O Nico Rosberg κατέκτησε την pole position στη Σαγκάη, όπου ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει τελευταίος λόγω προβλήματος στο ERS. Εξαιρετικός ήταν ο Daniel Ricciardo, που θα εκκινήσει 2ος, εμπρός από τις Ferrari, οι οποίες δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν την ατυχία του Hamilton, με λάθη των οδηγών στο Q3.
Το GP Κίνας προβλέπεται συναρπαστικό, καθώς οι κορυφαίες ομάδες έχουν επιλέξει διαφορετικές στρατηγικές για τον αγώνα. Ο Rosberg θα εκκινήσει από την pole position με διαφορετική γόμα ελαστικών (τη μαλακή) από τα μονοθέσια γύρω του. Ο Γερμανός κατάφερε να προαχθεί (και μάλιστα 3ος) στο Q3 χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα στο δεύτερο σκέλος και όχι την supersoft γόμα. Η Mercedes επέλεξε αυτή την προσέγγιση, διότι η W07 καταπονεί υπερβολικά τα ελαστικά στην πίστα της Σαγκάη. Μάλιστα, στο Q3, ο Rosberg υιοθέτησε συντηρητική προσέγγιση στο πρώτο τμήμα της πίστας, για να αντέξουν τα supersoft ελαστικά ολόκληρο το γύρο. Σε δηλώσεις του, ο Rosberg ανέφερε ότι το σχέδιο της Mercedes είναι να μη χρησιμοποιήσει την supersoft γόμα αύριο στον αγώνα.
Το πλάνο αυτό είναι αντίθετο από αυτό που έχει η Ferrari στο μυαλό της. Με την SF16-H να είναι πιο ευγενική προς τα ελαστικά της, ο Sebastian Vettel αποφάσισε να πραγματοποιήσει μόνο μία προσπάθεια στο Q3, διαφυλάσσοντας ένα καινούργιο σετ supersoft ελαστικών για τον αγώνα. Η Pirelli αναφέρει ότι η ταχύτερη στρατηγική για τον αγώνα είναι τα τρία pit stop, χρησιμοποιώντας την supersoft γόμα είτε στο πρώτο είτε στο τελευταίο stint και διεξάγοντας όλα τα υπόλοιπα με τα μαλακά ελαστικά. Ο Rosberg όμως, δήλωσε ότι υπάρχει περίπτωση υιοθέτηση στρατηγικής δύο pit stop, ιδίως αν η Mercedes έχει σκοπό να χρησιμοποιήσει τη μαλακή και τη μέση γόμα και όχι την supersoft. Η συμπεριφορά των ελαστικών θα εξαρτηθεί και από τις συνθήκες στην πίστα, η οποία έχει ξεπλυθεί από λάστιχο, δεδομένης της βροχής που άρχισε να πέφτει μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.
Εντέλει, ο γύρος του Vettel στο Q3 δεν ήταν αρκετά καλός, και ο ίδιος ανέφερε ότι πίεσε υπερβολικά τα ελαστικά του στην αρχή του γύρου. Η Ferrari αποσταθεροποιήθηκε στη στροφή 13 (πριν τη μεγάλη ευθεία) και ο Γερμανός φρέναρε πολύ βαθειά για τη φουρκέτα, χάνοντας αρκετό χρόνο. Το ίδιο λάθος διέπραξε και στις δύο προσπάθειές του ο Kimi Raikkonen, ο οποίος αν και θα εκκινήσει εμπρός από τον team mate του, πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει την pole position σήμερα. Ο Φινλανδός ήταν απογοητευμένος που έχασε μια «εύκολη δεύτερη θέση».
