Έπειτα από την ανατροπή του Σαββάτου, τα πράγματα επανήλθαν στην προβλεπόμενη ισορροπία τους, με τη Red Bull να έχει πολύ μεγάλο προβάδισμα απόδοσης, χαρίζοντας μια εύκολη νίκη στον Max Verstappen.
H εκκίνηση ήταν κρίσιμη, όπως ανέφερε και ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull. Έχοντας πάρει το slipstream από τις Mercedes, o Verstappen κατάφερε να πάρει την αγωνιστική γραμμή για την πρώτη στροφή και να φρενάρει πολύ πιο αργά από τα γερμανικά μονοθέσια για να περάσει από την 3η στην 1η θέση.
Ο Verstappen δήλωσε ότι ήξερε πως οι Mercedes δε θα μπορούσαν να φρενάρουν όσο αργά φρέναρε εκείνος, λόγω της γραμμής που είχαν.
Στο στρατόπεδο της Mercedes ισχυρίζονται ότι αντιμετώπιζαν προβλήματα με τα φρένα τους ολόκληρο το Σαββατοκύριακο και για αυτό ακούσαμε και τα παράπονα του αγωνιστικού διευθυντή της γερμανικής ομάδας, Ron Meadows προς τη διεύθυνση αγώνα, στο γύρο σχηματισμού πριν την εκκίνηση, ότι οι Alfa Romeo κινούνταν πολύ αργά.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι οι Mercedes θα κάθονταν ακινητοποιημένες στη σειρά εκκίνησης για περισσότερη ώρα, με τα φρένα τους να υπερθερμαίνονται. Ίσως ο Verstappen γνώριζε τα προβλήματα αυτά και προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση στην προσέγγιση της πρώτης στροφής.
Από εκεί και έπειτα, ο Ολλανδός είχε τον έλεγχο του αγώνα και με το προβάδισμα απόδοσης της Red Bull, κατάφερε να ξεφύγει και να μην απειληθεί ποτέ. Η διαφορά 17 δλ. στον τερματισμό είναι ενδεικτική της υπεροχής της Red Bull στο Μεξικό.
Ο Lewis Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τον αντίπαλό του στη μάχη του Πρωταθλήματος. Αντιθέτως, ήταν υποχρεωμένος να υπερασπιστεί τη δεύτερη θέση από τον Sergio Perez στους τελευταίους 10 γύρους του αγώνα.
Ο Βρετανός κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον τοπικό ήρωα μέχρι την καρό σημαία και να ελαχιστοποιήσει τη βαθμολογική του απώλεια, καθώς η Mercedes «έκλεψε» και τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen, φέρνοντας τον Valtteri Bottas δύο φορές στα pits στους τελευταίους γύρους.
Ωστόσο, ο Verstappen ξέφυγε 19 βαθμούς στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Επιπλέον, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Red Bull πλησίασε στον 1 βαθμό την Mercedes με το διπλό βάθρο των οδηγών της.
Σε αυτό συνέβαλε πάρα πολύ η επαφή μεταξύ Bottas και Daniel Ricciardo. H ανύπαρκτη άμυνα του Bottas, που δεν επιχείρησε να κλείσει τον Verstappen στην ευθεία μετά την εκκίνηση, χάρισε απλόχερα στον Ολλανδό την αγωνιστική γραμμή, η οποία του επέτρεψε να τεθεί επικεφαλής.
Ο Ricciardo είχε μια καλή εκκίνηση και έδειχνε να κερδίζει θέσεις, όταν βρέθηκε στην εσωτερική για την 1η στροφή και μπλόκαρε τα φρένα του. Εκεί, ο Bottas έκλεισε τη γραμμή του, χωρίς να γνωρίζει ότι o Αυστραλός βρισκόταν πίσω του και η Mercedes έκανε τετ-α-κέ 180 μοιρών, πέφτοντας στις τελευταίες θέσεις, ενώ ο Ricciardo έχασε την εμπρός αεροτομή του.
A nightmare start for Bottas, a thriller for Verstappen 😳😅#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/YimWSYxe9i
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Αμφότεροι επισκέφθηκαν τα pits στο τέλος του πρώτου γύρου και για το υπόλοιπο απόγευμα, ο Bottas κοιτούσε την πίσω αεροτομή της McLaren, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει. Τις ελπίδες του έπληξε ακόμη περισσότερο ένα χρονοβόρο pit stop 11,7 δλ., αφού δε μπορούσε να αφαιρεθεί ο εμπρός αριστερός τροχός.
Τα καλύμματα των φρένων είχαν υπερθερμανθεί, και οι σπίθες που έβγαιναν από την επαφή του αερόκλειδου με το μπουλόνι, καθώς οι μηχανικοί δε μπορούσαν να αφαιρέσουν τον τροχό, προκάλεσαν μερικές αναφλέξεις.
