top icon
Αγώνες

GP Μ. Βρετανίας: Δραματικός νικητής ο Hamilton

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε μια πολύ δύσκολη νίκη επί πάτριου εδάφους, σε έναν δραματικό αγώνα, στον οποίο η βροχή έκανε την εμφάνισή της στο τέλος. Ενώ ο Nico Rosberg είχε εξαπολύσει επίθεση εναντίον του team mate του, ο Hamilton εισήλθε την ιδανική στιγμή στα pits. O Γερμανός άργησε ένα γύρο, που έκρινε τη νίκη. Sebastian Vettel και Ferrari έκαναν επίσης την ιδανική επιλογή για τη μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά. Κατά συνέπεια, ο Γερμανός τερμάτισε στο βάθρο, εμπρός από τις δυο Williams, οι οποίες στην αρχή του αγώνα είχαν καταλάβει τις δύο πρώτες θέσεις και έδειχναν ικανές να επικρατήσουν…

Ο Hamilton έκανε πολύ καλή επιλογή, όταν εισήλθε στα pits στο τέλος του 43ου γύρου. Ο Βρετανός είχε αρχίσει να χάνει θερμοκρασία στα σλικ ελαστικά του και ο Rosberg είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει με ρυθμό 2 δλ. στο γύρο! Σε εκείνους τους γύρους, η εικόνα φαινόταν εντελώς διαφορετική, καθώς ο Rosberg φαινόταν να έχει το πάνω χέρι. Μάλιστα, ο Γερμανός χάρηκε όταν είδε τον Hamilton να εισέρχεται στα pits ακριβώς μπροστά του, διότι εκείνη τη στιγμή, φαινόταν να είναι πολύ νωρίς για τα ενδιάμεσα ελαστικά. Εντούτοις, έπειτα από 10 δλ. η βροχή εντάθηκε και η επιλογή του Hamilton έγινε ξαφνικά ιδανική. Ο ίδιος τη χαρακτήρισε ως την καλύτερη της καριέρας του. Αλλά εκείνη τη στιγμή ήταν ένα ρίσκο που πιθανότατα προήλθε από την πίεση του Rosberg και την πτώση απόδοσης από τα ελαστικά του Hamilton. 

Όπως συνέβη και στον αγώνα του GP2, οι οδηγοί που εκκίνησαν από τις δύο πρώτες θέσεις δεν ξεκίνησαν καλά. Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν είχε πρόβλημα με το συμπλέκτη αυτή τη φορά, αλλά οι τροχοί προκάλεσαν υπερβολικό σπινάρισμα. O Βρετανός προσέθεσε ότι έπειτα από τον αναγνωριστικό γύρο, οι μηχανικοί αποφάσισαν να αφαιρέσουν ροπή από τις ρυθμίσεις εκκίνησης, σύμφωνα με τη διαθέσιμη πρόσφυση. Σε αντίθεση με το τί συμβαίνει συνήθως όμως, η άσφαλτος παρείχε λιγότερη πρόσφυση στην κανονική εκκίνηση, αιφνιδιάζοντας τη Mercedes. Το πρόβλημα του Rosberg φάνηκε να είναι διαφορετικό, με τις στροφές του κινητήρα του Γερμανού να πέφτουν υπερβολικά στην απελευθέρωση του πρώτου μοχλού του συμπλέκτη.

Αντιθέτως, οι οδηγοί της Williams πραγματοποίησαν εκπληκτικές εκκινήσεις. Ο Valtteri Bottas δήλωσε ότι είχε εργαστεί… υπερωρίες με τον αρχιμηχανικό του προετοιμάζοντας τις ρυθμίσεις του συμπλέκτη. Ο Felipe Massa τέθηκε άμεσα επικεφαλής, προσπερνώντας τις Mercedes σα να ήταν σταματημένες. Ο Bottas κατάφερε να τοποθετήσει τη Williams στο πλάι της Mercedes του Hamilton, ο οποίος όμως δεν υπέκυψε. Ο Bottas άφησε ανοιχτή την πόρτα στην 4η στροφή και ο Βρετανός δε χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να αποσπάσει τη 2η θέση.

Πιο πίσω, ο Daniel Ricciardo προκάλεσε μια αλυσιδωτή αντίδραση, όταν έχασε τα φρένα του για την 3η στροφή και ακούμπησε τον Marcus Ericsson. Η Sauber του Σουηδού χτύπησε τη Lotus του Romain Grosjean, ο οποίος έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε επάνω στον team mate του, Pastor Maldonado. Προσπαθώντας να αποφύγει τις Lotus, o Fernando Alonso έχασε τον έλεγχο της McLaren του, η οποία προσέκρουσε επάνω στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας. Ο Jenson Button εγκατέλειψε επί τόπου, αφού από τη σύγκρουση έσβησε ο κινητήρας. Αμφότερες οι Lotus ήταν επίσης εκτός αγώνα. Το συμβάν ανάγκασε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

O Hamilton έχασε τη 2η θέση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας των πρώτων γύρων.

