top icon
Αγώνες

GP Ιαπωνίας: Άπιαστος ο Hamilton

Παρά το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton δεν εκκίνησε από την pole position, τέθηκε επικεφαλής στη δεύτερη στροφή και δεν αποχωρίστηκε ποτέ την πρωτοπορία μέχρι την καρό σημαία, σε έναν αρκετά διαδικαστικό αγώνα, όπου οι περισσότερες ανακατατάξεις συνέβησαν στα pits.

Η εκκίνηση ήταν κρίσιμης σημασίας και το αρχικό ξεκίνημα του Hamilton ήταν καλύτερο από αυτό του Nico Rosberg, ιδίως στην απελευθέρωση του δεύτερου μοχλού του συμπλέκτη. O Βρετανός κατάφερε να βρεθεί στο πλάι του team mate του μέχρι την πρώτη στροφή. Ο Rosberg βρισκόταν στην εξωτερική μέχρι τη δεύτερη στροφή, όπου ο Hamilton τον έσπρωξε ελαφρά -αλλά δίκαια- προς το γρασίδι. Συνεπώς, ο Γερμανός βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω και από τους Vettel και Bottas.

Από εκεί και έπειτα, ο Hamilton δεν απειλήθηκε ποτέ. Μέχρι τον 10ο γύρο είχε αναπτύξει διαφορά 5 δλ. από τον Vettel και θα συνέχιζε να την επεκτείνει. Ο Rosberg προσπάθησε να επιτεθεί στον Bottas αλλά ενημερώθηκε ότι ο κινητήρας του άρχισε να υπερθερμαίνεται. O Bottas ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που εισήλθε στα pits, στον 12ο γύρο. Ο Rosberg, έχοντας αυξήσει το ρυθμό του στο μεταξύ, μπήκε στα pits 4 γύρους αργότερα, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Bottas και κατάφερε να τον προσπεράσει στο chicane, καθώς ο Φινλανδός της Williams αιφνιδιάστηκε από τη βουτιά του Γερμανού την εσωτερική.

To προσπέρασμα του Rosberg επί του Bottas.

Παρά το γεγονός ότι ο Hamilton είχε υγιές προβάδισμα, είχε τραυματίσει ένα από τα ελαστικά του, λόγω ενός μπλοκαρίσματος φρένων, με τη φθορά να έχει φτάσει έως το σκελετό όπως ανέφερε αργότερα ο Toto Wolff, προκαλώντας ισχυρούς κραδασμούς. Αυτή ήταν η μοναδική ανησυχία του Hamilton και της Mercedes σε ολόκληρο τον αγώνα, η οποία έφυγε από τη μέση με το δεύτερο pit stop του Βρετανού.

H Mercedes έκανε πολύ καλή κίνηση με το δεύτερο pit stop του Rosberg, το οποίο πραγματοποίησε στον 30ό γύρο, προσπαθώντας να πετύχει το undercut επί του Vettel. Παρά το γεγονός ότι η Ferrari κάλεσε τον οδηγός της στον επόμενο ακριβώς γύρο και ο Vettel δήλωσε ότι πίεσε όσο μπορούσε (με ένα βίαιο μπλοκάρισμα φρένων στην είσοδο του pit lane) σε εκείνο το γύρο. Ωστόσο οι προσπάθειές του δεν ήταν αρκετές για να διατηρηθεί εμπρός από τον Rosberg. Ο Vettel κατάφερε να ακολουθήσει από κοντά το συμπατριώτη του, αλλά χωρίς τη δυνατότητα να επιτεθεί.

Συνεπώς, η Mercedes επέστρεψε στη συνηθισμένη κυριαρχία της, σημειώνοντας το 8ο φετινό της «1-2», ο Hamilton κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην πίστα της Suzuka και την 41η της καριέρας του, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Ayrton Senna. O Rosberg παραδέχθηκε ότι θα έπρεπε να έχει νικήσει σήμερα για να διατηρήσει τις ελπίδες του για τον τίτλο…

Με τον Raikkonen να περνάει εμπρός από τον Bottas στο δεύτερο pit stop, η Ferrari έκανε το «3-4» και ο Φινλανδός δήλωσε στον ασύρματο ότι η 4η θέση ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να έχει κάνει από εκεί που εκκίνησε. Ο Bottas από την πλευρά του ήταν απογοητευμένος από το ρυθμό αγώνα της Williams του. Χειρότερα ήταν τα πράγματα στην άλλη πλευρά του βρετανικού γκαράζ, για τον Felipe Massa. Στην εκκίνηση, ο Ricciardo στριμώχθηκε μεταξύ των Raikkonen και Massa και είχε επαφή με το Βραζιλιάνο που προκάλεσε αστοχία ελαστικού και στους δύο και τους στέρησε τη δυνατότητα να σημειώσουν βαθμούς. Με τον Daniil Kvyat να έχει εκκινήσει από το pit lane λόγω του χθεσινού του ατυχήματος και χωρίς να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το κουμπί επιπλέον ισχύος στον αγώνα, διότι θα οδηγούσε σε πρόβλημα αξιοπιστίας, η Red Bull δεν κατάφερε να σημειώσει ούτε ένα βαθμό σήμερα.

Άλλος ένας οδηγός που είχε αστοχία ελαστικού στην εκκίνηση ήταν ο Sergio Perez, έπειτα από επαφή με τον Sainz, που είχε στριμωχθεί μεταξύ των δύο Force India. O Nico Hulkenberg έκανε πολύ καλό αγώνα, παρά το ρίσκο στην εκκίνηση με τη βουτιά στην εσωτερική του Sainz στην 1η στροφή. Ο Γερμανός πραγματοποίησε επιτυχώς το undercut επί του Grosjean, για να τερματίσει στην 6η θέση, εμπρός από τις δύο Lotus. Για τη Lotus, το Ιαπωνικό GP ήταν ένας πολύ καλός αγώνας, αφού είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στους βαθμούς, σε ένα σαββατοκύριακο που αντιμετώπισε κι άλλα προβλήματα αυτό το σαββατοκύριακο, λόγω οικονομικών οφειλών. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι οδηγοί της Toro Rosso, με τον Verstappen να κάνει πολύ καλό αγώνα ανάκαμψης και τον Sainz να διαπράττει ένα ασυνήθιστο λάθος, καθώς χτύπησε τον στύλο  στην είσοδο του pit lane και κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή του. 

Την έδρα της Honda επέλεξε ο Fernando Alonso για να κάνει μερικές βαρύγδουπες δηλώσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα στον ασύρματο, χαρακτηρίζοντας τον ιαπωνικό V6 ως κινητήρα «GP2». Πολλοί θεωρούν ότι η επιλογή του Ισπανού να κάνει αυτά τα σχόλια δεν ήταν τυχαία. Ο Ron Dennis δεν ήταν ευχαριστημένος, ωστόσο δήλωσε ότι δεν πρόκειται να θυμώσει με τον Alonso. Δεδομένης της κατάστασης της McLaren, ο Dennis ρωτήθηκε αν θα παραμείνουν οι δύο οδηγοί στην ομάδα του και απάντησε καταφατικά, δηλώνοντας ότι ο Button έχει διετές συμβόλαιο και ο Alonso τριετές._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