Η νίκη της Ferrari σε μία πίστα-βαρόμετρο, η Mercedes που δεν μπόρεσε να αντιδράσει σωστά όταν άλλαξαν τα δεδομένα, οι… σκοπιμότητες και η ατυχία της Sauber. Το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας στο μικροσκόπιο.
Ακόμα δεν έκατσε η σκόνη από τον γεμάτο εκπλήξεις αγώνα της Αυστρίας, και η F1 χάρισε ακόμα ένα σπουδαίο show στους εκατοντάδες χιλιάδες των θεατών στο Silverstone, και στα εκατομμύρια τηλεθεατών ανά τον κόσμο.
Ήδη από τις κατατακτήριες του Σαββάτου είχε φανεί ότι η μάχη ανάμεσα σε Ferrari και Mercedes, ή αν θέλετε, σε Sebastian Vettel και Lewis Hamilton, θα ήταν αρκετά κλειστή. Η pole του Βρετανού ήταν από αυτές που παίρνει ο ίδιος, κι όχι το μονοθέσιο. Ήταν χρόνος Hamilton, από αυτούς που ο 4κις πρωταθλητής μοιάζει να βγάζει από το… τσεπάκι του την κρίσιμη στιγμή. Αυτό όμως καταδείκνυε την αδυναμία των Γερμανών σε μία πίστα που, μέχρι και πέρυσι, ήταν «δική τους».
Ακόμα και χωρίς την επαφή Raikkonen-Hamilton (στην οποία ο Φινλανδός φέρει ευθύνη κι έπρεπε να τιμωρηθεί), ο poleman δεν θα έβλεπε πρώτος την καρό σημαία. Σε αυτό θα έπαιζε ρόλο ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας: η διαχείριση της μαλακής γόμας από την πλευρά της Mercedes.
Από την Παρασκευή φάνηκε πως η Ferrari είχε το πλεονέκτημα με τη μαλακή γόμα, αφού ο Vettel είχε το καλύτερο γυρολόγιο στο racesim με αυτό το ελαστικό. Κάτι τέτοιο σήμαινε πως στο πρώτο stint θα είχε το πλεονέκτημα, όπερ κι εγένετο, μιας και στους 20 γύρους που χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα, δεν απειλήθηκε πρακτικά από τον Bottas, διαχειριζόταν και αύξανε σταδιακά την διαφορά του από τον Φινλανδό, και μετά τα pit stops, βγήκε άνετα μπροστά του. Το ερωτηματικό ήταν ο ρυθμός του Γερμανού με τη μέση γόμα, όμως κι αυτός ήταν αρκετά ικανοποιητικός. Και χωρίς την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, οι πρώτοι δύο οδηγοί θα έμπαιναν στα pits για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών, και δεν θα υπήρχε καμία μεταβολή στις θέσεις.
Η τράπουλα ανακατεύτηκε από τη στιγμή που βγήκε το πρώτο, και πολύ γρήγορα το δεύτερο SC. Εκεί η Mercedes καλείται να μην επαναλάβει τα λάθη της Αυστραλίας, της Κίνας και της Αυστρίας. Αλλά δεν αποφεύγει το ατόπημα, αφήνει στην πίστα αμφότερους τους οδηγούς της, με τον Hamilton να ζητά διαβεβαιώσεις πως αυτή ήταν η σωστή επιλογή. Στάθηκαν «τυχεροί» από το γεγονός ότι υπήρξε δεύτερη έξοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας πολύ γρήγορα, εξαιτίας της σύγκρουσης μεταξύ Sainz και Grosjean, οπότε κατάφεραν να διευρύνουν το παράθυρο λειτουργίας της μέσης γόμας, που ήδη είχε φθαρεί αρκετά.
Με τις Ferrari σε φρέσκο σετ μαλακής γόμας, όλα έμοιαζαν ιδανικά για τη Scuderia. Το αποφασιστικό προσπέρασμα του Vettel επί του Bottas στα φρένα για την Brooklands και η μάχη του Raikkonen με τον Verstappen, προτού ο τελευταίος αναγκαστεί να εγκαταλείψει, ήταν απόρροια της έγκαιρης αντίδρασης του pit wall των Ιταλών στην αλλαγή δεδομένων. Αυτοί και οι άνθρωποι της Red Bull πήραν για ακόμα μία φορά την σωστή απόφαση: να εκμεταλλευτούν τις συγκυρίες και να επωφεληθούν.
Στη Mercedes, κινήθηκαν στην λογική της υπεράσπισης της θέσης τους στην πίστα. Είναι γεγονός πως, πριν το πρώτο SC, ο ρυθμός των Bottas και Hamilton ήταν ιδανικός. Όμως οι καταστάσεις άλλαξαν γρήγορα, τα πράγματα ξέφυγαν από τον έλεγχό τους, και για τέταρτη φορά φέτος, για δεύτερη συνεχόμενη μετά το Spielberg, ο James Vowles και η ομάδα του δεν τράβηξαν τη σκανδάλη.
