O Lewis Hamilton ήταν… απλησίαστος στις κατατακτήριες δοκιμές στη Sepang, κατακτώντας την pole position με διαφορά 0,4 δλ. από τον Nico Rosberg, ο οποίος «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης για την Mercedes την τελευταία στιγμή.
Ακόμη κι αν πλησίασε πολύ κοντά στο απόλυτο ρεκόρ της πίστας, ο Hamilton δήλωσε ότι ο γύρος του θα μπορούσε να είναι καλύτερος, καθώς έχασε το apex της προτελευταίας στροφής. Από το FP2 και έπειτα, ο Hamilton είχε σταθερό προβάδισμα επί του team mate του. Ήδη από την πρώτη προσπάθεια στο Q3, ο Βρετανός ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από οποιονδήποτε αντίπαλό του και το προβάδισμα αυτό του αρκούσε για την κατάκτηση της pole. To γεγονός ότι ο Hamilton κατέστρεψε τη δεύτερη προσπάθειά του στην πρώτη στροφή με ένα τεράστιο μπλοκάρισμα φρένων, δεν έκανε διαφορά.
Πιο δύσκολη ημέρα είχε o Rosberg, o οποίος έπειτα από τον πρώτο του, μέτριο γύρο στο Q3 (μικρή έξοδος στην 6η στροφή, υπερστροφή στην τελική φουρκέτα), είχε βρεθεί στην 5η θέση. Στην τελευταία του ευκαιρία, ο Γερμανός ήταν μόλις 0,2 δλ. πίσω από τον team mate του, μέχρι την τελευταία στροφή, όπου συνάντησε υπερστροφή και οι αναγκαστικές διορθώσεις του κόστισαν πολύ χρόνο. Ο Rosberg δήλωσε ότι με το στήσιμο που έχει επιλέξει είχε πάντα υπερστροφή στην τελευταία στροφή. Σε πλήρη αντίθεση με το σαββατοκύριακο της Σιγκαπούρης, ο Hamilton είχε πολύ καλή πρόοδο στις ελεύθερες δοκιμές, ενώ ο Rosberg δεν έχει βρει το ιδανικό στήσιμο για την Mercedes του.
Ως έκπληξη χαρακτήρισε το γεγονός ότι η Red Bull κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τη Ferrari ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner. Ωστόσο, ο Max Verstappen είχε βρεθεί μεταξύ των Mercedes στο FP3, έχοντας δηλώσει από εχθές ότι η Red Bull έπρεπε να βελτιώσει το ρυθμό της στον ένα γύρο και αυτό ακριβώς έκανε. Ο νεαρός Ολλανδός δείχνει να έχει το πάνω χέρι επί του team mate του αυτό το σαββατοκύριακο και ο πρώτος χρόνος του στο Q3 ήταν ο καλύτερος από πιλότο που δεν οδηγούσε Mercedes. Συνεπώς, ο Verstappen θα εκκινήσει για 3η φορά φέτος εμπρός από τον Daniel Ricciardo. O Αυστραλός δήλωσε ότι έκανε ένα γύρο χωρίς λάθη, ωστόσο ίσως ζήτησε πολλά από τα ελαστικά του στους δύο πρώτους τομείς της πίστας (όπου ήταν ταχύτερος του Verstappen) και η απόδοσή τους έπεσε στο τρίτο τμήμα, για να καταλήξει 47 χλστ. του δλ. πίσω από τον team mate του. Δεδομένης όμως της χθεσινής συμπεριφοράς του μονοθεσίου, ο Ricciardo ήταν ευχαριστημένος από τη σημερινή ημέρα. Έχοντας επιδείξει πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκαυής, η Red Bull ευελπιστεί να απειλήσει αύριο την Mercedes. Ο Ricciardo κατάφερε επίσης να εξασφαλίσει ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας για την Κυριακή, έχοντας προαχθεί στο Q2 με ελαστικά μέσης γόμας. Οι οδηγοί της Mercedes από την πλευρά τους, διαθέτουν ένα καινούργιο σετ μέσης γόμας έκαστος.
Αρνητική έκπληξη αποτέλεσε για τη Ferrari το γεγονός ότι ηττήθηκε από τη Red Bull στη μάχη για τη δεύτερη σειρά εκκίνησης. Ο Sebastian Vettel απέσπασε την τελευταία στιγμή την 5η θέση από τον Kimi Raikkonen, ο οποίος εγκατέλειψε την τελική του -πολύ κακή, όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος- προσπάθεια. Εντύπωση προκάλεσε μια αστεία χθεσινή ιστορία, με τον Raikkonen να δηλώνει στη φινλανδική τηλεόραση ότι κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, οι μηχανικοί της Scuderia είχαν ξεχάσει ένα μικρό φακό στο cockpit, ο οποίος παγιδεύτηκε πίσω από το πεντάλ του γκαζιού και του απαγόρευε να το πατήσει. Εκπρόσωπος της Ferrari αρνήθηκε ότι συνέβη κάτι τέτοιο, δηλώνοντας ότι απλά το πεντάλ του γκαζιού ήταν πολύ σκληρό…
Θετική ημέρα είχε η Force India, εξασφαλίζοντας την 4η σειρά εκκίνησης. Αντιθέτως, η Williams είδε τους οδηγούς της στη 10η και 11η θέση, με τον Valtteri Bottas να ξοδεύει ένα σετ ελαστικών μαλακής γόμας χωρίς να καταφέρει να προκριθεί στο Q3 λόγω ενός λάθους στην τελευταία στροφή. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι η Williams του ήταν υποστροφική, ωστόσο ίσως έτσι προστατεύσει περισσότερο τα πίσω ελαστικά στον αγώνα. Ο Felipe Massa έκανε έναν εξαιρετικό γύρο στο Q2, τον οποίο όμως δεν κατάφερε να επαναλάβει στο τελικό σκέλος. Το ίδιο συνέβη και στον Jenson Button, ο οποίος εξασφάλισε την 9η θέση σε μια πίστα που δε θεωρείται ευνοϊκή για τη McLaren, παρουσιάζοντας αρκετές γρήγορες στροφές και μεγάλες ευθείες. Ο Fernando Alonso συνέλλεξε συνολικά 45 θέσεις ποινής στη σειρά εκκίνησης με τις αντικαταστάσεις στοιχείων μονάδας ισχύος._Φ.Λ.