X
Αγώνες

GP Καναδά: Pole για Hamilton, προβλήματα για Vettel

O Lewis Hamilton κατέκτησε την 44η pole position στην καριέρα του με το μονοθέσιο που φέρει τον αριθμό 44 στον Καναδά, ξεπερνώντας τις προβληματικές ελεύθερες δοκιμές, όντας 0,3 δλ. ταχύτερος από τον team mate του στη Mercedes, Nico Rosberg. 

O Kimi Raikkonen θα εκκινήσει από την 3η θέση, πλαισιωμένος στη δεύτερη σειρά από ον συμπατριώτη του, Valtteri Bottas. Οι team mates των Φινλανδών δεν είχαν καλή ημέρα. Ο Sebastian Vettel αντιμετώπισε πρόβλημα με την MGU-H της Ferrari και κατέληξε στην 16η θέση, ενώ ο Felipe Massa αντιμετώπισε απώλεια ισχύος που τον περιόρισε στην 17η θέση… Η Lotus κατέλαβε την 3η σειρά εκκίνησης, με εξαιρετικά υψηλές τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Ο Nico Hulkenberg βρέθηκε εμπρός από τις Red Bull, ενώ ο team mate του στη Force India, Sergio Perez έκλεισε την πρώτη δεκάδα.

Παρά τις δυο κακές περιόδους ελεύθερων δοκιμών που προηγήθηκαν για τον Hamilton, με διαφόρων ειδών προβλήματα και λάθη, ο Βρετανός ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι δυο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν πολύ κοντά στους χρόνους στο Q2. Εντούτοις, στο Q3, ο Rosberg δεν ήταν ευχαριστημένος από την πρόσφυση που του παρείχαν τα ελαστικά του πίσω άξονα. Κανένας από τους δυο οδηγούς της γερμανικής ομάδας δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στη δεύτερη προσπάθεια στο Q3. O Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή και δεν κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, αλλά δεν απειλήθηκε από τον Rosberg.

Ο Raikkonen σημείωσε την καλύτερη φετινή επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές, αλλά δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση να απειλήσει τις Mercedes. Η γερμανική ομάδα ακολούθησε την ίδια στρατηγική προθέρμανσης των ελαστικών του με το Μονακό. Οι οδηγοί της έκαναν ένα γύρο στο 90% των δυνατοτήτων τους και έπειτα πίεζαν στο όριο. Ωστόσο, ο Raikkonen προσπαθούσε να σημειώσει την ταχύτερη επίδοση στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια με τα ελαστικά, παρά το γεγονός ότι η Ferrari δυσκολεύεται περισσότερο να θερμάνει τα ελαστικά της. Επιπλέον, ο Φινλανδός δεν ήταν ευχαριστημένος και από τη συνεννόηση με τον αρχιμηχανικό του, Dave Greenwood, ο οποίος πιθανότατα τον κάλεσε στα pits αργά και ενώ ο Φινλανδός είχε ήδη πιέσει για μισό γύρο, καταπονώντας τα ελαστικά με τα οποία θα εκκινήσει τον αγώνα αύριο.

Η διαδικασία δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τη Ferrari, καθώς είδε τον Sebastian Vettel να αποκλείεται από το πρώτο σκέλος. Ο Γερμανός αντιμετώπισε πρόβλημα με την MGU-H και προσπάθησε στο τέλος να κάνει ένα γύρο χωρίς την ισχύ που αυτή παρέχει, αλλά δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q2. Επιπλέον, ο Vettel προσπέρασε τον Roberto Merhi (Manor) υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Συνεπώς, ο Γερμανός κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών μετά τις κατατακτήριες δοκιμές. O Γερμανός δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι η Manor πήγαινε πάρα πολύ αργά. Εντούτοις, οι εξηγήσεις του Vettel δεν έπεισαν τους αγωνοδίκες, που τον τιμώρησαν με ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης και αφαίρεση 3 βαθμών από την αγωνιστική του άδεια. Ο τετράκις πρωταθλητής θα εκκινήσει -πιθανότατα- τον αυριανό αγώνα από τη 18η θέση.

