X
Αγώνες

GP Μονακό: Επιστροφή στο Πριγκιπάτο

Η F1 κατευθύνεται στο Μονακό, στο Πριγκιπάτο, που πάντοτε τραβά τα φώτα της δημοσιότητας, για τον πιο «λαμπερό» αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Από το 1955 και για τα επόμενα 63 χρόνια, η F1 επισκέπτεται το Μονακό με συνέπεια που θα ήθελαν να έχουν πολλές άλλες πίστες – μία πανδημία έπρεπε να έρθει για να ακυρώσει τον αγώνα.

Δεν προσφέρει τρομερά προσπεράσματα, η εκκίνηση καθορίζει σχεδόν πάντα το τελικό αποτέλεσμα, όμως η αύρα του, η ιστορία που κρύβει σε κάθε του στροφή και το κύρος που δίνει στον οδηγό η νίκη σε αυτό το Grand Prix κάνουν άπαντες να αγαπάνε το Μονακό.

Θα χρειαζόταν ένας τόμος για να απαριθμήσουμε όλες τις ιστορικές στιγμές στους δρόμους του Πριγκιπάτου, όμως κάποιες ξεχωρίζουν και θα ξεχωρίζουν για πάντα. Οι πέντε νίκες του Graham Hill, του «Mr. Monaco», η στιγμή που ο Ayrton Senna τον ξεπέρασε, φτάνοντας τις 6, η οδήγηση του Βραζιλιάνου με την μη ανταγωνιστική Toleman το 1984, ο αγώνας του 1996, η επική νίκη του Lewis Hamilton το 2008, η βουτιά του Christian Horner στην πισίνα το 2006.

Μάλιστα, μία νίκη σε αυτόν τον αγώνα αποτελεί κομμάτι του «Triple Crown» του motorsport, μαζί με την πρωτιά στον 24ωρο του Le Mans και το Indianapolis 500. Είναι ένα τόσο ξεχωριστό επίτευγμα, που μόνο ο Graham Hill το έχει καταφέρει.

Μία από τις ιδιαιτερότητες του GP είναι το γεγονός πως εκτείνεται από την Πέμπτη ως την Κυριακή, με την Παρασκευή να είναι κενή μέρα για την F1, ώστε να διεξαχθούν sessions των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων και να ανοίξουν οι δρόμοι ξανά για τους κατοίκους.

Ως χάραξη, η πίστα του Μονακό είναι η πιο μικρή σε μήκος στο πρόγραμμα, αφού φτάνει μόλις τα 3,3 χιλιόμετρα. Οι 76 γύροι φαντάζουν πολλοί, όμως η συνολική απόσταση δεν ξεπερνά τα 260 χλμ., έναντι των 300+ χλμ. που έχουν τα υπόλοιπα Grand Prix. Ωστόσο, είναι αρκετά για να γίνει το λάθος, αφού το κλισέ που λέει πως σε αυτήν την διαδρομή ξεχωρίζουν οι άντρες από τα παιδιά, ίσως να ταιριάζει γάντι. Πάντα μία νίκη στην F1 είναι μία υπόθεση σκληρής δουλειάς και απίστευτης προσπάθειας, αλλά μία νίκη στο Μόντε Κάρλο απαιτεί την πλήρη αφοσίωση του οδηγού, αφού κάθε χιλιοστό μετρά διπλά εδώ.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για τον αγώνα στο Μόντε Κάρλο, η Pirelli θα διαθέσει τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της, τη C3 (σκληρή), C4 (μέση) και C5 (μαλακή).

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Το Μονακό είναι μοναδικό, και η απουσία του από το περυσινό πρόγραμμα τονίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και μας κάνει να χαιρόμαστε ακόμα περισσότερο που επιστρέφουμε εκεί. Η μηχανική πρόσφυση είναι κλειδί για την επιτυχία τόσο στις κατατακτήριες, όσο και στη στρατηγική, με δεδομένη τη δυσκολία που έχει το προσπέρασμα στην εν λόγω διαδρομή.

«Το γεγονός αυτό εντείνει τη σημασία της θέσης από την οποία θα εκκινήσει ο εκάστοτε οδηγός, με τους οδηγούς να καλούνται να πάρουν το μέγιστο από τη C5 γόμα στις κατατακτήριες. Η στρατηγική είναι συνήθως αρκετά δημιουργική εδώ, με τις ομάδες να κάνουν τα pit stops τους ακριβώς τη στιγμή που θεωρούν ότι θα έχουν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για την θέση τους στην πίστα, χάρη και στη μικρή φθορά των ελαστικών.»

Το πρόγραμμα του GP

Πέμπτη 20 Μαΐου

FP1: 12:30-13:30

FP2: 16:00-17:00

Σάββατο 22 Μαΐου

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 23 Μαΐου

Αγώνας: 16:00

 

Πληροφορίες για το Grand Prix

Γύροι: 78

Μήκος πίστας: 3,337 χλμ.

Στροφές: 19 (12 δεξιές, 7 αριστερές)

Απόσταση αγώνα: 260,286 χλμ.

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Ayrton Senna (6)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): McLaren (15)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!