Όντας εκτός βαθμών, ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούσε ο Bottas να βοηθήσει την Mercedes, ήταν να αποσπάσει τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Verstappen.
H πρώτη απόπειρα (με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας) δεν πέτυχε, καθώς η Mercedes έβγαλε τον Φινλανδό στην πίστα αρκετά κοντά στον Verstappen, ο οποίος βρισκόταν ένα γύρο μπροστά.
Η Mercedes έμαθε το μάθημά της, και τη δεύτερη φορά που κάλεσε στα pits τον Bottas, για άλλο ένα σετ μαλακής γόμας που του επέτρεψε τελικά να φέρει εις πέρας την αποστολή του, περίμεναν λίγο πριν τον απελευθερώσουν. Ο βαθμός που απέσπασε ο Bottas δεν επέτρεψε στη Red Bull να ισοφαρίσει την Mercedes στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας ήταν εκνευρισμένοι που ο Ricciardo δεν έλαβε ποινή από τους αγωνοδίκες για τη σύγκρουση της πρώτης στροφής, καθώς ο Αυστραλός διατήρησε πίσω του τον Bottas.
Ο Φινλανδός ανέφερε ότι δε μπορούσε να προσπεράσει λόγω υπερθέρμανσης των φρένων και του κινητήρα του, όταν πλησίαζε προπορευόμενα μονοθέσια.
Ακόμα και αν με πιο σθεναρή άμυνα ο Bottas είχε καταφέρει να διατηρήσει πίσω του τον Verstappen στην πρώτη στροφή, η Mercedes δύσκολα θα μπορούσε να είχε νικήσει τον αγώνα, όπως ανέφερε και ο διευθυντής της, Toto Wolff.
Ο Αυστριακός δήλωσε ότι η Red Bull θα προσπερνούσε τα μονοθέσια της ομάδας του στα pit stop με ευκολία. Πάντως η Red Bull δεν ήταν τόσο επιθετική με τη στρατηγική της, όσο μας έχει συνηθίσει στους τελευταίους αγώνες.
Θα μπορούσε να έχει καλέσει στα pits τον Perez όταν ο Μεξικανός βρισκόταν 2 δλ. πίσω από τον Hamilton, επιχειρώντας το undercut. Ιδιαιτέρως σε μια πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο εύκολα.
Αντ’ αυτού, η Red Bull επέλεξε να αφήσει 11 γύρους περισσότερους στην πίστα τον Perez, για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος του αγώνα, ωστόσο το σχέδιο δεν πέτυχε.
Η πρόσφατη βελτίωση στην απόδοση του Perez έχει επιτρέψει στη Red Bull να πλησιάσει στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς ο Μεξικανός έχει ανέβει στο βάθρο των τριών τελευταίων αγώνων.
A podium to remember 🥳#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/KbxgfGuAZb
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Ο Perez δήλωσε ότι είχε προσπαθήσει να ακολουθήσει μια διαφορετική κατεύθυνση όσον αφορά το στήσιμο της Red Bull στο μέσο της σεζόν, η οποία δεν οδήγησε πουθενά.
Εντούτοις, στους τελευταίους αγώνες έχει καταφέρει να βρει μερικές λύσεις, οι οποίες έχουν φέρει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου περισσότερο προς τις προτιμήσεις του.
Η δυσκολία της Red Bull στην επίτευξη των ιδανικών θερμοκρασιών στα ελαστικά της στο γύρο προετοιμασίας στις κατατακτήριες δοκιμές, δημιούργησε την ανατροπή που είδαμε το Σάββατο. Ειδάλλως η Mercedes δε θα είχε καμία ελπίδα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Την Κυριακή, τα προβλήματα προετοιμασίας των ελαστικών δεν είχαν σημασία, γιατί η χρήση τους είναι εντελώς διαφορετική στον αγώνα. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες που επικρατούσαν σήμερα δεν παρείχαν κανένα πλεονέκτημα στην Mercedes.
Η Red Bull δεν είχε περαιτέρω ανησυχίες ούτε με τις πίσω αεροτομές, οι οποίες δημιούργησαν κάποια προβλήματα στην αυστριακή ομάδα το Σάββατο. Οι αεροτομές παραγωγής υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης χρησιμοποιούνται συνήθως σε αργές πίστες, όπου δεν αναπτύσσονται τόσο υψηλά φορτία.
Ωστόσο, στην πολύ μεγάλη ευθεία του Μεξικού, στο τέλος της οποίας τα μονοθέσια πλησιάζουν τα 350 χ.α.ώ., το αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται είναι εξαιρετικά υψηλό και αυτό ήταν η ρίζα των προβλημάτων της Red Bull, σύμφωνα με τον Adrian Newey.
Στη μάχη των υπολοίπων, αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος ήταν ο Pierre Gasly, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την απόδοση της μονάδας ισχύος της Honda, για να αφήσει πίσω του τις Ferrari.
