Παρά το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton κατέκτησε την 7η συνεχόμενη pole position του, την 11η φετινή και την 40ή της καριέρας του, παραδέχθηκε ότι ο γύρος του στις κατατακτήριες δοκιμές του Spa ήταν καλύτερος από αυτόν που κατάφερε να κάνει σήμερα. Εν γένει, η σημερινή ημέρα ήταν προβληματική για τη γερμανική ομάδα.
Ο Kimi Raikkonen έκανε την έκπληξη σήμερα, σημειώνοντας το 2ο ταχύτερο χρόνο της ημέρας, ο οποίος ήταν μόλις 0,3 δλ. πιο αργός από αυτόν του Hamilton. O Φινλανδός ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του για πρώτη ίσως φορά φέτος και δήλωσε ότι η Ferrari μάλλον εξέπληξε τον εαυτό της με τη σημερινή επίδοση. Ο Raikkonen ήταν μόλις 5/100 του δλ. ταχύτερος από τον team mate του, Vettel, ο οποίος ανέφερε στον ασύρματο ότι έχανε το μονοθέσιο στο πρώτο μισό του τελικού του γύρου στο Q3. O Raikkonen θα παραταχθεί στον αυριανό αγώνα στην πρώτη σειρά εκκίνησης, κάτι που έχει να συμβεί από το GP Κίνας του 2013 (με Lotus) και με τα χρώματα της Ferrari από το GP Μονακό του 2009… Αντιθέτως, οι Hamilton και Vettel σημείωσαν την ταχύτερη επίδοσή τους σήμερα στο Q2 και όχι στο Q3.
Παρά το γεγονός ότι ο μέτοχος (10%) της ομάδας της Mercedes, Niki Lauda αναρωτιόταν πώς κατάφερε η Ferrari να πλησιάσει τόσο πολύ, η απάντηση μάλλον βρίσκεται στο γερμανικό στρατόπεδο. Την Τετάρτη το βράδυ, η Mercedes αποφάσισε να χρησιμοποιήσει για αυτό τον αγώνα μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα της, έχοντας χρησιμοποιήσει 7 tokens εξέλιξης για τη δημιουργία του. Ήταν ένα συνειδητό ρίσκο, δεδομένων των γνωστών κινδύνων αξιοπιστίας. Από την πλευρά της, η Ferrari έχει παρουσιάσει καινούργιο κινητήρα στη Monza, χρησιμοποιώντας 2 tokens εξέλιξης, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της, Maurizio Arrivabene. Έπειτα από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, η Mercedes διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του Rosberg όδευε προς αστοχία και αποφάσισε να τον αντικαταστήσει πριν την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών. Συνεπώς, ο Γερμανός χρησιμοποιούσε σήμερα τη μονάδα με την οποία αγωνίζεται από το GP του Καναδά.
Οι κινητήρες χάνουν ισχύ με όσα περισσότερα χιλιόμετρα έχουν διανύσει. Σε μια πίστα που ο χρόνος στο γύρο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση του κινητήρα, ο Rosberg, με μονάδα που είχε 5 αγώνες στην πλάτη της, βρέθηκε στην 4η θέση, αν και μόλις 18 χλστ. του δλ. πίσω από τον Vettel. Αυτά περιέγραψε στις δηλώσεις του ο Rosberg, παρά τους ισχυρισμούς του Lauda ότι ο Γερμανός δεν είχε βρει το σωστό στήσιμο και η υπερβολική υποστροφή που αντιμετώπιζε τον έριξε στην 4η θέση.
