Ο Lewis Hamilton έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, την ώρα που ο Valtteri Bottas πανηγύρισε την 7η νίκη της καριέρας του στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.
Στην εκκίνηση, ο Bottas κρατήθηκε πρώτος, με τον Verstappen δεύτερο, την ώρα που οι δύο Ferrari έπεσαν πίσω.
Ο Hamilton κατάφερε να μείνει 5ος και να περάσει τις δύο Ferrari για να ανέβει 3ος μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου.
Ο Vettel, αντιθέτως, έχανε συνεχώς χρόνο και θέσεις, πέφτοντας 7ος, παραπονούμενος για υποστροφή. Norris και Ricciardo τον πέρασαν εύκολα.
Στα πρώτα στάδια του αγώνα, η μοναδική μάχη ήταν για την 5η θέση, ανάμεσα σε Norris και Ricciardo, με τον Vettel πίσω να συνεχίζει να δυσκολεύεται να βρει πρόσφυση από τα εμπρός ελαστικά.
Στον 8ο γύρο, ο Γερμανός εγκατέλειψε όταν έσπασε η πίσω δεξιά ανάρτηση της SF90, πιθανόν και από τα άπειρα σαμαράκια και τα άτσαλα πατήματα στα kerbs.
Στο μεσοδιάστημα, ο Norris έχασε την θέση του από τον Ricciardo, ενώ πλέον στη δεκάδα είχε μπει ο Raikkonen.
Μπροστά, ο Hamilton είχε πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Verstappen για τη 2η θέση.
Ο Ολλανδός, όμως, «τράβηξε» πρώτος, και μπήκε για τη σκληρή γόμα στον 13ο γύρο. Απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο ο Bottas, για να καλύψει το undercut, και έβαλε κι αυτός τη σκληρή. Βγήκε μπροστά από τον αντίπαλό του.
Ο Hamilton έμενε έξω για να μεγιστοποιήσει το πρώτο του stint και να πάει σίγουρα σε μία αλλαγή. Υπήρχαν αμφιβολίες αν οι Bottas-Verstappen θα άντεχαν με ένα stop.
Στον 20ο γύρο, ήταν η σειρά του Leclerc να αλλάξει τη μέση για μία σκληρή γόμα.
Στο midfield, ο Ricciardo συνέχιζε να έχει μάχη με τον Norris μετά τα pit stops τους, ενώ ο Perez με τη σκληρή προσπαθούσε να κάνει όσους περισσότερους γύρους μπορεί, έχοντας εκκινήσει από το pitlane.
Στον 24ο γύρ, η Mercedes κάλεσε τον Hamilton για τη δική του αλλαγή, εκείνος αρνήθηκε θέλοντας να καθυστερήσει τον Bottas, όμως ο Φινλανδός πέρασε εύκολα και έτσι ο Βρετανός μπήκε στον 25ο γύρο, για τη σκληρή γόμα.
Ο Hamilton έπρεπε να αντέξει ως το τέλος, όπως του τόνισε κι η ομάδα στο team radio. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης για τον ίδιο, που θα έπρεπε να κάνει υπομονή και να οδηγεί σε έναν σταθερό ρυθμό, για να περάσει τους Bottas-Verstappen όταν θα έμπαιναν για τις δικές τους αλλαγές, και να μείνει μπροστά.
Στον 35ο γύρο, ο Verstappen ήταν και πάλι ο πρώτος που θα έκανε pit stop, βάζοντας φρέσκο σετ μέσης. Και δεν άργησε να αντιδράσει ο Bottas.
Όταν και οι δύο ήταν ξανά στην πίστα, ο Hamilton ήταν πρώτος, ο Bottas κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen και 9,6 δλ. πίσω από τον teammate.
Φυσικά, ο Bottas, με φρέσκο σετ μέσης γόμας, μάζευε ταχύτητα τη διαφορά από τον Hamilton.
Πίσω, ο Albon έκανε το comeback του μετά την επαφή που είχε με τον Sainz στην αρχή του αγώνα, και ήταν 5ος μέχρι τον 38ο γύρο.
Στην μάχη της πρωτοπορίας και πάλι, ο Hamilton επωφελήθηκε από την κίνηση μπροστά του και κέρδισε 2-3 δευτερόλεπτα έναντι του Bottas, διατηρώντας τη μεταξύ τους διαφορά στα 4 δλ. σταθερά για αρκετούς γύρους.
Από τον 43ο γύρο και μετά άρχισε ξανά ο Φινλανδός να μειώνει τη διαφορά, αλλά με μόνο έπαθλο τη νίκη, αφού ο τίτλος θα κατέληγε στον Hamilton όσο ο ίδιος δεν έπεφτε 9ος με κάποιο τρόπο.
Με πέντε γύρους να μένουν, ο Bottas ήταν πλέον στο DRS του Hamilton, την ώρα που ο Verstappen είχε το καλύτερο γυρολόγιο.
Τα «ασημί βέλη» έδωσαν μία σκληρή, αλλά δίκαιη μάχη, μέχρι ο Bottas να πάρει ξανά την πρωτοπορία του αγώνα, τον οποίο και τελικά κέρδισε.
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής όμως ήταν ο Lewis Hamilton, που έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τη 2η θέση!
Ο Verstappen έμεινε τρίτος, ο Leclerc με τον Albon έκλεισαν την πρώτη πεντάδα.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Norris, Sainz, Hulkenberg, Perez. Ο Kvyat είχε επαφή με τον Perez στη μεταξύ τους μάχη όταν πέρασε τον Μεξικανό, κι οι αγωνοδίκες έκριναν ότι έπρεπε να δοθεί 5 δλ. ποινή στον Ρώσο, θέτοντάς τον εκτός δεκάδας.
Η βαθμολογία των οδηγών:
1. L. Hamilton – 380
2. V. Bottas – 314
3. C. Leclerc – 247
4. M. Verstappen – 235
5. S. Vettel – 230
6. A. Albon – 84
7. C. Sainz – 80
8. P. Gasly – 77
9. D. Ricciardo – 46
10. S. Perez – 43
11. L. Norris – 41
12. N. Hulkenberg – 37
13. D. Kvyat – 35
14. K. Raikkonen – 31
15. L. Stroll – 21
16. K. Magnussen – 20
17. R. Grosjean – 8
18. A. Giovinazzi – 4
19. R. Kubica – 1
20. G. Russell – 0
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
Mercedes 694, Ferrari 477, Red Bull 366, McLaren 121, Renault 83, Toro Rosso 65, Racing Point 64, Alfa Romeo 35, Haas 28, Williams 1