Την 10η σερί του νίκη κατέκτησε στο Grand Prix Ιταλίας ο Max Verstappen, ξεπερνώντας έτσι το σερί του Sebastian Vettel. Το 1-2 για τη Red Bull Racing σιγούρεψε ο εκπληκτικός Sergio Perez, ενώ το βάθρο για τη Ferrari στην έδρα της, πήρε ο Carlos Sainz.
Με τη Ferrari και τον Carlos Sainz να κατέχουν την pole position για το Grand Prix Ιταλίας, τα πνεύματα των «tifosi» ήταν ανυψωμένα, όμως πίσω από τον Ισπανό καραδοκούσε πάντα ο Max Verstappen, την ώρα που στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης βρέθηκε η έτερη SF-23 του Charles Leclerc. Εκτός αγώνα πριν καν γίνει η εκκίνηση βρέθηκε ο Yuki Tsunoda, με την Alpha Tauri να σταματάει λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Αυτόματα λοιπόν, η εκκίνηση του Grand Prix καθυστέρησε.
Στη στρατηγική, η μέση γόμα μονοπώλησε το… ενδιαφέρον των ομάδων, καθώς όλοι πλην των Hamilton, Bottas και Magnussen, ξεκίνησαν με αυτή. Υπενθυμίζουμε, πως η Pirelli δημοσίευσε μία κάρτα με τις στρατηγικές, όπου φαινόταν η εκκίνηση με τη μέση να είναι ο ταχύτερος τρόπος για να τερματίσει κάποιος. Με σκληρή γόμα οι τρεις προαναφερθέντες.
Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Πολύ καλά εκκίνησε ο Carlos Sainz, κρατώντας την πρωτιά του μετά το πρώτο σικέιν. Πίσω του, επικράτησε μία μικρή μάχη μεταξύ Leclerc και Verstappen στη στροφή 1, όμως ο Ολλανδός δεν άφησε τον Μονεγάσκο να τελειώσει την κίνηση. Ο οδηγός της Ferrari αναγκάστηκε για λίγο να κρατήσει πίσω του τον George Russell εξαιτίας της πρώτης του μάχης, με τον Βρετανό να προσπαθεί να προσπεράσει στο δεύτερο σικέιν. Ο Leclerc παρόλα αυτά κρατήθηκε και παρέμεινε 3ος.
Στον 2ο γύρο, ο Alex Albon πέρασε εντυπωσιακά τον Oscar Piastri από την εξωτερική και πήρε την 6η θέση. Ο Sainz δυσκολευόταν στους πρώτους γύρους να βγει από τη ζώνη DRS του Verstappen, ενώ το ίδιο πλεονέκτημα απολάμβανε πιο πίσω και ο Leclerc. Ο Ισπανός κλήθηκε να αμυνθεί για την πρωτοπορία του στον 6ο γύρο, όταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής «βούτηξε» στην εξωτερική της στροφής 1, αλλά ο Sainz δεν έκανε πίσω και κράτησε το προβάδισμά του.
ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΕΝΤΟΝΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ 10 ΓΥΡΟΥΣ
Ο Sainz άρχισε να διαχειρίζεται πολύ καλύτερα το προβάδισμά του μετά τους πρώτους 10 γύρους, παρόλο που ο Verstappen δεν έβγαινε από τη ζώνη DRS. Ταυτόχρονα, ο Leclerc έδειχνε να απομακρύνεται από αυτή τη μάχη, έχοντας μείνει πάνω από 1 δευτερόλεπτα πίσω από την πρώτη δυάδα. Στον 15ο γύρο, ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε το μπλοκάρισμα του Ισπανού στο φρενάρισμα της στροφή 1 και στην «curva grande» προσπέρασε, κατακτώντας έτσι την πρωτοπορία του αγώνα. Την ίδια «συνταγή» ακολούθησε ο Sergio Perez, ο οποίος μετά από πολλούς γύρους και αρκετές προσπάθειες, κέρδισε την 4η θέση από τον Russell.
ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΙΤ ΣΤΟΠ
Ο πρωτοπόρος πια Verstappen, χάθηκε στον «ορίζοντα» από τη στιγμή που βρέθηκε μπροστά, με τον Sainz να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά του, ενώ την ίδια ώρα ο Leclerc πίεζε τον ομόσταυλό του. Ο Μαδριλένος μπήκε τελικά για αλλαγή ελαστικών στον 20ο γύρο, ενώ στον ακριβώς επόμενο μπήκαν οι δύο αντίπαλοί του για τη νίκη.
