top icon
Αγώνες

GP ΗΠΑ: Ο Hamilton πρωταθλητής

Ο Lewis Hamilton είναι τρεις φορές πρωταθλητής της F1, αφότου ένα λάθος του Nico Rosberg του χάρισε τη νίκη και τον τίτλο στον πιο επεισοδιακό αγώνα της φετινής σεζόν. 

O Lewis Hamilton κατέκτησε τον τίτλο επί αμερικανικού εδάφους, όπου περνάει πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του. Είναι ο μοναδικός άλλωστε αναγνωρίσιμος οδηγός της F1 στις ΗΠΑ. O Hamilton έγινε ο 10ος τρις πρωταθλητής στην ιστορία της F1 και ο πρώτος Βρετανός που έχει κατακτήσει δύο συνεχόμενους τίτλους. Ήταν ο πιο απρόβλεπτος και επεισοδιακός αγώνας της φετινής σεζόν, ίσως για να μην είναι εύκολη η δουλειά του Hamilton, όπως ήταν το σύνηθες φέτος.

Ο Βρετανός έκανε τις προθέσεις του εμφανείς ήδη από την πρώτη στροφή. Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά με την πίστα να στεγνώνει. Ο Hamilton, έχοντας κάνει καλύτερη εκκίνηση από τον Rosberg, έσπρωξε τον team mate του εκτός πίστας για να εξασφαλίσει την πρωτοπορία. Ο Rosberg δήλωσε ότι ο team mate του ήταν υπερβολικά επιθετικός εκεί και σχολίασε αυτό δεν είναι καλό. Στη συνέχεια, βρέθηκε υπό την πίεση των Red Bull και μάλιστα, ο Daniil Kvyat τον προσπέρασε στιγμιαία, πριν το πρώτο VSC (εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας) για να απομακρυνθούν τα θραύσματα από τις συγκρούσεις στην 1η στροφή του 1ου γύρου.

Ο Hamilton σπρώχνει εκτός πίστας τον Rosberg στην 1η στροφή.

Το γεγονός ότι ο Hamilton καθυστέρησε να επιστρέψει σε πλήρη ρυθμό έπειτα από την παύση του καθεστώτος VSC, επέτρεψε στον Rosberg να προσπεράσει τις Red Bull, ωστόσο, δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει τον Hamilton. Σύντομα, τα εμπρός ελαστικά του Γερμανού άρχισαν να χάνουν απόδοση, που πέρασε μερικούς γύρους στον ακάθαρτο αέρα που άφηνε πίσω της η άλλη Mercedes. Αυτό επέτρεψε στον Ricciardo, με τη Red Bull που φαινόταν να προστατεύει περισσότερο τα ελαστικά της σε εκείνη τη φάση του αγώνα, να προσπεράσει τον Rosberg (έπειτα από την αποτυχημένη επίθεση του Kvyat επί του Γερμανού). Σύντομα, ο Αυστραλός προσπέρασε και τον Hamilton, με μια εκπληκτική εκκίνηση της δεξιάς παρατεταμένης (που θυμίζει τη στροφή 8 του Istanbul Park) για να τεθεί επικεφαλής.

Ο Hamilton είχε αρχίσει να χάνει απόδοση στα πίσω ελαστικά του και αποφάσισε να εισέλθει στα pits λίγες στιγμές πριν τον προσπεράσει ο Rosberg. Τα σλικ ελαστικά ήταν ήδη ταχύτερα, ωστόσο υπήρχαν αρκετές παγίδες νερού στην πίστα. Ο Hamilton έχασε άλλη μια θέση, ενώ ο Ricciardo είχε αναπτύξει διαφορά 6 δλ. μπροστά. Ωστόσο, με τα σλικ ελαστικά, οι Mercedes ήταν ταχύτερες, ιδίως στις ευθείες, καθώς οι Red Bull είχαν επιλέξει στήσιμο με υψηλές τιμές αρνητικής άντωσης, για αυτό και ήταν τόσο γρήγορες στο βρεγμένο.

Σύντομα, οι Mercedes προσπέρασαν τις Red Bull (αν και ο Kvyat δυσκόλεψε τον Hamilton) και κατέλαβαν τον έλεγχο του αγώνα, με τον Rosberg να απολαμβάνει ένα προβάδισμα 10 δλ. από τον team mate του. Μέχρι την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, λόγω της εγκατάλειψης του Ericsson στη μέση της πίστας. Οι Mercedes και οι Red Bull δεν εισήλθαν στα pits, ο Vettel (που μόλις είχε προσπεράσει τον Kvyat) όμως το έκανε και στόχευε να τελειώσει τον αγώνα με το σετ ελαστικών και προς στιγμήν, φαινόταν ότι μπορούσε να διεικδικήσει τη νίκη. Ο Vettel προσπέρασε τις Red Bull (που αντιμετώπιζαν δυσκολίες με τα φθαρμένα ελαστικά τους. Ο Hulkenberg είχε ακολουθήσει τη στρατηγική του Vettel και προσπάθησε να επιτεθεί με άτσαλο τρόπο στον Ricciardo, προκαλώντας τη σύγκρουση μεταξύ τους που έθεσε τον Γερμανό οδηγό της Force India εκτός αγώνα και έφερε το 2ο VSC του αγώνα.

