O Lewis Hamilton κατέκτησε την 5η pole position του στο GP Ιταλίας σήμερα, επίτευγμα που έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής μονάχα οι Juan Manuel Fangio και Ayrton Senna.
O Βρετανός ήταν ταχύτερος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών που διεξήχθησαν σήμερα, αλλά τη μεγαλύτερη διαφορά τη διατήρησε για το Q3, στο οποίο ο χρόνος του ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από αυτόν του team mate του, Nico Rosberg. O Γερμανός παραδέχθηκε ότι ο ίδιος δεν ήταν αρκετά γρήγορος σήμερα. Στη σύγκριση των onboard πλάνων του τελικού γύρου των δύο οδηγών της Mercedes, ο Hamilton φαίνεται να εκμεταλλεύεται περισσότερο τα kerb των chicane. Οι οιωνοί είναι καλοί για τον Hamilton, καθώς τα τελευταία 6 χρόνια ο poleman ανακηρύσσεται νικητής στην Monza.
Επιπλέον, η Mercedes έχει επιλέξει την ιδανική στρατηγική, καθώς ήταν η μοναδική ομάδα που κατάφερε να προαχθεί στο τελικό σκέλος έχοντας χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα (και όχι την supersoft) στο Q1. Αυτό σημαίνει ότι αν η γερμανική ομάδα το επιλέξει, έχει δημιουργήσει τις συνθήκες για να μπορεί άνετα να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop χρησιμοποιώντας τη μέση και τη μαλακή γόμα ελαστικών. Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί της πρώτης δεκάδας θα εκκινήσουν με την supersoft γόμα, η οποία δύσκολα θα αντέξει αρκετά για να επιτρέψει την εφαρμογή στρατηγικής ενός pit stop. Επίσης, η Mercedes μπορεί το ίδιο εύκολα να ακολουθήσει στρατηγική δύο pit stop, χρησιμοποιώντας επί παραδείγματος δύο σετ μαλακής γόμας και ένα σετ supersoft στο τέλος. Η μοναδική ίσως ανησυχία για τον Hamilton είναι το γεγονός ότι μπλόκαρε τα φρένα του στην πρώτη στροφή με το σετ ελαστικών το οποίο θα χρησιμοποιήσει για να εκκινήσει τον αγώνα. Για το λόγο αυτό μάλιστα ο Βρετανός ζήτησε να κάνει και δεύτερη προσπάθεια στο Q2, κατά την οποία όμως δε βελτίωσε το χρόνο του. Στις δηλώσεις του, ο Hamilton ανέφερε ότι η ζημιά στο εμπρός δεξιό ελαστικό είναι ανεπαίσθητη και δεν τον ανησυχεί ιδιαίτερα.
Τη δεύτερη σειρά εκκίνησης κατέλαβε η Ferrari, ωστόσο, η διαφορά από τον poleman ήταν πάνω από 0,8 δλ. γεγονός για το οποίο η Scuderia δε μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη. Ο Sebastian Vettel δήλωσε χαρακτηριστικά ότι οι Mercedes βρίσκονταν σε δικό τους κόσμο σήμερα. Ο Γερμανός θα εκκινήσει εμπρός από τον team mate του, παρ’ ότι στην τελευταία του προσπάθεια βγήκε εκτός πίστας στην Parabolica, χάνοντας χρόνο. Ο Kimi Raikkonen δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια. Η Ferrari δεν προσπάθησε καν να χρησιμοποιήσει μαλακά ελαστικά στο Q2, σε αντίθεση με την Red Bull, που το επιχείρησε. Οι οδηγοί της Scuderia δήλωσαν ότι όλα μπορούν να συμβούν στον αγώνα, αλλά στην πραγματικότητα θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να απειληθούν η Mercedes ακόμη και με επιθετική στρατηγική δύο pit stop. Ίσως η Ferrari ελπίζει σε μερικές στιγμές δόξας αν καταφέρει να πραγματοποιήσει τις εκρηκτικές εκκινήσεις που έχει επιδείξει σε μερικές περιστάσεις φέτος.
Την 5η θέση εκκίνησης κατέλαβε ο Valtteri Bottas, αναφέροντας στον ασύρματο ότι κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από την Williams του. Ο Φινλανδός πήρε τη θέση με διαφορά μόλις ενός χιλιοστού του δευτερολέπτου από τον Daniel Ricciardo. O team mate του, Felipe Massa δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3. Ο Βραζιλιάνος συνάντησε πολλά μονοθέσια στο γύρο προθέρμανσης, αναγκάστηκε να πάει αργά και δεν κατάφερε να προθερμάνει τα ελαστικά του καλά. Ωστόσο, ο Massa, όντας 11ος, είναι ο πρώτος εξ αυτών που έχουν ελεύθερη επιλογή όσον αφορά το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα.
O Ricciardo κέρδισε την εσωτερική μάχη της Red Bull για μόλις 22 χλστ. του δλ. με τις RB12 να έχουν ρυθμιστεί ώστε να παράγουν πολύ χαμηλές τιμές αρνητικής άντωσης για να καλύψουν την υστέρηση ισχύος του V6 της Renault. Στον πίνακα των υψηλότερων τελικών ταχυτήτων, οι Red Bull έχουν περάσει μονάχα τα μονοθέσια της εργοστασιακής ομάδας της Renault, οπότε θα είναι δύσκολο να προσπεράσουν την Williams -που έχει σημειώσει μερικές από τις υψηλότερες τελικές- στην πίστα. Ίσως η Red Bull προσπαθήσει να επικρατήσει μέσω στρατηγικής, πραγματοποιώντας τα pit stop της νωρίτερα για να βρεθεί μπροστά και βασιζόμενη στην καλύτερη διατήρηση των ελαστικών.
Τις Red Bull ακολούθησαν οι Force India, με τον Sergio Perez να δηλώνει ότι το μονοθέσιο δεν είναι ανταγωνιστικό στην Monza. O Μεξικανός επιβεβαίωσε σχεδόν τους ισχυρισμούς του COO της Force India, Otmar Szafnauer ότι θα παραμείνει στην ομάδα και το 2017.
Ο Esteban Gutierrez κατάφερε με τη Haas να εισέλθει στο Q3, σημειώνοντας έναν εντυπωσιακό χρόνο στο δεύτερο σκέλος, που είχε φέρει στην 7η θέση. Η αμερικάνικη ομάδα χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα της Ferrari και έχει φέρει μια καινούργια πίσω αεροτομή ειδικά για αυτό τον αγώνα. Ωστόσο, η υψηλότερη τελική ταχύτητα του Gutierrez ήταν αρκετά χαμηλή. Αν και αυτό βοηθάει στην επίτευξη ενός ανταγωνιστικού χρόνου στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Μεξικανός ρισκάρει να είναι ευάλωτος σε επιθέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο team mate του, Romain Grosjean, κατετάγη 12ος, αλλά έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω αντικατάστασης κιβωτίου έπειτα από πρόβλημα που προκάλεσε την έξοδό του στην Ascari στα αρχικά λεπτά του FP3.
Οι δύο McLaren δεν κατάφεραν να βρεθούν στο Q3, σε μια πίστα που η ισχύς του κινητήρα είναι καθοριστικής σημασίας. Ο Pascal Wehrlein κατάφερε να τοποθετήσει τη Manor του μεταξύ των McLaren και θα εκκινήσει αύριο από την 13η θέση._Φ.Λ.