O Bottas βρέθηκε λιγότερο από 1/10 του δλ. πίσω από τον Raikkonen, έχοντας εξαντλήσει το δυναμικό της Williams, όπως ανέφερε στον ασύρματο. Ο Φινλανδός είχε μια διαρροή στα υδραυλικά στο Q2, που έκανε το DRS του να μη λειτουργήσει. Ωστόσο, τα προβλήματα του Bottas ήταν πολύ μικρά σε σύγκριση με αυτά που αντιμετώπισε ο Felipe Massa, ο οποίος αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο πρώτο σκέλος, λόγω απώλειας ισχύος.

Πολύ καλή εικόνα επέδειξε η Lotus, η οποία ήταν γρήγορη σε όλες τις διαδικασίες μέχρι στιγμής και αισιοδοξεί για ένα καλό αποτέλεσμα αύριο. Η ομάδα διαθέτει υψηλότατες τελικές ταχύτητες, βασιζόμενη στον κινητήρα της Mercedes. Το μονοθέσιο δεν είναι από τα καλύτερα στην παραγωγή αρνητικής άντωσης, αλλά φαίνεται ότι έχει χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις. Ο Romain Grosjean θα εκκινήσει από την 5η θέση και ο Pastor Maldonado από την 6η. Η Lotus έβγαλε στο Q3 αμφότερα τα μονοθέσιά της ταυτοχρόνως και οι δυο οδηγοί διέσχισαν το pit lane πλάι-πλάι, με τον Grosjean να… ελπίζει ότι δε θα συγκρουστούν, όπως δήλωσε μετέπειτα.

Και η Force India βασίστηκε στον κινητήρα της Mercedes και τις χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις του μονοθεσίου της. Αμφότεροι οι οδηγοί της βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, με τον Hulkenberg να κατατάσσεται εμπρός από τις δύο Red Bull. Ο Daniel Ricciardo ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος, στην επιστροφή του στην πίστα όπου κατέκτησε πέρυσι την πρώτη του νίκη. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι τα ελαστικά δεν ήταν έτοιμα στον πρώτο γύρο, αλλά όταν η ομάδα έκανε ένα γύρο προθέρμανσης, στο επόμενο πέρασμα τα Pirelli είχαν περάσει τη φάση της ανώτατης απόδοσής τους… Επιπλέον, ο κινητήρας της Renault δεν έχει την ισχύ αυτών της Mercedes και της Ferrari.

Oι δύο Toro Rosso κατέλαβαν την 11η και 12η θέση στην κατάταξη, με τον Carlos Sainz εμπρός από τον Max Verstappen. O 17χρ. Ολλανδός έχει δεχθεί ποινή 15 θέσεων στη σειρά εκκίνησης (5 για τη σύγκρουση με Grosjean στο Μονακό και 10 λόγω χρήσης 5ου κινητήρα). Επειδή όμως δεν έχει τη δυνατότητα να την εκτίσει ολόκληρη από τη 12η θέση, θα δεχθεί ποινή 10 δλ. στο πρώτο του pit stop στον αγώνα…

Ο Fernando Alonso θα εκκινήσει αύριο μεταξύ των δυο Sauber, με την ελβετική ομάδα να μην είναι ευχαριστημένη που δεν έχει λάβει την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα που χρησιμοποιεί αυτό το σαββατοκύριακο η Ferrari. Ο Jenson Button δε συμμετείχε καν στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς η McLaren-Honda δεν προλάβαινε να αντικαταστήσει τα απαραίτητα εξαρτήματα στη μονάδα ισχύος του Βρετανού έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το ERS στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Ο Button θα δεχθεί ποινή αύριο, διότι θα χρησιμοποιήσει την 5η MGU-H για τη φετινή σεζόν._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!