Όντας η τρίτη πίστα που κατασκευάστηκε στην ιστορία του motorsport μετά την Brooklands και την Indianapolis, η Monza έχει μία μοναδική θέση στην Formula 1, τόσο στις καρδιές των θεατών, όσο και στις συνειδήσεις των οδηγών. Οι μεγάλες ευθείες της που συνδυάζονται με αρκετά τεχνικές καμπές υψηλής και μέσης ταχύτητας συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό, που όμοιό του δύσκολα θα δούμε.
Αν και αγγίζει τα 5,7 χλμ. σε μήκος, η ταχύτητα που πιάνουν τα μονοθέσια (ειδικά τα τελευταία χρόνια των υβριδικών μονάδων ισχύος) κάνουν τον γύρο να μοιάζει μικρότερος, να «ρέει». Οι ευκαιρίες για προσπεράσματα πριν την 1η Variante που οδηγεί την Curva Grande, οι δύο Lesmo που θέλουν αφοσίωση και προσοχή στο τιμόνι, η Ascari που είναι από τις πιο εντυπωσιακές στροφές του πρωταθλήματος, ενώ και η Parabolica που κλείνει τον γύρο ιδανικά συμπληρώνουν έναν γύρο στο σπίτι της Scuderia.
Και είναι σπίτι της Scuderia, αν σκεφτεί κανείς τους χιλιάδες tifosi που βρίσκονται εκεί κάθε χρόνο, είτε στις καλές χρονιές της αγαπημένης τους ομάδας, είτε στις άσχημες, τότε που μπορεί να μην έχει καμία ελπίδα για τη νίκη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο αείμνηστος Enzo Ferrari τόνιζε πως στη Monza η ομάδα του πρέπει πάντα να έχει το κάτι παραπάνω.
Μέσα στα 67 χρόνια παρουσίας της πίστας στο πρόγραμμα, δεν έλειψαν κι οι μάχες, τα ρεκόρ υψηλότερης μέσης ωριαίας ταχύτητας (από τον J.P. Montoya το 2004), οι δραματικές στιγμές, με τον M. Schumacher να αποκαλύπτει μετά τον αγώνα το 2006 ότι θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση, ενώ στις κορυφαίες στιγμές του αγώνα ανήκει και το GP του 1988, όταν οι δύο Ferrari των Gerhard Berger και Michele Alboreto έκαναν το 1-2, στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο μετά τον θάνατο του Commendatore.
Αγωνιστικά, η πίστα έχει ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις από τις μονάδες ισχύος, κάτι που δίνει το προβάδισμα πρωτίστως στη Mercedes, και μετά στη Renault, η οποία έχει αποδείξει ότι σε σιρκουί με μεγάλες ευθείες κι ελάχιστη κάθετη δύναμη είναι η 3η δύναμη του grid.
Τα πράγματα θα είναι αναμφίβολα δύσκολα για τη Ferrari, που 12 μήνες μετά τον θρίαμβο του Charles Leclerc θα πρέπει φέτος να συμβιβαστεί με μία θέση στους βαθμούς, υστερώντας σε ιπποδύναμη.
Όλα θα φανούν το τριήμερο 4-6 Σεπτεμβρίου._Δ.Μ.
Το πρόγραμμα του τριημέρου (ώρες Ελλάδας):
Παρασκευή 4/9
FP1: 12:00-13:30
FP2: 16:00-17:30
Σάββατο 6/9
FP3: 13:00-14:00
Κατατακτήριες: 16:00-17:00
Κυριακή 7/9
Αγώνας: 16:10
Πληροφορίες για τον αγώνα
Πρώτο Grand Prix: 1950
Μήκος πίστας: 5,793 χλμ.
Γύροι: 53
Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (5)
Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (20)