X
Αγώνες

GP Ισπανίας – Στο μικροσκόπιο: Ασταμάτητοι

Η ανίκητη Mercedes, η Ferrari των προβλημάτων εντός κι εκτός πίστας και η Haas. Βάζουμε το Grand Prix Ισπανίας «στο μικροσκόπιο».

Το τελευταίο (κατά τα φαινόμενα) Ισπανικό GP απεδείχθη ένας αρκετά προβλέψιμος και μονότονος αγώνας, με τη Mercedes να έχει βρει ρυθμό από την πρώτη μέρα, εκμεταλλευόμενη τα χαρακτηριστικά της πίστας, και ειδικά του τρίτου sector.

Και ποιος να τη σταματήσει

Οι Γερμανοί δεν έχουν αντίπαλο, και αν αυτό μπορούσε να ειπωθεί από το Μπακού, στην Ισπανία απλώς επιβεβαιώθηκε. Οι άνθρωποι των ομάδων λένε πάντα πως αν μία ομάδα είναι γρήγορη στη Βαρκελώνη, είναι γρήγορη παντού, αφού το Μοντμελό συνδυάζει πολλά χαρακτηριστικά στα 4,6 χλμ που το αποτελούν: γρήγορες και αργές καμπές, μεγάλες ευθείες και έντονα φρεναρίσματα.

Σε κάθε σημείο της πίστας, η Mercedes έμοιαζε να πατάει καλύτερα από τη Ferrari, με αποκορύφωμα το τελευταίο κομμάτι, που αποτελείται από αργές και μέσης ταχύτητας στροφές. Εκεί, η W10 έχει την απαιτούμενη κάθετη δύναμη στο στρίψιμο του τιμονιού, επιτρέποντας στους οδηγούς να πατήσουν το γκάζι πιο γρήγορα και να κερδίσουν χρόνο έναντι των αντιπάλων τους, που εκεί έρχονται αντιμέτωποι με την αποσταθεροποίηση του εμπρός μέρους.

Πλέον, αυτό που μένει για τους πρωταθλητές είναι να διαχειριστούν αυτό το προβάδισμα, αλλά και τους ίδιους τους τους οδηγούς, οι οποίοι έχουν μείνει ως οι μοναδικοί διεκδικητές του τίτλου. Η νίκη του Hamilton, του δίνει και την πρώτη θέση στον βαθμολογικό πίνακα, αλλά ο Bottas δεν εμφανίζεται διατεθειμένος να παρατήσει τη μάχη, αφού έχει την ταχύτητα να κοντράρει στα ίσια τον teammate του.

Κομβικό σημείο για τη μάχη τους θα είναι οι επόμενοι αγώνες, ειδικά ο Καναδάς και η Γαλλία – και οι δύο είναι πίστες στις οποίες ο Hamilton κερδίζει, οπότε αν μπορέσει εκεί ο Φινλανδός να τον αφήσει πίσω του, μπαίνει για τα καλά στη συζήτηση για το φετινό πρωτάθλημα. Μένουν 16 αγώνες, και όλα είναι ρευστά.

Θεμελιώδη προβλήματα για τη Ferrari

Αν μετά το κάζο του Μπακού τα πράγματα ήταν δύσκολα για τη Scuderia, το 4-5 στην Ισπανία θα πρέπει να είναι κάτι σαν Αρμαγεδδόνας για την ιταλική ομάδα.

Κι αυτό, διότι στη Βαρκελώνη ήρθε σχεδόν με νέο μονοθέσιο: νέα, αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος (δύο αγώνες πριν το προβλεπόμενο), νέο πάτωμα, πίσω πτέρυγα και κάλυμμα κινητήρα, αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα. Όπως αναμενόταν, η SF90 είχε δραστικές αλλαγές, αλλά τίποτα δεν την βοήθησε να κερδίσει τη Mercedes.

Ο Mattia Binotto, επικεφαλής της ομάδας και τεχνικός διευθυντής της, μίλησε για την ανεπάρκεια αυτών των νέων μερών:

«Οι αναβαθμίσεις που φέραμε στη Βαρκελώνη, τόσο στον αεροδυναμικό τομέα, όσο και στον κινητήρα, αν και είμαστε ευχαριστημένοι με αυτές, αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

«Τώρα πρέπει να αναλύσουμε τα πάντα και να δούμε τι δε λειτούργησε. Και σε αυτήν την ερώτηση τώρα, δεν έχουμε συγκεκριμένη απάντηση.

«Ξέρουμε ότι έχουμε πολλά να κάνουμε και ότι πρέπει να βελτιωθούμε. Αυτό έγινε σαφές αυτό το Σ/Κ, αλλά δεν χάνουμε το σθένος μας.

«Το ηθικό στην ομάδα είναι ακόμα καλό και υπάρχει θέληση να τα πάμε καλύτερα, οπότε πρέπει να απαντήσουμε σε αυτούς. Συγχαρητήρια στη Mercedes για όσα έχουν κάνει ως τώρα.»

Μερικές ώρες μετά, όμως, ο ίδιος παραδέχθηκε κάτι ακόμα πιο σοβαρό, αφού δήλωσε πως όλη η σχεδιαστική προσέγγιση στο φετινό μονοθέσιο μπορεί να είναι λανθασμένη:

«Χάνουμε πολύ σε κάθε στροφή, όχι μόνο στο τελευταίο sector, σε κάθε στροφή είμαστε αργοί. Υπάρχει πολλή υποστροφή στο μονοθέσιο. Αυτό οφείλεται μόνο στην κάθετη δύναμη ή είναι κάτι παραπάνω. Αυτό πρέπει πραγματικά να αναλύσουμε και να καταλάβουμε.Κάθε σημερινό συμπέρασμα θα είναι ένα λάθος συμπέρασμα. Θα χρειαστούν μερικές ημέρες για να έχουμε μια κανονική ανάλυση και να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε εάν είναι θέμα ισορροπίας, θέμα κάθετης δύναμης ή ακόμη και θέμα λάθος κατεύθυνσης στον σχεδιασμό του μονοθεσίου.»

Το ζήτημα της Ferrari είναι, επομένως, σχεδιαστικό, και αυτό είναι κάτι που δεν γίνεται να λυθεί φέτος. Η προσέγγιση που έχει πάρει το τεχνικό επιτελείο της ομάδας είναι τέτοια που, ακόμα και εντελώς νέο εμπρός μέρος να εισάγει στα μισά της χρονιάς, δεν θα συμβαδίζει με το πίσω μέρος, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση ένα συγκεκριμένο concept.

Ουσιαστικά, η Scuderia είναι σε ένα αδιέξοδο από το οποίο μπορεί να βγει μόνο το 2020, αν κι εφόσον μπορέσει να βρει τα λάθη που έκανε φέτος και να δώσει επαρκείς λύσεις.

Οι νέες, απλούστερες εμπρός αεροτομές του 2019 ήταν σημείο αμφιλεγόμενο για τις ομάδες, και όλοι οι επικεφαλής των τεχνικών τμημάτων των ομάδων είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους. Ίσως αυτό να επηρέασε τη φετινή Ferrari, που όσα λάθη κι αν κάνει με τις στρατηγικές της (εγκληματικά λάθη στην Ισπανία εις βάρος του Vettel), το πρόβλημά της θα παραμένει πολύ μεγαλύτερο.

Επέστρεψε η Haas

Οι πρώτοι τέσσερις αγώνες για τη Haas χαρακτηρίστηκαν από αλλεπάλληλα προβλήματα με τα ελαστικά. Αυτή ήταν η «αχίλλειος πτέρνα» των Αμερικανών, που σε καμία πίστα δε μπορούσαν να βολευτούν και να φέρουν τις γόμες της Pirelli στην ιδανική θερμοκρασία.

Όπως και η Ferrari, έτσι και η Haas έφερε αρκετές αναβαθμίσεις στην Ισπανία για να δώσει λύσεις σε αυτό το θέμα, και σε αντίθεση με την ιταλική ομάδα, εκείνη τα κατάφερε.

Οι υψηλές θερμοκρασίες στο οδόστρωμα συνεισέφεραν τα μέγιστα στο να αναδειχθεί η πραγματική απόδοση της VF-19, η οποία από τις χειμερινές δοκιμές και την Αυστραλία είχε να φανεί ανταγωνιστική.

Σε ένα σημείο του τριημέρου έμοιαζε να είναι σε θέση να απειλήσει ακόμα και τη Red Bull, αλλά αυτό δεν κατέστη εφικτό, κι έτσι έμεινε «μόνη» της ως ‘best of the rest’ στο midfield, του οποίου οι ισορροπίες πάλι διαταράχθηκαν.

Η Ισπανία έφυγε, το Μονακό έρχεται, και η λογική λέει έκτο συνεχόμενο 1-2 για τη Mercedes – άλλωστε, πλέον, η Ferrari πιο πολύ πρέπει να κοιτά τη Red Bull, που έρχεται μαινόμενη πίσω της._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!