Μέσα σε μία μάχη για το πρωτάθλημα -μία μάχη που θα κριθεί στις λεπτομέρειες, αν κρίνουμε από όσα έχουμε δει μέχρι τώρα- αυτές οι αποφάσεις μπορούν να παίξουν τον ρόλο τους. Είναι βέβαιο πως η Mercedes έχει ένα μονοθέσιο ικανό για τίτλο, έναν οδηγό με αποδεδειγμένη αξία, και ένα τεχνικό επιτελείο που μπορεί να την κρατήσει σε υψηλό επίπεδο μέχρι το τέλος. Ωστόσο, πέρα από αυτά, χρειάζονται και τα αντανακλαστικά. Στο Brackley, οι δύσκολες καταστάσεις είναι εδώ και μία πενταετία ένα σπάνιο φαινόμενο. Ίσως το «μούδιασμα» που ένιωθε πέρυσι η Ferrari, όταν βρέθηκε μετά από μία πενταετία να παλεύει για τίτλο και τον έχασε εν μέρει από δικά της λάθη, να το νιώθει φέτος η Mercedes.
Η αναγέννηση του Raikkonen
Από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως η Ferrari σκέφτεται σοβαρά την περίπτωση του Charles Leclercως παρτενέρ του Vettel για το 2019, ο Raikkonen έχει πάρει τρία συνεχόμενα βάθρα, έχει ανεβάσει την απόδοσή του κατακόρυφα και δείχνει μία απαράμιλλη σταθερότητα. Είναι ο λόγος που η Scuderia βρίσκεται στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. «Κόβει» βαθμούς από τον ανταγωνισμό, δίνει μάχες ξανά – με λίγα λόγια, θυμίζει τον Raikkonen του 2013, σε μεγάλο βαθμό.
Κάπως έτσι, θα πρέπει να αναρωτηθεί κι η Scuderia αν θέλει πράγματι να πάρει το ρίσκο με τον Leclerc, ή αν θέλει να παρατείνει την -δεδομένη- προαγωγή του Μονεγάσκου για το 2020, ώστε να κρατήσει στις τάξεις τον Φινλανδό. Είναι μία απόφαση που θα γνωρίζουμε ως τη Μόνζα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και θα έχει ενδιαφέρον η λογική των Ιταλών.
Διπλή βαθμολόγηση για την Force India – Άτυχη η Sauber
Βίοι αντίθετοι για δύο ομάδες του midfield στο Silverstone. Εκεί που η Sauber έδειχνε να πηγαίνει για διπλή βαθμολόγηση, τελικά η Force India ήταν αυτή που πήρε τις θέσεις 7-10, με τους Esteban Ocon και Sergio Perez να έχουν ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα, μετά το 6-7 της Αυστρίας. Ο Γάλλος αναρριχήθηκε χάρη στην άριστη διαχείριση της μέσης γόμας, την οποία κράτησε για 33 (!) γύρους, την ώρα που ο Μεξικανός ανέβηκε 10ος μετά την ποινή του Pierre Gasly για την μεταξύ τους επαφή στα τέλη του αγώνα. Σε κάθε περίπτωση, η VJM10 γίνεται αγώνα με τον αγώνα ένα καλύτερο μονοθέσιο, που μπορεί να παλεύει με μεγαλύτερη σταθερότητα για την δεκάδα.
Κι ενώ αυτή η παράγραφος θα μπορούσε να γραφεί για τη Sauber, το λάθος στο pit stop του Leclerc και η τρομακτική έξοδος του Ericsson στην Abbey άφησαν την ελβετική ομάδα στον «μηδέν». Αυτό που προκάλεσε όμως εντύπωση, ήταν η δεύτερη παρουσία του περυσινού πρωταθλητή της F2 στο Q3, κάτι που αποτελεί ισχυρή ένδειξη όχι μόνο της δικής του οδηγικής ικανότητας, αλλά και της δυναμικής που εμφανίζει η C37. Η μάχη με την Toro Rosso για την 8η θέση είναι αρκετά σκληρή, και θα φτάσει ως το τέλος της σεζόν.
Μετά από τρία συνεχόμενα Σ/Κ, η F1 παίρνει μία ανάσα, προτού κατευθυνθεί στο Hockenheim για τον 11ο και προτελευταίο αγώνα πριν το θερινό διάλειμμα, το Γερμανικό GP (20-22 Ιουλίου). Κι εκεί, όλα μπορούν να συμβούν._Δ.Μ.