Ο Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο Losail, όπου οι Mercedes έκαναν το «1-2».
Ο Bottas ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Mercedes σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Κατάρ. Ωστόσο, όπως έχουμε δει και άλλες φορές στο παρελθόν, ο Lewis Hamilton έχει τη δυνατότητα να κάνει κάτι παραπάνω όταν πραγματικά μετράει, δηλαδή στις κατατακτήριες δοκιμές.
H Mercedes είχε καθαρό προβάδισμα επί της Red Bull και στο FP3 του GP Κατάρ, με την αυστριακή ομάδα να εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα με την πίσω αεροτομή, καθώς το επάνω πτερύγιο δεν ασφαλίζει στην ανοιχτή θέση του DRS και παρασύρεται από τη ροή αέρα, με αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση.
O Max Verstappen βρέθηκε 0,34 δλ. μακριά από το χρόνο του Bottas. Με τη σχεδιαστική φιλοσοφία χαμηλού rake, η Mercedes είναι ταχύτερη στις ευθείες και αυτό το πλεονέκτημα ίσως της επιτρέπει να υιοθετήσει και ρυθμίσεις παραγωγής υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, που επιτρέπουν στην W12 να έχει το πλεονέκτημα και στις πιο αργές στροφές του Losail.
Η Red Bull αντιμετωπίζει τα προαναφερθέντα προβλήματα με την πίσω αεροτομή της, έχοντας ίσως υιοθετήσει έναν ριψοκίνδυνο σχεδιασμό, κάτι για το οποίο ο Adrian Newey είναι γνωστός τις τελευταίες δεκαετίες, να πιέζει το σχεδιασμό των μονοθεσίων του στο απόλυτο όριο.
Ανακοίνωση Red Bull για το πρόβλημα με το DRS: «Το έχουμε βελτιώσει αλλά δεν το έχουμε επιλύσει πλήρως. Υπάρχουν περαιτέρω εργασίες που θα πρέπει να κάνουμε επάνω του. Δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα στο μονοθέσιο του Perez. Αλλά θα το έχουμε υπό έλεγχο μέχρι τις κατατακτήριες». pic.twitter.com/peQ6xV0vOC
— Fabrizio Lazakis (@FabrizioLazakis) November 20, 2021
Ωστόσο, η αυστριακή ομάδα εξακολουθεί να συλλέγει δεδομένα για τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής της Mercedes. O Christian Horner έκανε λόγο για σημάδια από ξύσιμο στο εσωτερικό των κάθετων πλευρικών τοιχωμάτων της πίσω αεροτομής της Mercedes.
Η Red Bull υποπτεύεται ότι η Mercedes διαθέτει ένα εύκαπμτο κατώτερο πτερύγιο στην πίσω αεροτομή, το οποίο υποχωρώντας στις ευθείες όταν το μονοθέσιο ξεπεράσει τα 260 χ.α.ώ., αυξάνει το διάκενο μεταξύ των πτερυγίων, μειώνοντας την οπισθέλκουσα και αυξάνοντας την τελική ταχύτητα.
Υπάρχουν φήμες ότι η FIA θα παρουσιάσει τεχνική υπόδειξη για το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς ο υπεύθυνος μονοθεσίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Νικόλας Τομπάζης, εθεάθη στο χώρο φιλοξενίας της Red Bull πριν το FP3.
Περνώντας πάλι στα αποτελέσματα του FP3, ο Pierre Gasly (παρά το τετ-α-κέ του με κρύα ελαστικά) κατάφερε να παρεισφρήσει μεταξύ των δύο Red Bull στον πίνακα των χρόνων, ενώ ο Yuki Tsunoda συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Leclerc goes spinning coming out of Turn 2
Tyres flat-spotted but seemingly no other damage done #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/afGlQFJYmp
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021
Οι Ferrari έδειξαν καλύτερη εικόνα από εχθές το βράδυ, όσον αφορά την απόδοση στον ένα γύρο, με τον Carlos Sainz να κατατάσσεται 6ος, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Alpine, πίσω από τις οποίες πλασαρίστηκε ο έτερος πιλότος της Scuderia, Charles Leclerc, o οποίος είχε ένα τετ-α-κέ στην έξοδο της στροφής 2.
Οι δύο οδηγοί της McLaren βρέθηκαν εκτός δεκάδας, με τον Daniel Ricciardo 11ο και τον Lando Norris, ο οποίος είχε έξοδο στη στροφή 15 στο γρήγορο γύρο του.
FP3 was over before it began for Nikita Mazepin 😫#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/uycKPyvgjk
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021
Ο Nikita Mazepin, αφότου έχασε εχθές το FP2, λόγω αντικατάστασης πλαισίου, δεν κατάφερε να κάνει παραπάνω από μερικά μέτρα στο FP3, λόγω προβλήματος με τη μονάδα ισχύος. Σύμφωνα με της πληροφορίες, οι μηχανικοί της Haas αντικατέστησαν την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τις καλωδιώσεις του ηλεκτρονικού συστήματος._Φ.Λ.