Ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη στο Μονακό, με τη Ferrari να επιστρέφει στις επιτυχίες στο Πριγκιπάτο μετά από 16 χρόνια. Δεύτερος μετά το pit stop βρέθηκε ο Kimi Raikkonen, ενώ με εκπληκτική στρατηγική ο Daniel Ricciardo πλασαρίστηκε τρίτος.
Η τακτική της Scuderia να έχει πάντα έναν πρώτο κι έναν δεύτερο οδηγό είναι γνωστή. Η θέλησή της να κάνει αυτή τη διάκριση είναι πάγια τακτική την τελευτάια 20ετία, αλλά δεν χαίρει πάντα αποδοχής από το κοινό.
Ο Raikkonen βρισκόταν στην 1η θέση μέχρι τη στιγμή των pit. Μπήκε στον 37ο γύρο για την πολύ μαλακή γόμα (όπως όλοι), ενώ ο Vettel έμεινε στην πίστα, πιέζοντας και γράφοντας ταχύτερους γύρους σχεδόν σε κάθε του πέρασμα. Αυτό ήταν το καθοριστικό σημείο: η δυνατότητα του Γερμανού να πιέσει τη στιγμή που έπρεπε. Σίγουρα, η στρατηγική της ομάδας δεν ευνόησε τον Kimi, αλλά δεν τον έριξε. Έδειξαν με τρόπο την προτίμησή τους. Εκτέλεσαν ένα team order, με στόχο τους περισσότερους δυνατούς βαθμούς για τον οδηγό που κυνηγά τον τίτλο. Θεμιτό ή όχι, είναι μία συζήτηση που θα γίνει σίγουρα στις επόμενες μέρες. Κι η αντίδραση του Raikkonen στο βάθρο, η απάθειά του, δείχνουν πως η απόφαση αυτή δεν του άρεσε σε καμία περίπτωση.
Πίσω από τις δύο SF70H, ο Ricciardo ακολούθησε μία εκπληκτική στρατηγική (σχεδόν εξιλεωτική για όσα συνέβησαν πέρυσι στην ίδια πίστα), καθώς με το overcut μπόρεσε να βρεθεί μπροστά από τον Bottas και τον Verstappen και να κρατηθεί εκεί.
Όσον αφορά τον Bottas, απέδειξε πως πράγματι οι Mercedes δεν είχαν ρυθμό, ενώ στην περίπτωση του Verstappen, απλά δεν ακολουθήθηκε μία πιο σώφρων στρατηγική, ίδιας φιλοσοφίας με του teammate του.
Για τον 7ο Hamilton, η λογική πριν τον αγώνα ήταν απλή: να μείνει στην πίστα όσο περισσότερο γινόταν, μέχρι να βρει τη σωστή στιγμή να αλλάξει ελαστικά χωρίς να χάσει πάνω από μία θέση. Αυτό κι έγινε, καθώς μπήκε στα pit στον 46ο γύρο, όντας στην 6η θέση (εκμεταλλευόμενος και τις εγκαταλείψεις), πέφτοντας μετά 7ος. Η διαφορά από τον Vettel έχει αυξηθεί πλέον στους 25 βαθμούς και ο Καναδάς είναι μονόδρομος για τον ίδιο: μόνο νίκη.
Μονακό χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας δεν υφίσταται, για αυτό στον 58ο γύρο, ο Button βρέθηκε στην εσωτερική του Wehrlein στη στροφή πριν το τούνελ. Το αποτέλεσμα ήταν ο Γερμανός να βρεθεί με το πάνω μέρος της C36 κολλημένο στην μπαριέρα, ενώ ο Βρετανός εγκατέλεψε με σπασμένη ανάρτηση. Ευτυχώς, ο οδηγός της Sauber βγήκε αλώβητος από το συμβάν.
Επόμενος αγώνας αυτός του Καναδά σε 9-11 Ιουνίου. Θα επιστρέψει η Mercedes στις επιτυχίες σε μία πίστα που τη βολεύει; Θα μείνει ψηλά η Ferrari; Όλα θα φανούν στο Μόντρεαλ._Δ.Μ.