X
Αγώνες

GP Μεξικού: Ο Rosberg επικρατεί

Ο Nico Rosberg κατάφερε επιτέλους να μετατρέψει την pole position του σε νίκη. Ίσως λίγο αργά, καθώς ο τίτλος έχει ήδη κριθεί, ωστόσο η πρωτότυπη τοποθέτηση του βάθρου σήμαινε ότι ο Νίκο αποθεώθηκε από τις κατάμεστες εξέδρες του πρώην σταδίου μπέισμπολ.

Ο Nico Rosberg κατάφερε να διατηρήσει τον Lewis Hamilton πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να απειληθεί πραγματικά. Ο Hamilton ήταν διστακτικός να ακολουθήσει την εντολή της Mercedes να εισέλθει στα pits για δεύτερη φορά. Ο Rosberg έκανε τα πάντα άψογα -εκτός από ένα μικρό λάθος μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας που δεν του κόστισε- και δεν άφησε περιθώρια στον Hamilton να πλησιάσει. Όποτε ο Βρετανός προσπαθούσε, ο Rosberg είχε την απάντηση με τη διαφορά μεταξύ τους να παρουσιάζει διακυμάνσεις, αλλά πάντοτε υπό ον έλεγχο του Γερμανού. Είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει εκτός ζώνης DRS τον team mate του πριν το πρώτο pit stop. O Rosberg επέκτεινε όσο μπορούσε το πρώτο του stint, με μόλις 10% της γόμας να έχει απομείνει στα ελαστικά του. Ο Hamilton παρέμεινε άλλους δύο γύρους στην πίστα σε μια προσπάθεια να πλησιάσει, αλλά αντ’ αυτού έχανε χρόνο και κατευθύνθηκε και αυτός στα pits.

Η Mercedes βρισκόταν σε δικό της αγώνα και όταν αμφότεροι οι οδηγοί της εξασφάλισαν ένα δωρεάν pit stop διαφορά από τον τρίτο, Kvyat, το γερμανικό pit wall κάλεσε τον Rosberg στα pits και στη συνέχεια και τον Hamilton. O Βρετανός όμως, βρισκόμενος πλέον στην 1η θέση και με τον Rosberg 18 δλ. πίσω, αψήφησε την εντολή της ομάδα, ζητώντας να μάθει το λόγο. Η Mercedes προσπαθούσε να εξασφαλίσει τη νίκη και δεδομένης της εισόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο αργότερα, η κίνησή της ήταν πολύ εύστοχη. Για να πείσει τον Hamilton να εισέλθει στα pits, η Mercedes ανέφερε την υψηλή φθορά ελαστικών στο πρώτο σκέλος. Ο Hamilton υπάκουσε, αλλά ζήτησε να ελεγχθεί ο βαθμός φθοράς των ελαστικών που θα αντικαθιστούσε, καθώς δεν είχε πεισθεί πλήρως από την αιτιολόγηση που του παρουσιάστηκε. Ωστόσο, με την επιλογή να αμφισβητήσει την εντολή της Mercedes, ο Hamilton στην πραγματικότητα έχασε λίγο χρόνο από τον team mate του.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έπειτα από το ατύχημα του Vettel στα γρήγορα S ήταν η τελική δυσκολία που έπρεπε να αντιμετωπίσει ο Rosberg. Ωστόσο, ο Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στον Γερμανό, παρ’ ότι ο Rosberg είχε μια μικρή έξοδο στα S στην επανεκκίνηση, ίσως λόγω των κρύων ελαστικών. O Hamiton καβάλησε το πολύ ψηλό kerb της στροφής 12. Ο Hamilton ανέφερε ότι έχανε αρνητική άντωση όταν πλησίαζε τον team mate του, φαινόμενο κρίσιμης σημασίας σε μια πίστα που παρείχε ελάχιστη πρόσφυση. Επίσης, ο Βρετανός ανέφερε ότι όταν πλησίαζε τον team mate του ανέβαιναν οι θερμοκρασίες των φρένων του. Ο Rosberg κατάφερε να νικήσει τον αγώνα που διεξήχθη σε καινούργια πίστα, έχοντας ίσως προσαρμοστεί στις άγνωστες συνθήκες λίγο πιο γρήγορα, έχοντας βρει καλύτερο στήσιμο. Ωστόσο, εκμεταλλεύτηκε πλήρως τα πλεονεκτήματα του επικεφαλής.

