top icon
Αγώνες

GP Κίνας: Διαμάχη, αντί για μάχη

Παραλίγο να είχαμε μεγάλη μάχη μεταξύ των Mercedes και των Ferrari στο GP Κίνας, ωστόσο η γερμανική ομάδα άλλαξε τη στρατηγική της την κρίσιμη στιγμή

 

Παραλίγο να είχαμε μεγάλη μάχη μεταξύ των Mercedes και των Ferrari στο GP Κίνας, ωστόσο η γερμανική ομάδα άλλαξε τη στρατηγική της την κρίσιμη στιγμή και διατηρήθηκε χωρίς πρόβλημα εμπρός από τα κόκκινα μονοθέσια. Εντούτοις, η Ferrari απέδειξε ότι είναι ανταγωνιστική -τουλάχιστον με τα πιο μαλακά ελαστικά- ακόμα και σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και σε πίστες με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Συνεπώς, ένα από τα θετικότερα σημάδια που είδαμε στη Σαγκάη, είναι ότι η Mercedes δε θα είναι ανενόχλητη μπροστά φέτος, καθώς η Ferrari δείχνει να έχει τη δυνατότητα να την πιέσει, εφόσον τα γερμανικά μονοθέσια είναι αναγκασμένα να προστατεύουν τα ελαστικά τους. Παράλληλα, οι πρώτες ρωγμές στις σχέσεις μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes άρχισαν να διαφαίνονται.

Ο Lewis Hamilton επικράτησε στον αγώνα, έχοντας εκκινήσει από την pole position, για να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στην Κίνα και την 4η συνολικά στη Σαγκάη. Αν και ο Βρετανός δεν απειλήθηκε στην ουσία, δεν επρόκειτο για περίπτωση όπου όλα κύλησαν ομαλά. Η αρχική στρατηγική της Mercedes ήταν να χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Αν είχε ακολουθήσει αυτή τη στρατηγική, θα είχε πιθανότατα υποχρεωθεί να δώσει σκληρή μάχη με τις Ferrari. Η ιταλική ομάδα στόχευε από εχθές να χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα στο δεύτερο σκέλος του αγώνα για αυτό και το είχε διατηρήσει άθικτο.

Τα ψυχολογικά παιχνίδια ξεκίνησαν πολύ πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Ο Vettel προσπάθησε να διαταράξει το πρόγραμμα προσομοιώσεων εκκινήσεων του Hamilton στο ξεκίνημα των αναγνωριστικών γύρων πριν την εκκίνηση, επιλέγοντας να βγει από το pit lane την ίδια στιγμή. Ο Βρετανός παραπονέθηκε στον ασύρματο. Ωστόσο, στην εκκίνηση, ο Hamilton ήταν εκείνος που έκανε τις προθέσεις του σαφείς, παρατάσσοντας το μονοθέσιο να κοιτάζει προς την πλευρά του team mate του. Αν και αρνήθηκε ότι το έκανε επίτηδες, γνωρίζει πολύ καλά ότι η πίστα της Σαγκάης έχει περισσότερο ελαστικό στρωμένο στη δεξιά πλευρά του grid, διότι από εκείνη την πλευρά ολοκληρώνουν τους γύρους τους οι οδηγοί στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς αποτελεί το συντομότερο δρόμο προς τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού (και χρονομέτρησης του γύρου).

Διαπιστώνοντας ότι η αντοχή της μαλακής γόμας ήταν αρκετά καλή, η Mercedes αποφάσισε ακριβώς πριν το πρώτο pit stop των οδηγών της να τους εφοδιάσει ξανά με τη μαλακή γόμα (αμφότεροι διέθεταν ένα καινούργιο σετ). Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα, ο Hamilton ακολούθησε αρκετά αργό ρυθμό για να προστατεύσει τα ελαστικά του, διότι δε γνώριζε πόσους γύρους θα έπρεπε να κάνει, δεδομένης της απειλής των Ferrari. Με αυτή την τακτική, ο Vettel κατάφερε να πλησιάσει τον Rosberg. O Γερμανός ζήτησε από την Mercedes στον ασύρματο να προτρέψει τον team mate του να αυξήσει το ρυθμό του, με τη δικαιολογία ότι αν τον πλησίαζε πολύ, θα κατέστρεφε τα ελαστικά του (όπως είχε συμβεί στο 1ο stint) και θα ήταν πιο ευάλωτος στην επίθεση του Vettel. Στις δηλώσεις του, ο Rosberg έθεσε ως γεγονός ότι o αγώνας του συμβιβάστηκε από τις πράξεις του Hamilton. Επιπλέον, ο Γερμανός αποκάλυψε ότι το σενάριο αυτό είχε συζητηθεί στα συμβούλια της Mercedes πριν τον αγώνα και είχε συμφωνηθεί ότι θα έπρεπε να αποφευχθεί. Η απάντηση του Hamilton στη συνέντευξη Τύπου ήταν ότι πραγματοποίησε τον καλύτερο δυνατό αγώνα για τον εαυτό του, δήλωση την οποία υπογράμμισε ο Rosberg, που πιστεύει ότι το ζήτημα θα πρέπει να συζητηθεί εντός των κόλπων της ομάδας. Ο Βρετανός ισχυρίστηκε επίσης ότι ο Rosberg δεν τον πλησίασε ποτέ αρκετά για να έχει επηρεαστεί ο αγώνας του.

