Ο Lewis Hamilton και η Mercedes βρέθηκαν ψηλά κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας δοκιμών για το Κινεζικό Grand Prix, αν και πολύ κοντά τους βρίσκονται οι Ferrari (πρωτίστως) και σε δεύτερη φάση οι Red Bull, σε μία κλειστή μάχη όπως μοιάζει αρχικά.
Στο FP1, ο Hamilton ήταν κυρίαρχος, δείχνοντας πως είχε την ταχύτητα για ένα καλό αποτέλεσμα, τόσο ο ίδιος, όσο και η Mercedes εν το συνόλω της, μιας και ο Bottas ήταν ψηλά, στην 3η θέση. Ανάμεσά τους ο Raikkonen, όντας ο ταχύτερος εκ των Ferrari, με τον Vettel να μένει μόλις 6ος, παρά το ότι έβαλε την ultrasoft γόμα.
Η Red Bull έμοιαζε να είναι πίσω από τους Γερμανούς, όντας στο 4-5 με τους Ricciardo και Verstappen, αντίστοιχα, ενώ στη δεκάδα ήταν και οι δύo Haas.
Η πάντα πιο καθοριστική δεύτερη διαδικασία των δοκιμών όμως, έδειξε πως οι διαφορές δεν είναι τόσο μεγάλες. Κάθε άλλο θα έλεγε κανείς, αφού στους γρήγορους γύρους που έκαναν οι οδηγοί με την ultrasoft, οι Hamilton, Raikkonen, Bottas και Vettel ήταν μέσα σε 1 δέκατο του δευτερολέπτου, αποδεικνύοντας πως, αφενός η πλέον μαλακή γόμα δεν αντέχει για πολλούς γύρους στο όριο, ενώ και το γεγονός ότι κανείς δεν έχει το ξεκάθαρο πάνω χέρι με αυτήν. Και η Red Bull ήταν στο «παιχνίδι», με τον Verstappen κυρίως, ενώ η Renault κατείχε τη θέση της καλύτερης ομάδας εκτός πρώτης τριάδας.
Φυσικά, ο ρυθμός κατατακτήριων είναι μόλις η αρχή στο πρόγραμμα των ομάδων κατά το FP2. Το racetrim είναι που μετρά σημαντικά, ειδικά μετά τα όσα είδαμε στο Μπαχρέιν, όπου η ταχύτερη στρατηγική θα μπορούσε να είναι και εκείνη με τη μέση γόμα ακι όχι με τη μαλακή.
Αρχικά, οι ομάδες επέλεξαν να τρέξουν με την ultrasoft, ώστε να δουν πόσο αντέχει με πολλά καύσιμα αυτή η γόμα, αφού αναμένεται να εκκινήσουν με αυτήν στον κυριακάτικο αγώνα. Σε εκείνο το σημείο, οι τρεις κορυφαίες ομάδες βρίσκονταν αρκετά κοντά, με τους οδηγούς να κρατούν αυτό το ελαστικό γύρω στους 13-14 γύρους, με μόνη εξαίρεση τον Raikkonen που αμέσως πήγε στη μαλακή γόμα.
Και εκεί τον βρήκαν οι υπόλοιποι, που δοκίμαζαν ήδη είτε με τη μαλακή, είτε με τη μέση γόμα, αλλά με ένα σημαντικό εμπόδιο στον δρόμο τους: άρχισαν οι ψιχάλες στην πίστα και πιο συγκεκριμένα στο τρίτο sector, κάτι που έκανε τα μονοθέσια να γλιστρούν, αν και όχι σε βαθμό που θα αποτελούσε κίνδυνο για τους οδηγούς. Φυσικά, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι ομάδες δεν μπορούσαν να συλλέξουν δεδομένα και ότι η διαδικασία ερχόταν σε ένα πρόωρο τέλος, γύρω στα 7 λεπτά πριν το πέρας του 90λεπτου. Μόνος που βγήκε με τη βροχή ήταν ο Alonso, και με την ενδιάμεση γόμα.
Από αυτήν την πρώτη μέρα, η εικόνα είναι ως ένα βαθμό συγκεχυμένη. Η βροχή στο τέλος δεν αφήνει πολλά περιθώρια για σαφή συμπεράσματα σχετικά με την απόδοση κάθε ομάδας, παρά μόνο σκόρπιες ενδείξεις της ταχύτητάς τους, κυρίως με την ultrasoft, την οποία και μπόρεσαν να δοκιμάσουν περισσότερο σε προσομοίωση αγώνα. Είναι σίγουρο πάντως πως ούτε η Mercedes, ούτε η Ferrari έχουν πάρει «κεφάλι», αλλά ούτε και έχουν δείξει την πλήρη δυναμική τους, καθώς είναι νωρίς και οι θερμοκρασίες (20°Cστο οδόστρωμα δεν είναι κάτι που αναμένεται να δούμε στο υπόλοιπο του τριημέρου) δυσχέραναν το έργο τους.
Η συνέχεια θα δοθεί αύριο με το FP3 στις 06:00 και τις κατατακτήριες στις 09:00 ώρα Ελλάδος._Δ.Μ.