Όπως ανέφερε και ο αστέρας της σημερινής ημέρας, Daniel Ricciardo, το Q3 ήταν αρκετά δύσκολο για τους οδηγούς με τις θερμοκρασίες να έχουν πέσει αισθητά και τον άνεμο να έχει αυξηθεί σε ένταση. Ο Αυστραλός κατάφερε να κάνει τη μεγάλη έκπληξη σήμερα, όντας ταχύτερος από τις Ferrari. Aν και το στήσιμο του μονοθεσίου του δεν ήταν ικανοποιητικό στην αρχή του Q1, ο Ricciardo δήλωσε ότι κατάλαβε πως θα πρέπει να διαχειριστεί τα ελαστικά και με ρυθμίσεις στις πιέσεις των ελαστικών (οι οποίες είναι πολύ υψηλές αυτό το σαββατοκύριακο, κάνοντας αρκετούς οδηγούς να παραπονιούνται) και την κλίση της εμπρός αεροτομής, κατάφερε να φτάσει έως τη δεύτερη θέση, αποτέλεσμα το οποίο δεν περίμενε η Red Bull. O έτερος πιλότος της ομάδας, Daniil Kvyat θα εκκινήσει από την 6η θέση. Ο Ρώσος ήταν ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς στην τελική του προσπάθεια χρησιμοποίησε «φορεμένα» (στο Q1) ελαστικά.
Ο μεγάλος άτυχος της ημέρας ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος μόλις βγήκε στην πίστα για τους πρώτους του γύρους στο Q1 διαπίστωσε ότι υπήρχε απώλεια ισχύος. Η Mercedes σύντομα εντόπισε το πρόβλημα στο ERS της W07 του Βρετανού. Μάλιστα, η γερμανική ομάδα είχε 20 επιπλέον λεπτά στη διάθεσή της για να επισκευάσει το πρόβλημα, έπειτα από το ατύχημα του Pascal Wehrlein που διέκοψε το Q1 και οδήγησε τη διεύθυνση αγώνα να ζητήσει να «σκουπιστεί» η πίστα στα δύο βρεγμένα σημεία της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Ωστόσο όταν ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα, το πρόβλημα δεν είχε εξαλειφθεί και ο Βρετανός αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits χωρίς να κάνει προσπάθεια. Ίσως η Mercedes είχε ανακαλύψει το πρόβλημα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, όπου λόγω της βροχής, επέλεξε να κάνει μονάχα δύο αναγνωριστικούς γύρους με αμφότερα τα μονοθέσιά της. Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι το πρόβλημα του Hamilton εντοπίστηκε στην MGU-H. H Mercedes θα αντικαταστήσει ολόκληρη τη μονάδα ισχύος του Βρετανού (θα είναι η δεύτερη του Hamilton για φέτος) για τον αυριανό αγώνα και ευελπιστεί ότι θα έχει τη δυνατότητα να την επαναχρησιμοποιήσει προς το τέλος της σεζόν.
Το ατύχημα του Wehrlein στο Q1.
O Valtteri Bottas ήταν εξαιρετικά ικανοποιημένος από τον γύρο που έκανε στο Q3, ο οποίος του χάρισε την 5η θέση εκκίνησης. Η επίδοση του Sergio Perez ήταν επίσης πολύ καλή, δεδομένης της κακής εικόνας που επέδειξε στο Μπαχρέιν, καθώς ο Μεξικανός θα εκκινήσεις από την 7η θέση. Ωστόσο, η ημέρα της ινδικής ομάδας δεν ήταν 100% καλή. Ο Nico Hulkenberg είδε στο τέλος του Q2 το εμπρός αριστερό ελαστικό του να τραβάει… το δικό του δρόμο, καθώς το μπουλόνι δεν είχε βιδωθεί. Ο Γερμανός, που προάχθηκε στο Q3 (όπου δε συμμετείχε), δέχθηκε ποινή τριών θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω μη ασφαλούς απελευθέρωσης και θα εκκινήσει 13ος, πίσω από τις McLaren.
H Force India του Hulkenberg χωρίς εμπρός αριστερό ελαστικό στα τελευταία λεπτά του Q2.
To συμβάν με το ελαστικό του Hulkenberg έφερε πρόωρο τέλος στο Q2. Θύματα της κατάστασης αυτής ήταν ο Felipe Massa, που είχε κάνει λάθος στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2 και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει δεύτερη, καθώς και οι McLaren, οι οποίες δεν είχαν χρησιμοποιήσει καν φρέσκα ελαστικά ακόμη στο δεύτερο σκέλος. Η βρετανική ομάδα ήταν απογοητευμένη από το αποτέλεσμα, καθώς πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει προαχθεί στο Q3._Φ.Λ.