O Lewis Hamilton κατέκτησε την πέμπτη νίκη του στον Καναδά (και δεύτερη συνεχόμενη φέτος) επωφελούμενος από το στρατηγικό λάθος της Ferrari.
Πριν από μόλις δύο αγώνες, η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes στον πίνακα του πρωταθλήματος ήταν 46 βαθμοί υπέρ του Rosberg. Ωστόσο, στους τελευταίους δύο αγώνες ο Γερμανός έχει σημειώσει μόλις 16 βαθμούς, ενώ ο Hamilton έχει πανηγυρίσει δύο νίκες σερί και η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes είναι μόλις 9 βαθμοί. Όπως και στο Μονακό, ο Βρετανός επωφελήθηκε από λανθασμένη στρατηγική των αντιπάλων του, καθώς η Ferrari υπερτίμησε το ρυθμό φθοράς των ελαστικών, του παρέδωσε την πρωτοπορία στην πίστα και κατ’ επέκταση τη νίκη. Οι Red Bull δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επειδή καταπονούσαν τα ελαστικά τους περισσότερο από τους υπόλοιπους στις χαμηλές θερμοκρασίες. Αντιθέτως, αλάνθαστο αγώνα πραγματοποίησε ο Valtteri Bottas για να κερδίσει το πρώτο φετινό βάθρο της Williams.
Για μια ακόμη φορά, ο Hamilton δεν πραγματοποίησε ιδανική εκκίνηση και σχολίασε ότι είχε υπερθερμανθεί ο συμπλέκτης του, με αποτέλεσμα να γλιστράει και να μην παραδίδει μέγιστη ροπή. Η εκκίνηση του Rosberg ήταν καλύτερη, αλλά η πιο εντυπωσιακή ήταν αυτή του Vettel, που τέθηκε επικεφαλής άμεσα. Ο Rosberg βρέθηκε στην εξωτερική του Hamilton και ο Βρετανός άνοιξε τη γραμμή του σπρώχνοντας (μέσω επαφής) την άλλη Mercedes στο γρασίδι. Ο Hamilton δικαιολογήθηκε ισχυριζόμενος ότι είχε υπερβολική υποστροφή… O Rosberg χαρακτήρισε την κίνηση του team mate του εξαιρετικά επιθετική, ωστόσο πήρε το φταίξιμο που έθεσε τον εαυτό του σε αυτή τη θέση. Η αντίδραση του Hamilton είναι πάντα η ίδια, όπως π.χ. πέρυσι στο GP ΗΠΑ. Η επαφή μεταξύ των Mercedes ανάγκασε τον Rosberg να παρακάμψει τη δεύτερη στροφή, πέφτοντας στη 10η θέση…
Παρά το λάθος του στα φρένα του τελευταίου chicane στον πρώτο γύρο, ο Vettel διατηρήθηκε επικεφαλής και έσπασε το DRS του Hamilton στον 8ο γύρο. Τρεις γύρους αργότερα όμως, ήρθε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) λόγω της εγκατάλειψης του Button με τον κινητήρα του τυλιγμένο στις φλόγες. Η Ferrari, που στόχευε εξ αρχής σε στρατηγική δύο pit stop, άδραξε την ευκαιρία του VSC για να καλέσει τους οδηγούς της στα pits (για supersoft γόμα), παραδίδοντας την πρωτοπορία στην Mercedes του Hamilton. Καθώς ο Vettel κατευθυνόταν προς το box της Ferrari, άρθηκε το VSC. Συνεπώς, η ιταλική ομάδα δεν πήρε το «δωρεάν» pit stop στο οποίο στόχευε και η κατάσταση επηρέασε περισσότερο τον Kimi Raikkonen, ο οποίος έπεσε από την 4η στην 8η θέση.
