top icon
Αγώνες

GP Kίνας: Προετοιμασία για τη μάχη

O Lewis Hamilton συνέχισε το σερί pole position και στο GP της Κίνας και δεν έχει αφήσει κανέναν άλλο οδηγό να εκκινήσει μπροστά του φέτος.

O Lewis Hamilton συνέχισε το σερί pole position και στο GP της Κίνας και δεν έχει αφήσει κανέναν άλλο οδηγό να εκκινήσει μπροστά του φέτος. Ωστόσο η απειλή της Ferrari στο ρυθμό αγώνα είναι υπαρκτή και κάθε παραστράτημα της Mercedes μπορεί να τιμωρηθεί αύριο.

Σήμερα, η μάχη για την pole position διαδραματίστηκε αποκλειστικά μεταξύ των οδηγών της Mercedes. Παρά το γεγονός ότι ο Hamilton δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια στο Q3, έχοντας κάνει αργό πέρασμα από το δεύτερο τμήμα της πίστας, είχε σημειώσει αρκετά γρήγορη επίδοση στην πρώτη του εφόρμηση στην πίστα.

O Nico Rosberg ήταν ιδιαίτερα απογοητευμένος από το γεγονός ότι έχασε την pole position για μόλις 0,042 δλ. Η Mercedes έβγαλε στην πίστα τον Γερμανό την τελευταία δυνατή στιγμή για να σημειώσει χρόνο στο Q3 και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι το άγχος που ενείχε η απόφαση αυτή ενδέχεται να επηρέασε την προετοιμασία του για την τελική προσπάθεια.

Γνωρίζοντας ότι η απειλή της Ferrari είναι αληθινή, η Mercedes θα είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον αγώνα όσον αφορά τον τομέα της στρατηγικής, έχοντας μάθει από τα παθήματα της Μαλαισίας και έχοντας μελετήσει την πολύ καλή προσομοίωση αγώνα που διεξήγαγε την Παρασκευή ο Raikkonen. Λαμβάνοντας υπ όψη και αυτούς τους παράγοντες, η γερμανική ομάδα θα σχεδιάσει καλύτερα την άμυνα που θα παρατάξει εναντίον των κόκκινων μονοθεσίων. Του λόγου το αληθές αποδεικνύεται από την διαχείριση ελαστικών που διεξήγαγαν αμφότερες οι ομάδες στις κατατακτήριες δοκιμές. Mercedes και Ferrari εξασφάλισαν ένα άθικτο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα. Ωστόσο, οι οδηγοί της Ferrari έχουν επιβαρύνει περισσότερο τα υπόλοιπα δύο σετ μαλακής γόμας που έχουν στη διάθεσή τους.

H διαφορά του Hamilton από τη Ferrari του Sebastian Vettel (3ος) σήμερα ήταν 0,9 δλ. Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκίνησαν με τις θερμοκρασίες που επικρατούσαν στην πίστα να είναι ιδιαίτερα υψηλές για αυτή την εποχή στην Κίνα, ωστόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έπεσαν αρκετά, παράγοντας που ενδέχεται να βοήθησε περαιτέρω την Mercedes. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι οι οδηγοί της Mercedes πραγματοποίησαν δύο γρήγορες προσπάθειες με καινούργιο σετ ελαστικών στο Q3, ενώ οι οδηγοί της Ferrari έκαναν μία προσπάθεια με χρησιμοποιημένο σετ και μία με καινούργιο. Η ιταλική ομάδα γνώριζε ότι η κατάσταση στη Σαγκάη δε θα ήταν παρόμοια με την Sepang (όπου ο περιοριστικός παράγοντας ήταν τα ελαστικά του πίσω άξονα), λόγω των διαφορετικών χαρακτηριστικών της πίστας. Στην Κίνα, καταπονείται περισσότερο το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των παρατεταμένων δεξιών στροφών. Επίσης, στο pit wall της Scuderia γνωρίζουν ότι η Mercedes διαθέτει μεγαλύτερο προβάδισμα στις κατατακτήριες δοκιμές και δεν προσπάθησαν να ανταγωνιστούν τα ασημί βέλη στο Q3. Οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας χρησιμοποίησαν τα δύο σετ μαλακής γόμας στο Q1 και στο Q2 (με τα οποία έκαναν και δεύτερο γρήγορο γύρο στο Q2 και στο Q3) και χρησιμοποίησαν το έξτρα σετ ελαστικών του Q3 για την τελική τους προσπάθεια σε αυτό. Αντιθέτως, οι οδηγοί της Mercedes χρησιμοποίησαν σε μονάχα ένα γρήγορο γύρο τα δύο σετ μαλακής γόμας που θα διατηρήσουν για τον αγώνα.

