top icon
Αγώνες

GP Μ. Βρετανίας – FP1/FP2: Η Mercedes δίνει τον ρυθμό

Με τον Valtteri Bottas στην κορυφή των χρόνων καθ’ όλη τη διάρκεια της Παρασκευής και τον Lewis Hamilton να ακολουθεί από κοντά, η Mercedes δείχνει η πιο δυνατή ομάδα στο Silverstone. 

Κάθε χρόνο, το Silverstone καταφέρνει να αποκαλύπτει τις δυνατότητες των οδηγών και των μονοθέσιων, όποιες κι αν είναι αυτές. Οι γρήγορες καμπές, το θάρρος που χρειάζεται στις Maggots-Becketts-Chapel και τα έντονα φρένα στο τελευταίο sector έχουν γίνει η αιτία που η βρετανική αυτή πίστα έχει καταστεί θρυλική. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε και φέτος, καθώς τα νέα μονοθέσια «πατάνε» καλύτερα κάτω κι αυτές οι συνεχόμενες στροφές είναι ακόμα πιο εύκολο να γίνουν με «τέρμα γκάζι».

Το είδαμε ήδη από το FP1, με τα εντυπωσιακά περάσματα όταν οι οδηγοί βρήκαν τα πατήματά τους, παρ’ ότι οι παραδοσιακά χαμηλές θερμοκρασίες στην πίστα δεν βοηθούν σε αυτό. Σημαντικό ήταν και το ότι έγινε το πρώτο τεστ της «Ασπίδας» σε πίστα, με τον Sebastian Vettel να τη δοκιμάζει για 1 γύρο. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος μετά το FP2, ενώ ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρώσει 2-3 γύρους με την εν λόγω κατασκευή, ένιωσε να ζαλίζεται όσο οδηγούσε, ενώ παραπονέθηκε για την ορατότητα λόγω της κυρτότητας του Shield.

Όπως πάντα, η πρώτη διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών είναι περισσότερο αναγνωριστικού χαρακτήρα, μιας και το κρίσιμο 90λεπτο ακολουθεί λίγο μετά. Εκεί, η Mercedes συνέχισε να βρίσκεται μπροστά, με τη Ferrari να είναι πιο κοντά από ότι στο FP1, ενώ η Red Bull διατηρούσε τη θέση της ως τρίτη καλύτερη ομάδα. Τα λάθη δεν έλειψαν, λόγω των θερμοκρασιών και της έλλειψης πρόσφυσης που έρχεται ως συνέπεια, όμως σε γενικές γραμμές οι ομάδες μπόρεσαν να ολοκληρώσουν επιτυχώς τα προγράμματά τους.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το ενδιαφέρον ήταν στραμμένο στη διαφορά Mercedes-Ferrari, η οποία κυμαινόταν (σε απόλυτο χρόνο) στα 0,3-0,4 δλ. Όταν άρχισαν οι προσομοιώσεις αγώνα, η διαφορά στα μεγάλα runs ήταν πάλι κοντά στα 0,3-0,4 δλ. Βέβαια, αύριο η Scuderia θα διαθέσει την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος και στους δύο οδηγούς της, κάτι που μπορεί κάλλιστα να αλλάξει τα δεδομένα.

Επίσης, χαρακτηριστικό της αντοχής των ελαστικών ήταν το γεγονός ότι ο Raikkonen, που δοκίμαζε με πολλά καύσιμα και τη μαλακή γόμα, ήταν ταχύτερος του Vettel (που είχε την πολύ μαλακή) και κοντά στον Hamilton (επίσης με πολύ μαλακή), κάτι που σημαίνει πως η SS είναι ένα ελαστικό διάρκειας 15-18 γύρων. Αν λάβουμε υπόψη μας τα σημερινά δεδομένα, όλες οι ομάδες προβλέπεται να χρησιμοποιήσουν για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα τη μαλακή, καθώς δεν υστερεί ιδιαίτερα της πολύ μαλακής και αντέχει περισσότερο.

Πιο πίσω, εντυπωσιακός ήταν ο Fernando Alonso, που έχει ξανά στη διάθεσή του την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της Honda (αν κι αυτό σήμαινε ποινή θέσεων για το grid του αγώνα), ενώ εξίσου εντυπωσιακές ήταν και οι μηδαμινές διαφορά στο midfield. Από τον 9ο Alonso ως τον 18ο Palmer, η διαφορά ήταν 6 δέκατα του δευτερολέπτου!

Όλα αυτά μένει να επιβεβαιωθούν το Σάββατο και την Κυριακή. Συνέχεια όμως αύριο με το FP3 στις 12:00 ώρα Ελλάδος και τις κατατακτήριες στις 15:00._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