O Lewis Hamilton κατέκτησε την 3η συνεχόμενη νίκη του στον αγώνα της πατρίδας του, ο οποίος ξεκίνησε με την πίστα να είναι βρεγμένη, δυσκολεύοντας τους οδηγούς. O Nico Rosberg πέρασε τη γραμμή τερματισμού 2ος, αλλά -έπειτα από τέσσερις ώρες- οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 10 δλ. για την επικοινωνία μέσω ασυρμάτου με το pit wall της Mercedes, που κρίθηκε ότι παρέβη τους κανονισμούς. Συνεπώς, ο Max Verstappen προωθήθηκε στη δεύτερη θέση και ο Rοsberg κατέληξε 3ος.
Κανένας οδηγός στο παρελθόν δεν έχει νικήσει τρεις συνεχόμενες φορές το Βρετανικό GP, όπως κατάφερε να κάνει σήμερα ο Lewis Hamilton, παραμένοντας επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Λόγω της σύντομης νεροποντής ένα τέταρτο της ώρας πριν την αρχή του αγώνα, η πίστα γέμισε με στάσιμα νερά, αναγκάζοντας τη διεύθυνση του αγώνα να ορίσει εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο όμως παρέμεινε στην πίστα περισσότερο απ’ όσο θα ήθελαν οι περισσότεροι οδηγοί. Ο Hamilton δήλωσε μάλιστα ότι θα προτιμούσε να έχει εκκινήσει κανονικά ο αγώνας. Ο Βρετανός, στην προσπάθειά του να διατηρήσει κάποια θερμοκρασία σε ελαστικά και φρένα, παραλίγο να τα… θαλασσώσει πριν καν αποχωρήσει το SC, καθώς βρέθηκε στριμωγμένος δίπλα από την Mercedes του Bernd Maylander με μπλοκαρισμένα φρένα και τη γλίτωσε για μερικά εκατοστά. Ο Πρωταθλητής απέδωσε αυτή τη στιγμή σε πρόβλημα των φρένων του. Ο Hamilton καθυστέρησε το grid πριν την «εκκίνηση» και σύντομα απομακρύνθηκε σχεδόν 5 δλ. από τον team mate του. Δεδομένων των κακών φετινών εκκινήσεων του Βρετανού, το ξεκίνημα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ίσως να τον ευνόησε.
Ο Nico Rosberg έδειχνε να δυσκολεύεται αρχικά στο βρεγμένο, σε αντίθεση με τον Max Verstappen, ο οποίος απολάμβανε την πρόσφυση που του παρείχε η Red Bull. O Ολλανδός πίεζε για αρκετή ώρα τον οδηγό της Mercedes και όταν ο Rosberg είχε ένα μικρό γλίστρημα στην Becketts, επιτρέποντας στον Verstappen να τον προσπεράσει από την εξωτερική! Ο Ολλανδός προσπάθησε να μειώσει τη διαφορά από τον Hamilton, ωστόσο η Mercedes κάλεσε τους οδηγούς της στα pits ένα γύρο νωρίτερα από την Red Bull για σλικ ελαστικά. Ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να απαντήσει στις επιθέσεις του Verstappen στη συνέχεια. Ωστόσο, στον 28ο γύρο είχε μια έξοδο στην πρώτη στροφή, που του κόστισε μερικά δευτερόλεπτα. Ο Βρετανός ήταν τυχερός που στον ίδιο γύρο διέπραξε πανομοιότυπο λάθος και ο Verstappen. Αυτή η έξοδος του Ολλανδού επέτρεψε στον Rosberg να τον πλησιάσει. Η Mercedes ήταν ταχύτερη στη στεγνή -πλέον- πίστα με τη μέση γόμα. Ο Verstappen αντιμετώπιζε προβλήματα καταπόνησης στα πίσω ελαστικά. Ο Rosberg έκανε μερικές προσπάθειες επίθεσης με τη βοήθεια του DRS και παραπονέθηκε στον ασύρματο ότι ο αντίπαλός του άλλαζε δύο φορές γραμμή κατά την υπεράσπιση της θέσης του. Εντέλει, ο Γερμανός κατάφερε να προσπεράσει (και αυτός από την εξωτερική) στη Stowe στον 38ο γύρο. Ο Rosberg προσπάθησε στη συνέχεια να επιτεθεί στον Hamilton, αλλά ο Βρετανός είχε τη δυνατότητα να απαντήσει, χωρίς μάλιστα να αλλάξει τις συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα που είχε υιοθετήσει για να διαφυλάξει τη μονάδα ισχύος του.