 

Συνεπώς, αμφότερες οι ομάδες εξασφάλισαν ένα άθικτο σετ μαλακής γόμας για τον αγώνα, αν και η Mercedes με περισσότερη ευκολία. Ο Rosberg ωστόσο, δήλωσε ότι το καλύτερο ελαστικό για τον αγώνα θα είναι μέσης γόμας και δε θα χρησιμοποιηθεί καν το σετ μαλακής που διαφυλάχθηκε. Αντιθέτως, ο Vettel δήλωσε ότι φέτος, η Σαγκάη δεν καταπονεί τα ελαστικά όσο τις προηγούμενες σεζόν. Βλέπουμε απλά τη διαφορετική αντιμετώπιση δυο ομάδων που διαθέτουν μονοθέσια με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς, ή απλά παραπετάσματα καπνού από την πλευρά της Mercedes για να θολώσουν τα νερά; Αυτό θα το μάθουμε αύριο, καθώς θα αποκαλυφθούν οι στρατηγικές που θα υιοθετήσουν οι ομάδες στον αγώνα. Για την Κυριακή, η στρατηγική των δυο pit stop είναι μονόδρομος, σύμφωνα με τις δηλώσεις των ανθρώπων αμφότερων των ομάδων. Ο Niki Lauda υπολογίζει τη διαφορά μεταξύ Mercedes και Ferrari σε ρυθμό αγώνα στα 0,2-0,3 δλ. στο γύρο.

Η Ferrari ήταν απογοητευμένη που ο Kimi Raikkonen δεν κατάφερε να πλασαριστεί στη 2η σειρά εκκίνησης. Η τελική προσπάθεια του Φινλανδού στο Q3 ξεκίνησε πολύ άσχημα, με το πίσω μέρος της Ferrari να ολισθαίνει υπερβολικά στο πρώτο τμήμα ης πίστας, ενδεχομένως επειδή δεν είχαν προθερμανθεί σωστά τα ελαστικά. Ο Raikkonen βρέθηκε εντέλει στην 6η θέση, πίσω από τις δυο Williams. Η βρετανική ομάδα, έχοντας αναγνωρίσει τα προβλήματα καταπόνησης των πίσω ελαστικών που τονίστηκαν στη Μαλαισία, τροποποίησε την πίσω ανάρτηση της FW37. Στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, ο Felipe Massa είχε ένα ατύχημα με πολλά χιλιόμετρα, αλλά μικρές ευτυχώς συνέπειες. Ο Βραζιλιάνος έκλεισε το DRS στο τέλος της μεγάλης ευθείας, αλλά η ροή αέρα δεν “επικολλήθηκε” με το σωστό τρόπο ξανά στην πίσω αεροτομή, η οποία σταμάτησε να λειτουργεί.

Ο Massa έμεινε ουσιαστικά χωρίς φρένα στον πίσω άξονα λόγω της απώλειας άντωσης. Παρά το γεγονός ότι στο ατύχημα καταστράφηκε το μοναδικό δείγμα της καινούργιας εμπρός αεροτομής που είχε στη διάθεσή του ο Massa, κατάφερε να πλασαριστεί εμπρός από τον team mate του, Valtteri Bottas. O Φινλανδός πειραματίστηκε αρκετά με τις πιέσεις ελαστικών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, αλλά είχε προβλήματα αστάθειας στον πίσω άξονα στο Q3. Οι οδηγοί της Williams ελπίζουν να παλέψουν με τη Ferrari στον αγώνα, αλλά προβλέπουν ότι θα είναι δύσκολο, λόγω του ανώτερου ρυθμού αγώνα της ιταλικής ομάδας.