Δεδομένων των χρόνων των Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές, είναι αρκετά ασφαλές να υποτεθεί ότι η γερμανική ομάδα αποφάσισε να μη ρισκάρει και πιθανότατα επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει ρυθμίσεις μέγιστης ισχύος στο μονοθέσιο του Hamilton, για να αποφύγει οποιοδήποτε πρόβλημα. Κάτι τέτοιο θα εξηγούσε την απρόβλεπτα μικρή διαφορά μεταξύ του Βρετανού poleman (που δεν κατάφερε να βελτιώσει το πρώτο του χρόνο στην τελική του προσπάθεια στο Q3) και των δύο Ferrari σήμερα. Ο Toto Wolff δήλωσε ότι η Mercedes δεν είχε χρόνο να αντικαταστήσει τους κινητήρες αμφότερων των μονοθεσίων της πριν τις κατατακτήριες δοκιμές και παραδέχθηκε ότι παραμένουν ερωτηματικά όσον αφορά την αξιοπιστία του κινητήρα που χρησιμοποιεί ο Hamilton ενόψει του αυριανού αγώνα.
Πίσω από τον Rosberg θα παραταχθούν, στην 3η σειρά εκκίνησης, οι δύο Williams, με τον Felipe Massa μπροστά. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε στον ασύρματο ότι δεν κατάφερε να κάνει καλό γύρο προετοιμασίας πριν την τελική του προσπάθεια στο Q3. Η Williams προσπάθησε να παρατάξει τα μονοθέσιά της ώστε ο Massa να εκμεταλλευτεί το slip streaming του Bottas. O Sergio Perez με τη Force India έγραψε τον 7ο χρόνο, εμπρός από τον Romain Grosjean που παραπονέθηκε για κάποιο πρόβλημα στο πίσω μέρος της Lotus του στον ασύρματο, έπειτα από την τελική του προσπάθεια. Ο Nico Hulkenberg με την άλλη Force India πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα έναν γρήγορο γύρο στο Q3 πριν σταματήσει στην είσοδο του pit lane. Οι πρώτες αναφορές λένε ότι ο Γερμανός έμεινε χωρίς καύσιμα. O Marcus Ericsson με τη Sauber συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, ωστόσο οι αγωνοδίκες τιμώρησαν το Σουηδό με ποινή 3 θέσεων επειδή έκριναν ότι παρεμπόδισε τον Hulkenberg στο Q1. O Pastor Maldonado ήταν ο μοναδικός οδηγός με κινητήρα Mercedes που δεν κατάφερε να προβιβαστεί στο Q3, αλλά θα εκκινήσει 10ος.
Οι μηχανικοί του Daniel Ricciardo στο γκαράζ της Red Bull και του Max Verstappen σε αυτό της Toro Rosso έκαναν αγώνα δρόμου για να καταφέρουν οι οδηγοί να βγουν στην πίστα στο Q3. O Ricciardo (που σήμερα το πρωί στο FP3 είδε να αστοχεί στην πλάτη του ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας της Renault) βγήκε από το box της ομάδας του μόλις 2:51 πριν τη λήξη του Q1 και κατάφερε να προβιβαστεί στο Q2, στο οποίο όμως δε συμμετείχε. O Verstappen βγήκε στην πίστα με μόλις 20 δλ. να απομένουν (δε θα είχε την ευκαιρία να γράψει χρόνο), αλλά επάνω στη βιασύνη τους, οι μηχανικοί της Toro Rosso δεν είχαν βιδώσει καλά το κάλυμμα του κινητήρα της STR10, η οποία στην πρώτη ευθεία επιδόθηκε σε ένα αποκαλυπτικό… στριπτίζ, γεμίζοντας την πίστα με κομμάτια από αμάξωμα.
H Τoro Rosso του Verstappen χωρίς κάλυμμα κινητήρα.
Λίγη σημασία είχαν όλα αυτά όμως για τους Ricciardo και Verstappen, καθώς βρίσκονται μεταξύ των 6 οδηγών που έχουν δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης. Αναλυτικά, ο Ricciardo έχει ποινή 50 θέσεων, ο Kvyat 45 θέσεων, o Sainz 35, o Verstappen 20, o Alonso 10 και ο Button 5. Οι ποινές αυτές θα προάγουν τις δύο Manor στην 7η σειρά εκκίνησης._Φ.Λ.