Μόλις 5 γύρους πριν την καρό σημαία, το κιβώτιο του Rosberg κόλλησε στην στην 7η σχέση. Η απόκριση του pit wall ήταν άμεση, υποδεικνύοντας στον Γερμανό τη ρύθμιση με την οποία θα μπορούσε να «ξεκολλήσει» το κιβώτιο. Στη συνέχεια, ο pit wall της Mercedes συνέστησε στον Γερμανό να αποφύγει την 7η σχέση. Ο Rosberg ρώτησε αν θα πρέπει να αλλάζει σε άλλη σχέση μόλις φτάνει στην 7η και η απάντηση ήταν καταφατική, επαναλαμβάνοντας τα λεγόμενο του οδηγού. Φαίνεται ότι αυτή η τελευταία υπόδειξη ήταν που σήμανε συναγερμό στα γραφεία της διευθύνσεως αγώνα, η οποία ανέφερε το συμβάν στους αγωνοδίκες. Όντας κολλημένος στην 7η σχέση, αν δεν επέλυνε το πρόβλημα, ο Rosberg θα εγκατέλειπε. Οι κανονισμοί επιτρέπουν την υπόδειξη ρυθμίσεων από το pit wall όταν πρόκειται για τερματικό πρόβλημα. Ωστόσο, αυτό που κλήθηκαν να εξετάσουν οι αγωνοδίκες, είναι αν οι μηχανικοί της Mercedes ξεπέρασαν τα όρια, υποδεικνύοντας στον Rosberg πώς να αποφεύγει την 7η σχέση. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η γερμανική ομάδα παρέβη τους κανονισμούς. Συνεπώς, παρ’ ότι ο Γερμανός διατήρησε τη Red Bull του Verstappen πίσω του μέχρι την καρό σημαία, έχασε τη 2η θέση «στα χαρτιά» από τον νεαρό Ολλανδό. H ομάδα της Mercedes δήλωσε στη FIA την πρόθεσή της να εφεσιβάλλει την απόφαση των αγωνοδικών. Με αυτό τον τρόπο η γερμανική ομάδα αγόρασε χρόνο, για να αποφασίσει εντός των επόμενων ημερών αν όντως θα καταθέσει έφεση. Σε αυτή την περίπτωση, η υπόθεση θα εκδικαστεί από το ανεξάρτητο ΕΦετείο της FIA. Αν η Mercedes δεν είχε ενεργήσει σήμερα, το αποτέλεσμα του αγώνα που ανακοινώθηκε σήμερα θα ήταν οριστικό και αμετάκλητο.
Ο Hamilton είχε τον απόλυτο έλεγχο ενός δύσκολου αγώνα, για μειώσει τη βαθμολογική διαφορά του από τον Rosberg στον ένα μόλις βαθμό. O Γερμανός αντιθέτως, πέρασε το απόγευμά του μαχόμενος με τον Verstappen, αντί να απειλεί τον team mate του. Εντούτοις, δεν έφταιγε ο ίδιος για τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στο κιβώτιο, ή για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την κατάσταση το pit wall της Mercedes. Η εμφάνιση του Versteppen αυτό το σαββατοκύριακο ήταν εξαιρετική, με τον Ολλανδό να ανεβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο βάθρο, όντας ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να ανταγωνιστεί στα ίσα τις Mercedes. Πραγματοποίησε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Rosberg -ο οποίος είχε πιο συντηρητική προσέγγιση, αφού έχει περισσότερα να χάσει βαθμολογικά- παρ’ ότι εντέλει έχασε τη μάχη με τον Γερμανό.
Ο Verstappen ήταν μεταξύ αυτών που ευνοήθηκαν, έχοντας καθυστερήσει να κάνουν τη μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά στους πρώτους γύρους. Οι οδηγοί αυτοί εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία του VSC στον 8ο γύρο για να κάνουν το pit stop τους, με τις διαφορές να έχουν ανοίξει και τα μονοθέσια να ακολουθούν πολύ αργό ρυθμό στην πίστα. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Sergio Perez, ο οποίος με αυτή την επιλογή ανέβηκε από την 10η στην 4η θέση, για να βρεθεί εμπρός από τους Daniel Ricciardo (ο οποίος είχε κάνει pit stop στον 7ο γύρο) και Kimi Raikkonen (που είχε εισέλθει στα pits όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας). Αν και αμφότεροι κατάφεραν να προσπεράσουν τον Μεξικανό με τα σλικ ελαστικά, είχαν χάσει πάρα πολύ χρόνο με το συγχρονισμό των pit stop τους. Ο Ricciardo είχε χάσει 10δλ. και δήλωσε ότι είχε ένα βαρετό αγώνα, χωρίς να έχει την ευκαιρία να απειλήσει τους προπορευόμενους αφότου προσπέρασε τον Perez. Η πλειονότητα των οδηγών έφτασε έως την καρό σημαία χρησιμοποιώντας ένα σετ σλικ ελαστικών. Μολονότι η Pirelli είχε συστήνει στις ομάδες να μην ξεπεράσουν τους 28 γύρους με τη μέση γόμα 14 από τους 17 πιλότους που τερμάτισαν, το έκαναν. Σε αυτό βοήθησαν και οι συνθήκες, καθώς ο ρυθμός ήταν πιο αργός στη νωπή πίστα, καθώς και οι χαμηλότερες θερμοκρασίες, παράγοντες που καταπόνησαν λιγότερο τα ελαστικά.