O Daniel Ricciardo θα εκκινήσει αύριο από την 7η θέση, ωστόσο ο χρόνος του Αυστραλού ήταν 0,6 δλ. πιο αργός από αυτόν του Massa. Ο Ricciardo πιστεύει ότι η διαφορά θα είναι μικρότερη σε ρυθμό αγώνα. Ο Daniil Kvyat δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3 (θα εκκινήσει 12ος) και αντιμετώπιζε προβλήματα απώλειας ισχύος από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Η Total, προμηθεύτρια καυσίμων της Renault, παρουσίασε καινούργια σύσταση καυσίμου για αυτό τον αγώνα, που προβλέπεται ότι προσφέρει αρκετούς επιπλέον ίππους. Ωστόσο, το πρόβλημα ισχύος της Renault είναι εμφανές στη μεγάλη ευθεία της Κίνας, παρά το γεγονός ότι η Red Bull έχει προσπαθήσει να βοηθήσει την κατάσταση παρουσιάζοντας πίσω αεροτομή που παράγει λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση. Οι φήμες λένε ότι υπάρχει διαφορά 40 ίππων οι προσομοιώσεις στους στατικούς πάγκους δοκιμών της Renault και την πραγματικότητα στην πίστα. Το χειμώνα, η γαλλική εταιρεία ενίσχυσε τις εγκαταστάσεις της στο ViryChatillon όσον αφορά τα εργαλεία προσομοίωσης, ωστόσο η απόκριση αυτών δεν αντανακλά την πραγματικότητα. Ενδέχεται να υπάρχει η ανάγκη για καλύτερο καλιμπράρισμα των πάγκων δοκιμών της Renault;

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι για τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν, η Red Bull χρησιμοποίησε δίσκους φρένων της Hitco. Έπειτα όμως από τα προβλήματα που αντιμετώπισε στον αγώνα της Μαλαισίας με την υπερθέρμανση των φρένων, επέστρεψε σε προϊόντα της Brembo.

Αμφότερα τα μονοθέσια της Sauber εισήλθαν στο Q3 για πρώτη φορά από το GP των ΗΠΑ του 2013, ενώ οι δυο McLaren βρέθηκαν μόλις 0,05 δλ. πίσω από τον κοντινότερο αντίπαλο που είχαν, τον Nico Hulkenberg με την Force India, η οποία ακόμα υστερεί σε εξέλιξη. Η McLaren συνεχίζει να επιδεικνύει σημάδια βελτίωσης αξιοποιώντας περισσότερο τις δυνατότητες του κινητήρα της Honda. Ωστόσο, οι δυο οδηγοί της McLaren χρησιμοποιούν ήδη τον τρίτο εξάρτημα (από τα τέσσερα που επιτρέπονται -προς το παρόν- χωρίς ποινή) της μονάδας ισχύος της Honda όσον αφορά το σύνολο τουρμπίνας-συμπιεστή και MGUH…_Φ.Λ.

 

1 Hamilton Mercedes 1:35.782

2 Rosberg Mercedes 1:35.824

3 Vettel Ferrari 1:36.687

4 Massa Williams 1:36.954

5 Bottas Williams 1:37.143

6 Räikkönen Ferrari 1:37.232

7 Ricciardo Red Bull 1:37.540

8 Grosjean Lotus 1:37.905

9 Nasr Sauber 1:38.067

10 Ericsson Sauber 1:38.158

11 Maldonado Lotus 1:38.134

12 Kvyat Red Bull 1:38.209

13 Verstappen Toro Rosso 1:38.393

14 Sainz Toro Rosso 1:38.538

15 Perez Force India 1:39.290

 

16 Hülkenberg Force India 1:39.216

17 Button McLaren 1:39.276

18 Alonso McLaren 1:39.280

19 Stevens Manor Marussia 1:42.091

20 Merhi Manor Marussia 1:42.842

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