Το GP Ισπανίας έρχεται να προσφέρει έναν ενδιαφέροντα από άποψη στρατηγικής αγώνα, με τους Lewis Hamilton και Max Verstappen να είναι αμφότεροι φαβορί για τη νίκη.
Η στρατηγική αποτελεί πάντοτε κομβικής σημασίας για την έκβαση ενός αγώνα Formula 1 – πολλώ δε μάλλον όταν οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες, είτε στην κορυφή είτε πιο πίσω στο grid, είναι τόσο λεπτές και ευμετάβλητες.
Στο GP Ισπανίας, τον 4ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος, τα πράγματα είναι πιο οριακά από ποτέ.
Με δεδομένο ότι μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου χώρισαν τους Lewis Hamilton και Max Verstappen στις χθεσινές κατατακτήριες, και αφού αμφότεροι εκκινούν με τη μαλακή γόμα (όπως κι η υπόλοιπη πρώτη δεκάδα), ο οποιοσδήποτε εξ αυτών θα μπορούσε να πάρει πρώτος την καρώ σημαία με τη συμπλήρωση των 66 γύρων του αγώνα.
Μειονέκτημα για τον Ολλανδό είναι η απουσία του Sergio Perez από τις υψηλές θέσεις, μετά τις κακές κατατακτήριες που είχε, εν μέρει και λόγω ενός τραυματισμού στον ώμο που τον ταλαιπωρεί από την Παρασκευή ακόμη.
Πιο πίσω, Ferrari και Alpine αναμένεται να έχουν μία ενδιαφέρουσα μάχη για το ποια θα αναδειχθεί 3η δύναμη στη Βαρκελώνη, που παραδοσιακά είναι μία πίστα-βαρόμετρο για την απόδοση του εκάστοτε μονοθέσιου.
Στρατηγικά, η πιο δημοφιλής επιλογή θα πρέπει να είναι οι δύο στάσεις για αλλαγή ελαστικών, ως εξής:
- Με τη μαλακή γόμα: πρώτο pit stop στον 19ο γύρο, και μετά 28 γύρους με τη μέση και 19 με τη μαλακή γόμα
- Εναλλακτικά, 16 γύρους στην αρχή με τη μαλακή γόμα, κι από δύο stints των 25 γύρων με το μεσαίο ελαστικό
- Για όσους εκκινούν με τη μέση γόμα, προβλέπεται μία αλλαγή, στον 36ο γύρο, για τη σκληρή. Θεωρείται, όμως, κι η πιο αργή από τις στρατηγικές.
Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:
«Σε αντίθεση με την Πορτογαλία, δεν είδαμε τη χρήση της μέσης γόμας στο Q2, που σημαίνει ότι το τοπ 10 θα αρχίσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Αυτό δείχνει πως το συγκεκριμένο ελαστικό θα είναι ‘κλειδί’ για τον αγώνα, με αρκετούς οδηγούς να πηγαίνουν σε δύο γρήγορα stints με τη μαλακή γόμα.
«Αυτό δε σημαίνει πως είναι απίθανο να δούμε και στρατηγική ενός pit stop. Μόνο ορισμένοι οδηγοί έχουν δύο σετ μέσης γόμας δοαθέσιμα, είτε φρέσκα, είτε χρησιμοποιημένα. Αν οι υπόλοιποι οδηγοί, με τα δύο σετ μέσης, θελήσουν να πάνε σε στρατηγική δύο αλλαγών, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ένα σετ μέσης και δύο μαλακής. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να πάνε για μία στάση, με τη σκληρή γόμα.»
Τα διαθέσιμα ελαστικά για κάθε οδηγό:
Χρονική διαφορά από γόμα σε γόμα:
Έτσι θα εκκινήσουν οι 20 οδηγοί:
1η Σειρά | 1. Lewis Hamilton 1’16.741 | |
2. Max Verstappen 1’16.777 | ||
2η Σειρά | 3. Valtteri Bottas 1’16.873 | |
4. Charles Leclerc 1’17.510 | ||
3η Σειρά | 5. Esteban Ocon 1’17.580 | |
6. Carlos Sainz Jnr 1’17.620 | ||
4η Σειρά | 7. Daniel Ricciardo 1’17.622 | |
8. Sergio Perez 1’17.701 | ||
5η Σειρά | 9. Lando Norris 1’18.010 | |
10. Fernando Alonso 1’18.147 | ||
6η Σειρά | 11. Lance Stroll 1’17.974 | |
12. Pierre Gasly 1’17.982 | ||
7η Σειρά | 13. Sebastian Vettel 1’18.079 | |
14. Antonio Giovinazzi 1’18.356 | ||
8η Σειρά | 15. George Russell 1’19.154 | |
16. Yuki Tsunoda 1’18.556 | ||
9η Σειρά | 17. Kimi Raikkonen 1’18.917 | |
18. Mick Schumacher 1’19.117 | ||
10η Σειρά | 19. Nicholas Latifi 1’19.219 | |
20. Nikita Mazepin 1’19.807 |