Κακή ημέρα είχε η Ferrari, που κάλεσε αμφότερα τα μονοθέσιά της στα pits μόλις αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Raikkonen έχασε έδαφος λόγω αυτού και με δύο εξόδους από την πίστα στην πρώτη στροφή (στον 13ο και 23ο γύρο), πρόλαβε να φτάσει και να προσπεράσει τον Perez μόλις 5 γύρους πριν την καρό σημαία, για να εξασφαλίσει την 5η θέση, με την οποία προσπέρασε στη βαθμολογία τον team mate του, Sebastian Vettel, ο οποίος έκανε έναν από τους χειρότερους αγώνες του σήμερα. Ο Γερμανός ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε τη μετάβαση σε σλικ ελαστικά, ρισκάροντας, διότι ήταν αρκετά πίσω. Η επιλογή του Vettel αποδείχθηκε σωστή, καθώς κατάφερε να σημειώσει άμεσα τον ταχύτερο μέχρι εκείνη τη στιγμή γύρο του αγώνα. Ωστόσο, όσο χρόνο κέρδισε (και άλλο τόσο) ο Γερμανός, τον έχασε με μια έξοδο στο επόμενο πέρασμα. Αργότερα στον αγώνα, στη μάχη του με τον Felipe Massa, ο Vettel προσπέρασε τον Βραζιλιάνο, αλλά βρέθηκε χωρίς πρόσφυση και έσπρωξε τη Williams (αλλά και τον εαυτό του) εκτός πίστας. Ο Vettel δεν έδωσε τη θέση πίσω και οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 δλ. η οποία όμως δεν άλλαξε τίποτα στην τελική κατάταξη, αφού ο Γερμανός είχε εξασφαλίσει αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Daniil Kvyat, για να διατηρήσει την απογοητευτική 9η θέση. Οι άνθρωποι της Ferrari ευελπιστούν ότι η κακή σημερινή απόδοση αποτελούσε μεμονωμένο περιστατικό. Πάντως ο Raikkonen παραδέχθηκε ότι η SF16-H χρειάζεται περισσότερη αρνητική άντωση.
Καλή εμφάνιση πραγματοποίησε η ομάδα της Force India, με τον ευνοημένο από τη στρατηγική Perez να τερματίζει 6ος, παρά την έξοδό του από την πίστα στην πρώτη στροφή (στον 33ο γύρο), κατά την οποία τραυμάτισε τα ελαστικά του, μπλοκάροντας τα φρένα, στην προσπάθειά του να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο. Ο Nico Hulkenberg ήταν πιο απογοητευμένος από τον αγώνα του, παρά την 7η θέση, καθώς έχασε χρόνο από το συγχρονισμό του πρώτου του pit stop και στη συνέχεια έμεινε κολλημένος πίσω από τον Massa, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τον προσπεράσει, για πολλούς γύρους.
Καλό, σταθερό αγώνα είδαμε και από τους δύο οδηγούς της Toro Rosso, οι οποίοι είδαν την καρό σημαία στην 8η (Carlos Sainz) και 10η θέση (Kvyat). Απογοητευτικές ήταν οι Williams, οι οποίες δεν είχαν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τα ελαστικά τους στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας (κάτι που ενδέχεται να συνέβη και στη Ferrari). O Fernando Alonso ήταν απογοητευμένος από την στρατηγική που ακολούθησε η McLaren, κρίνοντας ότι θα έπρεπε να έχει κάνει τη μετάβαση στα σλικ ελαστικά δύο γύρους νωρίτερα, όπως ανέφερε στον ασύρματο. Οι McLaren κατέληξαν στη 12η και 13η θέση, μεταξύ των δύο Williams._Φ.Λ.