X
Αγώνες

GP Iσπανίας: Με ευκολία ο Rosberg

O Nico Rosberg μετέτρεψε τη χθεσινή pole position του σε νίκη στο Ισπανικό GP, ενώ ο Lewis Hamilton πάλεψε σκληρά για να ανακτήσει τη 2η θέση που είχε χάσει στην εκκίνηση.

Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου, ωστόσο η Ferrari δεν είχε απάντηση στην ταχύτητα της Mercedes στη Βαρκελώνη. Η εκκίνηση έκρινε την έκβαση του αγώνα σε μεγάλο βαθμό. Ο Hamilton, έχοντας υπερβολικό σπινάρισμα στο αρχικό ξεκίνημα της εκκίνησης έχασε τη δεύτερη θέση από τον Vettel. Αυτό επέτρεψε στον Rosberg να χτίσει ένα υγιές προβάδισμα επί της Ferrari του συμπατριώτη του. Την ίδια στιγμή, λόγω της φύσης της πίστας της Βαρκελώνης (και της εμπρός αεροτομής των σύγχρονων μονοθεσίων) ο Hamilton απέκλεισε το ενδεχόμενο να προσπεράσει τον Vettel στην πίστα. Η Mercedes προσπάθησε να πραγματοποιήσει το undercut, πραγματοποιώντας το πρώτο pit stop του Hamilton αρκετά νωρίς (στο 14ο γύρο). Ωστόσο, η απώλεια χρόνου από μια δυσκολία στην αλλαγή του πίσω αριστερού ελαστικού του Βρετανού κατέστρεψε τα σχέδια της γερμανικής ομάδας. Στη συνέχεια, το pit wall της Mercedes αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική του Βρετανού σε τρία pit stop, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα στο 3ο (προτελευταίο) stint. H Ferrari αποφάσισε να μην ακολουθήσει το παράδειγμα της Mercedes και διατήρησε τον Vettel σε στρατηγική 2 pit stop. O Hamilton έκανε εκπληκτικούς χρόνους με τη σκληρή γόμα στο 3o stint του και κατάφερε να καλύψει το έδαφος που θα έχανε με το επιπλέον pit stop. O Βρετανός έκανε αρκετά καλή δουλειά ώστε να επιστρέψει στην πίστα αρκετά μπροστά από τον Vettel έπειτα από την τελική του επίσκεψη στα pits. Ο Γερμανός κατηγόρησε τους αργότερους συνδυασμούς που συνάντησε και έπρεπε να περάσει γύρο ότι του κόστισαν χρόνο, ωστόσο η Ferrari δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστική σε αυτό τον αγώνα. O Hamilton μάλιστα πίεσε και στο τελικό stint, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να πλησιάσει τον team mate του, κάτι που ήταν αδύνατο. Συνεπώς, χωρίς να συναντήσει μεγάλη πίεση, ο Rosberg έγινε ο 9ος διαφορετικός νικητής του Ισπανικού GP τα τελευταία 9 χρόνια. Παρά τις πολυάριθμες αναβαθμίσεις που παρουσίασε στην Ισπανία η Ferrari, o Vettel τερμάτισε 45 δλ. πίσω από την Mercedes του Rosberg, σε μια πίστα που τονίζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων. H Ferrari πιθανότατα δε θα είχε την ταχύτητα της Mercedes αν είχε επιχειρήσει τη στρατηγική τριών pit stop.

Ο Valtteri Bottas επανέλαβε σχεδόν τον αγώνα του από το Μπαχρέιν, όπου τερμάτισε 4ος, διατηρώντας μία από τις Ferrari πίσω του για το τελευταίο stint του αγώνα. Αυτή τη φορά ο Raikkonen ήταν αυτός που δεν κατάφερε να προσπεράσει το συμπατριώτη του. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Williams διέθεταν από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες στο σημερινό αγώνα. Ο Φινλανδός οδηγός της Williams προσπάθησε στην εκκίνηση να εισχωρήσει στην εσωτερική του Hamilton, απειλώντας για την 3η θέση, αλλά ο Βρετανός τον κάλυψε.

Ο Raikkonen, έπειτα από έναν πολύ καλό πρώτο γύρο, κατά τη διάρκεια του οποίου κατάφερε να προσπεράσει τις δυο Toro Rosso, βρέθηκε πίσω από τον Bottas. Μην έχοντας τη δυνατότητα να προσπεράσει, η Ferrari αποφάσισε να υιοθετήσει και πάλι τη στρατηγική που είχε ακολουθήσει στο Μπαχρέιν, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα στο μεσαίο stint του αγώνα. Ο Raikkonen πλησίασε τον Bottas σε απόσταση DRS στους τελικούς γύρους, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να επιχειρήσει καν κάποιο προσπέρασμα και αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 5η θέση.

O Felipe Massa τερμάτισε 6ος, έπειτα από έναν μοναχικό αγώνα, καθώς δεν απείλησε και δεν απειλήθηκε ποτέ. Το ίδιο συνέβη και για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα του Ricciardo που τερμάτισε 7ος. Ο Romain Grosjean είχε έναν πιο επεισοδιακό αγώνα, καθώς είχε επαφή με τον team mate του, έχασε την 4η σχέση στο κιβώτιο και τραυμάτισε ελαφρά έναν από τους μηχανικούς της Lotus, όταν καθυστέρησε το φρενάρισμά του σε ένα από τα pit stop του.

Παρά το γεγονός ότι ο Carlos Sainz τερμάτισε 9ος στην πατρίδα του, εμπρός από τον Daniil Kvyat, ο Ισπανός ενδέχεται να μη διατηρήσει τη θέση του. Ο οδηγός της Toro Rosso πέρασε στον τελευταίο γύρο τον Ρώσο της Red Bull παρακάμπτοντας το 1ο chicane, έπειτα από την επαφή που είχαν μεταξύ τους. Οι αγωνοδίκες ερευνούσαν το συμβάν καθώς γράφονταν αυτές οι γραμμές.

Στο στρατόπεδο της McLaren, τα πράγματα δεν ήταν καθόλου ρόδινα. Ο Alonso αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στα φρένα, που παραλίγο να οδηγήσει σε δραματική κατάσταση στο τελευταίο του pit stop. Φαίνεται ότι μια από τις ζελατίνες του κράνους του Ισπανού παγιδεύτηκε στον αεραγωγό ενός εκ των πίσω φρένων, προκαλώντας υπερθέρμανση. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Button ανέφερε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα ότι μόλις άγγιζε το γκάζι είχε υπερστροφή, αλλά επίσης, συναντούσε υποστροφή στην είσοδο των στροφών. Ο Βρετανός, που συνήθως έχει πάντα κάτι καλό να πει, παρά την εικόνα της McLaren μέχρι στιγμής, δήλωσε πως οι 30 πρώτοι γύροι ήταν οι πιο εκφοβιστικοί της ζωής του και ότι έπειτα από το σημερινό αγώνα δεν περιμένει καθόλου βαθμούς για την ομάδα φέτος…_Φ.Λ.

 

GP IΣΠΑΝΙΑΣ

ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ

1 Rosberg Mercedes

2 Hamilton Mercedes

3 Vettel Ferrari

4 Bottas Williams

5 Räikkönen Ferrari

6 Massa Williams

7 Ricciardo Red Bull

8 Grosjean Lotus

9 Sainz Toro Rosso

10 Kvyat Red Bull

 

 

 

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!