Ο Valtteri Bottas κατάφερε να «κλέψει» την τελική θέση του βάθρου από τον Daniil Kvyat, παρά τη σύγκρουση με τον συμπατριώτη του, Kimi Raikkonen νωρίτερα. Οι δύο Williams είχαν πραγματοποιήσει πολύ νωρίς (στον 9ο και στον 10ο γύρο) το πρώτο τους pit stop και είχαν αρχίσει να αντιμετωπίζουν προβλήματα φθοράς πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Bottas επέστρεψε στην πίστα από το pit stop του πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος είχε εκκινήσει από τη 19η θέση και δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Ο Bottas επιτέθηκε, ο Raikkonen προσπάθησε να τον σπρώξει εκτός πίστας. O Bottas επέμεινε, ωστόσο ο Raikkonen έκλεισε την πόρτα επάνω στη Williams και πλήρωσε το τίμημα, εγκαταλείποντας επιτόπου, λόγω σπασμένης πίσω ανάρτησης.

Επανάληψη (από τη Ρωσία) της σύγκρουσης Φινλανδών.

Ο Daniil Kvyat είχε κάνει έναν πολύ καλό αγώνα μέχρι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πραγματοποίησε το pit stop του περισσότερους από 10 γύρους έπειτα από τις Williams και κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά τους (σε αντίθεση με τον Daniel Ricciardo). Η Williams επωφελήθηκε από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, που της έδωσε την ευκαιρία να αλλάξει ελαστικά. Επιπλέον, έκανε τη σωστή επιλογή γόμας (μέση) σε αντίθεση με τη Red Bull, που επέλεξε τη μαλακή επειδή είχε καλύτερη απόδοση από την Williams στο πρώτο stint με αυτήν. Στην επανεκκίνηση, ο Kvyat δεν είχε απάντηση στην υπεροχή ισχύος του V6 της Mercedes στη Williams του Bottas και ο Φινλανδός απέσπασε την 3η θέση. Ο Ρώσος οδηγός της Red Bull ήταν απογοητευμένος, ωστόσο κατά τον διευθυντή της ομάδας, Christian Horner, είχε κάνει τον καλύτερο φετινό του αγώνα. Στους τελευταίους γύρους, ο Ricciardo είχε εξαντλήσει τα πίσω ελαστικά του.

Το χειρότερο αγώνα της σεζόν αποτέλεσε το GP Μεξικού για τη Ferrari, που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της να εγκαταλείπουν λόγω ατυχήματος. Ο Vettel έκλεισε την πόρτα στον Ricciardo στην πρώτη στροφή και η επαφή με τη Red Bull οδήγησε σε αστοχία ελαστικού. Ο Γερμανός επέστρεψε στα pits παρακάμπτοντας όσα chicane μπορούσε και ο Fernando Alonso, που εγκατέλειπε με πρόβλημα στην MGU-H, χαρακτήρισε στον ασύρματο τη συμπεριφορά του Vettel επικίνδυνη. Ο Γερμανός κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών μετά τον αγώνα για τις παρακάμψεις του στον πρώτο γύρο.  Ο Alonso από την πλευρά του πήρε την εκδίκησή του από τον Vettel, εμποδίζοντας την έξοδο της Ferrari μετά το pit stop της στον 1ο γύρο.

Έπειτα από αυτό, ο Vettel ανακτούσε θέσεις, ωστόσο έχασε τον έλεγχο της Ferrari στα S στον 18ο γύρο, πιθανότατα προσπαθώντας υπερβολικά. Έπειτα από το δεύτερο pit stop του, επέστρεψε στην πίστα μεταξύ των δύο Mercedes και είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό τους, παρ΄ ότι βρισκόταν ένα γύρο πίσω. Εντέλει, ο αγώνας του Vettel έληξε στις μπαριέρες των S, όπου ο Γερμανός έκανε λάθος ξανά, στον 42ο γύρο. Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του Vettel ατύχημα σε αγώνα, από τη σύγκρουση με τον Mark Webber στο GΡ Τουρκίας του 2010. Ο Γερμανός παραδέχθηκε στοον ασύρματο ότι έκανε πολύ κακό αγώνα σήμερα. Η τελευταία φορά που καμία Ferrari δεν είχε δει την καρό σημαία ήταν το GP Αυστραλίας του 2006.

O Vettel στον τοίχο…

H Force India εξασφάλισε την 7η και 8η θέση, δυστυχώς για τους Μεξικανούς, με τον Νico Hulkenberg να τερματίζει εμπρός από τον τοπικό ήρωα Sergio Perez. O “Checo” δεν εισήλθε στα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και επέκρινε ελαφρώς την ομάδα για αυτό, ωστόσο κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του μέχρι τον τερματισμό. Ο Μεξικανός πραγματοποίησε δύο προσπεράσματα (επί των Toro Rosso, λόγω λαθών των οδηγών της ιταλικής ομάδας) και μάλιστα, εντός του τμήματος του σταδίου. Ο Max Verstappen τερμάτισε στην 9η θέση και ο Romain Grosjean συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!