O Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position για το GP του Καναδά, με διαφορά μόλις 62 χλστ. του δλ. από τον team mate του, Nico Rosberg, ενώ ο Sebastian Vettel απείχε μόλις 178 χλστ. του δλ. από την πρώτη θέση.
Ο Hamilton δεν κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα που είχε στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές και παραδέχθηκε ότι ο γύρος που του χάρισε την 5η προσωπική του pole position στο Μόντρεαλ και την 53η της καριέρας του δεν ήταν από τους καλύτερους που έχει κάνει. Επρόκειτο για την πρώτη του προσπάθεια στο Q3, με το στήσιμο της Mercedes να μην είναι ακριβώς όπως το ήθελε ο ίδιος. Ωστόσο, η επίδοση ήταν αρκετή για να τον φέρει στην πρώτη θέση και όπως τόνισε στις μετέπειτα δηλώσεις του, η διαφορά δεν έχει σημασία. Ο Hamilton δεν κατάφερε να βελτιώσει στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q3, ενώ ο Nico Rosberg μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή στην τελική του προσπάθεια, καταστρέφοντας τις ελπίδες του να διεκδικήσει την pole position.
Κατά τον Hamilton, ίσως οι αλλαγές που έκανε στο στήσιμο του μονοθεσίου του τον πήγαν λίγο πίσω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο Rosberg βελτίωσε το δικό του στήσιμο. Ο Hamilton πιστεύει ότι θα μπορούσε να παράγει μια επίδοση 0,2 δλ. ταχύτερη. Άλλωστε, δε ρίσκαρε καν στο τελικό chicane. Η Mercedes πάλεψε αρκετά για αυτήν την pole position. Πέραν των αναβαθμίσεων που παρουσίασαν Ferrari και Renault στους κινητήρες τους, η επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας στα ελαστικά αποτέλεσε δύσκολη υπόθεση σήμερα, δεδομένης της σχετικής ψύχρας που επικρατούσε. Οι οδηγοί αναγκάζονταν να κάνουν δύο γύρους προθέρμανσης πριν πιέσουν στο όριο. Η βροχή δεν έκανε τελικά την εμφάνισή της, παρά τις παροδικές ψιχάλες στο τέλος του Q1. Ωστόσο, βροχή προβλέπεται για τον αυριανό αγώνα…
Παρ’ ότι ο Vettel έφτασε πολύ κοντά στις Mercedes, ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος στην επικοινωνία του με την ομάδα μέσω ασυρμάτου καθώς επέστρεφε στο parc ferme. O Γερμανός εξήγησε στη συνέχεια ότι αυτό συνέβη διότι πριν της κατατακτήριες δοκιμές πίστευε πως η pole position είναι εφικτή. Όσον αφορά τον τελικό του γύρο, ο Vettel ανέφερε ότι ήταν άπληστος με το δεξί πεντάλ στην έξοδο της φουρκέτας και «όχι αρκετά άπληστος» στην είσοδο της 6ης στροφής. Ωστόσο, ήταν ευχαριστημένος εν γένει με το χρόνο που έκανε και κυρίως, από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, αναφέροντας ότι οι αναβαθμίσεις της Ferrari λειτούργησαν όπως θα έπρεπε. Πέραν των υψηλών τελικών ταχυτήτων, η SF16-H είχε τη δυνατότητα -στα χέρια του Vettel- να φέρει τα ελαστικά της στις ιδανικές θερμοκρασίες σε κρύες συνθήκες, ίσως με τη βοήθεια των αναβαθμίσεων στην πίσω ανάρτηση. Ο Vettel έξυσε τον τοίχο των πρωταθλητών στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ώστε να μη χρειαστεί να τον χτυπήσει αύριο, όπως ανέφερε χαριτολογώντας. Ο Hamilton δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari στις χθεσινές προσομοιώσεις ήταν πολύ καλός. Εντούτοις, το γεγονός ότι ο Βρετανός δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο δυνατό σήμερα από την Mercedes, ίσως κολακεύει την εικόνα της Ferrari.