Ο Vettel βρέθηκε 11,3 δλ. πίσω από τον Hamilton και κατάφερε να προσπεράσει τις Red Bull και να τον πλησιάσει (στα 5,5 δλ.) προς το τέλος του πρώτου stint του Βρετανού, το οποίο η Mercedes προσπάθησε να επεκτείνει όσο το δυνατό περισσότερο, για να αντέξουν τα μαλακά ελαστικά τους 45 τελευταίους γύρους. Αρχικά, η Mercedes στόχευε και αυτή στα δύο pit stop. Βλέποντας τη Ferrari να προετοιμάζεται για pit stop, η Mercedes είπε στον Hamilton να παραμείνει στην πίστα. Ήταν η απόφαση που θα έκρινε τον αγώνα, αφού η Ferrari δεν πίστευε ότι η γερμανική ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να αντέξουν. Μάλιστα, αυτό έδειξε να ισχύει για πολλές ομάδες, που αναγκάστηκαν να στραφούν προς τη στρατηγική δύο pit stop στο δεύτερο μισό του αγώνα, βλέποντας τα ελαστικά τους να έχουν καταπονηθεί υπερβολικά.
Ο Hamilton όμως είχε τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά του να αντέξουν μέχρι το τέλος. Έπειτα από το pit stop του στο τέλος του 24ου γύρου, ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα 13 δλ. πίσω από τον Vettel. Λίγο αργότερα, ο Γερμανός συνάντησε ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς και έχασε χρόνο, με τη διαφορά από τον Hamilton να πέφτει κάτω από τα 10 δλ. πριν η Ferrari τον καλέσει στα pits στο τέλος του 37ου γύρου. Η διαφορά μεταξύ τους είχε διαμορφωθεί πλέον στα 7,8 δλ. και ο Vettel κατάφερε να την κατεβάσει στα 4,3, ώσπου στον 55ο γύρο έχασε τα φρένα για το τελικό chicane. Ήδη ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να απαντήσει στην απειλή της Ferrari, διατηρώντας τη διαφορά σε επιθυμητά επίπεδα. Έπειτα από αυτό το λάθος του Vettel (που επαναλήφθηκε λίγους γύρους αργότερα), η υπόθεση νίκη για τη Ferrari είχε πλέον λήξει οριστικά. Ο Γερμανός ανέφερε ότι οι ξαφνικές πνοές ανέμων τον δυσκόλεψαν στα φρένα.
Για δεύτερη φορά φέτος, έπειτα από την Αυστραλία, η Ferrari βρισκόταν επικεφαλής και λόγω λανθασμένης επιλογής στρατηγικής έχασε την πρωτοπορία, αν όχι τη νίκη. Ο Vettel υπερασπίστηκε την επιλογή της Scuderia, την οποία ο διευθυντής της, Maurizio Arrivabene χαρακτήρισε λανθασμένη. Ωστόσο, ο Γερμανός ήταν εξαιρετικά ευδιάθετος μετά τον αγώνα, κυρίως διότι έπειτα από τις αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στο Μόντρεαλ και παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες, η Ferrari έδειχνε αρκετά ανταγωνιστική -στα χέρια του Vettel- ώστε να πιέσει την Mercedes. Ίσως η σημερινή επίδοση αναζωπύρωσε τις ελπίδες του Vettel για διεκδίκηση του φετινού τίτλου. Ο Vettel ήταν τόσο ευδιάθετος που παρείσφρησε σε συνέντευξη του Hamilton μετά τον αγώνα, αναφέροντας… το ζευγάρι γλάρων που τον έκαναν να χάσει τα φρένα για την πρώτη στροφή στο γύρο πριν το VSC. Το ακόλουθο βίντεο είναι ένα από τα πιο διασκεδαστικά στιγμιότυπα αυθόρμητων στιγμών μεταξύ οδηγών που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.
