O Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός αμφότερων των περιόδων ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Μόντρεαλ.
Το Μόντρεαλ είναι μια από τις αγαπημένες πίστες του Hamilton, αφού εκεί κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην F1 το 2007, ενώ συνολικά έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στον Καναδά τέσσερις φορές. Η χάραξη της πίστας ίσως ευνοεί το οδηγικό στυλ του Hamilton, ο οποίος φρενάρει όσο το δυνατό πιο αργά για τις στροφές και το Μόντρεαλ περιέχει πολλά ισχυρά φρεναρίσματα. Ο Βρετανός έδειξε να μη χρειάζεται καθόλου χρόνο να προσαρμοστεί στα χαμηλά επίπεδα αρνητικής άντωσης που κάνει το μονοθέσιο πιο ασταθές στα φρεναρίσματα. Ο Hamilton ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1:15 παρ’ ότι είχε μερικές εξόδους από την πίστα, πιθανότατα πιέζοντας υπερβολικά ενώ η πίστα ήταν ακόμη ακάθαρτη. Στην απογευματινή περίοδο, ο Hamilton ήταν 0,8 δλ. ταχύτερος από τον Nico Rosberg με τη μαλακή γόμα και μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος με την ultrasoft. Μάλιστα, ο Γερμανός έχασε τη δεύτερη θέση από τον Sebastian Vettel στο FP2. Ενώ ο Hamilton δήλωσε ότι επρόκειτο για πολύ καλή ημέρα, ενώ αντιθέτως ο Rosberg ανέφερε ότι είχε δυσκολίες να φέρει τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Το επιθετικό στυλ οδήγησης του Hamilton ενδέχεται να προθερμαίνει ταχύτερα τα ελαστικά. Στο stint προσομοίωσης αγώνα που πραγματοποίησε ο Βρετανός με την ultrasoft γόμα, οι χρόνοι του ήταν ταχύτατοι, ωστόσο, ο Rosberg έκανε το δικό το σετ να διαρκέσει περισσότερο (19 γύρους). Στις προσομοιώσεις αγώνα οι Mercedes σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους και αποτελούν το ξεκάθαρο φαβορί, δεδομένης της υπεροχής ισχύος του γερμανικού κινητήρα. Ωστόσο και το τμήμα πλαισίου δεν έχει μείνει στάσιμο, καθώς η W07 παρουσιάστηκε στον Καναδά με καινούργια εμπρός αεροτομή και διαμορφωτές ροής κάτω από την εμπρός αεροτομή. Επίσης, δοκίμασε μια καινούργια πίσω αεροτομή που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στο Αζερμπαϊτζάν.
Παρ’ ότι ο Vettel κατάφερε να πλασαριστεί μεταξύ των δύο Mercedes στο FP2 (όντας μόνο 0,25 δλ. πίσω από τον Hamilton), ήταν εμφανώς απογοητευμένος κατά τις συνεντεύξεις του, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος από το ζύγισμα του μονοθεσίου. Ωστόσο, ο Γερμανός δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις στο τούρμπο του κινητήρα της Ferrari λειτουργούν όπως προέβλεπε οι ομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrari σημείωσε την υψηλότερη τελική ταχύτητα στο FP2. Ο Kimi Raikkonen ήταν επίσης απογοητευμένος, αφού όπως δήλωσε δε μπορούσε να κατανοήσει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Ο Φινλανδός προσέθεσε ότι έκανε πολλαπλές αλλαγές στο στήσιμο αλλά τίποτα δεν έδειχνε να λειτουργεί. Στην ερώτηση αν οι χαμηλότερες θερμοκρασίες που προβλέπεται ότι θα επικρατούν την Κυριακή θα βοηθήσουν την Ferrari, o Raikkonen απάντησε: «Δεν ξέρω τι θα βοηθήσει…» Ο Φινλανδός ακολούθησε ασυνήθιστο πρόγραμμα στο FP2, αφιερώνοντας το πρώτο μισό της διαδικασίας άμεσα σε προσομοίωση αγώνα διάρκειας 24 γύρων με τη μαλακή γόμα. Οι κλιματολογικές συνθήκες που θα επικρατούν την Κυριακή αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά των ελαστικών, με τις πιο μαλακές γόμες να είναι ακόμη πιο δύσκολο να παραμείνουν στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας.
Από τα σημερινά δείγματα, φαίνεται ότι η Red Bull βρίσκεται πίσω από τη Ferrari. O Daniel Ricciardo όμως πιστεύει ότι με έναν καλό γύρο αύριο, θα έχει τη δυνατότητα να βρεθεί εμπρός από τα ιταλικά μονοθέσια, καθώς σήμερα δεν άντλησε το μέγιστο από την RB12. Το μονοθέσιο της ομάδας φέρει ένα καινούργιο, πιο κοντό ρύγχος. Οι χρόνοι των προσομοιώσεων του Ricciardo ήταν ενδιαφέροντες, αλλά δεν ήταν το ίδιο γρήγοροι όσο της Ferrari. O Max Verstappen ήταν 10 χλστ. του δλ. ταχύτερος από τον team mate του στο FP2. O Ολλανδός δέχθηκε επίπληξη από τους αγωνοδίκες διότι εμπόδισε με επικίνδυνο τρόπο τον Valtteri Bottas στο τελικό chicane FP1.
O Φινλανδός δήλωσε ότι η Williams δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστική όσο πέρυσι σε αυτή την πίστα, ωστόσο δείχνει πιο ανταγωνιστική απ’ ότι στους τελευταίους αγώνες. Οι χρόνοι του Felipe Massa στην προσμοίωση αγώνα με την μαλακή γόμα ήταν καλοί, ωστόσο η ημέρα του Βραζιλιάνου δεν ξεκίνησε καθόλου καλά. Στο πρώτο φρενάρισμα στον πρώτο του γρήγορο γύρο στο FP1, ο Massa έκλεισε το DRS, ωστόσο το flap της καινούργιας, ειδικά για τον Καναδά πίσω αεροτομής δεν κατέβηκε στην κανονική του θέση, αφήνοντας τον Βραζιλιάνο χωρίς πρόσφυση στον πίσω άξονα. Η Williams προσέκρουσε ανεξέλεγκτη στις μπαριέρες με το πίσω μέρος της, το οποίο καταστράφηκε.
Επεισοδιακό πρωινό είχε και ο Jenson Button. Ενώ η McLaren ερευνούσε ένα πρόβλημα αισθητήρα, καπνοί τύλιξαν το μονοθέσιο λόγω διαρροής λαδιού. Εντέλει η ομάδα αποφάσισε να αντικαταστήσει τον V6 του Βρετανού με αυτόν που χρησιμοποίησε στο Μονακό, αντικαθιστώντας MGU-K, MGU-H και τούρμπο. Η McLaren διαθέτει τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή της MP4-21._Φ.Λ.