O Lewis Hamilton τέθηκε επικεφαλής στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP.
Ο Βρετανός πρωταθλητής διατήρησε την ταχύτερη επίδοση σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της 90λεπτης διαδικασίας καθώς είχε πάντοτε έτοιμη απάντηση στις προσπάθειες του team mate του, Nico Rosberg να του αποσπάσει την πρωτοπορία. Ο Hamilton εντέλει κατέληξε κάτι λιγότερο από 0,5 δλ. εμπρός από την άλλη Mercedes.
H γερμανική ομάδα βρισκόταν σε… δικό της πλανήτη στο FP1 ενδεχομένως λόγω των αναβαθμίσεων που παρουσιάστηκαν στο γερμανικό κινητήρα αυτό το σαββατοκύριακο. H Mercedes χρησιμοποίησε και τα 7 διαθέσιμα tokens εξέλιξης για τις αναβαθμίσεις στον V6 που παρουσιάστηκαν αυτό το σαββατοκύριακο. Η Mercedes είναι η μοναδική ομάδα που διαθέτει τους αναβαθμισμένους κινητήρες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι αναβαθμίσεις του γερμανικού κινητήρα στοχεύουν ουσιαστικά στο 2016, επεμβαίνοντας σε τομείς των οποίων η εξέλιξη θα απαγορευθεί την επόμενη σεζόν, σύμφωνα με τους κανονισμούς. Επίσης, η ομάδα δοκιμάζει καινούργιο τύπο καυσίμου της Petronas. H Mercedes δοκίμασε την ιδέα του Rosberg, τοποθετώντας στο αμάξωμα των μονοθεσίων μικρές κάμερες (GoPro) οι οποίες «παρακολουθούσαν» τα πίσω ελαστικά, αν και αφαιρέθηκαν στη συνέχεια, διότι δεν παρείχαν αξιόλογες πληροφορίες στο pit wall.
Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι εντέλει, οι περιορισμοί στις πιέσεις των ελαστικών που εφαρμόστηκαν για αυτό το σαββατοκύριακο δεν είναι τόσο μεγάλοι όσο αρχικά ζητήθηκε από την Pirelli, έπειτα από παράπονα των ομάδων. Συνεπώς, οι ελάχιστες επιτρεπτές πιέσεις ελαστικών δεν αυξήθηκαν υπερβολικά και είναι πλέον 19,5 psi στον εμπρός άξονα και 21 psi στον πίσω. Επίσης, τέθηκε ανώτατο όριο θερμοκρασίας (110 βαθμοί Κελσίου) στις θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών. Οι γωνίες κάμπερ περιορίστηκαν σε 3 μοίρες εμπρός και 2ο πίσω.
Το τετ-α-κέ του Vettel στο πρώτο chicane.
Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, ο οποίος όμως ήταν 1,6 δλ. πιο αργός από αυτόν του Hamilton, παρά ο γεγονός ότι και η Ferrari έχει παρουσιάσει αυτό το σαββατοκύριακο αναβαθμίσεις στον κινητήρα της. Ο Vettel είχε ένα τετ-α-κέ στο πρώτο chicane και παραδέχθηκε ότι ήταν… άπληστος στις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει εκείνη τη στιγμή. Μεταξύ των δύο Ferrari τοποθετήθηκαν οι κατά τις πρώτες ενδείξεις αρκετά ανταγωνιστικές Force India. Ο Kimi Raikkonen, που κατετάγη 6ος, είχε παράπονα από τη συμπεριφορά των φρένων του.
O Massa εξερευνώντας τα όρια της πίστας στην Ascari.
Παρά τους καλούς χρόνους από τη Force India, παρουσιάστηκε πρόβλημα διαρροής καυσίμου εντός του cockpit στο μονοθέσιο του Nico Hulkenberg. O Daniel Ricciardo (7ος) ήταν, πέραν των Ferrari, ο μοναδικός οδηγός εντός της πρώτης δεκάδας που δε χρησιμοποιούσε κινητήρες Mercedes. Πίσω από τον Αυστραλό βρέθηκαν οι δύο Williams, με τον Felipe Massa να εξερευνεί τα όρια της πίστας με μια μικρή έξοδο στην Ascari. O Βραζιλιάνος έχασε ένα μικρό μέρος της διαδικασίας ενώ οι μηχανικοί του αντικαθιστούσαν το πάτωμα του μονοθεσίου του.
O Sainz ακινητοποιημένος στην αμμοπαγίδα της Parabolica.
Ο Carlos Sainz ήταν ο πιο άτυχος οδηγός στο FP1, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο, το οποίο επέλεγε νεκρά χωρίς προειδοποίηση. Λίγο πριν την ολοκλήρωση του πρώτου μισάωρου, ο Ισπανός έχασε το πίσω μέρος της Toro Rosso μόλις άγγιξε τα φρένα για την Parabolica και κατέληξε ακινητοποιημένος στην αμμοπαγίδα της στροφής. Ο Ισπανός, καθώς και οι οδηγοί της Red Bull θα δεχθούν ποινές στη σειρά εκκίνησης για αντικατάσταση κινητήρα. Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς της McLaren-Honda, οι οποίο δε συμμετείχαν στο τελευταίο μισάωρο του FP1. H ομάδα αποφάσισε, όπως και στο Spa, να αντικαταστήσει τους φρέσκους κινητήρες που είχε τοποθετήσει με νέες μονάδες, για να είναι διαθέσιμες στους επόμενους αγώνες χωρίς ποινή. Οι δύο οδηγοί της McLaren θα χρησιμοποιήσουν στο FP2 τον 10ο προσωπικό τους V6 για φέτος, αντί των 4 (ή 5 για την Honda) που προβλέπουν οι κανονισμοί. Ο Charlie Whiting της FIA έχει δηλώσει ότι με αυτή την τακτική, η McLaren-Honda παραβαίνει το πνεύμα των κανονισμών. Παράλληλα, υπάρχει ένταση εντός της ομάδας, με τον Yasuhisa Arai (επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda) να δηλώνει ότι το πλαίσιο της McLaren δεν είναι από τα καλύτερα του grid και τον Alonso να δηλώνει ότι το μονοθέσιο είναι μια χαρά και ο κινητήρας είναι αυτός που έχει προβλήματα απόδοσης…_Φ.Λ.