Με αυτή τη νίκη, την οποία αφιέρωσε στον Muhammad Ali που έφυγε από τη ζωή πριν από λίγες ημέρες, ο Hamilton επέστρεψε δριμύτερος μετά το κακό ξεκίνημα στη σεζόν του, παρ’ ότι και οι δύο νίκες του ήταν δώρο αντίπαλων ομάδων. Η Mercedes είδε τους αντιπάλους της πολύ πιο δυνατούς στον Καναδά, μια πίστα η οποία θα έπρεπε «να της ανήκει». Ίσως οι χαμηλές θερμοκρασίες θόλωσαν λίγο το τοπίο, ωστόσο φαίνεται ότι η Ferrari έχει καταφέρει να αντλήσει από τον κινητήρα της ισχύ παρόμοιων επιπέδων με την Mercedes. Αν προστεθεί και η Red Bull στη μάχη, προμηνύεται ένα… καυτό καλοκαίρι.
Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε σήμερα ο Valtteri Bottas, ο οποίος ανέβηκε στο βάθρο του Καναδά για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν. Η Williams ευνοήθηκε από τις χαμηλές θερμοκρασίες και στόχευε εξ αρχής σε στρατηγική ενός pit stop, την οποία ο Φινλανδός κατάφερε να κάνει να λειτουργήσει. Ο Bottas κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Rosberg και προσπέρασε τον Ricciardo λίγο μετά το μέσο του αγώνα. Έπειτα από το pit stop του Verstappen στον 46ο γύρο, ο Bottas μπορούσε να πανηγυρίσει το πρώτο φετινό βάθρο της Williams, η οποία όμως είδε τον Felipe Massa να εγκαταλείπει με διαρροή νερού από την καινούργια μονάδα ισχύος της Mercedes.
O Max Verstappen πέτυχε ένα καλό αποτέλεσμα σε μια κακή ημέρα για τη Red Bull, η οποία επηρεάστηκε αρνητικά από τις χαμηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα η RB12 να καταπονεί τα ελαστικά της περισσότερο από τους αντιπάλους της. Στην εκκίνηση, ο Ricciardo καθυστέρησε υπερβολικά το φρενάρισμά του για την πρώτη στροφή, μπλόκαρε τους εμπρός τροχούς και επέτρεψε στον Verstappen να περάσει μπροστά. Ο Verstappen είδε ότι δε μπορούσε να πλησιάσει τους δύο προπορευόμενους και αποφάσισε να προστατεύσει τα ελαστικά του. Ο Ricciardo έκρινε ότι θα μπορούσε να πάει ταχύτερα και η ομάδα προειδοποίησε τον νεαρό Ολλανδό να μην εμποδίσει τον team mate του. Τότε ήρθε το VSC, έπειτα από το οποίο ο Ολλανδός απομακρύνθηκε από τον team mate του, που είχε καταπονήσει τα ελαστικά του ακολουθώντας από κοντά την άλλη RB12.
Παρ’ ότι ο Verstappen βρισκόταν στην 3η θέση, ήταν εμφανές ότι δε θα κατάφερνε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό με τα μαλακά ελαστικά και 24 γύρους πριν το τέλος του αγώνα για ένα σετ ultrasoft γόμας. Ο Ολλανδός ευνοήθηκε από το αναγκαστικό δεύτερο pit stop του Rosberg, ο οποίος του άσκησε ασφυκτική πίεση στους τελευταίους γύρους. Παρά την υπεροχή της Mercedes, o Verstappen τοποθέτησε το μονοθέσιό του στα σωστά σημεία της πίστας για να μην αφήσει περιθώριο στον Γερμανό, που όταν κατάφερε να περάσει στα φρένα για το τελικό chicane, διέγραψε μισό τετ-α-κέ, χάνοντας κάθε ελπίδα για την 4η θέση.