O Vettel δε χτύπησε τον τοίχο όσο δυνατά το έκανε -στην ταχύτερη μάλιστα προσπάθειά του- ο Daniel Ricciardo, ο οποίος θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 4η θέση, νικώντας την τελευταία στιγμή τη μονομαχία με τον team mate του, Max Verstappen. O Ricciardo πιστεύει ότι δεν έχασε πολύ χρόνο από την επαφή του με τον τοίχο, αλλά ενδέχεται η ανάρτηση της Red Bull να έχει υποστεί ζημιές, καθώς ο Αυστραλός την αισθάνθηκε ασταθή στην ακόλουθη ευθεία. Το γεγονός ότι η Red Bull βρίσκεται τόσο κοντά στις πρώτες θέσεις σε μια πίστα που ευνοεί τους ισχυρότερους κινητήρες είναι απόδειξη των καρπών της δουλειάς της Renault. Η Red Bull ήταν καλή εν γένει στην προθέρμανση των ελαστικών σήμερα.
Ο Kimi Raikkonen κατέληξε πίσω από τις δύο Red Bull (στην 6η θέση), έχοντας μόνο ένα σετ supersoft ελαστικών διαθέσιμο για το Q3. O Φινλανδός έκανε και δεύτερη προσπάθεια στο Q2, σε αντίθεση με τον Vettel, ο οποίος ίσως έχει επιβαρύνει περισσότερο το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα, κάνοντας δύο γρήγορες προσπάθειες με αυτό. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι και ο Hamilton έχει επιβαρύνει με ένα μικρό μπλοκάρισμα φρένων το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα. Επιστρέφοντας στον Raikkonen, o Φινλανδός συμφώνησε με τον Vettel ότι η συμπεριφορά του μονοθεσίου έχει βελτιωθεί, ωστόσο ο ίδιος δεν κατάφερε να συνθέσει έναν καλό γύρο, καθώς μπλόκαρε συνεχώς τα εμπρός φρένα του στην προσέγγιση της φουρκέτας (στροφή 10) … Ο Raikkonen δήλωσε ότι δεν είναι ευχαριστημένος ούτε από την οδήγησή του, αλλά ούτε και από τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στο μονοθέσιό του μέχρι στιγμής αυτό το σαββατοκύριακο.
Οι δύο Williams θα καταλάβουν την 4η σειρά εκκίνησης αύριο, με τον Valtteri Bottas εμπρός από τον Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος είχε μόνο ένα σετ ελαστικών διαθέσιμο στο Q3, σε αντίθεση με τον team mate του, που πραγματοποίησε δύο προσπάθειες. Ο Nico Hulkenberg με την Force India κατετάγη στην 9η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso, που έκανε την έκπληξη εισερχόμενος στο Q3 με την McLaren-Honda. Ο Ισπανός ευνοήθηκε (κατά περίπου 0,2 δλ.) από το slipstreaming του team mate του, Jenson Button, ο οποίος έχασε την ευκαιρία να εισέλθει στο Q3 με ένα μπλοκάρισμα φρένων στη φουρκέτα. Ο Alonso ελπίζει στη βροχή για ένα καλό αποτέλεσμα αύριο και για να μη χρειαστεί να κάνει εξοικονόμηση καυσίμων, η οποία προβλέπεται εκτεταμένη για την McLaren-Honda αν η πίστα είναι στεγνή.
To ατύχημα του Sainz στο Q2.
Ο Sergio Perez είναι ο πρώτος εκ των οδηγών που θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση. Υπενθυμίζουμε ότι οι Daniil Kvyat (13ος) και ο Marcus Ericsson (19ος) θα εκτίσουν ποινές τριών θέσεων λόγω των επαφών που προκάλεσαν στο GP του Μονακό. Επαφή με τον τοίχο των πρωταθλητών είχε ο Carlos Sainz (16ος) σήμερα, καταστρέφοντας την Toro Rosso του στην αρχή του Q2. Ο Iσπανός θα δεχθεί ποινή πέντε θέσεων λόγω αντικατάστασης κιβωτίου έπειτα από το ατύχημα. Σε διαφορετικό τοίχο (στην εξωτερική της 4ης στροφής) προσέκρουσε ο Rio Haryanto στην αρχή του Q1, καταστρέφοντας την Manor του. Τέλος, από το pit lane θα εκκινήσει αύριο ο Kevin Magnussen, καθώς η Renault θα πρέπει να αντικαταστήσει το πλαίσιο και το κιβώτιο του μονοθεσίου του, έπειτα από το ατύχημα που είχε ο Δανός στο FP3, το οποίο δεν του επέτρεψε να συμμετάσχει στις κατατακτήριες δοκιμές._Φ.Λ.