top icon
Αγώνες

GP Ισπανίας: Ταυρομαχία στην Καταλονία

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη, στην πίστα της Καταλονίας, για το πρώτο πραγματικό τεστ δυναμικότητας των ομάδων.

Μετά την περιπλάνηση στην Ωκεανία, την Ασία και την Ευρασία, η F1 γυρνά στην Ευρώπη, στην πίστα την οποία ξέρει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη, αφού εκεί γίνονται οι χειμερινές δοκιμές τα τελευταία χρόνια.

Το Circuit de Barcelona-Catalunya κατασκευάστηκε το 1991 και συνέπεσε με την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στη Βαρκελώνη, σε μία περίοδο που η καταλανική πρωτεύουσα γνώριζε μία αθλητική (και όχι μόνο) άνθηση. Η πίστα αποτέλεσε κομμάτι του καλεντάρ της F1 από την πρώτη κιόλας χρονιά, με τη μάχη ανάμεσα σε Nigel Mansell και Ayrton Senna να σημαδεύει τον αγώνα στην πρεμιέρα του. Ως πίστα, ανέκαθεν ευνοούσε τα προσπεράσματα, με την Κ1 (γνωστή κι ως «Στροφή Elf») να συνιστά και τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τους οδηγούς. Πλέον όμως, αυτό καθίσταται αρκετά πιο δύσκολο, μιας και η αεροδυναμική των μονοθέσιων δεν τους επιτρέπει να ακολουθούν το ένα το άλλο αρκετά κοντά. Για αυτό και η FIA πήρε ορισμένες αποφάσεις για το σχεδιασμό τους ενόψει 2019.

Φυσικά, ο αγώνας αποτελεί έναν προορισμό-σταθμό στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος, μιας και τα δεδομένα που έχουν οι ομάδες από αυτήν διαδρομή μήκους 4,6 χλμ είναι αρκετά για να τις κάνουν να φέρνουν σημαντικές αναβαθμίσεις -που συχνά αλλάζουν και τις ισορροπίες. Οι περιπτώσεις ομάδων που κέρδισαν ή έχασαν έδαφος στη Βαρκελώνη είναι πολλές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περυσινή σεζόν, όταν η Mercedes έφερε μία σειρά από νέα μέρη που έκλεισαν τη ψαλίδα από τη Ferrari, αλλάζοντας κατ’ ουσία το ρου της σεζόν. Ακόμα και φέτος, η McLaren αναμένεται να παρουσιάσει μία σαφώς αναβαθμισμένη έκδοση της MCL33, βλέποντας το Ισπανικό GP ως την τέλεια ευκαιρία για να πράξει κάτι τέτοιο.  

Είναι η φύση της πίστας που ευνοεί αυτές τις αλλαγές και την καθιστά ιδανικό μέρος για δοκιμές, αφού η χάραξη αποτελείται από μία σειρά στροφών μέσης και υψηλής ταχύτητας, με μόνο σημείο έντονου φρεναρίσματος την Κ10, μετά την πίσω ευθεία. Αυτό που καθιστά δύσκολο το να γράψει κανείς έναν καθαρό γύρο είναι οι συνεχείς μεταβολές του ανέμου, που «μπερδεύουν» τις ομάδες και απαιτούν αρκετή κάθετη δύναμη, εις βάρος της τελικής ταχύτητας, που έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεται τόσο.

Σε αυτές τις συνθήκες, τόσο η Ferrari (που μοιάζει το καλύτερο μονοθέσιο) όσο και η Mercedes με τη Red Bull μπορούν να βολευτούν και να αποδώσουν. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε την απρόσμενη νίκη του Max Verstappen εκεί, στο ντεμπούτο του με τη Red Bull το 2016, αλλά και τη μάχη των Vettel-Hamilton στον περυσινό αγώνα.

Το midfield θα είναι και πάλι απρόβλεπτο, με τις McLaren και Renault να εξακολουθούν να είναι πολύ κοντά τόσο σε απόδοση, όσο και βαθμολογικά. Καραδοκεί η Haas, ενώ και η ανανεωμένη Force India, προερχόμενη από το ανέλπιστο βάθρο του Sergio Perez στο Μπακού, μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω.

Όλα θα φανούν το προσεχές τριήμερο._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 11 Μαΐου

FP1: 12:00-13:30

FP2: 16:00-17:30

Σάββατο 12 Μαΐου

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 13 Μαΐου

Αγώνας: 16:10

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Γύροι: 66

Μήκος πίστας: 4,655 χλμ

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (6)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (12)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