάγη 3ος σε εκείνη τη διαδικασία. Στο FP2, η Mercedes ήταν 1,28 δλ. ταχύτερη από τον χρόνο του Jenson Button που έκανε τη μεγάλη έκπληξη της ημέρας με την McLaren, καταφέρνοντας να πλασαριστεί 3ος. Ο Stoffel Vandoorne βρέθηκε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι της McLaren MP4-31 σήμερα, αντικαθιστώντας τον τραυματία Alonso. Ο 24χρονος Ολλανδός ήταν 0,9 δλ. πιο αργός από τον Jenson Button στο FP1 και 0,7 δλ. πίσω από τον Βρετανό στο FP2.
Η Παρασκευή της Ferrari δεν ήταν καθόλου καλή. Ο Sebastian Vettel έχασε αρκετό χρόνο στο FP1, καθώς οι μηχανικοί της Ferrari προσπαθούσαν να επισκευάσουν μια διαρροή στο σύστημα τροφοδοσίας του υγρού που έχει για να πίνει ο οδηγός στο cockpit. Το πρόβλημα ανάγκασε την ομάδα να αφαιρέσει το κάθισμα του Γερμανού από το μονοθέσιο, μια διαδικασία αρκετά χρονοβόρα. Στην ταχύτερη προσπάθειά του στο FP2, ο Vettel μπλόκαρε τα φρένα του, βρήκε μια Red Bull στο διάβα του και βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία στροφή, συνεπώς δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοση που είχε σημειώσει με τη μαλακή γόμα. Λίγο αργότερα, όταν ο Γερμανός ξεκίνησε ένα μεγάλο stint με τη μαλακή γόμα, αναγκάστηκε να σταματήσει. Ο Vettel ανέφερε από τον ασύρματο ότι το μπουλόνι του πίσω αριστερού τροχού δεν είχε βιδωθεί σωστά. Ωστόσο, το πρόβλημα παρουσιάστηκε ενώ είχε ήδη πιέσει για μερικούς γύρους. Η Ferrari δεν είχε περαιτέρω πληροφορίες, μην έχοντας το μονοθέσιο στα χέρια της μέχρι το τέλος του FP2, για να διερευνήσει το πρόβλημα.
Το stint του Vettel με την supersoft γόμα στο FP2 ήταν πολύ μικρό, ενώ αυτό με τη μαλακή γόμα διακόπηκε πρόωρα. Ο Raikkonen έκανε δύο γρήγορες προσπάθειες με τη supersoft γόμα αλλά σε αμφότερες βρήκε πιο αργούς συνδυασμούς Ο Raikkonen κατάφερε να κάνει λίγο μεγαλύτερα stint (αν και διακεκομμένα λόγω δυο εικονικών αυτοκινήτων ασφαλείας), αν και αυτό με την supersoft γόμα διήρκεσε μόλις 7 γύρους. Θα είναι αρκετά δύσκολο για τους 8 οδηγούς που θα προαχθούν στο Q3 να χρησιμοποιήσουν την supersoft γόμα για πολλούς γύρους χωρίς σημαντική απώλεια απόδοσης, όπως φάνηκε στο FP2. Οι χρόνοι του Raikkonen πάντως δεν ήταν το ίδιο γρήγοροι με αυτούς της Mercedes. Αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari χρησιμοποίησαν τα δύο επιπλέον σετ μέση γόμας που διέθεταν (σε σχέση με αυτούς της Mercedes) στις ελεύθερες δοκιμές, διατηρώντας το τρίτο που είχαν για τον αγώνα, όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί.
Αξίζει να αναφερθεί ότι και οι δύο πιλότοι της Ferrari χρησιμοποιούν αυτό το σαββατοκύριακο την δεύτερη μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών από τις πέντε που έχουν στη διάθεσή τους για όλη τη σεζόν. Επίσης, ο Raikkonen χρησιμοποιεί τη δεύτερη μονάδα τούρμπο, MGU-H και MGU-K έπειτα από την εγκατάλειψή του στη Μελβούρνη.
Όσον αφορά τις τεχνικές εξελίξεις, η McLaren παρουσίασε μια καινούργια εμπρός αεροτομή, η Force India εμπρός μπουλόνια που εξάγουν αέρα (για αεροδυναμικούς σκοπούς), ενώ η Williams αναμένεται να έχει ένα καινούργιο ρύγχος το πρωί του Σαββάτου. Έπειτα από την Αυστραλία, στόχος της βρετανικής ομάδας είναι να βελτιώσει το ρυθμό αγώνα της FW37.
Καλή εικόνα επέδειξε η Red Bull στο FP1 (όπου ωστόσο οι συνθήκες δεν ήταν αντιπροσωπευτικές αυτών που θα επικρατούν στον αγώνα), ωστόσο, στο FP2 ο Daniel Ricciardo τραυμάτισε το μοναδικό σετ μαλακής γόμας που διέθετε για τη διαδικασία στον πρώτο του γύρο και δεν είχε τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσει για προσομοίωση stint αγώνα. H Red Bull προβλέπει ότι θα αποδώσει καλύτερα στον αγώνα απ’ ότι απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Δύσκολη ημέρα αποδείχθηκε η Παρασκευή και για την Haas. Στο FP1 έφυγε το καπάκι της βαλβίδας ανεφοδιασμού στο μονοθέσιο του Romain Grosjean. Δέκα λεπτά πριν την ολοκλήρωση του FP2, ο Γάλλος είδε την εμπρός αεροτομή του να καταστρέφεται έπειτα από ένα άτσαλο πέρασμα επάνω από τα kerb, πράγμα που κανονικά δε θα έπρεπε να έχει συμβεί… Η Haas δεν έχει φέρει στο Μπαχρέιν την καινούργια αεροτομή που ξεκίνησε να προετοιμάζει έπειτα από την κατάρρευση των υποστηριγμάτων του εν χρήσει σχεδιασμού στο πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών της Βαρκελώνης._Φ.Λ.