X
Αγώνες

GP Μονακό: Στην pole o Ricciardo

O Daniel Ricciardo κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στους δρόμους του Μονακό, με τις Mercedes να μην έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν ταχύτερα από τον Αυστραλό. 

Έπειτα από την απογοήτευση του Ισπανικού GP, όπου ο Ricciardo έχασε τη νίκη μέσα από το χέρια του λόγω λανθασμένης στρατηγικής επιλογής της Red Bull, ο Αυστραλός πίστευε ότι είχε τη δυνατότητα να κάνει κάτι καλό στο Μονακό. Η χάραξη του Μόντε Κάρλο ευνοεί τα πλεονεκτήματα της RB12, η οποία είναι το μονοθέσιο που παραάγει τις υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης στο grid, συνεπώς, είναι ταχύτερη στις αργές στροφές που απαρτίζουν την πίστα. Ο Ricciardo… έδειξε τα δόντια του ήδη από την Πέμπτη, με τον χρόνο που σημείωσε στις ελεύθερες δοκιμές να θορυβεί την Mercedes, η οποία αντιλήφθηκε ότι η αυστριακή ομάδα αποτελεί πραγματικό κίνδυνο. Ο Ricciardo ήταν από την Πέμπτη άψογος στο τρίτο τμήμα της πίστας και είχε δηλώσει ότι στόχος του είναι η pole position. Με έναν εκπληκτικό γύρο στο Q3 τα κατάφερε. Η πρώτη προσπάθεια του Αυστραλού στο τελικό σκέλος της διαδικασίας ήταν τόσο καλή, που κανείς δεν κατάφερε να την ξεπεράσει. Συνεπώς, δε χρειάστηκε καν να κάνει δεύτερη προσπάθεια. Επιπλέον, η Red Bull πήρε ένα στρατηγικό ρίσκο το οποίο απέδωσε. Στο Q2, o Ricciardo έκανε την πρώτη του, συντηρητική προσπάθεια με την ultrasoft γόμα ελαστικών, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε την επίδοσή του με τα supersoft ελαστικά. Συνεπώς, ο Αυστραλός θα εκκινήσει με την supersoft γόμα, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς γύρω του, γεγονός που θα δώσει στη Red Bull μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή στρατηγικής. Ο Ricciardo θα έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει το πρώτο του stint περισσότερο από τους αντιπάλους του. Επίσης, η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο ελαστικών στην εκκίνηση, καθώς και η εξαιρετικά μικρή απόσταση του grid από την πρώτη στροφή έκαναν λιγότερο ριψοκίνδυνη την επιλογή αυτή. Ωστόσο, αν βρέχει αύριο, όλα αυτά θα έχουν λίγη σημασία. 

Σε περίπτωση στεγνού αγώνα, η καλύτερη στρατηγική είναι ενός pit stop, γεγονός που δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια στην Mercedes να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό, σε μια πίστα που τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα. Πάντοτε βέβαια ελοχεύει ο κίνδυνος του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ήταν εμφανές σήμερα ότι η Mercedes δυσκολεύτηκε στις αργές στροφές του Μονακό, με τους οδηγούς της να καταλαμβάνουν τη 2η και 3η θέση του grid. Έχουμε δει ότι παραδοσιακά τα μονοθέσια της γερμανικής ομάδας δεν είναι τόσο γρήγορα στις αργές πίστες και έχουν δυσκολία να αντλήσουν το μέγιστο από τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών της Pirelli. Επιπλέον, η ομάδα αντιμετώπισε προβλήματα στο Q3, με τον Lewis Hamilton να σταματάει λίγο πριν την έξοδο του pit lane και τους μηχανικούς του να τον φέρνουν πίσω στο γκαράζ. Αμφότερες οι Mercedes παρουσίασαν πρόβλημα στην πίεση καυσίμου στο Q3 (με τον Nico Rosberg να καθυστερεί να βγει από τα pits), πιθανότατα λόγω υψηλής θερμοκρασίας του. Αποτέλεσμα του προβλήματος ήταν ότι ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να βγει στην πίστα μόνο μια φορά στο τρίτο σκέλος. Ο Βρετανός εγκατέλειψε τους δύο πρώτους γύρους του και ενώ ξεκίνησε την τελική του προσπάθεια πολύ δυνατά, με ταχύτατο χρόνο στο πρώτο sector, φαίνεται ότι τα ελαστικά του δεν άντεξαν ολόκληρο το γύρο και έχασαν αρκετή απόδοση μέχρι το τρίτο sector. Συνεπώς, ο Hamilton κατέληξε πίσω από τον team mate του (ο οποίος έξυσε τις μπαριέρες στο δεύτερο chicane της πισίνας στο Q2, αλλά τη γλίτωσε χωρίς πρόβλημα), σε μια πίστα όπου θεωρούσε ότι είχε τη δυνατότητα να κατακτήσει την pole position. O Βρετανός δήλωσε ότι όσο προχωράει το πρωτάθλημα προκύπτουν συνέχεια προβλήματα και η κατάσταση αυτή έχει αρχίσει να γίνεται συνηθισμένη…