Την ώρα που εκτυλίσσονταν όλα αυτά, η Mercedes ακολούθησε τακτική απειλής για να εξαναγκάσει τον Hamilton να αυξήσει το ρυθμό του. Τον προειδοποίησε ότι αν δεν το έκανε, θα έφερνε στα pits πρώτα τον Rosberg -όπως και έγινε. Ωστόσο, μέχρι να μπει στα pits, ο Hamilton κατάφερε να κάνει τρεις πολύ γρήγορους γύρους, κατεβάζοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα 0,8 δλ. Για τον Rosberg, αυτό ήταν αρκετά καλό σημάδι ότι ο Hamilton είχε διατηρήσει τα ελαστικά του σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτήν που χρειαζόταν στην πραγματικότητα. Ο διευθυντής της Mercedes, Τoto Wolff, παίρνοντας ουδέτερη στάση, δήλωσε ότι ο επικεφαλής θα πρέπει να ακολουθήσει τη στρατηγική που είναι ιδανική για την ομάδα. Εφόσον ο Rosberg δεν έχασε τη 2η θέση δεν υπήρξε πρόβλημα, αλλά αν είχε εξελιχθεί διαφορετικά η κατάσταση, ίσως είχαμε διαφορετικές εξελίξεις εντός της Mercedes.

Ίσως αυτή η κατάσταση μεταξύ των οδηγών της Mercedes έφερε τις Ferrari πιο κοντά στα ασημί μονοθέσια. Ήταν εμφανές ότι η γερμανική ομάδα ήθελε να προστατεύσει τα ελαστικά της, επειδή δε γνώριζε μέχρι πού μπορεί να τα φτάσει η Ferrari. Ωστόσο, ο Vettel δήλωσε ότι προσπαθώντας να πλησιάσει τον Rosberg, κατέστρεψε τα ελαστικά του, όντας στον γεμάτο στροβιλισμούς αέρα που άφηνε πίσω της η Mercedes. Για αυτό το λόγο, η Ferrari επιχείρησε να περάσει τον Rosberg πραγματοποιώντας τα pit stop του Vettel νωρίτερα. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η Mercedes απάντησε στον επόμενο γύρο, ωστόσο, ο Rosberg δήλωσε ότι στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, τα ελαστικά του είχαν φθαρεί, διότι είχε αναγκαστεί να τα βάλει πολύ νωρίς, ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης του Hamilton. Με τη μέση γόμα, που οι τέσσερις πρώτοι χρησιμοποίησαν μονάχα στο τελικό σκέλος του αγώνα, ήταν ήταν σαφές ότι η Mercedes είχε μεγάλο προβάδισμα, χωρίς το φόβο ότι θα καταστρέψει τα ελαστικά της. Πάντως, η καταπόνηση ελαστικών είναι ο τομέας επάνω στον οποίο πόνταρε η Ferrari για να πιέσει την Mercedes τόσο σε αυτόν όσο και στον προηγούμενο αγώνα. Παράλληλα, διεξάγεται ένας αγώνας εξέλιξης μεταξύ τους στον αεροδυναμικό τομέα όσο και σε αυτόν του κινητήρα. Η φετινή σεζόν προμηνύεται συναρπαστική, δεδομένου όμως ότι η Ferrari θα έχει τη δυνατότητα να επιτεθεί, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη σήμερα.

Με έναν πολύ καλό πρώτο γύρο, ο Raikkonen βρέθηκε άμεσα στην 4η θέση. Προσπάθησε να επεκτείνει το δεύτερο stint του για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στο τέλος και να επιτεθεί στον Vettel, αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας διέκοψε την προσπάθειά του. Η άτσαλη απομάκρυνση του μονοθεσίου του Verstappen αποτέλεσε άλλο ένα πλήγμα στην εικόνα της F1, έπειτα και από τη διέλευση ενός… πεζού ανάμεσα από τα μονοθέσια στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.