Στην επανεκκίνηση, ο Massa έχασε λίγο το πίσω μέρος στη στροφή πριν τη γραμμή απ' όπου επιτρέπονταν και πάλι τα προσπεράσματα, χάνοντας φόρα. Αυτό επέτρεψε στον Hamilton να πλησιάσει. Ο Βρετανός όμως, μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε εκτός πίστας στο τελευταίο chicane, με αποτέλεσμα να χάσει τη δεύτερη θέση από τον Bottas. Με τις δύο Williams επικεφαλής, ο Φινλανδός έδειχνε ικανός να ακολουθήσει ταχύτερο ρυθμό από τον Massa. Εντούτοις, στον 9ο γύρο, το pit wall της Williams απαγόρευσε στους δύο οδηγούς να παλέψουν μεταξύ τους, ώστε να μη χάσουν χρόνο εναντίον των Mercedes.

Με τη βοήθεια του DRS, ο Bottas πλησίαζε τον Massa στην πίσω ευθεία. Ο Φινλανδός ισχυρίστηκε ότι όσο είχε τη διαταγή να μην επιτεθεί, είχε τις καλύτερες ευκαιρίες να το κάνει. Ωστόσο, ίσως αυτό συνέβη επειδή ο Massa δεν υπερασπιζόταν. Εντέλει, ο Bottas έλαβε την άδεια να επιτεθεί, εφόσον μπορούσε να περάσει καθαρά. Ο Φινλανδός πλησίασε μερικές φορές, αλλά δεν κατάφερε να επιτεθεί. Ίσως η καλύτερη ελπίδα της Williams ήταν να αφήσει τον Bottas να τεθεί επικεφαλής, ώστε να προσπαθήσει να χτίσει διαφορά, εφόσον είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει ταχύτερο ρυθμό, για να προστατευθεί από το undercut (νωρίτερη είσοδο στα pits) της Mercedes. Εντούτοις, ο Bottas θα μπορούσε να βρίσκεται εμπρός από τον team mate του (και επικεφαλής) αν είχε κάνει καλύτερο χρόνο από τον Massa στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Φινλανδός ακολουθούσε πιο λιτές γραμμές από τον Massa, που άνοιγε την τροχιά του στην είσοδο των στροφών. Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος γλιστρούσε περισσότερο και παρ' ότι δεν οδηγούσε σε ακάθαρτο αέρα από προπορευόμενο μονοθέσιο, καταπόνησε τα ελαστικά του περισσότερο από τον Bottas στο πρώτο stint.

Οι εντολές του pit wall της Williams μπέρδεψαν την κατάσταση στη μάχη μεταξύ των οδηγών της.

Με τις Williams να έχουν υψηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες και τον Bottas να χρησιμοποιεί DRS σε κάθε γύρο, η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει στην πίστα. Συνεπώς, επέλεξε να εισέλθει στα pits νωρίτερα. Ο Hamilton εισήλθε στα pits στο τέλος του 19ου γύρου και στον επόμενο ακολούθησε το παράδειγμά του και ο Massa. O Βραζιλιάνος δήλωσε ότι καθυστέρησε επειδή η ομάδα έπρεπε να καθαρίσει την πίσω αεροτομή του, η οποία ενδέχεται να έπαιξε ρόλο στο γιατί έδειχνε πιο αργός από τον team mate του  στο πρώτο stint. Ο Massa έχασε την 1η θέση, και εξήλθε από το box της Williams δίπλα από τον Rosberg, poy βρισκόταν ήδη στη βασική λωρίδα του pit lane. Όντας μερικά εκατοστά εμπρός, ο Βραζιλιάνος εξασφάλισε τη θέση. Εξίσου δραματική ήταν και η έξοδος από τα pits του Bottas, καθώς επέστρεψε στην πίστα όντας παράλληλα με την Mercedes του Rosberg. Παρ' ότι o Φινλανδός άνοιξε την πόρτα ξανά στην 4η στροφή, διατηρήθηκε εμπρός από τον Rosberg. Στο δεύτερο stint πάντως, ο Massa ήταν ταχύτερος από τον Bottas με τη σκληρή γόμα ελαστικών.

Massa και Rosberg πλάι με πλάι στο pit lane, έπειτα από το πρώτο τους pit stop.