Από τα πιτ στοπ επωφελήθηκε ο Lewis Hamilton που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, αλλά στον γύρο 25, ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής προσπέρασε εύκολα τη Mercedes. Παρόμοια έπραξαν οι δύο Ferrari με τα φρέσκα σκληρά ελαστικά, αναγκάζοντας έτσι τον Βρετανό να μπει για το μοναδικό του πιτ στοπ στον 28ο γύρο.
Όσο μπροστά ο ρυθμός ήταν εκπληκτικός στην πρώτη τριάδα, πιο πίσω οι δύο McLaren είχαν μία… «κοκορομαχία» στο πρώτο σικέιν, ο George Russell δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, επειδή έσπρωξε τον Ocon εκτός πίστας, ενώ ο Alex Albon τραβούσε τα βλέμματα για ακόμα έναν αγώνα, όντας 6ος με τη Williams. Στον 32ο γύρο, ο Charles Leclerc ήταν το πρώτο σοβαρό «θύμα» του επιβλητικού ρυθμού του Sergio Perez. Ο Μονεγάσκος αμύνθηκε για αρκετή ώρα και έντονα, αλλά ο Μεξικανός τελείωσε την κίνηση στη στροφή 1.
ΟΙ ΕΝΤΟΝΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ 15 ΓΥΡΟΙ
Ο Norris είχε βρεθεί μπροστά από τον ομόσταυλό του μετά τα πρώτα πιτ στοπ, έχοντας κάνει το undercut και οι δύο McLaren άρχισαν μετά τους 30 γύρους να «κυνηγούν» τη Williams του πάντα εντυπωσιακού Alex Albon. Ο Ταϊλανδός αμυνόταν επαρκώς όμως και κρατούσε γερά πίσω του τον Βρετανό. Τη μάχη αυτής της τριάδας εκμεταλλευόταν εν τω μεταξύ ο Lewis Hamilton, σε σημείο που… έπιασε σταδιακά τον Oscar Piastri.
Η… «πυγμαχία» μεταξύ των δύο τράβηξε τα βλέμματα όλων στον 41ο γύρο, όταν ο οδηγός της Mercedes πήγε να περάσει την MCL60 στην «curva grande», αλλά ο Αυστραλός δεν έκανε πίσω. Το αποτέλεσμα αυτού, ήταν να σπάσει ελαφρώς η εμπρός αεροτομή της McLaren και ο Hamilton να κερδίσει την 8η θέση, αφού πρώτα βγήκαν εκτός για λίγο και τα δύο μονοθέσια.
Στην κορυφή, ο Verstappen άνοιγε σταθερά τη διαφορά του, ενώ ο Leclerc πάλευε να πάρει πίσω το… βάθρο από τον Perez, ανεπιτυχώς όμως. Ο Sainz από την άλλη, κρατούσε με «νύχια και με δόντια» τη 2η θέση από τον Μεξικανό. Στον γύρο 46, ο Hamilton προσπέρασε και τη δεύτερη McLaren, αυτή τη φορά τον Norris, για την 7η θέση. Στον ίδιο γύρο, ο Perez κατάφερε μετά από πολύωρη προσπάθεια να προσπεράσει τον Carlos Sainz και να «σφραγίσει» έτσι το 1-2 για τη Red Bull Racing.
Στον ακριβώς επόμενο γύρο, ο Leclerc πήρε το βάθρο από τον ομόσταυλό του προσωρινά, πριν ο Ισπανός αντεπιτεθεί στην «curva grande», σε μία μοναδική μάχη που κράτησε πάνω από δύο γεμάτους γύρους.
Ο αγώνας έκλεισε με τον Max Verstappen να παίρνει με διαφορά την καρό σημαία και τον Sergio Perez να συμπληρώνει το 1-2 για τη Red Bull Racing στην έδρα της Ferrari. Κρατήθηκε μέχρι τέλους στην 3η θέση ο Carlos Sainz, έχοντας αμυνθεί εκπληκτικά από τον teammate του.
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα του Grand Prix Ιταλίας: