O Lewis Hamilton κατέκτησε την τρίτη φετινή του pole position με έναν εξαιρετικά επιθετικό γύρο στις τελικές στιγμές του Q3. Η Red Bull έκανε την έκπληξη καταλαμβάνοντας τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, εμπρός από τις απογοητευτικές σήμερα Ferrari.
O Hamilton δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του μέχρι το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας -ίσως και με τη βοήθεια των υψηλών θερμοκρασιών- ο Βρετανός πρωταθλητής είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί όπως επιθυμούσε. Στο Q1, ο Nico Rosberg ήταν 0,2 δλ. ταχύτερος από τον Βρετανό. Ωστόσο, o Hamilton έδειξε τις προθέσεις του στο Q2, όπου ήταν 0,6 δλ. εμπρός από τον team mate του, που ίσως προστάτευε λίγο περισσότερο το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα. Στην πρώτη προσπάθεια του Q3, ο Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στην προσέγγιση της 10ης στροφής και έχασε περίπου 1 δλ. σε σύγκριση με τον Rosberg. Ακόμη και στη δεύτερη προσπάθεια, η έξοδος του Hamilton από τη στροφή 3 ήταν στο όριο, με την Mercedes να πατάει στο βαμμένο πράσινο τσιμέντο της εξωτερικής. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν έχασε πολύ χρόνο και κατάφερε να γράψει χρόνο 1:22 σκέτο, για να βρεθεί 0,28 δλ. εμπρός από την άλλη Mercedes. Συνεπώς, σε όσες διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών δεν έχει αντιμετωπίσει πρόβλημα αξιοπιστίας φέτος, έχει κατακτήσει την pole position.
O Rosberg ήταν απογοητευμένος από τη σημερινή του ήττα, αλλά πιστεύει ότι θα έχει την ευκαιρία να αντεπιτεθεί στην εκκίνηση ή μέσω στρατηγικών επιλογών, οι οποίες αναμένεται να είναι αρκετά δύσκολες και κρίσιμες στον αυριανό αγώνα.
Τη μεγάλη έκπληξη στη σημερινή διαδικασία έκανε η Red Bull, με αμφότερους τους οδηγούς της να κάνουν εντυπωσιακές εμφανίσεις. Ο Daniel Ricciardo κατάφερε την τελευταία στιγμή να συνθέσει τον ιδανικό γύρο για να βρεθεί 0,68 δλ. πίσω από τον poleman Hamilton. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, τις εντυπώσεις είχε κλέψει ο νεαρός Max Verstappen. Στο ντεμπούτο του με τη Red Bull, ο Ολλανδός ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Ricciardo στο Q2, γεγονός που έκανε τον Αυστραλό να ξαναβγεί στην πίστα, ξοδεύοντας ένα επιπλέον σετ ελαστικών. Συνεπώς, ο Ricciardo είχε μονάχα μια προσπάθεια στο Q3, με την οποία όμως κατάφερε και έκανε τη διαφορά. O Αυστραλός κινήθηκε 0,4 δλ. από τον καινούργιο του team mate, ο οποίος ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με την σημερινή του απόδοση, όπως και η ομάδα. Η καλή αεροδυναμική απόδοση της Red Bull αποδείχθηκε το ισχυρό της όπλο στη Βαρκελώνη, με την ομάδα να έχει επιδείξει επίσης αρκετά υποσχόμενο ρυθμό αγώνα στις ελεύθερες δοκιμές.
Εξαιρετικά απογοητευτική ήταν η εικόνα της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές, παρά την καλή εικόνα που είχε επιδείξει στις ελεύθερες. Αμφότεροι οι οδηγοί δεν ήταν ευχαριστημένοι από τον τρόπο συμπεριφοράς της SF16-H και η ομάδα δεν είχε να δώσει σαφείς εξηγήσεις για την ξαφνική απώλεια ανταγωνιστικότητας. Το στήσιμο της Ferrari φαίνεται ότι δε λειτούργησε στις υψηλότερες από το αναμενόμενο θερμοκρασίες που επικρατούσαν στη Βαρκελώνη… Τα ιταλικά μονοθέσια δεν είχαν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τα ελαστικά τους στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας. Ενδεικτικό είναι ότι η διαφορά μεταξύ Mercedes και Ferrari ήταν μεγαλύτερη φέτος απ’ ότι στις περυσινές κατατακτήριες δοκιμές. Ο Kimi Raikkonen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια στο Q2, έχοντας μια έξοδο στη στροφή. Ο Φινλανδός ήταν υποχρεωμένος να ξοδέψει ένα επιπλέον σετ ελαστικών για να προαχθεί στο τελικό σκέλος, όπου έκανε την πρώτη του προσπάθεια με το χρησιμοποιημένο σετ από την πρώτη προσπάθεια του Q2. Παρά ταύτα, ο Raikkonen κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Sebastian Vettel, ο οποίος έδειχνε να αντιμετωπίζει μεγαλύτερες δυσκολίες με τη νευρική συμπεριφορά της Ferrari, σε μια πίστα η οποία δεν είναι από τις αγαπημένες του.
Με τις Williams να υστερούν σε αρνητική άντωση στο πίσω μέρος, τα ελαστικά του πίσω άξονα γλιστράνε και κατά συνέπεια καταπονούνται περισσότερο. Η 7η θέση, από την οποία θα εκκινήσει αύριο ο Valtteri Bottas ήταν το μέγιστο εφικτό κατά τις προβλέψεις της ομάδας και ο Φινλανδός έκανε πολύ καλή δουλειά. Το αντίθετο ισχύει από την άλλη πλευρά του γκαράζ της Williams, καθώς ο Felipe Massa αποκλείστηκε στο Q1, όντας 19ος… Ο Βραζιλιάνος συνάντησε πιο αργούς συνδυασμούς στο γρήγορο γύρο του, ο οποίος δεν ήταν ο καλύτερος. Ωστόσο, δεν υπήρχε χρόνος να κάνει δεύτερη προσπάθεια.
Αμφότεροι οι Ισπανοί οδηγοί του grid κατάφεραν να εισέλθουν στην πρώτη δεκάδα. Ο Carlos Sainz ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο, με μια πολύ καλή επίδοση που τον έφερε στην 8η θέση, μακράν εμπρός από τον καινούργιο team mate του, Daniil Kvyat (13ος). Ο Ρώσος δεν ήταν ευχαριστημένος με την απόφαση της Toro Rosso να χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ ελαστικών στο Q1. Κατά συνέπεια, έκανε την πρώτη του προσπάθεια στο Q2 με χρησιμοποιημένα ελαστικά, γεγονός που δεν τον βοήθησε…
Ο Fernando Alonso κατάφερε να φέρει για πρώτη φορά στο Q3 μια McLaren-Honda, γράφοντας εκπληκτικό χρόνο (5η ταχύτερη επίδοση) στο τελικό, αργό κομμάτι της πίστας. Ο team mate του, Jenson Button αντιμετώπιζε δυσκολίες με υπερστροφή στον πίσω άξονα.
Ο Sergio Perez συνέχισε τις καλές εμφανίσεις το Σάββατο για να καταλάβει την 9η θέση. Ο Μεξικανός θα εκκινήσει για τέταρτη φορά σε πέντε αγώνες εμπρός από τον team mate του στην Force India, Nico Hulkenberg, ο οποίος ωστόσο, εκκινώντας από την 11η θέση, θα είναι ο πρώτος εξ αυτών που έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών._Φ.Λ.