O Hamilton έδειχνε πλέον το φαβορί, έχοντας τοποθετήσει τις Williams μεταξύ του εαυτού του και του Rosberg και έχοντας αναπτύξει μια διαφορά ασφαλείας. Ωστόσο, ο αγγλικός καιρός έκανε τα τερτίπια του και σε λίγους γύρους ξεκίνησε να ψιχαλίζει σε μερικά σημεία της πίστας. O αγώνας, μόλις είχε επανέλθει στην κανονική του ροή έπειτα από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) ώστε να απομακρυνθεί η Toro Rosso του Carlos Sainz, που εγκατέλειψε. Με τις θερμοκρασίες στα ελαστικά να έχουν πέσει κατά το VSC, οι ψιχάλες δυσκόλεψαν περισσότερο την κατάσταση. Θύματα ήταν οι Williams, της οποίας το μονοθέσιο είναι γνωστό ότι δεν αποδίδει καλά στη βροχή. Οι Mercedes, παράγοντας περισσότερη αρνητική άντωση, είχαν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Ο Bottas αντιμετώπισε μεγαλύτερες δυσκολίες από τον Massa και ήταν από τους πρώτους που έκαναν έκκληση για μετάβαση σε ενδιάμεσα ελαστικά, κάτι που απέρριψε ορθώς το pit wall της Williams.

Με τη μισή πίστα βρεγμένη, ο Rosberg προσπέρασε αμφότερες τις Williams, που έχασαν ρυθμό. Πιο πίσω, ο Sebastian Vettel προσπέρασε τον Kimi Raikkonen για την 5η θέση, λόγω ενός τετ-α-κέ του Φινλανδού. Αυτά τον έκαναν να εισέλθει στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. Λίγο αργότερα όμως, οι ψιχάλες σταμάτησαν και ο Raikkonen βρέθηκε με λάθος ελαστικά στην πίστα, χάνοντας 5-6 δλ. στο γύρο… Ο Maurizio Arrivabene δήλωσε ότι ο οδηγός λαμβάνει την τελική απόφαση όσον αφορά τις αλλαγές ελαστικών υπό τέτοιες συνθήκες…

Αν και η βροχή υποχώρησε στιγμιαία, οι ομάδες έβλεπαν στο ραντάρ ότι θα επανέλθει δριμύτερη. Εν τω μεταξύ, ο Rosberg ανακτούσε έως και 2 δλ. στο γύρο έναντι του Hamilton, καθώς οι θερμοκρασίες ελαστικών του Βρετανού είχαν πέσει επικίνδυνα, πιθανότατα επειδή στους προηγούμενους γύρους δεν πίεζε όσο ο team mate του, που πάλευε με τις Williams. Στο τέλος του 43ου γύρου, ο Hamilton εισήλθε στα pits, με τον Rosberg ακριβώς πίσω του. Η έλευση της βροχής ήταν τόσο άμεση, που η Williams δεν πρόλαβε να καλέσει κάποιο από τα μονοθέσιά της, σε αντίθεση με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα εξασφάλισε με αυτό τον τρόπο μια θέση στο βάθρο για τον Vettel.

Έως ότου να φτάσει ξανά στα pits, ο Rosberg είχε χάσει πολύ χρόνο, καθώς η πίστα ήταν πλέον βρεγμένη και ο ίδιος είχε ακόμη σλικ ελαστικά.  Συνεπώς, έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη.  Το ρίσκο του Hamilton είχε αποδώσει και ο Βρετανός κατέκτησε την 3η νίκη της καριέρας του επί πάτριου εδάφους. Η Williams απογοήτευσε, καθώς πολλοί πιστεύουν ότι με καλύτερη διαχείριση και στρατηγική, ίσως ένα από τα μονοθέσια της ομάδας είχε τη δυνατότητα να παραμείνει εμπρός από τις Mercedes. Ωστόσο, με τη βροχή στο τέλος, η Williams δε θα μπορούσε να έχει νικήσει αυτό τον αγώνα. Η Ferrari επίσης απογοήτευσε με την απόδοση του μονοθεσίου της και πήρε το βάθρο μέσω έξυπνης στρατηγικής. Ωστόσο, οι ευθύνες για την κακή στρατηγική του Raikkonen επιρρίφθηκαν ήδη στον Φινλανδό εκ μέρους της Scuderia.

Kαλό αγώνα έκανε ο Daniil Kvyat, που τερμάτισε 6ος. O Ρώσος έδωσε μάχη για μεγάλο μέρος του αγώνα με τον Vettel, αλλά στο κρίσιμο τελευταίο pit stop δεν εισήλθε εγκαίρως στα pits, γεγονός που παραδέχθηκε ότι εν μέρει ήταν δικό του λάθος. Ευχαριστημένη που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στη βαθμολογούμενη δεκάδα ήταν η Force India. Ο Nico Hulkenberg τερμάτισε 7ος, έχοντας περάσει εμπρός από τις δύο Ferrari στην εκκίνηση. Τα κόκκινα μονοθέσια πέρασαν τον Γερμανό με undercut στο πρώτο pit stop. Παρά το ατύχημα του πρώτου γύρου, ο Fernando Alonso κατάφερε να τερματίσει. Ευνοήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους και από τις πολυάριθμες εγκαταλείψεις για να καταλήξει στη 10η θέση, σημειώνοντας τον πρώτο του φετινό βαθμό. Παρˊ ότι ήταν από τους πρώτους οδηγούς που έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά και τα κατέστρεψε σε στεγνό οδόστρωμα, κατάφερε να τερματίσει με αυτά._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