H σύγκρουση Hulkneberg-Ricciardo.

Όντας επικεφαλής, ο Rosberg είχε την πιο ευνοϊκή επιλογή στρατηγικής σε αυτό το κρίσιμο σημείο και η Mercedes κάλεσε τον Γερμανό στα pits κατά τη διάρκεια του VSC. H ομάδα αποφάσισε να μη φέρει αμφότερα τα μονοθέσια στα pits διότι ο Hamilton θα έχανε πολύ χρόνο. Το VSC δε διήρκεσε αρκετά για να κάνει pit stop και ο Βρετανός στον επόμενο γύρο. Ο Hamilton ήταν ξανά επικεφαλής, ωστόσο τα ελαστικά του ήταν φθαρμένα, σε αντίθεση με αυτά των Vettel και Rosberg που τον ακολουθούσαν. Ο Rosberg κατάφερε να σύντομα να προσπεράσει τον Vettel.

Στον ίδιο γύρο όμως, ο Kvyat πάτησε βρεγμένο στο τεχνητό γρασίδι της εξωτερικής της στροφής 18 και προσέκρουσε στις μπαριέρες της εσωτερικής, φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας και πάλι στην πίστα. Η είσοδος της Mercedes του Bernd Maylander στην πίστα ευνόησε τον Hamilton, που κατάφερε να εξασφαλίσει ένα pit stop χωρίς μεγάλη απώλεια χρόνου. Στα pits κατευθύνθηκε και ο Vettel, καθώς τα ελαστικά του είχαν κάνει ήδη αρκετούς γύρους και θα ήταν εύκολη λεία για τους υπόλοιπους. To pit stop της Ferrari επίσης ευνόησε τον Hamilton.

Ο Rosberg ήταν επικεφαλής για το τελικό κομμάτι του αγώνα και είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει μια μικρή διαφορά από τον team mate του, η οποία δεν ήταν αρκετή για να διατηρηθεί επικεφαλής έπειτα από το λάθος που διέπραξε μόλις 7 γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Rosberg σπίναρε τους πίσω τροχούς και βγήκε εκτός πίστας. Δήλωσε ότι δεν είχε πάθει ποτέ ξανά φέτος κάτι αντίστοιχο και είχε παραξενευθεί από το συμβάν που του κόστισε τη νίκη και τη δυνατότητα να αναβάλλει τους εορτασμούς του Hamilton για τουλάχιστον μία ακόμη εβδομάδα, μέχρι το GP Μεξικού.

Το μοιραίο λάθος του Rosberg.

Ωστόσο το λάθος του Γερμανού χάρισε στον Hamilton την πρωτοπορία, τη νίκη και τον τίτλο. Ο Vettel συμπλήρωσε το βάθρο και ανέφερε στον ασύρματο έπειτα από τον τερματισμό ότι θα μπορούσε να έχει εισέλθει νωρίτερα στα pits για σλικ ελαστικά, έχοντας ίσως καταφέρει να αποσπάσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Πολύ καλό αγώνα πραγματοποίησε ο Max Verstappen, ο οποίος ισοφάρισε την καλύτερη θέση τερματισμού στην καριέρα του στην F1. Ο Sergio Perez είδε την καρό σημαία πίσω από τον Ολλανδός, ακολουθούμενος από τον Carlos Sainz, που κατάφερε να προσπεράσει τον Jenson Button μόλις δύο γύρους πριν τον τερματισμό, έπειτα από μια θεαματική μάχη. Ωστόσο, ο Ισπανός είχε δεχθεί ποινή 5 δλ. λόγω παράβασης του ορίου ταχύτητας του pit lane. Συνεπώς, ο Jenson Button διατήρησε την 6η θέση (έχοντας αλλάξει ελαστικά στο τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας), με τη McLaren να πραγματοποιεί τον καλύτερο φετινό της αγώνα, παρ’ ότι ο Ricciardo έκλεψε τον τελευταίο βαθμό από τον Fernando Alonso στον τελευταίο γύρο. Ο Ισπανός αντιμετώπισε προβλήματα απώλειας ισχύος λόγω προβλήματος με έναν αισθητήρα.

Ο Kimi Raikkonen είχε ατύχημα στον 20ό γύρο που προκάλεσε προβλήματα υπερθέρμανσης των εμπρός φρένων του, ενώ αμφότερες οι Williams εγκατέλειψαν._Φ.Λ.

Στις προετοιμασίες για το βάθρο εκτυλίχθηκαν τα παραπάνω μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