Έπειτα από ένα ονειρικό ξεκίνημα στη σεζόν του Nico Rosberg, η πορεία της σεζόν του άλλαξε τελείως μετά τη σύγκρουση με τον team mate του στην Ισπανία. Οι δύο τελευταίοι αγώνες του Γερμανού του έχουν αποφέρει μόλις 16 βαθμούς (έναντι των 50 του Hamilton) και η μεγάλη βαθμολογική διαφορά που είχε εξανεμίστηκε… Ο Rosberg δήλωσε ότι ήταν εκνευρισμένος από την κίνηση του team mate του στην πρώτη στροφή, αλλά θα έπρεπε να περιμένει αυτή την αντιμετώπιση, αφού οι συνήθειες του Hamilton δεν έχουν αλλάξει. Η ανάκαμψη του Γερμανού ήταν δύσκολη. Βρισκόταν στην 5η θέση, χωρίς να μπορεί να προσπεράσει τον Bottas, όταν 19 γύρους πριν την καρό σημαία η Mercedes τον κάλεσε στα pits λόγω απώλειας πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του. Η γερμανική ομάδα επέλεξε τη μαλακή γόμα παρά το μικρό stint και ο Rosberg ανέκτησε τις θέσεις που έχασε μέχρι να φτάσει πίσω από τον Verstappen. Στον προτελευταίο γύρο κατάφερε να προσπεράσει τον νεαρό Ολλανδό αλλά έκανε λάθος στα φρένα για το chicane και κατέληξε σε τετ-α-κέ. Εν ολίγοις, μια κακή ημέρα για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας.
Το ίδιο ισχύει και για τους δύο οδηγούς που τον ακολούθησαν στον τερματισμό. Η στρατηγική της Ferrari δε λειτούργησε για τον Kimi Raikkonen, καθώς είχε αρθεί το VSC όταν εισήλθε στα pits. Βρέθηκε υπό την πίεση τριών οδηγών (Ricciardo, Bottas, Rosberg) στο μέσο του αγώνα, πριν το δεύτερο pit stop του και εντέλει κατέληξε στην 6η θέση. Στις δηλώσεις του, ο Raikkonen ανέφερε ότι όταν έκοβε ρυθμό για να εξοικονομήσει καύσιμα έχανε θερμοκρασία στα ελαστικά και κατά συνέπεια απόδοση.
Απογοητευμένος θα φύγει από το Μόντρεαλ και ο Ricciardo, ο οποίος πέρασε πολλούς γύρους πίσω από άλλα μονοθέσια (Verstappen, Raikkonen) καταπονώντας τα ελαστικά του. Ένα μπλοκάρισμα φρένων στη φουρκέτα τον ανάγκασε να κάνει δεύτερο pit stop σε κακή χρονική στιγμή. Πέραν από το λάθη εκ μέρους του, ο Αυστραλός ήταν απογοητευμένος και με τα pit stop και τις επιλογές στρατηγικής της Red Bull…
Θετική ημέρα είχε η Force India, που είδε αμφότερους τους οδηγούς της να τερματίζουν εντός των βαθμών. Ωστόσο, οι άνθρωποι της ινδικής ομάδας ευελπιστούσαν να βρίσκονται πιο κοντά στη Williams όσον αφορά το ρυθμό αγώνα. Οι Force India έκαναν κακές εκκινήσεις και ο Nico Hulkenberg (8ος) δήλωσε ότι η συμπεριφορά του μονοθεσίου ήταν χειρότερη απ’ ότι τις προηγούμενες ημέρες. H στρατηγική ενός pit stop δε λειτούργησε για τον Perez επειδή δε βρήκε ελεύθερη πίστα και είχε δυσκολία να διατηρήσει τις ιδανικές θερμοκρασίες στα ελαστικά του. Στο δεύτερο pit stop του ο Μεξικανός είχε δυσκολία να ξεκινήσει και έχασε χρόνο.
Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Carlos Sainz, ο οποίος έπειτα από το ατύχημα των κατατακτήριων δοκιμών εκκινούσε 20ός και στο τέλος του πρώτου γύρου ήταν 16ος. Ρίσκαρε πραγματοποιώντας πολύ νωρίς το πρώτο του pit stop πραγματοποιώντας το undercut, και μερικούς γρήγορους αρχικούς γύρους με τη μαλακή γόμα κατάφερε να κερδίσει 5-6 θέσεις, για να βρεθεί πίσω από τις Force India και να τερματίσει στην 9η θέση._Φ.Λ.