H ομάδα του Maranello προσπάθησε να πιέσει το Γάλλο, υιοθετώντας διαφορετικές στρατηγικές για τους δύο οδηγούς της, αλλά ούτε αυτό δε λειτούργησε εντέλει. Με το αποτέλεσμα που έφερε ο Gasly, επέτρεψε στην AlphaTauri να ισοφαρίσει την Alpine στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Γάλλος δήλωσε ότι όποτε οι Ferrari ανέβαζαν το ρυθμό τους, ο ίδιος είχε τη δυνατότητα να απαντήσει. Η μοναδική στιγμή που βρέθηκε σε περίεργη θέση, ήταν στην πρώτη στροφή, όπου τόσο ο ίδιος, όσο και ο Perez, αναγκάστηκαν να βγουν στο γρασίδι, για να αποφύγουν το χάος που δημιουργήθηκε από την επαφή Bottas και Ricciardo.
Ο Perez σήκωσε το πόδι του από το γκάζι όταν επέστρεψε στην πίστα, διότι είχε βρεθεί σχεδόν μπροστά από τον Hamilton έχοντας περάσει εκτός πίστας. Ο Gasly κατάφερε να βρεθεί δίπλα στη Red Bull του Μεξικανού, αλλά αποφάσισε να μη δώσει σκληρή μάχη.
Παράλληλα, ο Carlos Sainz έχασε θέσεις στο χάος της εκκίνησης, αλλά αυτό του χάρισε την καλύτερη εκ των δύο στρατηγικών που επέλεξε η Ferrari για τους οδηγούς της. Τα ιταλικά μονοθέσια ήταν πιο ανταγωνιστικά με τη μέση γόμα, στο πρώτο stint.
Όταν ο Charles Leclerc, που ήταν εμπρός από τον Ισπανό τοποθέτησε τη σκληρή γόμα στο μονοθέσιό του (όντας από τους πρώτους οδηγούς που επισκέφθηκαν τα pits για να πιέσουν την AlphaTauri), αντιμετώπισε αρκετά γρήγορα προβλήματα καταπόνησης. Για το λόγο αυτό, η Ferrari αποφάσισε να αντιστρέψει τις θέσεις μεταξύ των οδηγών της, για να επιτρέψει στον Sainz να επιτεθεί στον Gasly.
O Leclerc δεν παρέδωσε εύκολα τη θέση του όμως, αψηφώντας την πρώτη έκκληση του pit wall. Αντιθέτως, πίεσε για να παραμείνει εμπρός από τον team mate του. Το γεγονός αυτό κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο και στους δύο.
Τελικά, ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να παραχωρήσει τη θέση, την οποία ο Sainz επέστρεψε πριν τον τερματισμό, αφού δεν κατάφερε να πλησιάσει και πάρα πολύ τον Gasly παρότι τα ελαστικά του ήταν 11 γύρους νεότερα. Αν και η Ferrari δεν κατάφερε να προκαλέσει τον Γάλλο της AlphaTauri, η ημέρα ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρα για την ιταλική ομάδα, καθώς είχε φτάσει στο Μεξικό όντας 3,5 βαθμούς πίσω από την McLaren στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και τώρα έχει προβάδισμα 13,5 βαθμών.
Τρεις Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, όλοι πρώην οδηγοί της Ferrari, τερμάτισαν πίσω από τα κόκκινα μονοθέσια. Ο Sebastian Vettel εξασφάλισε την 7η θέση, πραγματοποιώντας overcut επί του Antonio Giovinazzi, ο οποίος έπεσε πολύ πίσω μετά το pit stop του.
O Kimi Raikkonen είδε την καρό σημαία 8ος, για να χαρίσει μερικούς βαθμούς στην Alfa Romeo για πρώτη φορά από το GP Ρωσίας. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι ήθελε να πιέσει περισσότερο, αλλά έπρεπε να προστατεύσει τα ελαστικά του, έπειτα από το πάθημα του GP ΗΠΑ, όπου έκανε τετ-α-κέ στους τελευταίους γύρους λόγω φθαρμένων ελαστικών.
Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 9η θέση, παρότι στην πρώτη στροφή βρέθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με την Mercedes του Bottas που κοίταζε προς την αντίθετη από την κανονική φορά και καθυστέρησε αρκετά. Ίσως ο Alonso είχε καταφέρει να επιτεθεί στον Raikkonen, αν το pit stop του δεν ήταν τόσο χρονοβόρο.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris, ο οποίος εκκίνησε από τις τελευταίες θέσεις. Ο Βρετανός δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει σε απόσταση βολής τον Alonso, όντας μόλις 1-2 δέκατα του δλ. ταχύτερος.
Στο χάος της πρώτης στροφής εγκατέλειψαν οι Yuki Tsunoda και Mick Schumacher, έχοντας και οι δύο χτυπήσει στους εμπρός τροχούς του Esteban Ocon, τον οποίο στρίμωξαν στη μέση._Φ.Λ.