Εξίσου αρνητική ήταν και η εικόνα της Renault, που είδε έναν από τους κινητήρες της να αστοχεί κατά τη διάρκεια του GP στην πλάτη του Kvyat. Παράλληλα, η Red Bull αναγκάστηκε να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μονοθέσιο του Ricciardo πριν τον αγώνα. Συνεπώς, ο Αυστραλός θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τον V6 που αντικαταστάθηκε μονάχα σε ελεύθερες δοκιμές, μέχρι το τελευταίο GP της σεζόν…

Σε μόλις τρεις αγώνες, ο Ricciardo έχει χρησιμοποιήσει τρεις εκ των τεσσάρων V6 που διαθέτει για όλη τη σεζόν χωρίς να λάβει ποινές, ενώ ο δεύτερος του Kvyat αστόχησε σήμερα. Επιπλέον, η ισχύς του κινητήρα της Renault ήταν εμφανές ότι υστερούσε, ιδίως στη μεγάλη πίσω ευθεία της πίστας στη Σαγκάη. Ο Ricciardo πάλευε όλο το απόγευμα με τις Sauber, μεταξύ των οποίων εντέλει τερμάτισε.

Οι Williams έκαναν έναν μοναχικό αγώνα, αφού δεν κατάφεραν να διατηρήσουν κάποια από τις Ferrari πίσω τους. Δεν είχαν τη δυνατότητα να απειλήσουν τα κόκκινα μονοθέσια, αλλά δεν απειλήθηκαν από κανέναν. Η ομάδα ακολούθησε συντηρητική στρατηγική (μαλακή-μέση-μέση γόμα) και προς το τέλος, η Lotus είχε τη δυνατότητα να σημειώσει καλύτερους χρόνους. Τερματίζοντας 7ος, ο Grosjean σημείωσε τους πρώτους φετινούς βαθμούς της ομάδας. Βαθμούς θα μπορούσε να είχε σημειώσει και ο Maldonado, ωστόσο έκανε δυο λάθη, χάνοντας τα φρένα για την είσοδο του pit lane και διαγράφοντας στη συνέχεια ένα τετ-α-κέ, χωρίς πίεση από κάποιον. Η επαφή με τον Button όμως, ήταν ευθύνη του Βρετανού οδηγού της McLaren, ο οποίος τιμωρήθηκε με ποινή 5 δλ. στο χρόνο αγώνα και αφαίρεση δυο βαθμών (εκ των 12 συνολικά) από την άδεια οδήγησης. Ενθαρρυντικά σημάδια βελτίωσης επέδειξε η McLaren, που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της να τερματίζουν. Ο Alonso, που δέχθηκε γύρο από αμφότερες τις Ferrari, υποσχέθηκε ότι αυτή ήταν η τελευταία φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ας περιμένουμε να δούμε…

Εντυπωσιακά προσπεράσματα με θαρραλέες βουτιές στα φρένα πραγματοποίησε ο 17χρονος Max Verstappen, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα (παρά την επαφή με τον Kvyat στην εκκίνηση), έως ότου η Toro Rosso τον εγκατέλειψε μόλις τέσσερις γύρους πριν το τέλος και ενώ βρισκόταν στην 8η θέση, δυο εμπρός από τη μοναδική Red Bull που είχε απομείνει. Ο νεαρός Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη σταθερότητα του μονοθεσίου του κατά τη φάση του φρεναρίσματος για να εξαπολύσει επιθέσεις που σε μερικές περιπτώσεις δεν άφηναν άλλη επιλογή στους αντιπάλους του εκτός από το να υποκύψουν. Αμφότερες οι Sauber τερμάτισαν εντός των βαθμών αν και δεν εντυπωσίασαν με το ρυθμό αγώνα που επέδειξαν._Φ.Λ.

 

 

GP KINAΣ

ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ

1 Hamilton Mercedes

2 Rosberg Mercedes

3 Vettel Ferrari

4 Räikkönen Ferrari

5 Massa Williams

6 Bottas Williams

7 Grosjean Lotus

8 Nasr Sauber

9 Ricciardo Red Bull

10 Ericsson Sauber

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

Hamilton 68

Vettel 55

Rosberg 51

Massa 30

Raikkonen 24

Bottas 18

Nasr 14

Ricciardo 11

Grosjean 6

Hulkenberg 6

Verstappen 6

Sainz Jr 6

Ericsson 5

Kvyat 2

Perez 1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

Mercedes 119

Ferrari 79

Williams 48

Sauber 19

Red Bull 13

Toro Rosso 12

Force India 7

Lotus 6

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