Εξαιρετικά απογοητευμένοι ήταν και οι άνθρωποι της Ferrari έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Sebastian Vettel είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρωινό FP3 και η Ferrari έδειχνε να έχει επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε την Πέμπτη. Ωστόσο, στις κατατακτήριες δοκιμές, με τις θερμοκρασίες στην πίστα να ανεβαίνουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, τα ιταλικά μονοθέσια είχan δυσκολία να φέρουν τα ελαστικά τους στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν απρόβλεπτη συμπεριφορά. Ο Vettel ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος από την 4η θέση στην οποία κατετάγη, καθώς πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει πετύχει κάτι καλύτερο. Ο Kimi Raikkonen βρέθηκε πίσω και από την Force India του Nico Hulkenberg, σημειώνοντας τον 6ο ταχύτερο χρόνο. Ωστόσο, ο Φινλανδός θα εκκινήσει από την 11η θέση, λόγω ποινής αντικατάστασης του κιβωτίου…

Κακή ημέρα αποδείχθηκε η σημερινή και για τον νικητή του προηγούμενου GP, Max Verstappen. O Ολλανδός ακούμπησε τις μπαριέρες το πρωί στη στροφή του Καζίνο, χωρίς να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στη Red Bull του, πέραν από μια κατεστραμμένη εμπρός αεροτομή. Εντούτοις, στο Q1, ο Verstappen υποτίμησε την πρόσφυση που είχε στην είσοδο του δεύτερου chicane της πισίνας, έστριψε πολύ νωρίς και χτύπησε τη μπαριέρα της εσωτερικής με το δεξιό εμπρός τροχό. Η επαφή έσπασε τη ράβδο που κατευθύνει τους εμπρός τροχούς και ο Ολλανδός έμεινε χωρίς τιμόνι. Η Red Bull απογειώθηκε στο δεύτερο kerb και προσέκρουσε στις μπαριέρες, με το εμπρός μέρος της να καταστρέφεται. Συνεπώς, ο Verstappen θα εκκινήσει το GP του Μονακό από την τελευταία σειρά του grid και ευελπιστεί στη βροχή για ένα καλό αποτέλεσμα. Ο Verstappen έχει στην πλάτη του την παλιά έκδοση του κινητήρα της Renault, σε αντίθεση με τον Ricciardo, που διαθέτει την αναβαθμισμένη γαλλική μονάδα ισχύος. Η Renault χρησιμοποίησε για αυτή την αναβάθμιση μονάχα τρία tokens εξέλιξης και της απομένουν άλλα 21 για το υπόλοιπο της σεζόν, πολύ περισσότερα δηλαδή από οποιαδήποτε άλλη κατασκευάστρια κινητήρων.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε σήμερα ο Nico Hulkenberg με την Force India, για να καταταγεί στην 5η θέση. Ο Γερμανός δήλωσε ότι το μονοθέσιό του έκανε ακριβώς αυτό που ο ίδιος ήθελε ήδη από την Πέμπτη, προσθέτοντας ότι οι αργές στροφές του Μονακό ευνοούν την Force India περισσότερο από τις γρήγορες στροφές της Βαρκελώνης. Ο Sergio Perez, με το άλλο μονοθέσιο της ινδικής ομάδας δήλωσε ότι είχε προβλήματα να φέρει τα εμπρός ελαστικά του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας και παραδέχθηκε ότι ίσως ο team mate του βρήκε καλύτερο στήσιμο αυτό το σαββατοκύριακο. 

Οι Toro Rosso επίσης έκαναν καλή εμφάνιση σήμερα, με τον Carlos Sainz στην 7η θέση και τον Daniil Kvyat 9ο. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Fernando Alonso με την McLaren. Εξαιρετικά απογοητευτική η απόδοση των Williams, με τον Valtteri Bottas να καταλήγει στην 11η θέση και τον Felipe Massa στην 14η. _Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!