Η Formula 1 συνεχίζει το σερί αγώνων της στην Ευρώπη στην πίστα της Καταλονίας.
Η Formula 1 συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το φετινό της πρόγραμμα, επισκεπτόμενη την πίστα που ξέρει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη, αφού εκεί γίνονται οι χειμερινές δοκιμές τα τελευταία χρόνια.
Το Circuit de Barcelona-Catalunya κατασκευάστηκε το 1991 και συνέπεσε με την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στη Βαρκελώνη, σε μία περίοδο που η καταλανική πρωτεύουσα γνώριζε μία αθλητική (και όχι μόνο) άνθηση. Η πίστα αποτέλεσε κομμάτι του καλεντάρι της F1 από την πρώτη κιόλας χρονιά, με τη μάχη ανάμεσα σε Nigel Mansell και Ayrton Senna να σημαδεύει τον αγώνα στην πρεμιέρα του. Ως πίστα, ανέκαθεν ευνοούσε τα προσπεράσματα, με την Κ1 (γνωστή κι ως «Στροφή Elf») να συνιστά και τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τους οδηγούς.
Φυσικά, ο αγώνας αποτελεί έναν προορισμό-σταθμό στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος, μιας και τα δεδομένα που έχουν οι ομάδες από αυτήν διαδρομή μήκους 4,6 χλμ είναι αρκετά για να τις κάνουν να φέρνουν σημαντικές αναβαθμίσεις -που συχνά αλλάζουν και τις ισορροπίες. Ενδεχομένως αυτό να μην ισχύσει, αφού ήδη οι περισσότερες εξ αυτών εστιάζουν όλο και περισσότερο στο μονοθέσιο του 2022.
Οι περιπτώσεις ομάδων που κέρδισαν ή έχασαν έδαφος στη Βαρκελώνη είναι πολλές, αφού είναι η πρώτη τάξεως ευκαιρία για όλους να κάνουν ένα ‘soft reset’ στη χρονιά τους. Είναι η φύση της πίστας που ευνοεί αυτές τις αλλαγές και την καθιστά ιδανικό μέρος για δοκιμές, μιας και η χάραξη αποτελείται από μία σειρά στροφών μέσης και υψηλής ταχύτητας, με μόνο σημείο έντονου φρεναρίσματος την Κ10, μετά την πίσω ευθεία.
Αυτό που καθιστά δύσκολο το να γράψει κανείς έναν καθαρό γύρο είναι οι συνεχείς μεταβολές του ανέμου, που «μπερδεύουν» τις ομάδες και απαιτούν αρκετή κάθετη δύναμη, εις βάρος της τελικής ταχύτητας, που έτσι κι αλλιώς δεν αποτελεί προτεραιότητα.
Από τη σκοπιά των ελαστικών
Όπως και στο Πορτιμάο, έτσι και στη Βαρκελώνη, η Pirelli θα διαθέσει τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, με τη C1 να είναι η σκληρή και τη C3 η μαλακή.
Ο Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli Motorsport, δήλωσε σχετικά:
«Η στρατηγική στη Βαρκελώνη επηρεάστηκε κυρίως από τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν πέρυσι. Φέτος ο αγώνας θα διεξαχθεί ξανά την άνοιξη, κι οι θερμοκρασίες θα είναι πιο χαμηλές, αλλά και πάλι θα είναι σημαντικός παράγοντας και φέτος.
«Το νέο προφίλ της Στροφής 10 θα αποτελέσει μία νέα πρόκληση για τους οδηγούς, που θα επηρεάσει το πώς προσεγγίζουν τον γύρο. Έχουμε δει στο παρελθόν τη στρατηγική να επηρεάζει απόλυτα την έκβαση του αγώνα στη Βαρκελώνη, και αναμένουμε να ισχύσει το ίδιο και το προσεχές Σαββατοκύριακο.»
Το πρόγραμμα του GP
Παρασκευή 7 Μαΐου:
FP1: 12:30-13:30
FP2: 16:00-17:00
Σάββατο 8 Μαΐου:
FP3: 13:00-14:00
Κατατακτήριες: 16:00-17:00
Κυριακή 9 Μαΐου:
Αγώνας: 16:00
Πληροφορίες για το Grand Prix
Γύροι: 66
Μήκος πίστας: 4,655 χλμ.